Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation Vita - Officiell tråd


Citerar Spool:
Jag ser svarta remsor


Jag ser döda människor, och en touch av svarta remsor vid boot. Inget som stör nämnvärt och syns överhuvudtaget inte i spel.

Tillagt 2012-02-28 11:22:
Citerar Marik:
Är Super Stardust Delta bra nån som testat? gillade den till ps3 när det begav sig.


Gillar't. Har sett fram emot en uppföljare till Super Stardust sedan det släpptes till PS3, har inte köpt det än men ska göra det snarast.

Finns trial på butiken dessutom, tanka och testa.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
PSP var ju också DOA, har jag rätt? Men sen så började den sälja som smör. Speciellt, när den blev hackad. Fast detta är ju inte bra!
  • 0
Citerar nighthawk:
Mindre bra är att det sitter ett litet litet dammkorn på insidan av skärmen (mitt i dessutom) och detta syns bara när skärmen är tänd.


Byt igen? Jag väljer hellre svarta remsor som inte ens syns, än ett dammkorn som är mitt i skärmen... now you seen it, you can´t unsee it.

Tillagt 2012-02-28 11:57:
Citerar psIII:
PSP var ju också DOA, har jag rätt? Men sen så började den sälja som smör. Speciellt, när den blev hackad. Fast detta är ju inte bra!


Du har nog missförstått vad DOA betyder. DOA betyder att du har fått ett måndagsex. En produkt som är trasig ifrån fabriken.
  • 0
Oj, om det är så du menar. Dont mind me, haha.
  • 0
Citerar Slacky-Kun:
Byt igen? Jag väljer hellre svarta remsor som inte ens syns, än ett dammkorn som är mitt i skärmen... now you seen it, you can´t unsee it.


Så illa är det inte, det syns bara när man letar efter det och förhoppningsvis försvinner det när maskinen får skumpa runt lite i min väska. Dessutom orkar jag inte gå dit idag igen.

Förresten vet du om DOA gäller ytterligare en vecka när man får enhet?
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar Slacky-Kun:
Oj, minns inte. Jag tror att de utgår ifrån inköpsdatumet.


Okej, så om det skulle vara fel på den enheten jag fick i utbyte så måste jag alltså byta den redan idag eller imorgon? Inte för att det verkar vara fel på den, men det kan vara bra att veta.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Jäklar vad jag blev orolig nu! Satt och spelade på vitan och helt plötsligt försvann ljudet, men på startskärmen (där alla appar är osv.) funkade det. När jag skulle starta spelet igen så frös det sig. Så jag stängde spelet och när jag tog ur och satte tillbaka kassetten blev det error:could not install, så jag tänkte att jag startar om vitan men den ville inte ens göra det, den bara fastnade på en loading screen med ps-knappen blinkande.
Lyckades efter ett tag starta om och nu verkar allt fungera igen Phew...

Spelet var Blazblue i onlineläget om någon haft samma problem, men jag tror nog inte att det var spelet i sig som knasade
  • 0
Citerar Ra11en:
Jäklar vad jag blev orolig nu! Satt och spelade på vitan och helt plötsligt försvann ljudet, men på startskärmen (där alla appar är osv.) funkade det. När jag skulle starta spelet igen så frös det sig. Så jag stängde spelet och när jag tog ur och satte tillbaka kassetten blev det error:could not install, så jag tänkte att jag startar om vitan men den ville inte ens göra det, den bara fastnade på en loading screen med ps-knappen blinkande.
Lyckades efter ett tag starta om och nu verkar allt fungera igen Phew...

Spelet var Blazblue i onlineläget om någon haft samma problem, men jag tror nog inte att det var spelet i sig som knasade


Kolla Inställningar -> System -> Felhistorik och se vad som står där, om det nu genererades någon felrapport.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Citerar Jakkal:
Kolla Inställningar -> System -> Felhistorik och se vad som står där, om det nu genererades någon felrapport.

Ah tack, visste inte att man kunde kolla felhistorik.
Hm... det enda där var ett "Could not connect to the internet" error för 45 timmar sen
  • 0
Citerar Slacky-Kun:
För folk som vill köpa displayskydd för både fram och bak på Vita:n. Man får två utav varje, gick på under 50 kr.


Jag köpte ett två-pack av vanliga rektangulära skärmskydd som jag och polaren skulle dela på. Vi försökte applicera dem idag men i hans dammnäste till lägenhet gick det ju mindre bra. Slutade med att vi båda fick slänga plastfilmerna

Tur att det var billiga, så nu blir det att köpa nya. Blir till att använda sig av det där duschtricket någon nämnde.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Min PS vita verkar vara defekt, den varken laddar (när jag har i laddaren) och vill heller inte starta , får väl lämna in den på gamestop då..
It's time for PS VITA!!!
  • 0
jag satt laddaren fel blev samma för mig kolla det
Krieg!!
  • 0
Citerar Juves:
jag satt laddaren fel blev samma för mig kolla det


Ja, det är rätt förkastligt att de designar en egen kontakt som måste sitta åt rätt håll men som ändå enkelt kan stoppas in åt fel håll.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Nu funkade min PS vita igen, tack för tipsen
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Själv kör jag utan nå displayskydd. Lol, startkiten kostade pengar och jag ville inte ge mera. Om skärmen blir smutsig, så torkar jag bara med nån mjuk filt eller papper.
  • 0
Citerar psIII:
Om skärmen blir smutsig, så torkar jag bara med nån mjuk filt eller papper.


Det handlar mest om att man vill skydda den ifrån repor
  • 0
Citerar Slacky-Kun:
Citerar psIII m skärmen blir smutsig, så torkar jag bara med nån mjuk filt eller papper.

Det handlar mest om att man vill skydda den ifrån repor
Oj, men jag tror ändå att det inte behövs. Om man kan ta hand om den riktigt bra, så kommer det inte vara nå repor. Man kan ha den i en liten väska.
  • 0
Asså min L-knapp är lite fuckad, men vet inte om det är värt att byta för.. Den går liksom inte att trycka in helt om man trycker på ett visst ställe, men den registrerar, bara att det känns lite skumt.

Kom ihåg att min PSP-1000 hade en konstig Fyrkantsknapp, den var lite segare att klicka in, men det blev jag van vid.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Vet någon också, om Unit 13 kommer vara på PS affären? Eller kommer den bara finnas på kort?
  • 0
Citerar Slacky-Kun:
Det handlar mest om att man vill skydda den ifrån repor


Jag köpte till skärmskydd, 2st, men det blev bubblor, båda gångerna, så jävla drygt :/
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Jag köpte till skärmskydd, 2st, men det blev bubblor, båda gångerna, så jävla drygt :/


Kom igen, det blir ju alltid bubblor! Gäller bara att åtgärda det direkt! =)
"We live in a rainbow of chaos." - Paul Cezanne
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!