Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Wii U - Officiell tråd


Lens of Truth har också lagt upp jämförelser mellan PS3/360/U.

http://www.lensoftruth.com/heads-up-call-of-duty-black-ops-ii-anal
ysis-wii-ups3xbox-360/


Citerar Lens of Thruth:
As you can see in the Analysis videos the Wii U holds its own in terms of performance. Although, the Xbox 360 and PlayStation 3 versions have an overall slight advantage with frame rate, the Wii U has absolutely Zero screen tearing and a respective frame rate. Lastly, With all the speculation out there about the overall power of the Wii U, we're actually really impressed with the Wii U thus far. Considering that developers have had over seven years to grasp the Xbox 360 and PlayStation 3 hardware we were expecting a lot worse outcome.
  • 0
4 dagar kvar
  • 0
Citerar Dark Prognosticus:
Jo du sa själv att när du pratar om AAA titlar menar du såklart Sony. Onödigt att försöka neka till det.


För att Sony generellt gör och ger ut fler AAA-spel och vi var i Playstation 4 tråden?

Citerar Dark Prognosticus:
Bilden är uppenbarligen skarpare och mer detaljerad. Fortfarande var FPS drop enda problemet. Det ser du på vilken video som helst. Om du nekar det så är det bara för du vill neka Wii U.


Uppenbarligen? UPPENBARLIGEN? Du är verkligen efterbliven. Ursäkta, men du har se EN fejkad jämförelse och TROR på det? Skarpare än Ps3, ja. Men jämförelsen struntar ju för helvete HELT i 360 och PC-versionen utan visar endast den mest tekniskt problematiska versionen för att få Wii U att se bättre ut. Du tror på en lögn utan att ha kollat på det själv, inget annat ställe säger något om att Wii U är den överlägsna eller skarpare versionen, för det stämmer inte. Det är en lögn som du fått matad till dig av en NINTENDOSIDA.
Du hade fallit direkt i ett Orwelliskt samhälle.

Citerar Dark Prognosticus:
Rent vad ps3 är kapabelt av i jämförelse än Nintendo. inser uppenbarligen inte detta. Både Sony och Nintendo är japaner, om du inte kan gissa varför Sony är en viktigare konkurrent borde du läsa lite om det.


Fortfarande inte relevant och du måste förstå det, pucko. Xbox 360 är LEAD-versionen, Xbox 360 är den mest populära versionen. Det kvittar hur mycket rivalitet det är mellan japanska företag, man jämför ändå med antingen alla versioner, eller DEN BÄSTA versionen innan man avgör om den man försöker lyfta fram är bra eller dålig. Förstår inte du det?

Holy crap vad du spelar dum. Jag hoppas verkligen du gör det.

Tillagt 2012-11-26 11:33:
Citerar WCAnkan:
Lens of Truth har också lagt upp jämförelser mellan PS3/360/U.

http://www.lensoftruth.com/heads-up-call-of-duty-black-ops-ii-anal
ysis-wii-ups3xbox-360/

Citerar Lens of Thruth:As you can see in the Analysis videos the Wii U holds its own in terms of performance. Although, the Xbox 360 and PlayStation 3 versions have an overall slight advantage with frame rate, the Wii U has absolutely Zero screen tearing and a respective frame rate. Lastly, With all the speculation out there about the overall power of the Wii U, we're actually really impressed with the Wii U thus far. Considering that developers have had over seven years to grasp the Xbox 360 and PlayStation 3 hardware we were expecting a lot worse outcome.


Äntligen, försökte komma åt deras sida för ett par dagar sedan men kom inte åt den.
Låter som att de har Vsync hard locked, något spel ibland brukar släppa under load för att kunna få in förlorade frames, kanske hade varit något utvecklarna borde tänkt på lite snabbt, men annars så hade extra tid lugnt kunnat göra Wii U-versionen överlägsen.

Btw, har vi fått någon info om hur mycket kraft det tar att rendera bilden på Gamepaden i 60 frames? Visst, det är bara i SD-upplösning but still. Hade varit intressant att veta.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Missing Avatar
  • C64
Citerar C64:
Listan kan göras hur lång som helst.


Fast sådant brukar faktiskt finnas i början, även om Wii U verkar ha producerats ganska stressat (troligtvis försökte man snabbt massproducera en massa enheter hastigt så sent som möjligt för att slippa läckor). Det är saker som förhoppningsvis försvinner tids nog.

Dock så kommer det vara surt för folk som köpt men måste vänta i evigheter på att få nya maskiner för att de sålt slut.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Äntligen, försökte komma åt deras sida för ett par dagar sedan men kom inte åt den.


Samma här, tog ett tag för mig bara idag att komma in.

Citerar Humanisten:
Btw, har vi fått någon info om hur mycket kraft det tar att rendera bilden på Gamepaden i 60 frames? Visst, det är bara i SD-upplösning but still. Hade varit intressant att veta.


Nej, tyvärr. Jag vet inte ens om spelet går i 60fps på Gamepaden när man spelar två. Här är en video på en som spelar MP:

http://www.youtube.com/watch?v=ZoE2uoFF26w

Han säger att hans syster spelar på Gamepaden och han på Wii-fjärr. Det verkar ju flyta på för honom, men han säger inget om hur det ser ut för henne. Men om Gamepaden också kör spelet i 480p60 så borde det ju ändå finnas lite kraft över för mer ögongodis till kampanjen, i single player, kan man tycka.
  • 0
Citerar WCAnkan:
Han säger att hans syster spelar på Gamepaden och han på Wii-fjärr. Det verkar ju flyta på för honom, men han säger inget om hur det ser ut för henne. Men om Gamepaden också kör spelet i 480p60 så borde det ju ändå finnas lite kraft över för mer ögongodis till kampanjen, i single player, kan man tycka.


Mjo, jag ska kolla om Digital Foundry skrev något om det, har för mig jag såg något där som nämnde det.
Hade varit intressant att veta om det finns begränsningar med skärmen och om den slukar någon kraft om man försöker göra något avancerat eller liknande.

Handkontrollen är det enda jag är intresserad av egentligen.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Found it:
Where Treyarch deserves credit is for the expansion to the local multiplayer options, specifically in terms of split-screen. While the standard two-player mode of the existing console version is supported, the Wii U has an excellent alternative: discrete screens for each participant - HDTV output for one player, GamePad for the other.

This mode - indeed, split-screen in general - is not without its trades. Frame-rate definitely takes a hit (which varies according to the map and definitely muddies controller response), but resolution is maintained and the only noticeable visual downgrade comes from the removal of dynamic shadows. Even this isn't quite as impactful as it sounds as shadows "baked" into the environments are still there.


Citerar putterman:
Som de flesta konsoler då? 360 var ju helt förstörd. Varannan konsol gick sönder


Hur var Ps3 i början? Jag skaffade min först 2008 och den puffar på utan problem fortfarande. Jag är inne på mitt fjärde Xbox 360 och bytte senast 2010.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Hur var Ps3 i början? Jag skaffade min först 2008 och den puffar på utan problem fortfarande. Jag är inne på mitt fjärde Xbox 360 och bytte senast 2010.


Vet inte hur 60 GB-versionen var, men jag köpte 40 GB-versionen dagen den kom ut och den har jag haft sen dess!
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar Spelfjanten:
Har alla Super Mario spel till SNES och är nu något enormt sugen på att skaffa Wii U enbart för New Super Mario Bros. Wii U. Tycker ni det är värt det, eller kommer jag bara bli besviken?


Jag tror inte du kommer att bli besviken. Köp Premium (Deluxe) så att du får Nintendo Land också, så kommer du ha riktigt kul!

Ett tips bara:
Just nu fungerar Super Mario Bros Wii U endast med Wii mote om du kör Multiplayer. Wii U Gamepad fungerar bara i Single Player (i multiplayer är den istället en hjälpreda för att sätta ut block man kan hoppa på, vilket inte är särskilt kul).
  • 0
Citerar Humanisten:
This mode - indeed, split-screen in general - is not without its trades. Frame-rate definitely takes a hit (which varies according to the map and definitely muddies controller response), but resolution is maintained and the only noticeable visual downgrade comes from the removal of dynamic shadows.


Tackar. Det verkade helt enkelt för bra med 480p60.
  • 0
  • Missing Avatar
  • C64
Citerar putterman:
Som de flesta konsoler då? 360 var ju helt förstörd. Varannan konsol gick sönder


Köpte min 360 på releasen och har inte haft ett enda problem med den. Sålde den och köpte en Slim när den släpptes, gjorde det bara för att få ner ljudnivån. Samma med PS3, köptes vid releasen och såldes av för att köpa en Slim, ljudnivån.

Så är det för alla jag känner som har 360/PS3. Ingen har haft problem med sina enheter.
64 kB RAM
  • 0
Citerar C64:
Så är det för alla jag känner som har 360/PS3. Ingen har haft problem med sina enheter.


Som sagt, inne på mitt fjärde Xbox 360, umgås med två stycken 360-ägare varav båda varit tvugna att skicka in/reparera sina maskiner. Du kan inte låtsas om att problemet inte fanns där
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Missing Avatar
  • C64
Citerar Humanisten:
Du kan inte låtsas om att problemet inte fanns där


Eftersom jag inte känner dig så vet jag inte om du talar sanning eller inte. Litar därför inte på vad andra säger så länge det är för mig främmande personer.
64 kB RAM
  • 0
Citerar C64:
Citerar Humanisten u kan inte låtsas om att problemet inte fanns där

Eftersom jag inte känner dig så vet jag inte om du talar sanning eller inte. Litar därför inte på vad andra säger så länge det är för mig främmande personer.


Och eftersom vi inte känner dig så vet vi inte om du talar sanning eller inte.
  • 0
Citerar C64:
Köpte min 360 på releasen och har inte haft ett enda problem med den. Sålde den och köpte en Slim när den släpptes, gjorde det bara för att få ner ljudnivån. Samma med PS3, köptes vid releasen och såldes av för att köpa en Slim, ljudnivån.

Så är det för alla jag känner som har 360/PS3. Ingen har haft problem med sina enheter.


Nej, men det är ett välkänt problem och du kan hitta videos på youtube med trasiga 360 också.

Vafan, den vanliga PS3:an låter ju ingenting?

Citerar C64:
Eftersom jag inte känner dig så vet jag inte om du talar sanning eller inte. Litar därför inte på vad andra säger så länge det är för mig främmande personer.


Då vet du ju inte om filmerna på youtube angående Wii U är sanna heller?
Eller känner du dom personerna? Du hittar fler trasiga 360 än Wii U. Eller tror du alla Wii U-konsoler går sönder?
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar C64:
Eftersom jag inte känner dig så vet jag inte om du talar sanning eller inte. Litar därför inte på vad andra säger så länge det är för mig främmande personer.


Mitt fulla namn och all kontaktinformation för mig finns i mitt krypin, jag är alltid öppen om mina erfarenheter, konsoler och problem. Mitt första Xbox 360 gick sönder med RROD en gång när jag spelade Just Cause. Under tiden det var iväg till Microsoft så köpte jag ett annat att ha under tiden. När jag fick tillbaka mitt nya gav jag det andra till Andra Bullar (min bror). 2010 så skulle jag uppgradera min hårddisk, problemet var att den hårddisketroligen var felaktig och den hade sönder mitt Xbox 360 så att jag köpte ett Slim som jag fortfarande använder. Xboxet min bror fick gick sönder någon gång strax efter det har jag för mig.

Och varför skulle jag ljuga om det? Jag ser inte logiken med det
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Om det är någon som är sent ute så finns det garanterade Wii U att få på releasen här nedan:

Electroworld:
http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/NINT
ENDWIIUPB/nintendo-wii-u-premium-pack-gamepad-svart


Pratade med deras support och de har många kvar (väldigt stort lager).


Siba:
Siba i Linköping har också kvar! Förmodligen kvar i andra städer också (webshoppen är fullbokad).

För att boka i närmaste Siba-affär, så mailar ni här:
http://www.siba.se/Info/InfoContact.aspx?id=4027457
  • 0
Citerar Danne89:
Om det är någon som är sent ute så finns det garanterade Wii U att få på releasen här nedan:

Electroworld:
http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/NINT
ENDWIIUPB/nintendo-wii-u-premium-pack-gamepad-svart

Pratade med deras support och de har många kvar (väldigt stort lager).


Spelbutiken sa samma sak som Electroworld när jag bokade för någon vecka sen. Att de hade flera kvar, endast ZombiU-paketet var slut
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Spelbutiken sa samma sak som Electroworld när jag bokade för någon vecka sen. Att de hade flera kvar, endast ZombiU-paketet var slut


Verkar vara slut nu:
https://www.spelbutiken.se/catalog/product/75455-nintendo_wii_u_
console_premium_black_wiiu


"Alla exemplar vi får in till release är nu slut. Beställ nu och vi skickar i december när fler kommer in i lager"
  • 0
  • Trog
  • Trog
http://youtu.be/cJawrGFJbQs This need to be here. Mästerliga Blunty pratar om hur Wii U definitivt är next-gen och hur den är kraftfullare än vad den verkar, iom att vi bara fått se tidiga titlar.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Danne89:
Verkar vara slut nu:
https://www.spelbutiken.se/catalog/product/75455-nintendo_wii_u_
console_premium_black_wiiu

"Alla exemplar vi får in till release är nu slut. Beställ nu och vi skickar i december när fler kommer in i lager"


Då verkar de ju ha koll iaf. För jag frågade för säkerhetsskull supporten och de lovade mig den på release. Så borde ju få den då.
Samtidigt brukar Spelbutiken vara värdelösa på att få ut produkterna i tid, så vi får se.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar Trog:
http://youtu.be/cJawrGFJbQs This need to be here. Mästerliga Blunty pratar om hur Wii U definitivt är next-gen och hur den är kraftfullare än vad den verkar, iom att vi bara fått se tidiga titlar.


Det han säger mest är egentligen Captain Obvious för folk som kan tänka.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!