Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Gaymers


Finns de några gaymers där ute i vimlet? =)

Hade vart kul å Co-op'a lite ;D

Går ju å göra med vem som helst givetvis. Är dock mindre obekvämt å spänt å spela med andra HBT personer enligt min erfarenhet =)

På tal om annat så har jag beställt Sonys nya ps3 wireless stereo 7.1 headset =P Hört den ska va grym å den funkar på pc me så de blir perfekt för mig =D
  • 0
1. Detta passar bättre som en blogg.

2. Definierar du dig själv som människa efter vilken sexualitet du har? Vad kvittar det om någon är HBT eller ej? I min erfarenhet är det trevligare att spela med trevliga människor, oavsett läggning. För fan.
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0
De flesta jag spelar me är hetro och de spelar ingen roll men jag tycker det är trevligt att spela me bögar ibland då man kan prata om allt då. Jag kan liksom inte prata om vad som helst med hetrokillar utan att de skulle känna sig illa till mods. Jag vågar knappt säga nåt alls när jag spelar me folk på nätet då de gånger jag sagt nåt som kan tyda på min läggning så får ja bara skit. Så om jag vill känna mig trygg utan fördomar, ja då spelar jag hellre med likasinnade.

Ja menar, killar pratar säkert om tjejer å så ibland men jag kan inte prata killar me hetrokillar liksom.

Dessutom så skrev jag att de inte spelar nån roll vem jag spelar med bara att det kan va trevligt.

Så detta har inget me å göra hur jag definierar mig..... Allt är inte så jävla komplicerat jämt. Förstår faktiskt inte varför ni blir så upprörda?

Verkar ju som att du inte läst hela inlägget eller att du medvetet missförstår vad jag skriver. JAg kan ju säga me att jag har inet en ända bög kompis. Den ända som är HBT är en tjejkompis å de spelar ingen som helst roll. Jag väljer inte vänner genom läggning. Inget jag precis frågar de första jag gör när jag träffar folk. Och jag ogillar sådana här påhopp. Fattar inte äns varför du skrev. Vad spelar det för roll för dig att jag vill sitta å spela me en HBT person så jag kan få va helt öppen istället för att låtstas va så jävla macho när man spelar cod liksom....
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar NingJare:
Förstår faktiskt inte varför ni blir så upprörda?

Vissa är rätt tjatiga här. Blogginlägg hit och gnälliga åsikter dit. Tycker att dina argument är rätt sunda också, om man vill prata med andra bögar så ska man väl få det utan att folk ska bli upprörda? Själv har jag en del homosexuella vänner som jag inte har något emot pratar om "allt" med mig. Det spelar mig ingen roll då jag inte gör skillnad på folk.

Och nej, Josephus, det passar inte bättre som blogg. Innan du skriver sånt där borde du skriva varför, så folk slipper missuppfatta ditt inlägg som det så lätt kan göras. Han skriver klart och tydligt hans motiv, men du missuppfattar med flit och klankar ner på han? Väx upp. För fan.
  • 0
Tack för det Ree!

Pratade me en kompis nyss å hon sa att den här Josephus är lite speciell....tydligen inte ovanligt med den här typen av inlägg från honom....;P

Sen ska ju tilläggas att jag väljer gärna att spela med HBT personer av respekt för andra. Jag vet att jag kan va ganska frispråkig och ja....ja vill inte göra så folk känner sig obekväma å så =) Sen har jag ju råkat ut för diverse hot osv. Dock inget allvarligt men ändå ;P

Jag blev mordhotad i wow en gång! ;D Dock inte för att jag e gay utan snarare för att jag vann rollen för ett svärd å en annan i dungeonen ville ha den å hotade me diverse saker om jag inte gav den till honom....han blev raderad ;)
  • 0
Citerar NingJare:
Jag blev mordhotad i wow en gång!

Det blir vi alla... Främsta orsaken enligt min erfarenhet är att man "stjäl" andras noder.
  • 0
Det enda jag menade är att man ska kunna vara öppen med sina vänner, annars är de inte riktiga vänner.
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0
Fast om det inte är några som känner till att du är homosexuell spelar det väl ingen roll vilka människor du spelad med? Man möter ändå så mycket olika människor när man spelar online och på internet överhuvudtaget att du ändå inte lär hitta någon som passar dig perfekt. Och varför ska man prata om tjejer och killar när man lirar Coop? Det förefaller väl mer lämpligt att faktiskt diskutera spelet och någon form av taktik beroende på vad ni spelar.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Fast om det inte är några som känner till att du är homosexuell spelar det väl ingen roll vilka människor du spelad med?

Det beror väl på hur stor den sociala faktorn är. Om man går in för det, inte bara för att spela spelet, och har längre konversationer kan man som HBT-person bli försiktig med vad man säger, för att de andra inte ska ge dig skit för det.

Det Ning är ute efter kanske är mer en tolerant spelupplevelse än en HBT-exklusiv.
  • 0
Citerar Viktor:
Det Ning är ute efter kanske är mer en tolerant spelupplevelse än en HBT-exklusiv.


Då kan det bli lite knepigare, men jag är övertygad om att det finns spelcommunitys och spelare som faller i hans smak också. Gäller bara att hitta dem.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Ja de e mer en tolerant spelupplevelse jag e ute efter =) Ja e ingen hardcore gamer å ja vill väldigt gärna tjöta om annat undertiden så ja =P haha

Alltså Artillery Force du förstår nog inte riktigt....visst om jag spelar en random match på cod eller så...ja då pratar inte jag liksom. Jag pratar bara när jag känner spelarna helt enkelt. Och skulle jag prata under en match med okända människor skulle jag bara sitta å koncentrera mig på att inte säga fel saker =)

Det finns en sida som heter just gaygamer.net =) En bra sida men det är mycket få svenska personer där så jag kollar hellre på sidor som denna =)

Jag spelar gärna med vem som helst men då får den personen vara medveten om att jag pratar om vad fan som helst å ganska mycket haha

Sen tänkte ja på en annan sak. Jag berättar hellre för personer jag spelar med mer än en gång direkt att jag är gay just för att det blir så mycket lättare då. Accepteras det så kommer min läggning antagligen knappt märkas efter det men de e just för att de ska kännas tryggt å bra.

JAg har varit med om att jag inte sagt nåt om min läggning å så har man spelat en massa å sen har de kommit fram av nån anledning och killen jag spelade med kände sig mer lurad å ville inte ha me mig å göra längre. Jag tror att vissa (observera "vissa" alltså en minoritet) tar det som att man lurat dom och försökt lura in dom i nåt liksom. Väldigt löjligt men ja...e ju inte ovanligt att killar tror att bara för att man e bög så gillar man alla killar ;D HAha I gymnasiet va de ett par killar som vägrade duscha samtidigt som mig för dom trodde ja va såååå intresserad....eller hur....fulare får man leta efter haha!
  • 0
Citerar Viktor:
Citerar NingJare:
Jag blev mordhotad i wow en gång!

Det blir vi alla... Främsta orsaken enligt min erfarenhet är att man "stjäl" andras noder.


På tal om hot och WoW, min kompis bråkade med en kille i skolan idag, och han vart hotad med att han skulle förlora i en duel på WoW
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
På tal om hot och WoW, min kompis bråkade med en kille i skolan idag, och han vart hotad med att han skulle förlora i en duel på WoW


Haha ;D Dagens ungdom ;P
  • 0
Citerar Playarn:
På tal om hot och WoW, min kompis bråkade med en kille i skolan idag, och han vart hotad med att han skulle förlora i en duel på WoW
Oooh God stop them before someone gets hurt...
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar Playarn:
På tal om hot och WoW, min kompis bråkade med en kille i skolan idag, och han vart hotad med att han skulle förlora i en duel på WoW


Tur att Sverige är neutralt.
Raise broken hands to all past glory
  • 0
Citerar Playarn:
På tal om hot och WoW, min kompis bråkade med en kille i skolan idag, och han vart hotad med att han skulle förlora i en duel på WoW

Wait wat? Inte att han skulle bli gankad eller något? Då är det ju inte ens ett hot, bara utmaning till en duell.

Citerar NingJare:
HAha I gymnasiet va de ett par killar som vägrade duscha samtidigt som mig för dom trodde ja va såååå intresserad

Heh, ja den typen stöter man ofta på; "Jag har inget emot bögar, så länge de inte försöker något, då får de stryk!"... >_>
Man undrar hur de stöter på tjejer.
  • 0
Haha ja ;D
  • 0
Citerar Viktor:
Wait wat? Inte att han skulle bli gankad eller något? Då är det ju inte ens ett hot, bara utmaning till en duell.


Citerar det han sa
Citerar WoW nörden:
Passa'rej! Jag tar dig i en duel!


Dom kom på tal om wow på något sätt, ingen aning om hur
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Fråga Trog.
  • 0
Jag låter tråden leva tills vidare, men sluta upp med off-topic om det ska förbli så.

Flyttade den även till spelforumet då det kändes mer naturligt.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Tjena NingJare! Nice med andra HTB personer som lirar. Själv är jag öppen med att jag gillar killar. Jag tycket det du gör är jädrigt bra.
Speciellt då det är många människor i tonåren på sidan som kanske aldrig har kommit i kontakt med HTB personer förut i sitt liv.
Allt som är okänt skrämmer människan. Det är en naturlig reaktion. Människors "hat" mot HBT och andra folkgrupper bygger mest på okunskap.
Om jag säger till en människa att jag tycker om att krama killar extra länga och den här personen har aldrig tänkt en sån tanke i hela sitt liv så kommer han/hon att reagera på det. Andra gången de får höra det så kommer de att reagera mindre

HTB personer finns i precis lika stor utsträckning inom gaming världen som inom allt annat.
Min guildleader i wow var tillexempel Homo. (jag var officer, Fatta det! Att ha en homo guild leader och en homo/bi (i cant decide) officer) Resten av guilden var straight. Det funkade jättebra. Vi hade the time of our lifes. Vi annordnade till och med det bästa helglanet(guild meet) någonsin!
Sen pluggar jag även på PlaygroundSquad i Falun som spelutveckare. Här på skolan finns det Tjejer som har exprimenterat och en till homo kille. Tror även att det finns doldisar lol

Pga plugg så har jag liten tid till att spela online längre. Men ibland blir det att jag hoppar in i TF2 eller perhaps Cs 1.6 för att röjja lite. Annars kan vi bara snacka utan att lira! That is always soft.

Och till sist men inte minst så gör jag det EPIC DANCE OF TROLL REPELLING.
Nothing is true, everything is permitted.
  • 0
Citerar NingJare:
Finns de några gaymers där ute i vimlet? =)

Hade vart kul å Co-op'a lite ;D

Går ju å göra med vem som helst givetvis. Är dock mindre obekvämt å spänt å spela med andra HBT personer enligt min erfarenhet =)

På tal om annat så har jag beställt Sonys nya ps3 wireless stereo 7.1 headset =P Hört den ska va grym å den funkar på pc me så de blir perfekt för mig =D


Är det PS3 spelare du letar efter så kolla även igenom PSN namn tråden.
http://www.gamereactor.se/forum/?forum=2&thread=57975&page
=1
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Ta det här eller här. Ifall du ej är nöjd med det får du skapa en ny tråd med lite mer seriöst startinlägg och ej gå OT. / Gameplayer