Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Street Fighter III: 3rd Strike Online Edition


Då har Street Fighter 3: 3rd Strike Online Edition släppts till Live Arcade och PSN.
Spelet kostar 1200 ms points (ca 120kr) och ligger på 702MB.
Frågan är bara om det är värt pengarna om man ändå har någon av SF4 versionerna, men fansen lär väl gilla det.

IGN's betyg i Videon

http://www.youtube.com/watch?v=uPweyXPfjI0

Spelets hemsida nedan

http://www.streetfighter.com/sf3s/index-uk.php
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
WOW! Kom det idag?

Du gjorde min dag! Tack för infon!
The fuzz is here!
  • 0
Jag har peppat inför detta hela sommaren. Nu när jag spelat lite har jag slungats ner på jorden, ganska hårt. Jag är inte en särskilt duktig spelare, och spelar SSFIV: AE på glad amatörnivå. Det här är mycket svårare på alla sätt. Jag har haft roligt med spelets trials men jag klarar bara 3 stages i arcade mode på lättaste, innan jag fastnar.

Får väl bli att börja träna.
Mr. Rubik, Mr. Rubik...
  • 0
Men fasen också. Jag tog bort mitt kontokort från live för bara någon dag sedan och nu har jag 1100 MSP så det fattas 100. Så jäkla typiskt!
The fuzz is here!
  • 0
YouTube-uppladdningen är en väldigt rolig funktion, men tyvärr blir alla videos i 240p.

Jag är lite småbesviken på att det bara fanns 10 parry-trials och 5 trials per karaktär. Man fastnar snabbt.
Mr. Rubik, Mr. Rubik...
  • 0
Citerar Cubefreak:
YouTube-uppladdningen är en väldigt rolig funktion, men tyvärr blir alla videos i 240p.


Jag är bara nöjd att funktionen finns där. Extremt nöjd!

Det enda jag är missnöjd över är att de inte gjort HD.
The fuzz is here!
  • 0
Citerar Truesk8er:
3SOE: One Handed Daigo Parry [Trial 10]

http://www.youtube.com/watch?v=4Didg1Q27Ws


Hahaha! Heter den så på riktigt i spelet eller är det han som bara döpt den till det?
The fuzz is here!
  • 0
Citerar Truesk8er:
3SOE: One Handed Daigo Parry [Trial 10]


Fakkin Desk är ju bara helt bäst <3

Citerar gameplayer:
Heter den så på riktigt i spelet


Nope, det är bara Desk som har valt att göra den med en hand, för han är Gud :3
  • 0
Någon borde fixa rubriken.

Det går så sjukt trögt att hitta spelare online.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Det går så sjukt trögt att hitta spelare online.


Har inte prövat ranked/player matches det än, men när jag spelade mot en på min kompislista så var det flawless.
  • 0
Citerar Siegfried:
Någon borde fixa rubriken.

Det går så sjukt trögt att hitta spelare online.


Hihi alltså blev det precis som jag trodde, väldigt få som köpt det.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
Hihi alltså blev det precis som jag trodde, väldigt få som köpt det.


Jag tror inte att det är där problemet ligger...
  • 0
Citerar Sparda:
Citerar Siegfried:
Någon borde fixa rubriken.

Det går så sjukt trögt att hitta spelare online.


Hihi alltså blev det precis som jag trodde, väldigt få som köpt det.


Det var skitmånga som köpte 2an, men där.är det också lika svårt att hitta någon, jag kör bara rankat, allt folk är på player, skittrist.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Det var skitmånga som köpte 2an, men där.är det också lika svårt att hitta någon, jag kör bara rankat, allt folk är på player, skittrist.


Jo så blir det visserligen tyvär, ingen kör Rankat nuför tiden oavsett spel.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Jag älskar verkligen Street Fighter-serien. Jag är inte speciellt bra men jag klarar mig ganska bra ändå, i alla fall i fyran. Third Strike har alltid varit på min önskelista sedan jag började med serien 2003 tror jag. Nu har det äntligen kommit och det är riktigt snyggt och jag gillar att det är mer footsies och att man måste positionera sig rätt hela tiden.

Det jag inte gillar med Third Strike är att jag finner det oerhört svårt att få mina jump-ins att räknas som combos, något så enkelt har jag stora problem med i detta spel. Sen är det tråkigt att det inte finns många länkar i jämförelse med fyran. Sen är detta något man lär sig om man lägger ned träning på det men min hitconfirm med super-attacker är urusel.

Online-läger är väl schysst men det finns inte så många som spelar det verkar det som och det är riktigt laggigt. Overall är det ett riktigt schysst spel men jag lär inte spela det på samma tävlingsnivå som SSFIV.
Bi Hawl Lil Lahi Wa Quwat Ti Hi Aqoomo Wa Aqúd
  • 0
Citerar tv-spelare:
Det jag inte gillar med Third Strike är att jag finner det oerhört svårt att få mina jump-ins att räknas som combos


Håller faktiskt med om detta. En sån sak som att länka ihop j. roundhouse -> c. strong är sjukt svår.
  • 0
Det är jättemånga online på 360-versionen. Spelet har dock lite problem med att matcha folk i rankat vilket de jobbar på att fixa för tillfället. Spelet visar även väldigt sällan ping i player matches (visar istället ett "?") vilket gör det svårt att veta om det är nordamerikansk host eller europeisk.

Men det är ingen brist på spelare. Visar alltid 50 player-rum för mig när jag söker (vilket jag antar är maxantalet som kan visas på en och samma gång, SSFIV kan visa 8 ). Det är att komma in som är problemet inte brist på aktivitet.

Vågar inte säga för mycket, men vad jag förstått så är 3rd strike mycket mer belönande för den ihärdige spelaren än exempelvis SFIV där skilldifferensen är mer subtil. Fler oförlåtliga inputs och sådant. Du kan göra osafe-moves och ändå ta dig loss genom parry vilket kan vara otroligt frustrerande för motståndaren.

Har också märkt att jump-in kombos som på papperet ser jättelätta ut har krävt visst nötande för att få pling på. Jättebra tycker jag. Man märker direkt om motståndaren har lagt ner tid på sin karaktär eller bara försöker hitta "the online way that works".
  • 0
Citerar Sparda:
Jo så blir det visserligen tyvär, ingen kör Rankat nuför tiden oavsett spel.


Som Daydream så fint skrev ovan så stämmer det absolut inte.

Jag köpte spelet idag. Spelet är verkligen underbart. Det är totalt odödligt. Jag kan verkligen aldrig tröttna på det. Det är utan tvekan något extra belönande med att vinna i 3rd strike än vad det är i andra fightingspel.

Jag har hittills spelat ca. 6-7 Ranked matches (ville spela fler men har ej pga. felet som Daydream nämner) och vunnit varenda. Dock suger jag verkligen då jag inte spelat det på flera år. Jag är minst sagt chockad över hur många dåliga spelare det finns. Jag trodde verkligen att majoriteten av spelarna som laddar ner spelet skulle vara hardcore.

Jag är enormt nöjd med online. Det har inte varit lagg under någon match jag spelat och jag testade med att både joina och skapa. Dock var det konstigt nog väldigt mycket lagg när jag och en annan vän spelade mot varandra.

Jag i kommer i alla fall inte att sluta spela det på ett väldigt bra tag. Man kan som sagt aldrig tröttna.
The fuzz is here!
  • 0
Citerar gameplayer:
Jag har hittills spelat ca. 6-7 Ranked matches (ville spela fler men har ej pga. felet som Daydream nämner) och vunnit varenda. Dock suger jag verkligen då jag inte spelat det på flera år. Jag är minst sagt chockad över hur många dåliga spelare det finns. Jag trodde verkligen att majoriteten av spelarna som laddar ner spelet skulle vara hardcore.


Vad säger du, jag tycker folket som spelar 3an är mycket bättre än i 2an, Jag har vunnit 3 matcher och förlorat 15 eller något Kör bara rankat.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar gameplayer:
Jag trodde verkligen att majoriteten av spelarna som laddar ner spelet skulle vara hardcore.


Trodde jag också, men det är nog många spelare som mest har kört SF4 som velat ge spelet en chans. Eller nåt. Många newbies, inklusive mig själv =D
  • 0
Citerar Siegfried:
Vad säger du, jag tycker folket som spelar 3an är mycket bättre än i 2an, Jag har vunnit 3 matcher och förlorat 15 eller något Kör bara rankat.


Ja fast nu talar du ändå med en person som haft fighting som en av hans favoritgenres och har spelat fightingspel sedan Megadrive.

Citerar Chaos Spirit:
Trodde jag också, men det är nog många spelare som mest har kört SF4 som velat ge spelet en chans. Eller nåt. Många newbies, inklusive mig själv =D


Jo, det är nog säkert så och jag är otroligt glad över det. Jag hoppas bara att folk inte slutar spela utan fortsätter.

Efter att jag har spelat en del SF IV och nu gått tillbaka till 3rd Strike så blir det extra påtagligt hur förenklat SF IV är. Jag har alltså tappat något enormt mycket i 3rd Strike trots att jag ändå spelat en del SF IV.
The fuzz is here!
  • 0
Jag kan inte hitta en enda person med ping bättre än gul. Jag sitter med min PS3 på mina föräldrars lite halvtråkiga 6/0,5-uppkoppling. Är det den kassa upphastigheten som gör det?

Jag har aldrig problem med andra spel än just detta och SF4. I SF4 tror jag mest att det beror på att det är väldigt svårt att hitta europeiska spelare, men ändå känns något knasigt.
Mr. Rubik, Mr. Rubik...
  • 0
Citerar Cubefreak:
Jag kan inte hitta en enda person med ping bättre än gul. Jag sitter med min PS3 på mina föräldrars lite halvtråkiga 6/0,5-uppkoppling. Är det den kassa upphastigheten som gör det?

Jag har aldrig problem med andra spel än just detta och SF4. I SF4 tror jag mest att det beror på att det är väldigt svårt att hitta europeiska spelare, men ändå känns något knasigt.


Jag känner inte igen mig i något av det du skriver trots att jag för tillfället har 5mn ned och 0,5-1 i upp och då syftar jag på både fyran och 3rd strike. För mig fungerar det bra.
The fuzz is here!
  • 0
Citerar Cubefreak:
Jag kan inte hitta en enda person med ping bättre än gul. Jag sitter med min PS3 på mina föräldrars lite halvtråkiga 6/0,5-uppkoppling. Är det den kassa upphastigheten som gör det?

Jag har aldrig problem med andra spel än just detta och SF4. I SF4 tror jag mest att det beror på att det är väldigt svårt att hitta europeiska spelare, men ändå känns något knasigt.


Anledningen till vaför du bara hittar gul connection är ju PGA spelaren som hostar. Är det få som spelar så lär det bara vara dåliga hostar som hostar matcher och är hosten långt ifrån dig så blir det ju dålig connection. Så här är det med alla spel som har P2P system, spelet blir lidande av att det är få som spelar online.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!