LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      nyaste
      Atrás

      Spel

      Här inne pratar vi bara om spel.

      Wii U - Officiell tråd


      Jag trodde inte på konsolen från början, men har ändrat mig efter att ha läst vad folk tycker och tänker i USA.

      Finns många bra intryck här:
      http://www.reddit.com/r/wiiu/

      De flesta verkar faktiskt älska den. Särskilt med spelen Nintendo Land och Sonic!
      • 0
      Citerar Danne89:
      De flesta verkar faktiskt älska den. Särskilt med spelen Nintendo Land och Sonic!


      Verkar också som att Nintendo hittat en ny sorts publik. Gifta som vill skymma skärmen och det de gör för sina barn eller respektive.
      • 0
      Citerar putterman:
      Innan du går ut och säger att Wii U suger och att PS4 och Xbox kommer vara mycket bättre kanske du ska pröva någon av konsolerna?

      Men det ligger ju lite sanning i det faktiskt det han skrev.

      Nintendo borde sluta konstla till konsollerna så förbannat med olika gimmickkontroller och satsa på att utveckla spelen istället. Inför varje nytt konsollsläpp från Nintendo vet du aldrig vad du kommer att få och som i senaste fallen har varit rätt så värdelösa i min mening. Ja, jag vill spela mario, zelda och alla dom där spelen som är exklusiva men jag vill inte missa den ofantliga mängd AAA-spel som kommer till de två andra konsollerna och inte till Nintendos bara för att dom är dumma i huvudet och släpper ännu en konsoll med förra generationens hårdvara. Och nej, jag vill inte köpa en massa olika konsoller i varje generation.

      Tänk skulle nintendo till slut få ut huvudet ur arslet, släppa en konsoll i paritet med nästa PS/XBOX och genom detta få det massiva 3:e partsstöd de nu totalt saknar...skulle faktiskt kunna bli en drömkonsoll
      • 0
      Citerar klajdo1:
      Men det ligger ju lite sanning i det faktiskt det han skrev.

      Nintendo borde sluta konstla till konsollerna så förbannat med olika gimmickkontroller och satsa på att utveckla spelen istället. Inför varje nytt konsollsläpp från Nintendo vet du aldrig vad du kommer att få och som i senaste fallen har varit rätt så värdelösa i min mening. Ja, jag vill spela mario, zelda och alla dom där spelen som är exklusiva men jag vill inte missa den ofantliga mängd AAA-spel som kommer till de två andra konsollerna och inte till Nintendos bara för att dom är dumma i huvudet och släpper ännu en konsoll med förra generationens hårdvara. Och nej, jag vill inte köpa en massa olika konsoller i varje generation.

      Tänk skulle nintendo till slut få ut huvudet ur arslet, släppa en konsoll i paritet med nästa PS/XBOX och genom detta få det massiva 3:e partsstöd de nu totalt saknar...skulle faktiskt kunna bli en drömkonsoll


      Fast Nintendo har ju de klart mest attraktiva exklusiva titlarna (för andra, inte för mig. Sony har det enligt mig) och de säljer mycket pga. det. Visst kunde de sälja ännu mer om de kunde få 3:e partsstödet, men uppenbarligen siktar de på ennan publik. Eller så vill dem ha något speciellt med sin konsol som gör att ALLA vill ha den, istället för att folk väljer bort den för Microsoft/Sony som ändå är ungefär samma grej.

      Dessutom ryktas det ju om att Sony ska släppa sin nästa Playstation med endast movekontroller, alltså kommer deras tredjepartsstöd bli sämre också, för de har märkt att det funkar för Nintendo (kommer inte funka för sony dock).
      Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
      • 0
      Citerar putterman:
      Dessutom ryktas det ju om att Sony ska släppa sin nästa Playstation med endast movekontroller, alltså kommer deras tredjepartsstöd bli sämre också, för de har märkt att det funkar för Nintendo (kommer inte funka för sony dock).


      Jag tar det ryktet med en enorm nypa salt. Sony må ha bättre exklusiviteter (eller snarare bättre variation med dessa) men de skulle aldrig försöka riskera sitt förhållande till tredjepartsutvecklare eller utgivare på det sättet, för då har de verkligen skjutit sig själva i foten.
      Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
      • 0
      Citerar Humanisten:
      Jag tar det ryktet med en enorm nypa salt. Sony må ha bättre exklusiviteter (eller snarare bättre variation med dessa) men de skulle aldrig försöka riskera sitt förhållande till tredjepartsutvecklare eller utgivare på det sättet, för då har de verkligen skjutit sig själva i foten.


      Läste nyss en blogg som en användare här på GR skrivit där han tar upp "bevis" på varför Sony inte kommer släppa någon ny konsol överhuvudtaget. Tyvärr känns bloggen faktiskt ganska trovärdig.
      Jag hoppas verkligen att de gör ett sista försök dock. Kan aldrig tänka mig att spela Uncharted på en Xbox....

      http://www.gamereactor.se/blog/dark+prognosticus/
      Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
      • 0
      Citerar putterman:
      Läste nyss en blogg som en användare här på GR skrivit där han tar upp "bevis" på varför Sony inte kommer släppa någon ny konsol överhuvudtaget. Tyvärr känns bloggen faktiskt ganska trovärdig.
      Jag hoppas verkligen att de gör ett sista försök dock. Kan aldrig tänka mig att spela Uncharted på en Xbox....

      http://www.gamereactor.se/blog/dark+prognosticus/


      Problemet med att endast satsa på molnspelande är att de inte kan nå en tillräckligt stor användarbas och att det krävs en ENORM infrastruktur för att ge bästa möjliga nätvärk och kvalité till sina kunder, sedan har vi fortfarande problemen med fördröjningen, varierande bandbredd och så vidare.
      Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
      • 0
      Citerar Humanisten:
      Problemet med att endast satsa på molnspelande är att de inte kan nå en tillräckligt stor användarbas och att det krävs en ENORM infrastruktur för att ge bästa möjliga nätvärk och kvalité till sina kunder, sedan har vi fortfarande problemen med fördröjningen, varierande bandbredd och så vidare.


      Jag hoppas verkligen inte på molnspelande. Jag vill känna att jag äger konsolen!

      Nej, jag hoppas verkligen att de gör som Nintendo gjorde. Få ut en billig konsol som riktar sig mot alla.
      Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
      • 0
      Citerar klajdo1:
      Tänk skulle nintendo till slut få ut huvudet ur arslet, släppa en konsoll i paritet med nästa PS/XBOX och genom detta få det massiva 3:e partsstöd de nu totalt saknar...skulle faktiskt kunna bli en drömkonsoll


      Nintendo satsade hårt på core-titlar till Gamecube, men då sålde den tyvärr uselt. GC var faktiskt en bra konsol, det var den värdelösa 64:an som ställde till allt. Dessutom stod den sig väl rent prestandamässigt, då den var kraftigare än PS2, men nu kan Nintendo inte tävla i prestanda längre. Ifall Sega fortfarande gjorde konsoler så hade de nog också tvingats gå samma väg, eftersom båda företagen endast livnär sig på spel. Men nog skulle jag helst velat se att Nintendo skrotade den dyra kontrollen till förmån för prestanda istället. Eftersom de säljer varje konsol till förlust så måste ju kontrollen vara dyr.

      Lanseringen av högupplösta TV-apparater blev nog en hård smäll för konsoltillverkarna. DC, PS2 och GC behövde inte vara så starka eftersom TV-apparaterna hade så låg upplösning vid den tidpunkten. Om Microsoft (som hårdsatsade på hästkrafter) aldrig hade lanserat Xbox/360 så tvivlar jag starkt på att PS3 hade blivit så kraftfull som den blev.
      • 0
      Citerar Dark urban:
      Låt säga att man har en Wii. Och så köper man en Wii U med något nytt Zelda spel. Måste man då använda den nya "surfplatta" kontrollen? Eller kan man använda Wiimote/Nunchuk? Helt ärligt måste den sistnämda kombinationen ge mest känsla. Eller?


      Citerar ZchmeKko:
      Vad jag hoppas mest på inför Wii U är att de lanserar en "vanlig" kontroll i GC/Classic-stil som man kan använda till MP-spel. Jag tänker inte köpa 3 remotes bara för att kunna köpa 3 classic controllers när jag ska köra Smash.


      http://wiiudaily.com/wii-u-pro-controller/

      De flesta spelutvecklarna kommer utveckla att sina spel så alternativet ska finnas att kunna spela med en Wii U Pro kontroll. Nintendo själva uppmanar till det.
      • 0
      Vilka releasespel ska man satsa på?

      Har beställt Zombie U och Mario Bros
      Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
      • 0
      Citerar Siegfried:
      Vilka releasespel ska man satsa på?

      Scribblenauts, Sonic racing och black ops verkar populärast utöver de du nyss nämnde.
      • 0
      Citerar Siegfried:
      Har beställt Zombie U och Mario Bros


      Jag får bara Nintendo Land, men kommer nog köpa Zombi U, Mario Bros, Scribblenauts och Sonic Racing
      Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
      • 0
      Citerar WCAnkan:
      men nu kan Nintendo inte tävla i prestanda längre
      Det handlar inte om att Nintendo inte har möjligheten utan helt enkelt att pengarna ligger inte i det. Gamecube var den kraftigaste konsolen under den generationen. De kom på att det viktigaste helt enkelt inte är grafiken i ett spel. De har vid flera uttalande sagt att de inte tävlar med någon konkurrent i relevans till hårdvara. De gör sitt egna. Och det funkar. Det funkade med Wii, det funkade med DS och 3ds.

      Citerar WCAnkan:
      Eftersom de säljer varje konsol till förlust så måste ju kontrollen vara dyr.
      Kontrollen är inte det dyraste utan själva konsolen. Priset ligger så nära under ribben till att den ska vara lönsam för att kunna sälja den till ett så lågt pris som möjligt. Tycker du det låter dumt? De hade en baktanke när de bestämde sig för det. Det räcker nämligen att ett spel köps till konsolen så har de redan gått i vinst.

      http://www.ign.com/articles/2012/11/21/wii-u-becomes-profitable-a
      fter-one-games-sale
      • 0
      Citerar putterman:
      Scribblenauts


      Scribblenauts kommer ju inte föränn 2013
      Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
      • 0
      Citerar Siegfried:
      föränn 2013
      Mitt fel, umgås lite för mycket på amerikanska forum. Det kom ut på release dagen både i Nord Amerika och Australien nu i November.
      • 0
      Citerar Siegfried:
      Scribblenauts kommer ju inte föränn 2013
      Citerar Dark Prognosticus:
      Mitt fel, umgås lite för mycket på amerikanska forum. Det kom ut på release dagen både i Nord Amerika och Australien nu i November.


      Visste också att det kommit Nordamerika!
      Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
      • 0
      Citerar Siegfried:
      Vilka releasespel ska man satsa på?


      Jag kör på Nintendoland (bundlat med Premium) NSMBU och Tekken. Möjligtvis Darksiders 2 också.
      "Who the hell do you think I am?"
      • 0
      • Missing Avatar
      • C64
      Reggie blåljuger i TV (CNN).

      "3rd-party games like CoD look dramatically better on our system."



      Klicka här för att se hur "väl" Wii U presterar.
      64 kB RAM
      • 0
      Han vill bara kränga så många konsoler som vanligt...

      Usch, ogillar Reggie.
      "Who the hell do you think I am?"
      • 0
      Citerar C64:
      Klicka här för att se hur "väl" Wii U presterar.


      Sådant tycker jag inte om, nu är han företagare och inte på den tekniska sidan eller direkt inblandad i spelen, men så ska man inte göra hur mycket man än vill sälja.
      Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
      • 0
      Citerar C64:
      Reggie blåljuger

      Han har rätt. Jag antar att du inte äger varken konsolen eller spelet.

      http://www.product-reviews.net/2012/11/19/black-ops-2-wii-u-grap
      hics-analyzed-vs-rivals/


      Citerar C64:
      Klicka här för att se hur "väl" Wii U presterar.

      Du kan läsa om det var som helst att Epic Mickey 2 är en dålig port. Utvecklarna har inte vant sig vid hur Wii U funkar än. Vad sägs som att länka Black ops 2 istället för att länka något annat spel?

      http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bZO
      33bCFwks
      • 0
      Citerar Dark Prognosticus:
      Han har rätt. Jag antar att du inte äger varken konsolen eller spelet.

      http://www.product-reviews.net/2012/11/19/black-ops-2-wii-u-grap
      hics-analyzed-vs-rivals/


      Jaså?
      http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-black-ops-2-wii-u
      -face-off

      Lite mer professionella personer som faktiskt har egna mätverktyg och liknande. Wii U-versionen är inte bättre. De ställer inte bara två videos bredvis varandra och antar att det är snyggare/stabilare/bättre.

      Crisper resolution är en rakt ut lögn, det är samma native-upplösning och har genrellt sämre frames än Xbox-versionen.
      Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
      • 0
      Citerar Humanisten:
      Jaså?

      Det enda problemet ligger i CPUn. Wii U har mindre CPU men kompenserar med eDRAM. Wii U fungerar på ett annorlunda sätt och kommer ta tredjepartsutvecklare ett tag innan de kommer i det.

      http://www.zeldainformer.com/news/comments/developers-have-it
      -wrong-the-wii-u-is-powerful-its-just-next-generation-pow
      • 0
      Citerar Humanisten:
      http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-black-ops-2-wii-u
      -face-off

      Eurogamer? Jätte professionella.

      http://wiiudaily.com/2012/08/eurogamer-wii-u-lies/


      Citerar Humanisten:
      Wii U-versionen är inte bättre.


      http://wiiudaily.com/2012/07/wii-u-more-powerful-xbox-360-ps3/
      Until our games are over.
      • 0

      För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!