Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Dead Space 3


Det är inte bekräftat, men om vi känner rätt så kommer Dead Space 3 med all sannolikhet. Det har dessutom kommit rykten om att det kommer utspela sig på en isplanet.

Vad tror vi om Dead Space 3? Vart vill ni se serien gå? Spekulera på!
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar skogis_psp:
Det är inte bekräftat, men om vi känner rätt så kommer Dead Space 3 med all sannolikhet. Det har dessutom kommit rykten om att det kommer utspela sig på en isplanet.


Vad jag har för mig så sålde tvåan bra och med tanke på hur det slutade, alltså det man fick höra efter eftertexterna så är sannolikheten väldigt hög att det kommer en trea.

Citerar skogis_psp:
Vad tror vi om Dead Space 3? Vart vill ni se serien gå? Spekulera på!


Tyvärr så ser inte jag hur det ska kunna hålla lika hög klass som ettan och tvåan. Det är det som är så svårt med den här genren. Jag hoppas dock att jag har fel.
The fuzz is here!
  • 0
Citerar gameplayer:
Vad jag har för mig så sålde tvåan bra och med tanke på hur det slutade, alltså det man fick höra efter eftertexterna så är sannolikheten väldigt hög att det kommer en trea.


Ja, och att det är EA. Juste, men det känns som varje spel har en potentiell cliffhanger iaf det säljer bra.

Citerar gameplayer:
Tyvärr så ser inte jag hur det ska kunna hålla lika hög klass som ettan och tvåan. Det är det som är så svårt med den här genren. Jag hoppas dock att jag har fel.


Om EA vill göra det mer som Resident Evil 5 och till ett renodlat actionspel blir jag ledsen. Tvåan hade en perfekt balans mellan att vara skitläskigt, och sjukt actionfyllt. Så ja, hoppas de vet vad de gör.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar skogis_psp:
Ja, och att det är EA. Juste, men det känns som varje spel har en potentiell cliffhanger iaf det säljer bra.


Nja, fast EA är inte längre vad de en gång i tiden var. Du syftar nog på Activision.

Citerar skogis_psp:
Om EA vill göra det mer som Resident Evil 5 och till ett renodlat actionspel blir jag ledsen. Tvåan hade en perfekt balans mellan att vara skitläskigt, och sjukt actionfyllt. Så ja, hoppas de vet vad de gör.


Jag tror inte att vi behöver oroa oss för det. De lär nog aldrig göra det som RE 5.

Tillagt 2011-09-29 23:36:
För att citera ur en nyhet från Gamergaia:

It's no secret that Dead Space 3 is in development. It is one of the crown jewels of EA's roster, so it only makes sense that someone would be working on it. After an Israeli news station "accidentally" uncovered a banner for the game at EA's Redwood Shores studio, more details have emerged about the third entry. Space is a cold place, but a new report suggests that Dead Space 3 will get a lot colder than the first two. Read on for more details.
The fuzz is here!
  • 0
Citerar gameplayer:
Nja, fast EA är inte längre vad de en gång i tiden var. Du syftar nog på Activision.


Jo, de är mycket bättre nu än förr, men de har sagt att det finns mycket (mycket) kvar att hitta på i detta universum.

Citerar gameplayer:
Jag tror inte att vi behöver oroa oss för det. De lär nog aldrig göra det som RE 5.


Hoppas inte, men de sa att de gillar hur Capcom behandlat serien..

Citerar gameplayer:
It's no secret that Dead Space 3 is in development. It is one of the crown jewels of EA's roster, so it only makes sense that someone would be working on it. After an Israeli news station "accidentally" uncovered a banner for the game at EA's Redwood Shores studio, more details have emerged about the third entry. Space is a cold place, but a new report suggests that Dead Space 3 will get a lot colder than the first two. Read on for more details.


Låter riktigt bra.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar gameplayer:
Jag tror inte att vi behöver oroa oss för det. De lär nog aldrig göra det som RE 5.


Hörde/läste att dom var sugna på att komma åt samma stora publik som RE 5 och på dom lät det som att det kanske skulle mer som det, fast redan i Dead Space 2 var det en jävla massa mer action än i det första.
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
Citerar nilazz:
Hörde/läste att dom var sugna på att komma åt samma stora publik som RE 5 och på dom lät det som att det kanske skulle mer som det, fast redan i Dead Space 2 var det en jävla massa mer action än i det första.


Precis, och även fast jag tycker RE5 är ett sjukt roligt co-op spel, så känns det verkligen inte RE. Så vi får se hur EA gör.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar nilazz:
Hörde/läste att dom var sugna på att komma åt samma stora publik som RE 5 och på dom lät det som att det kanske skulle mer som det, fast redan i Dead Space 2 var det en jävla massa mer action än i det första.


Jo, du har helt rätt. Dock känns det fortfarande inte som att det kan bli som RE 5 beträffande action samt mindre skräck i den miljön som Dead Space utspelar sig i. Då får de nog även byta miljö helt och hållet.
The fuzz is here!
  • 0
Hoppas verkligen på en 3.a

Storyn i detta spelet är underbar. Längtar efter att få fortsätta äventyret.
  • 0
Citerar gameplayer:
Jo, du har helt rätt. Dock känns det fortfarande inte som att det kan bli som RE 5 beträffande action samt mindre skräck i den miljön som Dead Space utspelar sig i. Då får de nog även byta miljö helt och hållet.


Jo, sant. Men en isplanet är dock väldigt ljus och öppen, så det ska bli intressant och se hur de tolkar det. Om ryktet stämmer.

Citerar Nizyo:
Hoppas verkligen på en 3.a

Storyn i detta spelet är underbar. Längtar efter att få fortsätta äventyret.


Älskar hela universumet!
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Jag längtar så otroligt mycket till trean. Jag fick alla achievements på ettan för någon dag sedan och jag håller just nu på och tar alla på tvåan också.

Jag har spelat igenom ettan nästan fyra gånger och det är verkligen ett mästerverk. Är inne på min andra omgång på tvåan och jag tycker nog fan att tvåan är ännu bättre.
The fuzz is here!
  • 0
Citerar gameplayer:
Jag längtar så otroligt mycket till trean. Jag fick alla achievements på ettan för någon dag sedan och jag håller just nu på och tar alla på tvåan också.

Jag har spelat igenom ettan nästan fyra gånger och det är verkligen ett mästerverk. Är inne på min andra omgång på tvåan och jag tycker nog fan att tvåan är ännu bättre.


Jag tycker båda är sjukt underbara, men jag skulle nog hålla tvåan högre upp jag med. Men båda är riktigt bra.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar skogis_psp:
Jag tycker båda är sjukt underbara, men jag skulle nog hålla tvåan högre upp jag med. Men båda är riktigt bra.


Jo, jag tror inte att många inser hur bra tvåan är förrän de spelar det direkt efter att ha spelat ettan. Då blir skillnaderna mer påtagliga. Nu är det inte direkt som att någon klagat på tvåan. Alla har prisat det till skyarna men just sayin...
The fuzz is here!
  • 0
Citerar gameplayer:
Jo, jag tror inte att många inser hur bra tvåan är förrän de spelar det direkt efter att ha spelat ettan. Då blir skillnaderna mer påtagliga. Nu är det inte direkt som att någon klagat på tvåan. Alla har prisat det till skyarna men just sayin...


Ja, det är massa småförändringar som verkligen gör spelet bättre.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Har spelat igenom de två båda spelen ganska nyligen , fantastiska spel måste jag säga. 3:an är nog ett av de spel jag ser fram emot mest för tillfället.
En isplanet vore coolt, en stor förändring men det blir nog säkert awesome det med, om nu rykterna om en isplanet stämmer som sagt. Bara de behåller skräcken, kanske blir svårare i en ljus miljö men de kommer väl på något.
[RKR] KZ2 DAVID_SWE spelar som Ingenjör
  • 0
ryktas om att det blir FPS.
Until our games are over.
  • 0
Nja ett fps blir det nog inte, jag tyckte också att Dead Space 2 var väldigt bra, speciellt slutet
It's time for PS VITA!!!
  • 0
ryktas om att det blir FPS.

Hoppas inte...
[RKR] KZ2 DAVID_SWE spelar som Ingenjör
  • 0
Citerar Blue the Kid:
Citerar Tha_Maggot_94:Nja ett fps blir det nog inte
http://www.xboxlife.com/se/news/6878


Enligt den artikeln är det inte Dead Space 3 som ska bli ett fps.
Leo
  • 0
Ryktena är bara att man funderar på att expandera universumet med andra spel. Den regelrätta trean kommer dock vara tredje person som de tidigare.

Ryktet om Frostbite 2.0 är sjukt upphetsande. Tänk er ljuset då!
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar skogis_psp:
Ryktet om Frostbite 2.0 är sjukt upphetsande. Tänk er ljuset då!


Kommer hålla sjukt hög kvalité, både bild samt ljudmässigt om de använder sig av den Frostbite motorn! Dock hoppas jag innerligt att de tonar ner actionbiten och lägger mer fokus på skräck i 3an.

Visst tvåan var riktigt bra, men det lutade lite förmycket åt actionhållet för min del, jag vill få samma känsla man fick av ettan
Let's go over the groundrules. Rule number 1: No touching of the hair or face... AND THAT'S IT!
  • 0
Citerar Mayor:
Visst tvåan var riktigt bra, men det lutade lite förmycket åt actionhållet för min del, jag vill få samma känsla man fick av ettan


Det jag hoppas 3:an bjuder på är samma känsla 1:an gav när man inte hade en aning om hur allt fungerade spelmässigt. 2:an var lite ''kör på som i 1:an'' vilket är standard i spel med uppföljare såklart. Men jag vill ha lite nytt, det är ju där skräcken finns. När man inte vet HUR man ska spela för att komma undan de ondsinta äcklen. Vore kul att kunna klättra och använda miljöer mer fysiskt som exempel.
Entering zero gravity
  • 0
Så tror ni att det visas upp på E3? Jag tror definitivt att det gör det och jag längtar som fan.
The fuzz is here!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!