LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      nyaste
      Atrás

      Spel

      Här inne pratar vi bara om spel.

      Wii U - Officiell tråd


      Citerar Blue the Kid:
      Eurogamer? Jätte professionella.


      Digital Foundry fanns innan de joinade Eurogamer. Jag följde dessa innan dess.

      Citerar Dark Prognosticus:
      Det enda problemet ligger i CPUn. Wii U har mindre CPU men kompenserar med eDRAM. Wii U fungerar på ett annorlunda sätt och kommer ta tredjepartsutvecklare ett tag innan de kommer i det.

      http://www.zeldainformer.com/news/comments/developers-have-it
      -wrong-the-wii-u-is-powerful-its-just-next-generation-pow


      Men det är fortfarande en lögn då att säga att spelen ser bättre ut när de inte gör det än, oavsett hur mycket den kommer optimeras i framtiden.

      Citerar Blue the Kid:
      http://wiiudaily.com/2012/07/wii-u-more-powerful-xbox-360-ps3/


      Sviskon (tror du jag hade glömt bort dig?), du påstår att Eurogamer automatiskt ljuger, men du tror att en sida som heter "wiiudaily", en sida som påstått att i princip alla spel till Wii U ska vara 60 frames och 1080p native är mer att lita på?
      Jag vet att du är en fanboy, men du måste ha några gränser.
      Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
      • 0
      Citerar Humanisten:
      Jag vet att du är en fanboy

      Kommer från GRs mest stjärtskadade sonyhjälte.
      Until our games are over.
      • 0
      Citerar Humanisten:
      Men det är fortfarande en lögn då att säga att spelen ser bättre ut när de inte gör det än, oavsett hur mycket den kommer optimeras i framtiden.
      Rent grafisk ser det inte bättre ut. Att den lider av FPS problem påverkar inte hur skarp bilden är.
      • 0
      Hoppas jag får min Wii U på fredag redan!
      Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
      • 0
      Citerar Blue the Kid:
      Kommer från GRs mest stjärtskadade sonyhjälte.


      Sedan när har jag varit det? Bara för att jag håller koll på vad som var Sonys marknadsföring i början av 90-talet till skillnad från trollet som studsade med gråten i halsen och hävdade att N64 inte alls var en förlust? Att vara allmänbildad istället för att vara låst till ett märke gör en inte till en fanboy.

      Citerar Dark Prognosticus:
      Rent grafisk ser det inte bättre ut. Att den lider av FPS problem påverkar inte hur skarp bilden är.


      Jag har inte sett någon jämförelse sett så illa ut, eller jo, det är troligen Ps3-versionen de använder som hade ett luddigare filter över sig, något som sedan dess PATCHATS BORT
      Ganska fantastiskt att man trycker ihop TRE versioner i en ruta (där man visar den sämst optimerade bilden, såklart) och till och med påstår att PC-versionen är så pas blek och trist.

      Det tar en jäkla massa mage att komma med den propagandan.
      Oh, wait, videon är från en sida som heter Ninten2. Undrar vilket företag dessa gillar?

      Vet inte om jag litar på dig och dina länkar längre.
      Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
      • 0
      Citerar Humanisten:
      Att vara allmänbildad istället för att vara låst till ett märke gör en inte till en fanboy.
      Konstigt för du använde det emot mig i den andra tråden.

      Citerar Humanisten:
      C-versionen är så pas blek och trist.

      De har sagt att det blev fel. På pc ser det bättre ut på än vilket annat konsol som helst.
      • 0
      Citerar Dark Prognosticus:
      De har sagt att det blev fel. På pc ser det bättre ut på än vilket annat konsol som helst.


      De har en pytteliten disclaimer om det men har fortfarande kvar PC-stämpeln där. Var inte naiv. Det där är direkt Nintendo-propaganda som du sväljer med hull och hår utan att tänka efter eller ens ifrågasätta. Att endast visa material från den opatchade Ps3-versionen och påstå att alla andra versioner är på den nivån och är sämre, när så inte är fallet, samt rakt ut ljuger med att ha PC-stämpeln där är rakt ut lögn och lurendrejeri.

      Nu spelar jag inte CoD, men upplösningen och liknande gör faktiskt mycket för spel, och PC-versionen har native 1080p, till skillnad från vad många Nintendo-fans påstod att Wii U-versionen har.

      Citerar Dark Prognosticus:
      Konstigt för du använde det emot mig i den andra tråden.


      Ha, ska du verkligen dra in din smörja här också?
      Du har en hypotes, inga bevis. Sedan att du flippar ut så fort jag påpekar att Nintendo inte gör riktigt lika dyra spel som andra och tror att jag påpekar den direkta kvalitén säger allt.
      Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
      • 0
      Citerar Humanisten:
      du flippar ut

      Visa gärna var. Eller du blanda ihop mig med dig själv där du använda personliga påhopp som argument?
      • 0
      Citerar Dark Prognosticus:
      Visa gärna var. Eller du blanda ihop mig med dig själv där du använda personliga påhopp som argument?




      Citerar Dark Prognosticus:
      Att inte inse hur bra spel som tex. Super Mario Galaxy 2 eller Skyward Sword är tecken på att du är en inbiten fanboy. Försök och vara opartisk om du vill att du ska tas på allvar.


      Jag hade aldrig egentligen nämnt dessa spel eller påpekat att dessa var dåliga, men du anklagade mig för att vara opartisk bara för att jag sade att AAA-spel var generellt dyrare och mer tekniskt avancerade än Nintendo-spel. Sade aldrig bättre/sämre.

      Och jag ser inte att kalla dig dum och arrogant som personligt påhopp då du varken vet vad bevis är eller kan läsa vad man skriver och har svårt att begripa väldigt simpla meningar när du har fullt upp med att jonglera kärlek för Nintendo.

      Tillagt 2012-11-25 23:09:
      Jag har som sagt flera gånger påpekat att du mer än gärna får ha din teori om Playstation 4, det är när du skriver att det är "fakta" och "bevis" trots att det bara är en hypotes och antaganden för stunden som är löjligt och som stör mig.
      Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
      • 0
      Citerar Humanisten:
      Jag hade aldrig egentligen nämnt dessa spel eller påpekat att dessa var dåliga, men du anklagade mig för att vara opartisk bara för att jag sade att AAA-spel var generellt dyrare och mer tekniskt avancerade än Nintendo-spel. Sade aldrig bättre/sämre.


      Citerar Humanisten:
      När jag nämner AAA-spel pratar jag ju såklart om Sony


      Citerar Humanisten:
      Och jag ser inte att kalla dig dum och arrogant som personligt påhopp
      Fast i en argumentation är det det. När du försöker ge dig på personen istället för argumentet.
      • 0
      Citerar Dark Prognosticus:
      Fast i en argumentation är det det. När du försöker ge dig på personen istället för argumentet.


      Varför tror folk att jag överger argumenten bara för att jag slutar försöka vara trevlig och erkänner istället vad jag tycker om tröga eller irriterande människor? Sure, jag kanske kastar in en nedlåtande ton, men det är för att visa hur mycket du aktivt missförstår det jag skriver.

      Det är dessutom inte direkt personliga påhopp om det är sanning, du får kalla mig för fattigt fetto om du vill, då jag är underklassare och överviktig, det är inte direkt något fel med det då det bara är sant (dessutom var det i princip det du sade när du försökte få överhand genom att säga att du hade fler konsoler än mig, något som inte varit fallet om jag hade haft mer pengar).
      Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
      • 0
      Citerar Humanisten:
      Varför tror folk att jag överger argumenten bara för att jag slutar försöka vara trevlig och erkänner istället vad jag tycker om tröga eller irriterande människor?
      För det är barnsligt.

      Citerar Humanisten:
      Sure, jag kanske kastar in en nedlåtande ton, men det är för att visa hur
      obefintliga dina argument är så du får sjunka till att behöva vidta personliga påhopp för det ego kan inte hanterar att ha fel.

      Citerar Humanisten:
      du får kalla mig för fattigt fetto om du vill,

      Tänker inte sjunka till din nivå och göra det. Dessutom har ditt utseende och ekonomiska tillstånd inte någon relevans till detta.

      Citerar Humanisten:
      försökte få överhand genom att säga att du hade fler konsoler än mig, något som inte varit fallet om jag hade haft mer pengar
      Nej vad jag ville ha sagt är att jag har ett bredare perspektiv för jag äger många konsoler. Sen att du äger fler eller mindre bryr jag mig inte om.
      • 0
      Citerar Dark Prognosticus:
      För det är barnsligt.


      Snarare ärligt. Orkar inte vara snäll hela tiden, har andra människor att låtsas bry mig om.Du får helt enkelt i ta år dig, på samma sätt som jag inte tar åt mig när du kallar mig fanboy utan underlag

      Citerar Dark Prognosticus:
      obefintliga dina argument är så du får sjunka till att behöva vidta personliga påhopp för det ego kan inte hanterar att ha fel.


      Citerar Dark Prognosticus:
      Nej vad jag ville ha sagt är att jag har ett bredare perspektiv för jag äger många konsoler. Sen att du äger fler eller mindre bryr jag mig inte om.


      Då var det ganska irrelevant att försöka använda det som penisförlängare. Och jag flippar btw inte ut och säger "du förstår inte magin och superduperheten bakom Uncharted eller Killzone!" bara för att du säger negativa saker om Sony, just a sidenote när du anklagar mig för att vara Sony-fanboy och Nintendo-hatare :3

      Citerar Dark Prognosticus:
      Tänker inte sjunka till din nivå och göra det. Dessutom har ditt utseende och ekonomiska tillstånd inte någon relevans till detta.


      Men samtidigt är det ingen lögn. Du är antingen arrogant och dum, eller så spelar du väldigt bra. Det är en åsikt jag har om dig då du, enligt mig, agerar på det sättet, varför ska jag ljuga när du agerar på det sätt du gör? Jäkla mycket lögner med att göra så, nästan lika mycket som din Black Ops II-länk.
      Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
      • 0
      Citerar Humanisten:
      Snarare ärligt. Orkar inte vara snäll hela tiden, har andra människor att låtsas bry mig om.Du får helt enkelt i ta år dig, på samma sätt som jag inte tar åt mig när du kallar mig fanboy utan underlag

      Du får vara hur ärlig du vill utanför diskussionen. Utan underlag? Jag försöker diskutera Sony och varför jag antar att det kommer gå under. Något du verkar tycka är en attack mot företaget.

      Citerar Humanisten:
      Då var det ganska irrelevant att försöka använda det som penisförlängare.
      Vilket jag inte gjorde.

      Citerar Humanisten:
      bara för att du säger negativa saker om Sony
      Som vadå?

      Citerar Humanisten:
      Nintendo-hatare
      Har jag inte sagt.

      Citerar Humanisten:
      ljuga
      Bilden var krispare, grafiken var bättre. Det enda Wii U versionen led av var FPS drop.
      • 0
      Citerar Dark Prognosticus:
      Vilket jag inte gjorde.


      Du skrev direkt "jag har fler konsoler än dig".

      Citerar Dark Prognosticus:
      Du får vara hur ärlig du vill utanför diskussionen. Utan underlag? Jag försöker diskutera Sony och varför jag antar att det kommer gå under. Något du verkar tycka är en attack mot företaget.


      Nej, det är attack mot den vetenskapliga teorin att kalla det "bevis", när det bara är underlag.

      Citerar Dark Prognosticus:
      Som vadå?


      Well, som alla ärliga saker. Jag skrev helt enkelt fakta att Nintendo-spelen inte var lika dyra eller avancerade som AAA-spel och du var on my ass about it.

      Citerar Dark Prognosticus:
      Har jag inte sagt.


      Det var det du antydde, vet du mycket väl.

      Citerar Dark Prognosticus:
      Bilden var krispare, grafiken var bättre. Det enda Wii U versionen led av var FPS drop.


      Det var lögn eftersom den påstod att det var bättre än ALLA andra versioner, vilket INTE är sant. Är du verkligen så godtrogen? De visade ju endast Ps3-versionen trots att den lider av tekniska problem, inte 360-versionen som är snäppet vassare och stabilare.

      Det är som att jag skulle säga att Ps3-versionen av första Black Ops var bäst och jämförde med en ruta från Wii-versionen med texten PC/360/Ps3-> bredvid. Det måste du ju förstå inte håller och bara skulle vara fabrikation.
      Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
      • 0
      Citerar Humanisten:
      Du skrev direkt "jag har fler konsoler än dig".
      Jag men mitt mål med det var inte att skryta utan att visa att jag har spelat många spel och har ett bredare perspektiv för jag är övertygad om att du fick för dig att jag bara hade Nintendo konsoler.

      Citerar Humanisten:
      Nej, det är attack mot den vetenskapliga teorin att kalla det "bevis", när det bara är underlag.
      Du hakar upp dig på något irrelevant till diskussionen. Om du inte har något relevant att tillägga varför ens svara då?

      Citerar Humanisten:
      Well, som alla ärliga saker. Jag skrev helt enkelt fakta att Nintendo-spelen inte var lika dyra eller avancerade som AAA-spel och du var on my ass about it.


      Citerar Humanisten:
      Det var det du antydde, vet du mycket väl.


      Du kunde lika väl i sådana fall antytt att Nintendo spel inte är av lika hög kvalité.

      Citerar Humanisten:
      Det var lögn eftersom den påstod att det var bättre än ALLA andra versioner, vilket INTE är sant
      Den hade en skarpare och bättre bild än både ps3 och 360. Du tror inte själv han jämför ett konsol spel med andra konsol spel och inte pc?

      Citerar Humanisten:
      Ps3-

      Ps3 är en mer relevant fiende för Nintendo.
      • 0
      Citerar Dark Prognosticus:
      Du hakar upp dig på något irrelevant till diskussionen. Om du inte har något relevant att tillägga varför ens svara då?


      För att jag helt enkelt inte tycker om när saker säger fel.

      Citerar Dark Prognosticus:
      Du kunde lika väl i sådana fall antytt att Nintendo spel inte är av lika hög kvalité.


      Jag skrev inget som var i närheten av att tolkas som det. Du skrev direkt till mig om min relation till Mario Galaxy och Zelda.

      Citerar Dark Prognosticus:
      Den hade en skarpare och bättre bild än både ps3 och 360. Du tror inte själv han jämför ett konsol spel med andra konsol spel och inte pc?


      Den hade inte skarpare bild, se se själv på en riktig teknisk analys istället för en helt vinklad propaganda-video. För guds skull, ta inte bara första bästa länk som håller med dig

      Citerar Dark Prognosticus:
      Ps3 är en mer relevant fiende för Nintendo.


      Nej, lögn, inte när det gäller Call of Duty. Call of Duty är ett tydligt västspel och det berättigar inte fuskande i jämförelser. Xbox 360 är lead version. Man tar inte med PC och 360 och ENDAST visar Ps3-versionen och säger "Wii U rockar" när det inte stämmer. Skärp dig nu, skäms du inte?

      Varför har du så jävla svårt att erkänna att du tog första bästa länk som höll med dig utan att dubbelkolla med säkrare källor?

      Inte ens Gametrailers-jämförelsen talar om en skarpare Wii U-version framför 360:
      http://www.gametrailers.com/videos/zorvwd/call-of-duty--black-op
      s-ii-wiiu-vs-360-graphics-comparison


      Det enda man egentligen kan säga är att de ha aningen annorlunda färgskalor (en skillnad som brukar finnas mellan jämna Ps3/360-titlar också), men det är en ytterst liten skillnad som man knappt märker förutom i vissa scener.
      Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
      • 0
      Har alla Super Mario spel till SNES och är nu något enormt sugen på att skaffa Wii U enbart för New Super Mario Bros. Wii U. Tycker ni det är värt det, eller kommer jag bara bli besviken?
      Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
      • 0
      • Missing Avatar
      • C64
      Citerar Dark Prognosticus:
      Han har rätt.


      Nej det har han inte, han sitter i TV och ljuger så det står härliga till.

      -"Wii U struggles to compete"
      -"When it comes to performance, the Wii U release has some serious issues, falling way short of the locked 60FPS goal both Infinity Ward and Treyarch aim for in their Call of Duty offerings"
      -"In the more ambitious campaign levels, the Wii U has real issues getting close to Xbox 360 and PlayStation 3 levels of performance. Frame-rates are highly variable"
      -"Full-screen transparencies and lots of player characters prove too much for the Nintendo hardware, however"
      -"In Wii U we now find ourselves looking at a console with what we're told possesses a significant bump in GPU performance over the old AMD design in the 360, and yet the veteran hardware still commands an easy lead"
      -"Unfortunately, the opposite is true with Wii U, which struggles palpably in any scene where a lot of characters are in the area, or when taxing effects work is at play"


      Inte bara CoD utan även spel som t.ex. Mass Effect och Batman presterar lika dåligt. Men vad kan man förvänta sig när Nintendo har slängt i en glorifierad Wii-processor i sin Fisher Price leksak?
      64 kB RAM
      • 0
      • Ree
      • Ree
      Är det inte lite tidigt att klaga dock? Utvecklarna har trots allt haft 6-7 år på sig att lära sig hårdvaran i Xbox 360 och PS3. Man kan inte förvänta sig att Wii U:s spel kommer upp i samma kvalité på direkten bara för att hårdvaran är liknande rent prestandamässigt.
      • 0
      Citerar Ree:
      Är det inte lite tidigt att klaga dock? Utvecklarna har trots allt haft 6-7 år på sig att lära sig hårdvaran i Xbox 360 och PS3. Man kan inte förvänta sig att Wii U:s spel kommer upp i samma kvalité på direkten bara för att hårdvaran är liknande rent prestandamässigt.


      Absolut, lite tidigt är det och jag vill gärna se vad delarna är kapabla till, men man ska inte ljuga om hur spelen som faktiskt släppts presterar.
      Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
      • 0
      • Ree
      • Ree
      Ofcoz. Läste bara inlägget ovan mitt. :3
      • 0
      Citerar Ree:
      Ofcoz. Läste bara inlägget ovan mitt. :3


      Oki :3
      Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
      • 0
      Citerar Humanisten:
      Jag skrev inget som var i närheten av att tolkas som det. Du skrev direkt till mig om min relation till Mario Galaxy och Zelda.

      Jo du sa själv att när du pratar om AAA titlar menar du såklart Sony. Onödigt att försöka neka till det.

      Citerar Humanisten:
      Den hade inte skarpare bild, se se själv på en riktig teknisk analys istället för en helt vinklad propaganda-video. För guds skull, ta inte bara första bästa länk som håller med dig
      Bilden är uppenbarligen skarpare och mer detaljerad. Fortfarande var FPS drop enda problemet. Det ser du på vilken video som helst. Om du nekar det så är det bara för du vill neka Wii U.

      Citerar Humanisten:
      Skärp dig nu, skäms du inte?
      Rent vad ps3 är kapabelt av i jämförelse än Nintendo. inser uppenbarligen inte detta. Både Sony och Nintendo är japaner, om du inte kan gissa varför Sony är en viktigare konkurrent borde du läsa lite om det.

      Tillagt 2012-11-26 10:13:
      Citerar C64:
      Inte bara CoD utan även spel som t.ex. Mass Effect och Batman presterar lika dåligt. Men vad kan man förvänta sig när Nintendo har slängt i en glorifierad Wii-processor i sin Fisher Price leksak?

      Det är utvecklarnas fel om de portar ett spel dåligt inte Nintendos. Trodde du Nintendo portade alla de spelen?
      • 0

      För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!