Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Super Smash Bros 4 - Officiell Tråd


Har börjat med en bloggserie som handlar om karaktärer jag vill ha i nästa Super Smash Bros: http://www.gamereactor.se/blog/Super+Mario+128/237751/#7580
831


Citerar -iLight:
Ridley är väl inte för stor? Charizard är ju inte direkt skala 1:1 så jag ser inget problem med en förminskad Ridley. Vad sägs om Dark Samus annars då?


Charizard är inte så jättestor som du tror: http://pokemon.marriland.com/diamond_pearl/pokedex/Charizard/

Dark Samus borde fortfarande vara en alternativ dräkt till Samus, precis som Dark Link är till Link.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
  • Trog
  • Trog
http://gonintendo.com/?mode=viewstory&id=170214

Sakurai säger att nästa SSB kommer att ta ett tag. Och det verkar som om han inte har börjat på det än, precis som jag tidigare har skrivit.
I just dont know what went wrong
  • 0
@Super Mario 128

Han är ju bra mycket större i pokemon-animen vilken är den jag tänker på.
  • 0
  • Trog
  • Trog
SM128: den där Size Comparison är inte så bra som du tror. De har bara gissat ett mått på huvudkaratären, sedan blir spriten på den pokémon man ser olika stor beroende på hur stor den är, oavsett "ställning". Ett exempel är Onix; en rättvis mätning av honom på det här sättet skulle kräva att har var utsträckt vertikalt. Förstår du?

Det står att Charizard är 1.7 m, då är han 1.7 m. Och anledningen till varför han ser större ut i animén är för att Ash bara är tio år, och då är man inte så lång.
I just dont know what went wrong
  • 0
Det är väl en väldigt liten Charizard som är med i Brawl. Vad spelar det för roll egentligen?

Tillagt 2012-01-20 21:19:
Det värsta som skulle kunna hända serien är att de slänger in en massa värdelösa baby-karaktärer. Baby Mario, Baby Luigi, Baby Peach, Baby Daisy, Baby allting.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Skogstokig:
Det är väl en väldigt liten Charizard som är med i Brawl


Om vi säger att Marth, Ike, Snake och ZSS är i den storleken som människor brukar vara. Så är Charizard i Brawl väldigt stor. Charizard ska vara 1.7 m, dvs så borde de mänskliga karaktärerna vara längre. Men Chariard är ganska mycket längre än dem. Både Squirtle, Ivysaur och Pikachu är också större än vad de borde.
I just dont know what went wrong
  • 0
Jag håller med. De flesta pokemons brukar vara väldigt mycket mindre än vad man föreställer sig att de ska vara.
  • 0
Jag hoppas att Super Smash Bros 4 får ett rejält online läge.
Testade att spela Brawl online igår, vilket jag fick för mig skulle flyta på som smör eftersom att min nuvarande lägenhet har 100mb bredband, men icke sa nicke. Det flöt på som sirap.
  • 0
Ett bättre online borde vara busenkelt för nintendo att göra, titta hur bra dem gjorde på Mario Kart Wii och Mario Strikers Charged football. Så ja ett bättre online kommer vara ett måste, det var mycket konstigt när online-läget på Brawl var så dåligt som den var..
It's time for PS VITA!!!
  • 0
  • Trog
  • Trog
Har läst på GoNintendo att N kommer satsa mycket på online med Wii U.
I just dont know what went wrong
  • 0
Newcomer: Nyan Cat!
Det måste finnas något bra med detta spel, och jag vet vad, det får plats i en brödrost.
  • 0
Citerar Trog:
Sakurai säger att nästa SSB kommer att ta ett tag. Och det verkar som om han inte har börjat på det än, precis som jag tidigare har skrivit.

Ja det visste vi redan. Han sa också att det kommer ta antigen 3 eller 5 år beroende på om han gör ett eller två spel.

Men NU börjar han jobba på spelet/spelen.

http://www.gonintendo.com/?mode=viewstory&id=172314
Akuryo taisan!
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Mr_Otaku:
Ja det visste vi redan


"vi"? Nej, du och jag, och andra insatta. men inte alla. Inte ens alla de som brukar vara i den här tråden.

Sweet att det är på G nu iaf.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Svesve:
Newcomer: Nyan Cat!


OHHH YEAAAAHH!!!
  • 0
Lägg in Musse Pigg vetja!
  • 0
Det faktum att Namco hjälper till med spelet och att Capcom sagt att de tänker låna ut några karaktärer är ju otroligt nice! Det finns ett antal gubbar jag därmed tror och hoppas på kommer att inkluderas i urvalet av karaktärer:

Leon.S.Kennedy
Mega Man
Pac-man
Albert Wesker

Sen så finns det ett antal karaktärer från Nintendos serier som jag starkt hoppas på, samt några som faktiskt är väldigt troliga att inkluderas:

Ridley
Waluigi
Bowser Jr
Mewtwo
Ghirahim
Skull Kid ( med Majoras Mask )
Meowth
Toad
King.K.Rool
Funky Kong

Om de dessutom fortsätter på den tidigare banan och inkluderar Sonic, så är Tails, Dr.Eggman och Shadow högst välkomna. I synnerhet Dr.Eggman, då det vore nice med fler antagonister både till själva stridandet och till ett Story Mode!

Vore gött om vi kunde få liv i den här tråden ;)
"I am Urdnot Wrex and this is my planet!" - Urdnot Wrex
  • 0
Ah, Tails är ju ytterligare en karaktär som skulle kunna unyttja luftrummet, och superattacken som introducerades i Brawl skulle ju uppenbarligen vara den där robotwalkern från Sonic Adventures 2 till Dreamcast
Another Kind Of Hero
  • 0
Är tyvärr inte såpass insatt i Sonic så jag vet vad du snackar om för Walker, men än en vag minnesbild. Men vilket som, så bör Tails läggas till om de ska utöka roostern med karaktärer från Sonic-serien Ser en Co-Op Event Match framför mig där man spelar som Luigi och Tails mot Mario och Sonic. Side-kicksen har stått i skuggan för länge och har tröttnat ;)
"I am Urdnot Wrex and this is my planet!" - Urdnot Wrex
  • 0
Waluigi

Megaman

Spyro the Dragon

Knuckles

Någon FF-karaktär

Byt LUCARIO mot MEWTWO

Gör om PKMN-trainer så att det finns en female-variant också, kanske med andra pokémon men med samma attacker eller något.

Daisy
Skulle kunna bli ett komplement till Peach, men skulle samtidigt vara en för lik klon på Peach.

Ville bara skriva av mig en bråkdel av mina nördiga, våta drömmar om ett nytt Super Smash Bros.
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Disney-karaktärerna från Kingdom Hearts som bossar i en bana från det spelet skulle inte vara dumt. Sen skulle jag hemskt gärna vilja se dessa:
Mega Man
Leon Kennedy
Chris Reinfeild
Vesker
Jill Valentine
Max
-från Dark Angel
Joanna Dark-från Perfect Dark

Och gärna en uppdatering på den klassiska Final Destination!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Bub och Bob också som "2 i 1"-karaktär! Ungefär som Ice Climbers!
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Jag tror och hoppas verkligen på Little Mac ifrån Punch-Out! Han skulle vara väldigt intressant att få spela som.

Han skulle kunna vara svår att anpassa till ett spel som Brawl, men det är viktigt att veta att boxning inte bara handlar om att stå still på en plats och mata slag, alla hans moves behöver inte vara attacker. Hans ner+b skulle kunna vara någon form av evade som samlar stjärnor, och när man har 3 så borde man kunna lägga en superfet, supersnabb uppercut förslagsvis med upp+b. Skulle kunna bli en väldigt rolig teknisk karaktär med mycket fake outs. Skulle också vilja se Little Macs vise tränare Doc Louise hoppa in, haha.

Även Ryu från Street Fighter skulle passa Super Smash som handen i handsken! Tänk bara, b = hadouken, upp+b shoryuken, fram+b tatsumaki no sempuukayu. Hade vart riktigt kul att se honom där, kanske lite orealistiskt men jag fortsätter vara försiktigt optimistisk... Det finns ju en möjlighet trots allt, speciellt om Capcom och Nintendo planerar på att skapa Nintendo vs Capcom i framtiden... Annars skulle även Morrigan från DarkStalkers funka om dem vill ha in någon kvinnlig karaktär.

Jag tror inte vi får återse Snake, tror Sonic har större chans med tanke på att Nintendo och Sega samarbetat mycket de senaste åren. Kanske får vi se en till karaktär från Sonic-universumet göra ett inhopp! Vem vet...

Jag tror även vi får se någon karaktär från de där nya spelen som kom med Project Rainfall eller vad det nu hette... Yani The Last Story, Xenoblade Chronicles, Pandora's Tower (förutsatt att dem är Nintendo-ägda haha)...

Jag tror inte vi kommer få se Waluigi, Bowser Jr eller någon liknande tramskaraktär, men jag kan ju ha fel... Och med tanke på att Wii Fit Trainer (tidernas sämsta spelkaraktär) kommer vara med så tror jag även att en något roligare Mii-gubbe (där man självklart kommer kunna spela med sig själv) kommer vara med (självklart med moves från Wii Sports-spelen).

Lucario lär bli ersatt av Zoroark. Pokémon Trainer lär vara kvar, fast antagligen med den andra generationens Pokémon (typ Chicorita, Quilava och Feraligatr). Kan hända att Mewtwo kommer med också, eftersom det var meningen att han skulle vara med i Brawl men dem hann inte utveckla honom i tid...

Tror vi lär få se mer kvinnliga karaktärer i nästa Smash!

Tillagt 2013-06-26 18:15:
Och ja, vi kommer med största säkerhet få se en Namco-karaktär i spelet! Jag hoppas dock verkligen inte att de petar in Pac-Man... Helst någon från Tekken!

Någon nämnde även något i en blogg, idén om att ha Zelda, Link och Ganondorf i Wind Waker-design till 3DS-versionen och TP/Skyward Sword-designen till Wii U, jag tror att det här skulle funka rätt bra då 3DS-versionen redan är typ cel shadead, och då Wind Waker-serien blivit mer bärbar under senare år. Sen skulle det väl finnas en möjlighet att om man vill ha dessa karaktärer i sitt Toon-utförande i den stationära versionen så är det bara att linka 3DS och ens Wii U samman så har man dem... eller nåt, vad vet jag.
Du vet vad mörker är när ljuset du ser, är brinnande bilar i våra kvarter.
  • 0
Citerar T-man:
Och ja, vi kommer med största säkerhet få se en Namco-karaktär i spelet! Jag hoppas dock verkligen inte att de petar in Pac-Man... Helst någon från Tekken!


Gärna då Panda eller något annat lurvigt. Det ska ju vara ett spel för barn.

Mega Man är möjligt att han kommer till spelet:
http://www.polygon.com/2013/6/26/4465706/masahiro-sakurai-dis
cusses-mega-man-smash-bros-s-other-new-characters

Det kommer jag att be om i framtiden.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!