Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Wii U - Officiell tråd


Citerar neostar:
Jag älskar Nintendo och förhandsbokade Wii u, men nu funderar jag på att avboka mitt zombie u paket då spelet inte håller måttet enligt de flesta reviews.

Va? Det ligger på 74 på Metacritic. Endast Gamespot som gett spelet riktigt dåligt betyg. 7,4 (som det hade blivit på GR) är ett bra spel-

Tillagt 2012-11-21 23:38:
Citerar Humanisten:
Jaså? Digital Foundry håller inte med:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-mass-effect-3-wii
-u-face-off

Mass Effect 3 på Wii U hamnar generellt sätt på en placering mellan Xbox 360 och Playstation 3 i performance. Spelet körs med samma FXAA och i 720p, precis som de andra konsolerna.


Jag är inte speciellt grafikkåt (nöjer mig med att det är HD på Wii U), men kan det inte ha att göra med att Wii U är såpass ny att de har svårare att utveckla till den än maskiner som funnits ute i flera år?
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Ja, Playstation 4 och nästa Xbox kommer väldigt säkert vara starkare än Wii U. Men vem bryr sig när det är spelen som spelar roll? Och där vet vi alla att Nintendo levererar.

Xbox 360 och Playstation 3 är mycket kraftfullare än Wii, men i mitt tycke har Wii ändå haft de överlägset bästa spelen denna generation: Super Mario Galaxy, Super Mario Galaxy 2 samt de två Zelda-spelen. Spel i en helt egen liga...

Och vad Nintendo missar i grafik, gör de ju typ upp för med sin musik!
http://www.youtube.com/watch?v=5-K756gPCzw
  • 0
  • Missing Avatar
  • C64
Citerar Danne92e:
Ja, Playstation 4 och nästa Xbox kommer väldigt säkert vara starkare än Wii U. Men vem bryr sig när det är spelen som spelar roll? Och där vet vi alla att Nintendo levererar.


Vem bryr sig? Tja, kanske alla +100 miljoner spelare världen över som inte köpt Wii och som inte kommer att köpa Wii U heller utan som köper 720/PS4.

Nintendo levererar? Inte längre. Man har gått från att vara ett fantastiskt spelföretag till att mjölka sina karaktärer om och om igen. Samma spel hela tiden fast nu är det med vift eller pek som gäller.
64 kB RAM
  • 0
Citerar C64:
Vem bryr sig? Tja, kanske alla +100 miljoner spelare världen över som inte köpt Wii och som inte kommer att köpa Wii U heller utan som köper 720/PS4.

Nintendo levererar? Inte längre. Man har gått från att vara ett fantastiskt spelföretag till att mjölka sina karaktärer om och om igen. Samma spel hela tiden fast nu är det med vift eller pek som gäller.


Innan du går ut och säger att Wii U suger och att PS4 och Xbox kommer vara mycket bättre kanske du ska pröva någon av konsolerna? Jag kommer förmodligen, likt denna generation, äga alla 3 någon gång. Den enda som fått stanna kvar sen jag köpte den denna generation är PS3:an, men för det utgår jag inte ifrån att jag kommer gilla PS4 mest nästa generation.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Jag är inte speciellt grafikkåt (nöjer mig med att det är HD på Wii U), men kan det inte ha att göra med att Wii U är såpass ny att de har svårare att utveckla till den än maskiner som funnits ute i flera år?


Beror på. Ibland är det så, ibland inte. Om maskinen hade varit mycket mer kraftfull än dagens konsoler hade det inte varit några enorma problem egentligen. Men vi får vänta och se hur andra portningar blir.

Btw, Black Ops II = Inte 1080p native.
http://www.examiner.com/article/black-ops-2-is-not-native-1080p-
on-wii-u-zombie-mode-gameplay-teaser-released


http://mynintendonews.com/2012/10/13/activision-says-call-of-dut
y-black-ops-2-for-wii-u-not-natively-1080p/


Citerar Danne92e:
Ja, Playstation 4 och nästa Xbox kommer väldigt säkert vara starkare än Wii U. Men vem bryr sig när det är spelen som spelar roll? Och där vet vi alla att Nintendo levererar.

Xbox 360 och Playstation 3 är mycket kraftfullare än Wii, men i mitt tycke har Wii ändå haft de överlägset bästa spelen denna generation: Super Mario Galaxy, Super Mario Galaxy 2 samt de två Zelda-spelen. Spel i en helt egen liga...

Och vad Nintendo missar i grafik, gör de ju typ upp för med sin musik!
http://www.youtube.com/watch?v=5-K756gPCzw


En sak många Nintendo-fans missar med Wii var en sak: Mario, Zelda och Metroid fungerar på de andra konsolerna, men stora och fantastiska spel som Red Dead, Bioshock, Skyrim, Alan Wake eller liknande. Säg inte "det hade inte alls gått för wiimoten bla, bla, bla" för det stämmer inte. Många av Nintendos storspel till Wii var sällan i grovt behov av handkontrollen och hade lätt kunnat spelas med en traditionell dosa, förutom kanske partyspel som Wii Sports. Men att få över spel åt andra hållet, well, då får man halvtrasiga och dåliga versioner som Dead Rising: Chop till you Drop eller liknande.

Wii U har dock med sin handkontroll rätten att existera och leva på att vara unik, men tekniskt sett så kommer den ändå när de andra konsolerna byts ut ligga efter igen och missa flera spel för att maskinen helt enkelt inte hänger med. Det handlar inte om grafik, utan teknik, något spm tillåter så mycket mer än att bara se "fancy ut".
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar putterman:Jag är inte speciellt grafikkåt (nöjer mig med att det är HD på Wii U), men kan det inte ha att göra med att Wii U är såpass ny att de har svårare att utveckla till den än maskiner som funnits ute i flera år?

Beror på. Ibland är det så, ibland inte. Om maskinen hade varit mycket mer kraftfull än dagens konsoler hade det inte varit några enorma problem egentligen. Men vi får vänta och se hur andra portningar blir.

Btw, Black Ops II = Inte 1080p native.
http://www.examiner.com/article/black-ops-2-is-not-native-1080p-
on-wii-u-zombie-mode-gameplay-teaser-released

http://mynintendonews.com/2012/10/13/activision-says-call-of-dut
y-black-ops-2-for-wii-u-not-natively-1080p/

Citerar Danne92e:Ja, Playstation 4 och nästa Xbox kommer väldigt säkert vara starkare än Wii U. Men vem bryr sig när det är spelen som spelar roll? Och där vet vi alla att Nintendo levererar.

Xbox 360 och Playstation 3 är mycket kraftfullare än Wii, men i mitt tycke har Wii ändå haft de överlägset bästa spelen denna generation: Super Mario Galaxy, Super Mario Galaxy 2 samt de två Zelda-spelen. Spel i en helt egen liga...

Och vad Nintendo missar i grafik, gör de ju typ upp för med sin musik!
http://www.youtube.com/watch?v=5-K756gPCzw

En sak många Nintendo-fans missar med Wii var en sak: Mario, Zelda och Metroid fungerar på de andra konsolerna, men stora och fantastiska spel som Red Dead, Bioshock, Skyrim, Alan Wake eller liknande. Säg inte "det hade inte alls gått för wiimoten bla, bla, bla" för det stämmer inte. Många av Nintendos storspel till Wii var sällan i grovt behov av handkontrollen och hade lätt kunnat spelas med en traditionell dosa, förutom kanske partyspel som Wii Sports. Men att få över spel åt andra hållet, well, då får man halvtrasiga och dåliga versioner som Dead Rising: Chop till you Drop eller liknande.

Wii U har dock med sin handkontroll rätten att existera och leva på att vara unik, men tekniskt sett så kommer den ändå när de andra konsolerna byts ut ligga efter igen och missa flera spel för att maskinen helt enkelt inte hänger med. Det handlar inte om grafik, utan teknik, något spm tillåter så mycket mer än att bara se "fancy ut".


Ta


Tack! Du formulerade det väl.
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Humanisten: Absolut, det du säger är inget jag kan säga emot. Nintendos spel skulle utan tvekan fungera på konkurrenternas konsoler. Nu är det ju dock Nintendo som äger rättigheterna till mina favoritspel, och de kommer inte låta dessa spelserier släppas till andra konsoler. Då finns det inte så mycket mer att göra än att gå till butiken och köpa Nintendos konsoler. Annars missar man deras mästerverk.

Och absolut ger det utvecklare mer frihet/utrymme att skapa saker ju kraftfullare hårdvaran är, mer än att se "fancy ut". Men trots att konkurrenterna har maskiner som tillåter mer, lyckas Nintendo ändå göra fantastiska spel med begränsad hårdvara. Och det är det som räknas i mina ögon, om spelen är roliga eller inte.
  • 0
  • Missing Avatar
  • C64
Citerar putterman:
Innan du går ut och säger att Wii U suger och att PS4 och Xbox kommer vara mycket bättre kanske du ska pröva någon av konsolerna?


Har testat Fisher Price leksak...jag menar Wii U. När jag t.ex. spelade Super Mario så såg jag komprimeringsartefakter på skärmen i Gamepaden, det syntes bäst på texten. Ungefär som .jpg komprimering. Men så är det ju komprimerad video som sänds till kontrollen.
64 kB RAM
  • 0
Citerar C64:
Har testat Fisher Price leksak...jag menar Wii U. När jag t.ex. spelade Super Mario så såg jag komprimeringsartefakter på skärmen i Gamepaden, det syntes bäst på texten. Ungefär som .jpg komprimering. Men så är det ju komprimerad video som sänds till kontrollen


Du har testan den på en jävla mässa antar jag? Och då vet du allt om hur den är antar jag? Och du vet redan att PS3 och Xbox som vi inte vet ett skit om är bättre?

Tillagt 2012-11-22 14:36:
Citerar Danne92e:
Och det är det som räknas i mina ögon, om spelen är roliga eller inte.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
  • Missing Avatar
  • C64
Citerar putterman:
Du har testan den på en jävla mässa antar jag? Och då vet du allt om hur den är antar jag?


Den korta stund jag testade räckte för att fastslå något jag redan visste innan jag testade den.

Citerar putterman:
Och du vet redan att PS3 och Xbox som vi inte vet ett skit om är bättre?


Samma spelsidor som släppte information om 360/PS3 från anonyma källor med insyn i respektive företag har nyligen släppt information om 720/PS4. Nu senast var det information om PS4:ans devkit.

Varför är detta intressant? Jo, för att informationen dessa personer släppte om 360/PS3 var sanna. Har därför svårt att tro att den som nu läckt ut är skitsnack.
64 kB RAM
  • 0
Citerar C64:
Den korta stund jag testade räckte för att fastslå något jag redan visste innan jag testade den.


Att du är en pajas menar du då eller?

Citerar C64:
Samma spelsidor som släppte information om 360/PS3 från anonyma källor med insyn i respektive företag har nyligen släppt information om 720/PS4. Nu senast var det information om PS4:ans devkit.

Varför är detta intressant? Jo, för att informationen dessa personer släppte om 360/PS3 var sanna. Har därför svårt att tro att den som nu läckt ut är skitsnack


Det enda jag har sett i ryktesväg om PS4 är att den ska komma med endast Movekontroller, vilket jag finner ytterst otroligt.

Länka gärna vart dina rykten kommer ifrån
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Att du är en pajas menar du då eller?


Lägg ner, jag vet att C64 är lite väl negativ och på, även enligt min standard, men du behöver inte haka på bara för att han inte övertygad av en konsol du vill ha.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Lägg ner, jag vet att C64 är lite väl negativ och på, även enligt min standard, men du behöver inte haka på bara för att han inte övertygad av en konsol du vill ha.


Alltså, jag är inte heller helt övertygad om Wii U. Jag vill bara äga en för att testa (likt förra generationen, bokade även Wii så jag fick denpå release, men spelade knappt på den alls innan jag sålde den). Det är att han påstår sig veta att Wii U är en dålig konsol utan att ens ha ägt den, samt att han påstår att konsoler som vi inte vet ett skit om är bättre.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Det är att han påstår sig veta att Wii U är en dålig konsol utan att ens ha ägt den, samt att han påstår att konsoler som vi inte vet ett skit om är bättre.


Sure, jag föredrar också att agera efter fakta och det är mycket som han inte vet (precis som oss), men om han vill vara sån: Fine. Du behöver dock inte bli upprörd över hans fasoner. ignorera honom, hitta fakta som talar emot honom och hans uttalanden och tryck upp det i ansiktet på honom. Det är så jag gör mot Ninentdo-fans (samt alla andra former av fans som jumps the gun) när dom har fel
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Sure, jag föredrar också att agera efter fakta och det är mycket som han inte vet (precis som oss), men om han vill vara sån: Fine. Du behöver dock inte bli upprörd över hans fasoner. ignorera honom, hitta fakta som talar emot honom och hans uttalanden och tryck upp det i ansiktet på honom. Det är så jag gör mot Ninentdo-fans (samt alla andra former av fans som jumps the gun) när dom har fel


Absolut, han kan mycket väl ha rätt i allt han säger. Det kanske blir en dålig konsol, jag själv undrar fortfarande vad man ska med gamepaden till t.ex. Jag vet inte varför jag är sugen på konsolen, jag bara är det. Tycker det är roligt med nya grejer och den kan ju visa sig vara en helt makalös maskin.

Det är ju egentligen bara Nintnedo som vet vad maskinen går för
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
jag själv undrar fortfarande vad man ska med gamepaden till t.ex. Jag vet inte varför jag är sugen på konsolen, jag bara är det. Tycker det är roligt med nya grejer och den kan ju visa sig vara en helt makalös maskin.


Jag tror på Wii U som koncept. Är jättepepp på handkontrollen, men det verkar samtidigt vara en väldigt... försiktig lösning. Den verkar slö, kontrollslärmen är inte den bästa och så vidare. Om jag fick testa den i en dag och spela olika spel och få diskutera spel med utvecklare till den hade jag varit väldigt hypad och kastat mig över det direkt, men av det jag sett är jag inte övertygad än. Hoppas att den får mer än bara Mario och Zelda.

Kanske skaffar en Wii U längre fram av ren nyfikenhet, men i så fall blir den begagnad då Nintendo inte har earned my trust än.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Missing Avatar
  • C64
Citerar putterman:
Att du är en pajas menar du då eller?


Personangrepp, det är fanboyism i sitt esse det. Är det någon som är en pajas här så är det väl du som inte klarar av att man har en negativ åsikt om något du uppenbarligen gillar.

Man behöver inte äga en konsol för att veta om den är bra eller inte, det räcker med att se på Nintendos historia och så ser man att det har gått utför sedan Wii, detta förutsatt att man känner så som jag gör för den riktning som Nintendo har tagit efter Gamecube. Har man som jag också testat Wii U så får man det bara bekräftat. Gillar man det Nintendo har gjort efter Gamecube så tycker man säkerligen att Wii U är bra. Jag gör det som sagt inte.

Angående 720/PS4 så kan du t.ex. klicka här så får du lite info om den sistnämnda.
64 kB RAM
  • 0
Citerar C64:
detta förutsatt att man känner så som jag gör för den riktning som Nintendo har tagit efter Gamecube.


Jag gilalr inte heller inriktningen med Wii och framåti, men det var dock nödvändigt för att Nintendo skulle klara sig över huvud taget på den stationära marknaden. Nintendo 64, Virtual Boy och Gamecube var allihopa misslyckanden som sålde på tok för lite och satte företaget bakåt. Det var Gameboy som höll dom flytande på den tiden som de hade hemska försäljningssiffror för sina tyngre apparater.

Wii var en nödvändig ondska, då ett nytt Gamecube inte hade fungerat. Alls.
Wii U är det dock för tidigt att uttala sig om för mig personligen, även om jag inte tvekar att skratta högt över hur mycket Nintendo-fansen överskattat vissa saker och tolkat information fel.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar C64:
Personangrepp, det är fanboyism i sitt esse det. Är det någon som är en pajas här så är det väl du som inte klarar av att man har en negativ åsikt om något du uppenbarligen gillar.


Hur kan jag vara en Nintendofanboy om jag fullkomligt HATAR Wii och Gamecube, aldrig rört en DS, knappt spelat varesig NES eller SNES och spelat ytterst lite gameboy (första)? Jag gillar alltså bara N64

Är jag en fanboy så är jag en sonyfanboy, älskat alla deras konsoler, Uncharted är min absoluta favoritspelserie någonsin osv.
Jag vet inte om jag gillar Wii U. Jag tycker bara inte man ska döma den när den knappt har släppts än.

Citerar C64:
Man behöver inte äga en konsol för att veta om den är bra eller inte


Nej, men man behöver ge den en chans. Ge den ett år eller två, sen kan du döma den. En konsol är aldrig speciellt superbra vid dess release.

Citerar C64:
Angående 720/PS4 så kan du t.ex. klicka här så får du lite info om den sistnämnda.


Tackar. Allt som stod där lät ju bra (tror jag, skummade igenom) och jag hoppas verkligen den blir bra. Det är ryktena om att den bara ska komma med Movekontroller samt att det inte ska gå att spela begagnade spel på den som skrämmer mig.

Men det hör inte till den här tråden
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Bara 8 dagar kvar. Längtar som sjutton. Hoppas en recension av ZombiU kommer upp här på GameReactor innan fredag nästa vecka.
  • 0
Citerar Bigest:
Bara 8 dagar kvar. Längtar som sjutton. Hoppas en recension av ZombiU kommer upp här på GameReactor innan fredag nästa vecka.


Hoppas det får ett någorlunda bra betyg då. Har ju varit lite Si och så hittills.
  • 0
Citerar dimentio:
Hoppas det får ett någorlunda bra betyg då. Har ju varit lite Si och så hittills.


Jo, det har ju varit lite si och så om det. Men av vad man sett av alla spelen och deras uttnyttjande av GamePaden så är det ju ändå ZombiU som ser ut att ha roligast funktioner. Liksom inte bara en karta. Du ser vad din karaktär samlat på sig. Du kan använda GamePaden som sniper sikte och så vidare. Dom andra Wii U spelen som finns från om med dag ett har säkert också många fina funktioner. Det är dock ZombiU som har synts och hypats mest verkar det som. Därför har jag fått upp ögonen på det.

Dom blandade fattningarna om ZombiU är dock en anledning till att jag inte valt ZombiU bundlingen med Wii U. Man minns ju när Wii var ny 2006 också och hur förväntansfulla folk var på UbiSofts Red Steel som inte vart något vidare. Därför väljer jag att ha NintendoLand som allra första spel istället. Allt bara för att vara på den säkra sidan...
  • 0
ZombieU får en sexa i betyg. Du hörde det här först!! Plus: Bra koncept, bra användning av game pad. minus: simpel grafik, dålig a.i.
  • 0
Citerar ZchmeKko:
http://youtu.be/ExWJ6XuBG4c


Haha fan vad underbart.


Citerar Mjpop:
ZombieU får en sexa i betyg. Du hörde det här först!! Plus: Bra koncept, bra användning av game pad. minus: simpel grafik, dålig a.i.


Någon läcka eller bara ren chansning? Känns som en chansning, för Zombies ska inte ens vara speciellt smarta.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!