Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Last of Us - Officiell Tråd


Spelet kräver ju onlinepass / network pass (samma sak?). Man får ett när man köper spelet. Men eftersom jag ska dela spelet med min bror (samma konsol, olika konton) så behöver väl båda ett varsitt pass? Vet någon vad det kostar?

Spelar ni med svensk eller engelsk text?

Och vilken svårighetsgrad? Spel brukar ju vara lätta... Men väger mellan normal - hard ändå.. Vad kör ni?

En annan sak, tittade på när min bror spelade ett par timmar. Funkade bra. Men när jag startade spelet nu på morgonen, så fick jag göra en liten uppdatering. Sedan började jag spelet. Och märkte lite buggar.. Främst att vissa dialoger, några av Uncle Tommy, är textade, men inget ljud. Det var ljud när min bror spelade i natt. Så ingen aning vad som hänt.. Kanske patchen som ställde till med lite besvär?
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Hard och uppgradera inte något. engelsk text. Och ta bort din hud, den är för fjompar.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Kan lova att du inte blir ostoppbar om du uppgraderar vare sig weapon sway eller max health. Även om livet gjorde det lite mindre riskfyllt ibland, men att komma in guns blazing mot 5 stycken är inte direkt bra även med detta.

Missade säkert någon hemlig gömma men tog mig tid att springa runt lite överallt. Och jag blev inte nära fullt uppgraderad på något. Vare sig vapen eller mig själv.
  • 0
Jag fick spelet på posten redan i går men öppnade det inte förrän idag. Jag skulle fått Survival Pack & Sights & Sounds Pack men det fick jag inte. Har kontaktat CDON.com men kunde inte få någon kod nu. Får förmodligen vänta på den. Det jag undrar är om det är något av dessa paket som påverkar Single Player? Vad jag kan tolka det som så är det bara grejer till Multiplayer och teman, etc.?
  • 0
Någon annan som också köpt spelet digitalt i ps store som vet när man kommer kunna installera det?
När jag försöker installera det så står det bara att "The content is not available before the start date". Vilket känns lite störigt, är ju 14e för fazers! Måste man vänta tills jänkarna också har 14e kanske, men de borde de väl ändå ha vid det här laget..
"Where's that confounded bridge?"
  • 0
Fy fan vad grymt det är än så länge. Kört en dryg timme!
  • 0
Citerar Lidlman:
Någon annan som också köpt spelet digitalt i ps store som vet när man kommer kunna installera det?
När jag försöker installera det så står det bara att "The content is not available before the start date". Vilket känns lite störigt, är ju 14e för fazers! Måste man vänta tills jänkarna också har 14e kanske, men de borde de väl ändå ha vid det här laget..


Antagligen är det som demot, att det låses upp runt sju tiden. :/
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Kört bara en liten stund och jag måste säga, mäkiskt!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
3 timmar in, jag redan för första gången någonsin gråtit på grund av ett spel.
Jag har svårt att beskriva hur mäktig spelupplevelse detta är, helt jävla underbart.

Jag köpte en ps3 för två månader sen för detta spel, och jag kommer köpa ps4 för att få spela uppföljaren
Babak
  • 0
Fick spelet igår, men fick inget bra tillfälle att börja spela det så jag startade idag istället. Nästan 3 timmar in, och än så länge är det riktigt bra. Kändes sjukt nervöst när jag försökte smyga mig förbi ett gäng Clickers, och jag älskar att jag knappt har någon ammunition. Berättandet är också fantastiskt, även fast storyn inte tagit så stort tag i mig ännu. Men sedan är jag ju bara cirka tre timmar inne i spelet. Men mina intryck av spelet är positiva och jag ger tummen upp.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Kan vi få en spoiler tråd eller? Någon som kan ta initiativet efter de klarat spelet? Känner mig lite ensam just nu

Citerar Humanisten:
Citerar putterman:Vad tyckte du?

Fantastiskt.
Tog mig strax över 17 timmar att klara och det var mysigt rakt igenom.

Haha kul att du tycker det. No comment på det andra
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Köpte det idag. Mer för att alla säger att det är så jäkla bra än att jag faktiskt är sugen på att spela det. Tänkte börja imorgon.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Jag tyckte att jag gick runt, utforska och njöt av miljöerna igenom spelet, men så verkar inte vara fallet, jag verkar ha rushat igenom spelet? Det tog 10h 40min att klara.

Det var ett riktigt grymt spel, men det hände ibland att ens "sidekicks" förstörde för mig när man smög och var tyst medan dom avlossar sina pistoler där det var fullt av infekterade...

Älskade den här scenen också(ingen spoiler):
https://www.youtube.com/watch?v=gzNSk-Kfvgc
(Ellie med vuxenblaskan)
  • 0
@Kimmo1992
14h på normal här och jag kände att jag spelade för snabbt

Konstigt angående det andra O_o, kan inte komma på en enda gång de faktiskt förstörde mina stealth försök av mina två genomspelningar .
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar Kimmo1992:
Det var ett riktigt grymt spel, men det hände ibland att ens "sidekicks" förstörde för mig när man smög och var tyst medan dom avlossar sina pistoler där det var fullt av infekterade..


Citerar Peddi93:
Konstigt angående det andra O_o, kan inte komma på en enda gång de faktiskt förstörde mina stealth försök av mina två genomspelningar .


De har inte förstört mitt smygande när jag kört, däremot har de sprungit förbi fiender utan att fienderna märkte dem. Det är skumt...
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Inte testat multiplayer ännu, rädd att det kanske ska spoila något från spelet. Typ karaktärer, platser osv. Men är det kul?

Och om man delar spelet med t.ex sin bor / flickvän, olika konton men samma konsol, om jag då använder mitt online pass, då är det alltså endast jag som kan spela online? eller gäller det alla på konsolen?

Någon som vet vad ett online pass kostar?
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar Peddi93:
Konstigt angående det andra O_o, kan inte komma på en enda gång de faktiskt förstörde mina stealth försök av mina två genomspelningar


Citerar Imperial scout:
De har inte förstört mitt smygande när jag kört,


Kanske var det så att en fiende upptäckte mig, och sedan fick grepp på mig? Vilket resulterade i att Tess sköt den, vilket sedan leder till att ett 10 tal clickers stormade mot oss. Istället för att jag skaka av mig den och sedan fortsatte med mitt smygande.

Men är nästan säker på att så inte var fallet alla gånger. Men sedan handlar det bara om ca: 2-3 gånger, så det kan ju vara nån minibugg...


Citerar Imperial scout:
däremot har de sprungit förbi fiender utan att fienderna märkte dem. Det är skumt...


Det låter väldigt bekant, händer lite titt som tätt. Men tror det skulle vara väldigt irriterande ifall man lyckats smugit sig igenom ett rum för att sedan få börja om 3-4 gånger för att Tess/Ellie, tabbade sig med sina stealthskills...

Citerar ICApåse:
Och om man delar spelet med t.ex sin bor / flickvän, olika konton men samma konsol, om jag då använder mitt online pass, då är det alltså endast jag som kan spela online? eller gäller det alla på konsolen?


Jag tror att alla på konsolen kan spela med ett onlinepass. Jag är inte hundra på det, men jag har för mig att det är så. Det är väl bara att prova?
  • 0
Citerar Kimmo1992:
Kanske var det så att en fiende upptäckte mig, och sedan fick grepp på mig? Vilket resulterade i att Tess sköt den, vilket sedan leder till att ett 10 tal clickers stormade mot oss. Istället för att jag skaka av mig den och sedan fortsatte med mitt smygande.


Det är faktiskt mycket möjligt. Hände något liknande för mig nästan i början av spelet, då en enda fiende fick syn på mig, och då började Tess skjuta så att resten av fienderna upptäckte oss.

Citerar Kimmo1992:
Det låter väldigt bekant, händer lite titt som tätt. Men tror det skulle vara väldigt irriterande ifall man lyckats smugit sig igenom ett rum för att sedan få börja om 3-4 gånger för att Tess/Ellie, tabbade sig med sina stealthskills...


Det är naturligtvis sant. Tror mest att jag reagerade på det eftersom jag kört Skyrim nyligen, och där är det möjligt att mina följeslagare tabbar sig och gör så allt går åt skogen.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Citerar Imperial scout:
De har inte förstört mitt smygande när jag kört, däremot har de sprungit förbi fiender utan att fienderna märkte dem. Det är skumt...

Jo det har också hänt mig men det är ett design val att de ej ska upptäckas. Jobbigt annars att du straffas för deras misstag. Bara att titta bort och låtsas som att det inte sker haha

Tillagt 2013-06-15 01:46:
Och multiplayern är helt jäkla underbar. Så sjukt bra tempo och lika läskigt som SP. Det är gjort för team play med polarna. Fantastiskt säger jag bara.
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar Peddi93:
Och multiplayern är helt jäkla underbar. Så sjukt bra tempo och lika läskigt som SP. Det är gjort för team play med polarna. Fantastiskt säger jag bara.


Om du skulle "tvingas" jämföra MPn med något annat spel, vilket skulle det bli?

Vet inte alls mycket om vilka "game modes" det finns, då jag inte satt mig in i det hela. Vilket är roligast? och om du eller någon orkar förklara, vilka finns?
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
Inte testat multiplayer ännu, rädd att det kanske ska spoila något från spelet. Typ karaktärer, platser osv. Men är det kul?


Riktigt kul att spela, dock är "klan"-systemet helt värdelöst och förstör det roliga för mig.

Citerar ICApåse:
Om du skulle "tvingas" jämföra MPn med något annat spel, vilket skulle det bli?


Max Payne 3 med stealth skulle jag nog säga.

Citerar ICApåse:
Vet inte alls mycket om vilka "game modes" det finns, då jag inte satt mig in i det hela. Vilket är roligast? och om du eller någon orkar förklara, vilka finns?


Finns Scavenge (Eller heter det survival?), fungerar som Search and Destroy i Call of Duty fast utan bomber, även ett annat som funkar som Team Deathmatch, de som får 20 kills först vinner. Har bara spelat det första då jag ogillar att förlora endast för att ens lag dör.

Citerar Kimmo1992:
Jag tyckte att jag gick runt, utforska och njöt av miljöerna igenom spelet, men så verkar inte vara fallet, jag verkar ha rushat igenom spelet? Det tog 10h 40min att klara.


Hamnade på ungefär samma tid här när jag spelade igenom det på normal, förstår inte hur man kan få det att vara i flera timmar till om man inte laddar om checkpoints/dör väldigt ofta. :p
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Citerar GinTonic:
Riktigt kul att spela, dock är "klan"-systemet helt värdelöst och förstör det roliga för mig.


Hur förstör det? undrar eftersom jag kommer nog PUG:a en del, är klanlös, i början.


Max Payne 3? Fuck.. inte spelat det. haha :p

Okey, var ett tag sedan jag spelade ett CoD. Tror det var.. MW2? :$ haha. Men okej. först till 20 kills låter lite lite..... eller? Kanske inte i detta spelet.


Angående svårighetsgraden så startar jag på Hard. Nästan aldrig gjort det, då jag tyckt att Normal är OK. Meeen.. egentligen borde jag slopat normal för mååånga år sedan. Då normal oftast är för enkelt. Normal är nästan "easy" och hard är "normal" och övre svårighetsgrader får stå för hard. Spel har blivit lite för lätta och casual. Men jag antar att normal känns mest rätt annars.. Men jag har bestämt att spel jag verkligen är intresserad av, så ska jag spela hard. SKulle verkligen bli förvånad om jag inte kunde klara ett spel på hard. Skulle tappa hakan och hylla spelet.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
Om du skulle "tvingas" jämföra MPn med något annat spel, vilket skulle det bli?


Kan faktiskt inte komma på något bra exempel. Du får helt enkelt testa det. Det känns bra och spänt som satan. Lirar man med polare blir det här nog helt absurt underbart
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar ICApåse:
Hur förstör det? undrar eftersom jag kommer nog PUG:a en del, är klanlös, i början.


Multiplayern "utspelar" sig under 12 veckor (om jag förstått det rätt) och varje match är en dag, under varje match behöver du upp resurser (Genom att döda, vinna, bara spela samt plocka upp) för att mata alla överlevarna (Överlevarna är bara en siffra, inte andra spelare) i din klan. I början är det kanske 18 resurser per match, men i och med att det blir fler överlevare behöver man mer resurser.

Jag får runt 90 stycken per match om det går bra, för att mata alla överlevare behöver jag just nu 48 stycken resurser under andra veckan med 58 överlevare. (Har alltså runt 40 resurser i överskott) Det jag inte förstår är hur det kommer se ut under vecka 8 om jag fortsätter öka antalet överlevare såhär fort, det går ju liksom inte att få SÅ många resurser under varje match.

Detta gör även att jag inte kan riktigt slappna av och spela för skojs skull då jag känner att jag hela tiden måste prestera för att överleva och mata alla mina överlevar-vänner.

Citerar ICApåse:
först till 20 kills låter lite lite..... eller? Kanske inte i detta spelet.


Har inte testat det gamemodet, men tror nog det funkar ganska bra. Det är ju bara 4v4 trots allt. ^^ Något jag märkt av är att de andra som spelar har SJUKT långsam reaktionförmåga, visst kan man inte direkt ducka första skottet, men det tar flera sekunder (Och leder ofta till deras död) innan de ens försöker springa/skjuta tillbaka.

En annan grej är att när man dör går man ner i ett sorts last stand moment där man kan försöka krypa bort från fienden, om en vän är i närheten kan de då "återuppliva" en, problemet med detta är ifall man möter ett hyfsat bra lag som håller ihop kan det blir väldigt svårt att ta död på dom.
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
SPOILER!

Spoiler:Någon mer än mig som är kluven över slutet, inte huruvida det var bra eller inte - för det var det.

Men över hur jag känner, ena sidan av mig vill ju såklart att Ellie och Joel ska leva lyckliga liv, men likväl vill man ju att mänskligheten ska ha en chans att överleva. Sen blev lögnen i slutet och hjärtskärande att se, jag ville verkligen inte att han skulle säga "I swear". Uscha.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!