Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Wii U - Officiell tråd


Citerar Carbo the Hedgehog:
Vet inte hur Sonic är på Wii U men eftersom spelet fått sin patch så kan jag bara anta att det är minst lika bra som de andra versionerna. En solklar köprekommendation för min del.


Bättre än på de andra konsolerna enligt Mäki!
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Har faktiskt inte varit så grymt intresserad av Rayman Legends, men efter att ha testat demot tror jag absolut att det blir ett köp!
  • 0
  • Trog
  • Trog
Var och hämtade ut min Wii U idag. Kommer nog inte bli några spel av de som finns släppta idag. Köpte Trine 2 på eShopen. Men när väl Monster Hunter 3U kommer, behöver jag inga fler spel.
I just dont know what went wrong
  • 0
När får PAL-regionen Sonic Riders demot?
  • 0
Mitt gamla Wii, mon gamla trotjänare som jag har haft sen releasen har börjat svika mig. Är Wii U bakåtkompatibel? Kan jag spela Brawl på den? Finns det någon adapter så att jag kan koppla in Gamecube-kontroller?

Bara noobs och pajasar spelar Brawl med någon annan kontroll än Gamecube-kontrollen.
Du vet vad mörker är när ljuset du ser, är brinnande bilar i våra kvarter.
  • 0
Citerar T-man:
Mitt gamla Wii, mon gamla trotjänare som jag har haft sen releasen har börjat svika mig. Är Wii U bakåtkompatibel? Kan jag spela Brawl på den? Finns det någon adapter så att jag kan koppla in Gamecube-kontroller?

Bara noobs och pajasar spelar Brawl med någon annan kontroll än Gamecube-kontrollen.


Den kan spela Wii-spel ja. Tyvärr kan man inte koppla sina Gamecube-kontroller till den.

Finns dock inofficiella tillbehör som kan lösa det:
http://www.ign.com/blogs/ffvii_valentine/2012/01/19/wii-u-should-s
upport-gamecube-controllers-heres-how
  • 0
Adda Ninehearts!
  • 0
Citerar T-man:
Mitt gamla Wii, mon gamla trotjänare som jag har haft sen releasen har börjat svika mig. Är Wii U bakåtkompatibel? Kan jag spela Brawl på den? Finns det någon adapter så att jag kan koppla in Gamecube-kontroller?

Bara noobs och pajasar spelar Brawl med någon annan kontroll än Gamecube-kontrollen.

T-man! Det var inte igår. :3

Wii U spelar Wii-spel men inte Gamecube-spel och stödjer inte heller GC-kontroller. Vi får hoppas på framtida tillbehör som låter en använda sina GC-kontroller.

Kanske släpper Nintendo eller tredje part någon sådan lösning senare med tanke på att det ryktas om GC-spel till Virtual Console på Wii U.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Btw, om ni ville ha ett multiplattformsspel med mer avancerad grafik än de andra konsolerna så hade Trine 2 några små uppgraderingar även om konsolens output-färger kunde vara lite märkliga.

Assassin's Creed 3 var tydligen också ganska bra portat, om än inte bättre.

Just det, Rayman Legends-demot= 1080p natie, 60 frames.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Ridley:
T-man! Det var inte igår. :3

Wii U spelar Wii-spel men inte Gamecube-spel och stödjer inte heller GC-kontroller. Vi får hoppas på framtida tillbehör som låter en använda sina GC-kontroller.

Kanske släpper Nintendo eller tredje part någon sådan lösning senare med tanke på att det ryktas om GC-spel till Virtual Console på Wii U.


Haha, nej det var det sannerligen inte brollan. ;)

Fan asså. Så bajs att mitt Wii skulle börja krångla precis när jag var sugen på att lira lite Donkey Kong Country Returns... Har haft skiten för länge. Aja, i sinom tid när pengarna börjar rulla in, så kommer jag nog antagligen köpa Wii U och 3DS...

Men tanken på att jag inte kommer kunna spela Brawl med GC-kontroll skrämmer mig. ;(
Du vet vad mörker är när ljuset du ser, är brinnande bilar i våra kvarter.
  • 0
När Wii U bara var en helg gammal och när den bara va en vecka gammal så ställde alla frågan till varandra om hur det har varit med Wii U under dom dagarna och det va bara positiva saker till svar och en enda som jag såg klagade. Jag själv diggade varje stund som jag satt med den då och gör det nu också.

Men nu har det gått 17 dagar sen den släpptes här i Europa. Och jag börjar mer och mer spela gamla Wii spel på min Wii U. Så självklart behövs det nya Wii U spel. Och även om man redan har Batman: Arkham City och Mass Effect 3 på en av sina andra konsoler så kommer det leda till att man köper dom igen till Wii U under tiden man t.ex. väntar på Rayman Legends.

Även om det bara gått 17 dagar så ställer man frågan igen även om det fortfarande är för tidigt. Hur har ni haft det med era Wii U's?Ni som skaffade er konsolen på premiärdagen. Nästa gång man ställer denna fråga så ska man vara i startgroparna för Februari månad för då har konsolen funnits här i Europa i 2 månader.

Jag säger det åter igen. Jag har varit och är fortfarande grymt nöjd med Wii U. Men det är nu det börjar märkas att man vill spela andra spel till den och det som finns ute till konsolen just nu tilltalar inte.
  • 0
Citerar Humanisten:
Just det, Rayman Legends-demot= 1080p natie, 60 frames.


Det märks verkligen!
  • 0
Citerar Humanisten:
Rayman Legends-demot= 1080p natie, 60 frames.


Det är väl inget att hurra över att Wii U klarar att rendera ett 2D-spel med enstaka 3D-element i 1080p60? Det klarar ju även äldre och sämre hårdvara av.

Rätt intressant faktiskt att grafik numera verkar vara så viktigt när det under Wii-tiden hette att grafik inte alls spelar någon roll utan att det är handkontrollen som gäller. Nu när Nintendo har ändrat inriktning något och Wii U har släppts pratas det bara om grafiken och inget om handkontrollen, förutom då den dåliga batteritiden.

Citerar Bigest:
Men nu har det gått 17 dagar sen den släpptes här i Europa. Och jag börjar mer och mer spela gamla Wii spel på min Wii U.


Långa perioder mellan spelsläpp och dåligt tredjepartsstöd kommer att bli standard även för Wii U trots att Nintendo har lovat att inte göra om samma misstag som man gjorde med Wii. Litar inte på vad man lovar längre då det har varit lite för mycket snack sedan Gamecube.
  • 0
Citerar Silent Noise:
under Wii-tiden hette att grafik inte alls spelar någon roll utan att det är handkontrollen som gäller.

Nja. Det hette väl mer att det viktiga är hur roliga spelen är, inte hur de ser ut.
  • 0
Inte många dagar kvar nu ändå!
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar Silent Noise:
Det är väl inget att hurra över att Wii U klarar att rendera ett 2D-spel med enstaka 3D-element i 1080p60? Det klarar ju även äldre och sämre hårdvara av.


Har inte sagt något annat än att bekräfta det då det kunde vara kul att veta för vissa här då de trots sina rykten inte fick några andra spel i högre upplösningar
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar T-man:
Fan asså. Så bajs att mitt Wii skulle börja krångla precis när jag var sugen på att lira lite Donkey Kong Country Returns... Har haft skiten för länge. Aja, i sinom tid när pengarna börjar rulla in, så kommer jag nog antagligen köpa Wii U och 3DS...

Men tanken på att jag inte kommer kunna spela Brawl med GC-kontroll skrämmer mig. ;(


Hittade den här:

Interworks Pro Controller U
http://www.youtube.com/watch?v=7XXqcJl3hNM

Fått rätt bra betyg faktiskt. Ska fungera med Brawl också!
Kanske kan vara något?
  • 0
Citerar Danne92e:
Nja. Det hette väl mer att det viktiga är hur roliga spelen är, inte hur de ser ut.


Fast det är en sanning med modifikation då det visuella går hand i hand med både handling och spelkontroll.

Vad spelar du hellre? Ett textbaserat Zelda utan grafiska element (läs endast text på skärmen) eller ett grafiskt episkt Zelda i 1080p? Även om handlingen i det sistnämnda spelet skulle vara sämre så skulle du välja det, garanterat.
  • 0
Citerar Silent Noise:
Även om handlingen i det sistnämnda spelet skulle vara sämre så skulle du välja det, garanterat.

Såklart jag skulle. När jag vill spela spel vill jag spela spel, inte läsa en bok.

Självklart har grafik betydelse. Men inte i den grad att ett snyggare spel automatiskt blir roligare än ett fulare. Jag har haft betydligt roligare med Wii än de andra konsolerna, som exempel. Många "fula" spel till Wii har helt enkelt varit bättre än de snygga spel som har erbjudits hos HD-tvillingarna.
  • 0
Citerar Danne92e:
Såklart jag skulle. När jag vill spela spel vill jag spela spel, inte läsa en bok.


En klar motsägelse mot det du skrev tidigare. "Det viktiga är hur roliga spelen är, inte hur de ser ut."

Citerar Danne92e:
Självklart har grafik betydelse. Men inte i den grad att ett snyggare spel automatiskt blir roligare än ett fulare.


Låt oss säga att Skyrim finns till Wii, grafiskt kraftigt nedbantad till 480p, men med exakt samma handling som Skyrim till PC. Då är det sistnämnda inte roligare att spela, enligt dig.

Återigen en klar motsägelse.

Citerar Danne92e:
Jag har haft betydligt roligare med Wii än de andra konsolerna, som exempel. Många "fula" spel till Wii har helt enkelt varit bättre än de snygga spel som har erbjudits hos HD-tvillingarna.


Sakfrågan handlar inte om att fula spel kan vara roliga att spela. Det handlar om att om exakt samma spel skulle ha funnits till både Wii och PC så är PC-versionen enligt dig inte roligare bara för att den är snyggare.
  • 0
Det är så kul att nyregistrerade användare är de som kommer och hackar mest.
  • 0
Citerar Silent Noise:
Sakfrågan handlar inte om att fula spel kan vara roliga att spela. Det handlar om att om exakt samma spel skulle ha funnits till både Wii och PC så är PC-versionen enligt dig inte roligare bara för att den är snyggare.


Fast det beror ju helt på till vilken grad den grafiska skillnaden är. Om vi säger Arkham City som till PC egentligen inte är något banbrytande rent grafiskt jämfört med sina konsolutgåvor, hade knappast varit roligare om jag spelade det på PC istället för till 360 som jag gjorde. Dock om vi tar en version vars visuella nedgradering handikappar upplevelsen eller liknande, som till exempel Dead Rising: Chop till You Drop, så är det klart att det påverkar spelupplevelsen.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Någon som testat Assassins Creed 3 till Wii U? Vill gärna få lite feedback innan jag bestämmer mig för köp på PC eller Wii U. Har en riktigt bra dator men älskar gamepaddan till Wii U.

Tillagt 2012-12-17 13:13:
Citerar putterman:
Inte många dagar kvar nu ändå!


Hang in there m8!
Nintendo: SW-7546-1138-0998 Sony: Dahlhagg Microsoft: MaD MozZarella
  • 0
Citerar Dragon_Reborn:
Någon som testat Assassins Creed 3 till Wii U? Vill gärna få lite feedback innan jag bestämmer mig för köp på PC eller Wii U. Har en riktigt bra dator men älskar gamepaddan till Wii U.


Här är en tech-analys av spelet
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-assassins-creed-
3-wii-u-face-off
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Dragon_Reborn:
PC eller Wii U.


PC utan att tveka, om du inte vill spela i 20 fps som Wii U-versionen dippar ner till under hektiska scener.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!