Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

PS3 ägare se hit!


En tjejkompis till mig ville ha en blu-ray spelare hemma och bestämde sig därför för att slå till på en PS3:a. Hon frågade mig i samband med inköpet om jag visste några spel som hon och hennes pojkvän kunde spela tillsammans. Jag kunde inte riktigt komma på något förutom typ, Little Big Planet. Det känns som att de flesta spel som man spelat och läst om till PS3:an är singleplayer.

Min fråga är därför, vilka spel till PS3 är roligast att spela tillsammans med någon annan? Då tänker jag främst på spel med konventionell handkontroll, det vill säga inga social gaming varianter, inklusive move. Tacksam för tips.

(..Såg att det fanns en PS3 Co-op tråd men den hade inte så många svar.)
Never live like common people. Never do what common people do.
  • 0
Little big planet som du säger,Lego spelen är ju ochså kul.

Beror ju på ochså vilka sorters spel man gillar. Finns ju andra spel som Killzone 3,Borderlands,Resident evil 5,Army of two osv.

Här är annars en bra hemsida med alla co-op spel till ps3.

http://www.co-optimus.com/system.php?id=2&page=1&sort=releas
edate&direction=ASC&playerComp=%3E%3D&playerNum=2&esrb
=%&released=Y&couch=on
PSN:Kivi95
  • 0
Bra tips där, tackar!
Never live like common people. Never do what common people do.
  • 0
Sonic & SEGA all star racing
  • 0
Pixeljunk Monsters + Encore

Tower defense spel som köpes från PSN. Min kusin(tjej) brukar alltid fråga "Skall vi försöka oss på ett par regnbågar till idag"(att klara en bana utan att släppa in några fiender) när hon hälsar på.

Skall tänka lite till vad som finns. Länken ovan är bra. men ännu lättare att ge förslag om man vet vad hennes gräns ligger. Dvs hur våldsamma får spelen vara innan hon tappar intresset.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!