Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Wii U - Officiell tråd


  • Missing Avatar
  • C64
Citerar Dark Prognosticus:
Precis som 360/ps3 åt upp Wii? Eller som Psp åt upp ds? Eller som vita åt upp 3ds?


Ja, enligt mig så gjorde man det. Jag skiter i att Wii sålt mest då merparten av köparna är barnfamiljer som endast spelar Wii Sports. Gamers köpte 360 och eller PS3. Det är där dom riktiga spelen finns. Det är där dom riktiga kontrollerna finns.

Att spela Nintendo som vuxen är lika sjukt som att se på tecknat/anime som vuxen. Väx upp.

Citerar Dark Prognosticus:
Vad är eDRAM.

Det minimala är redan mer än vad Wii hade.


Som jag sa, återkom om 1 år så får du själv att jag har rätt.
64 kB RAM
  • 0
Citerar C64:
Att spela Nintendo som vuxen är lika sjukt som att se på tecknat/anime som vuxen. Väx upp.


Hey, inget fel med tecknat. En konstform precis som allt annat
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar C64:
Att spela Nintendo som vuxen är lika sjukt som att se på tecknat/anime som vuxen. Väx upp.


Jävlar vad löjlig du är.

Tillagt 2012-11-27 00:09:
Kollade några andra inlägg C64 har skrivit. Han är negativt inställd till allt uppenbarligen
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Vet inte vad jag ska tro men tydligen så finns det inget stop på c64ans negativitet eller så har grabben helt inte något bättre att säga .

Att spela Nintendo som vuxen är lika sjukt som att se på tecknat/anime som vuxen. Väx upp .
Där överdrev du för mycket .
UJust have funn
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar dimentio et var underligt. De var tvungna att ta konsoler från Europa releasen (bl.a. min) för att kunna få amerikanska köpare nöjda.

Bara en fråga, jag kan ha fel, men är inte Nintendo-konsolerna regionslåsta? Är det inte dumt att skeppa europeiska maskiner till staterna då? Jag kan ha fått det om foten nu så rätta mig gärna.


Tycker också det låter väldigt dumt. Ända jag vet är att morsan fick ett samtal från game om att de vita Wii U maskinerna inte räckte till i USA så dom fick ta från oss. Kan minnas fel, men jag tror det var så.
  • 0
Citerar putterman:
Jävlar vad löjlig du är.

Tillagt 2012-11-27 00:09:
Kollade några andra inlägg C64 har skrivit. Han är negativt inställd till allt uppenbarligen


Såg det också! Det måste vara jobbigt att vara så negativ. Sen att säga att Nintendo och Anime är för småbarn - det var bara desperat sagt.
  • 0
Citerar C64:
Gamers köpte 360 och eller PS3. Det är där dom riktiga spelen finns.
Även folk som inte vågade köpa ett Wii för att "Vad kommer de andra tycka om jag inte också spelar manliga marinkårs spel med massa män i som de andra". När Nintendo började göra spel på NES fanns varken Sony eller Microsoft någonstans i närheten. Så prata inte om riktiga spel, för att första är det subjektivt, det andra, Nintendo har bidragit mer än Microsoft någonsin kommer till spelvärlden. Om något så hade "gamers" ett Wii, en pc för att kunna spela de flesta spelen med mycket bättre grafik än vilket konsol som helst och ett ps3 för exclusivse spelen.

Citerar C64:
Att spela Nintendo som vuxen är lika sjukt som att se på tecknat/anime som vuxen. Väx upp.


Sjukt vet jag inte. Vissa vågar väl ha ..roligt. Vet inte om du vet vad det ordet betyder för något. Förstår inte hur det är sjukt. Det är väl upp till personen vad hon väljer att titta eller spela på. Eller om man inte tycker om det du tycker om så är det sjukt? Det är ju ett ganska vuxet sätt att tänka på.

Citerar C64:
Väx upp.


Tillagt 2012-11-27 10:33:
Citerar dimentio:
Tycker också det låter väldigt dumt.

Snarare omöjligt.

Citerar dimentio:
Ända jag vet är att morsan fick ett samtal från game om att de vita Wii U maskinerna inte räckte till i USA så dom fick ta från oss.
Vadå från oss?
  • 0
Jag kan hålla med om att merparten av alla portade releasespel till Wii U har problem när det gäller bilduppdatering och annat men man bör ha i åtanke att vi inte vet exakt när spelutvecklarna fick utvecklingsverktygen samt vilken version det var. Arkitekturen mellan plattformarna skiljer sig också åt vilket gör att optimering tar sin tid, och vem vet hur mycket eller lite av det man hade.

Wii U kan mer än vad releasespelen visar, det är jag övertygad om. När spelutvecklarna har lärt sig att hantera hårdvaran och optimera arkitekturen så kommer spelen att se bättre ut.
  • 0
Citerar Retrokid:
Jag kan hålla med om att merparten av alla portade releasespel till Wii U har problem när det gäller bilduppdatering och annat men man bör ha i åtanke att vi inte vet exakt när spelutvecklarna fick utvecklingsverktygen samt vilken version det var. Arkitekturen mellan plattformarna skiljer sig också åt vilket gör att optimering tar sin tid, och vem vet hur mycket eller lite av det man hade.

Wii U kan mer än vad releasespelen visar, det är jag övertygad om. När spelutvecklarna har lärt sig att hantera hårdvaran och optimera arkitekturen så kommer spelen att se bättre ut.
Precis.
  • 0
Citerar C64:
Gamers köpte 360 och eller PS3. Det är där dom riktiga spelen finns. Det är där dom riktiga kontrollerna finns.


...
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar C64:
Gamers köpte 360 och eller PS3. Det är där dom riktiga spelen finns. Det är där dom riktiga kontrollerna finns.

Att spela Nintendo som vuxen är lika sjukt som att se på tecknat/anime som vuxen. Väx upp.


Snyggt försök till trolling. Annars är det förmodligen det mest patetiska inlägg jag någonsin sett. Anser du verkligen som så tycker jag att du ska ta på dig en skjorta och slips och sedan gå ut i världen och göra "vuxensaker".
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Såg nu att Webhallen har skickat mitt Wii U Inte många dagar kvar nu!
  • 0
Citerar Pel2la:
Såg nu att Webhallen har skickat mitt Wii U Inte många dagar kvar nu!


Då har du den säkert redan på torsdag. Grattis! =D
  • 0
Citerar Pel2la:
Såg nu att Webhallen har skickat mitt Wii U Inte många dagar kvar nu!


På torsdag eller imorgon då! Grattis mannen!
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
En analys (en RIKTIG analys, Dark Prognosticus) av Batman: Arkham City till Wii U har släppts nu.

Precis som med Ps3 och 360-versionerna så har spelet 720p och Vsync.

DOCK så finns det andra skillnader. Wii U-versionen har FXAA, de andra versionerna har ingen AA, så man slipper lite jaggies vid skarpa linjer och kontraster (något som dock inte finns mycket av i Arkham City vad gälelr det sistnämnda) men då FXAA är lite speciellt så är bilden lite suddigare.

Sedan så har spelet inget tak för frameraten, vilket betyder att Wii U-versionen kan få högre frames, bland annat under cutscenes och liknande, men det bidrar till problem med under gameplay riktigt obalanserad upplevelse med stora hopp i bilduppdateringen.

Sedan så har spelet hard locked Vsync, så till skillnad från 360/Ps3 som släpper Vsync under load så får man aldrig någon screen tear, men man får samtidigt mycket tyngre drops samt mycket sämre kontrollrespons.

Sedan så finns det de vanliga optimeringsproblemen som Wii U-spelen haft. problem med laddning av texturer samt LOD:s när man rör sig fram, stora framedrops när det är många karaktärer på skärmen samtidigt och så vidare.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-batman-arkham-
city-wii-u-face-off
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Pel2la:
Såg nu att Webhallen har skickat mitt Wii U

De har inte skickat min!
  • 0
Citerar Danne92e:
De har inte skickat min!


Tror inte spelbutiken har skickat min.

under frakt stod det "Skickad med posten", men under "historik" stod det bara att beställningen blivit bekräftad.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar Danne92e:
Citerar Pel2la åg nu att Webhallen har skickat mitt Wii U
De har inte skickat min!


Du får ju din iallafall (det gör du väl?)på premiär dagen. Jag får vänta till nästa tisdag. Tänke dock köpa NSMBU på fredag så har man det gjort
  • 0
Citerar dimentio:
Du får ju din iallafall (det gör du väl?)på premiär dagen.

Det lär jag få. Bokade min 2011-04-21.

När bokade du, Pel2la? Premium eller Basic? Kanske bara börjat skicka ena av dem.
  • 0
Citerar dimentio:
Du får ju din iallafall (det gör du väl?)på premiär dagen. Jag får vänta till nästa tisdag. Tänke dock köpa NSMBU på fredag så har man det gjort


Jag kan få min när som helst. Från Spelbutiken kan man få grejerna allt ifrån en vecka för tidigt till 4 månader för sent
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Min är inte heller skickad än (från Electroworld). Är den inte skickad imorgon kväll så avbokar jag. Har en reserverad på SIBA också ;)
  • 0
Citerar putterman:
Jag kan få min när som helst. Från Spelbutiken kan man få grejerna allt ifrån en vecka för tidigt till 4 månader för sent


Då får vi hoppas att det sistnämnda inte slår in.
  • 0
Citerar Danne89:
Min är inte heller skickad än (från Electroworld). Är den inte skickad imorgon kväll så avbokar jag. Har en reserverad på SIBA också ;)


Vänta till torsdag iaf. De kan ju ha snabb frakt.

Tillagt 2012-11-27 21:26:
Citerar dimentio:
Då får vi hoppas att det sistnämnda inte slår in.


Haha, verkligen!
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar Humanisten:
En analys

Det kommer ta ett tag innan utvecklarna kan använda sig av Wii U's fulla potential.

Citerar Humanisten:
problem med laddning av texture

Har inte det med grafik motorn att göra? Har för mig att det är Unreal engine 3.
  • 0
Avbokade min Wii U förut.

Både första och andra leveranserna hos Gamestop var fullbokade, och kan jag inte få maskinen på premiären kan jag lika gärna vänta på Rayman och Pikmin.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!