Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Hitman: Absolution


Tågstationsbanan är ju helt jävla efterbliven, vakterna ser dig hur lätt som helst och inga checkpoints finns det heller.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
Tågstationsbanan är ju helt jävla efterbliven, vakterna ser dig hur lätt som helst och inga checkpoints finns det heller.


Dat part on Expert ->

Men HEEELVETE vad bra det kändes att klara banan sen, fanns flera sätt att "tackla" vissa delar.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Men HEEELVETE vad bra det kändes att klara banan sen, fanns flera sätt att "tackla" vissa delar.


Jag spelar på.. Hard tror jag (den "lägsta" svårighetsgraden till höger)
Fy satan vad drygt det var, misslyckades flera gånger på plattform B då någon såg mig helt plötsligt, satt säkert i en timme minst med den där skiten.
Snälla säg mig att det blir bättre, jag är sjukt jävla trött på alla "smyga-ut-härifrån-banor" där du aldrig ens får döda någon.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
Jag spelar på.. Hard tror jag (den "lägsta" svårighetsgraden till höger)
Fy satan vad drygt det var, misslyckades flera gånger på plattform B då någon såg mig helt plötsligt, satt säkert i en timme minst med den där skiten.


Vet inte hur det är på hard, men på normal kan du bara undvika att bli upptäckt om du står still.

Citerar Gamer 94:
Snälla säg mig att det blir bättre, jag är sjukt jävla trött på alla "smyga-ut-härifrån-banor" där du aldrig ens får döda någon.


Det kommer. ^^
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Citerar GinTonic:
Det kommer. ^^


Bra, för hittills är jag grymt besviken på spelet :C
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
Jag spelar på.. Hard tror jag (den "lägsta" svårighetsgraden till höger)
Fy satan vad drygt det var, misslyckades flera gånger på plattform B då någon såg mig helt plötsligt, satt säkert i en timme minst med den där skiten.
Snälla säg mig att det blir bättre, jag är sjukt jävla trött på alla "smyga-ut-härifrån-banor" där du aldrig ens får döda någon.


Ohja, är fortfarande på del 1 och är på en del där jag ska döda en target.
Men alltså, jag är inte så jättejättejätte emot allt det här med det linjära, det är ju verkligen inget dåligt, problemet är ju hur enkelt det är att bli upptäckt.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Ohja, är fortfarande på del 1 och är på en del där jag ska döda en target.
Men alltså, jag är inte så jättejättejätte emot allt det här med det linjära, det är ju verkligen inget dåligt, problemet är ju hur enkelt det är att bli upptäckt


Håller med.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
Håller med.


Egentligen vill jag spela det på normal först, men man får ju så mycket poäng och låser upp så mycket ;_;
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Egentligen vill jag spela det på normal först, men man får ju så mycket poäng och låser upp så mycket ;_;


Personligen så tycker jag att Normal verkade för lätt med massa hints och sådant.
Men ja, lite rätt har du.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
Men ja, lite rätt har du.


Har ju tänkt på att sänka svårighetsgraden några gånger, men stealthspel ska vara svåra och oförlåtande enligt mig, det lyckas Absolution väldigt bra med enligt mig.
Eldstriderna är verkligen riktigt svåra och nervkittlande när något verkligen går fel.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar GinTonic:
Citerar Gamer 94:Jag spelar på.. Hard tror jag (den "lägsta" svårighetsgraden till höger)
Fy satan vad drygt det var, misslyckades flera gånger på plattform B då någon såg mig helt plötsligt, satt säkert i en timme minst med den där skiten.

Vet inte hur det är på hard, men på normal kan du bara undvika att bli upptäckt om du står still.


Eller bara stå i trappan som leder ner till station B och gå ner först när tåget kommer. Så länge man står med ryggen emot dem så märker dem inget ^^
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Citerar Axelorio:
Eller bara stå i trappan som leder ner till station B och gå ner först när tåget kommer. Så länge man står med ryggen emot dem så märker dem inget ^^


Det var det jag fick göra till slut, att gå mer än 2 meter i taget gick inte.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Vilket gnäll det är av många här! Sänk svårighetsgraden om ni blir upptäckta lätt eller använd lite finess kanske!
  • 0
  • ZcuB
  • ZcuB
@Gamer 94 & Inkvoterad

Har ni testat att ställa er i folkmassor och stå stilla? Då kan man bara bli upptäckt om en människa med samma uniform kommer (extremt) nära. Annars så fungerar folkmassor som "hiding spots" också. Iallafall för mig som kör Expert. Hade inte större problem med tågbanan pga. alla folkmassor man kunde ställa sig mitt i. Var utklädd som polis mesta dels av den banan.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Har spelat klart spelet nu och jag tycker att 7/10 är ett rättvist betyg.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar ZcuB:
Har ni testat att ställa er i folkmassor och stå stilla?


Jorå, det står ju liksom inte bara en fet skylt i mitten av skärmen som säger just det :3
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar Phip:
Har spelat klart spelet nu och jag tycker att 7/10 är ett rättvist betyg.


Spoilers

Håller med. Som folk säger så är det för lätt att bli upptäckt, väldigt orealistiskt. En aning för linjärt var det ju också, men det förväntade jag ju mig. Sedan stör jag mig lite på hur man ändrat på Agent 47 som karaktär. Han känns inte längre som den iskalla lönnmördaren utan känslor. Nu är han mer känslosam, klumpig (borde ju fatta att man inte kan ta Sanchez med fiber wire) och pratsam.

Sedan får jag väl kritisera handlingen lite då det känns olikt 47 att gå emot The Agency, eftersom han förut var mer "gör vad du blir tillsagd" och känslokall.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Första intrycket är att de har pajat Hitman; ingen 1P view (signumet för spelet!) endast 3P n00bstyle, SUCK!
Det går inte att titta i nyckelhål längre, radarn utbytt och det går inte att släcka/tända lampor längre. Ja det går ju att skjuta sönder dem fortfarande, men men...

Jag hade gärna haft så att jag kunde spara varsomhelst och närsomhelst i spelet. Just av den enkla anledningen att man kan ha spelet grymt bra och sen måste sticka iväg till jobb/skola eller nå´t annat. Att behöva spela om allt igen känns ju bara fail. Checkpoints i all ära, det ersätter inte ett schysst save.

Missförstå mig rätt nu, det är ett helt okej spel. MEN det kunde ha varit så mycket bättre.
Man ska inte ändra på ett vinnande koncept.
-Just Be Yourself Everyone Else Is Taken
  • 0
Tända och släcka lampor har jag aldrig varit i behov av. Men jag håller definitivt med dig om att det är synd att man inte kan titta i nyckelhål längre.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Har en fråga angående banan Convienient Store (Hunter and Hunted)
Spoiler poiler:Hur sjutton tar man sig ut efter att man satt igång brandalarmet? När jag väl lyckats smyga mig ut ur butiken så står en anställd där runt hörnet och kallar på vakterna så fort han ser mig.

EDIT: Spoiler:Lyckades lösa det, slängde en flaska mitt emellan de som står där (nästan på busken) och smet sedan bakom.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Snubben vid jukeboxen i "Welcome to Hope" kändes lite som ett påskägg jag inte riktigt fattade, och jag tänkte att det kanske var en karaktär från tidigare Hitman-spel (som jag inte har spelat ) eller något, men det var tydligen Spoiler:Kane från Kane & Lynch. Som jag inte heller har spelat, minsann.
Garçon means boy.
  • 0
Citerar GAMER 24-7:
Missförstå mig rätt nu, det är ett helt okej spel. MEN det kunde ha varit så mycket bättre.
Man ska inte ändra på ett vinnande koncept.


True dat.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar yonobi:
Snubben vid jukeboxen i "Welcome to Hope"...


Kände igen honom men kunde inte komma på vem det var. Spoiler:Kul att både Hitman och Kane & Lynch utspelar sig i samma universum, dock. Lite som Tom Clancys verk.

Lynch ska även finnas på Shooting Range-banan, med en hagelbössa.
To Dare is To Do
  • 0
Citerar Inarion:
på Shooting Range-banan


Huh, där ser man. Får kolla upp det. :3
Garçon means boy.
  • 0
Citerar yonobi:
Citerar Inarion:på Shooting Range-banan

Huh, där ser man. Får kolla upp det. :3


da fuq måste ha missat det
FUS RO DAH!!!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!