Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Soul Calibur V


Gick in på forumet med förhoppningen om att diskutera Namcos femma med andra slagsmålssugna, men fann till min förvåning att någon tråd om spelet inte existerade. Sökte noggrant utan att hitta någon. Om jag missade den så ber jag om ursäkt på förhand...

Hur som helst, sitter just nu i min iver och väntar på att posten ska anlända. Enligt Webhallen skickades spelet i förrgår, vilket bara kan innebära att jag får spelet idag, alltså en dag innan release. Längtar också att lägga vantarna på den kortlek som följer med om man förhandsbokat spelet.

Så, vad har ni för förväntningar? Mina är skyhöga. Dels efter att ha läst Mäkis recension av spelet, och dels efter att ha kollat in spelets mottagande från annan spelpress.

Av nykomlingarna tycker jag personligen att Xiba verkar mest intressant. Kilik har alltid varit en favorit i Soul Calibur-spelen, och att byta ut honom mot en liknande, men snabbare, karaktär känns spännande. Därför känns det inte särskilt surt att Kilik är borta.

Vilken karaktär är din favorit? Vilken av de nya ser du mest fram emot att testa?

Tänkte också att den här tråden kan fungera som samlingsplats där vi kan adda varandra för att mötas online.
  • 0
Fick spelet idag! Har bara hunnit spendera drygt två timmar med det, men mina intryck hittills är goda. Förutom det faktum att jag är alldeles för van vid Tekken 6 och dess spelmekanik. Jag har till exempel stora problem med att vänja mig vid att blocka med X-knappen istället för bakåtpilen. Men det är antagligen bara en övergångsperiod.

Har nästan enbart spelat som Xiba. Hann spela tre matcher online, varav jag vann två.

Ingen annan som hunnit testa spelet?
  • 0
Kul med lite intryck
Jag får spelet idag, men kommer inte hinna spela något fören på söndag.
Ska bli väldigt spännande
Luke, mah boi!
  • 0
Jag ska hämta upp det efter skolan idag för att sedan spela sönder tummarna under kvällen. Får hoppas att takterna från SCIV ligger i!
Your health is low...
  • 0
Måste skaffa det
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Onlinekoden trodde jag skulle vara bättre än vad den är. Jag stöter allt för ofta på meddelanden som "Lost connection to host" och "Could not join room". Hälften av matcherna jag har spelat har avbrutits. Inte coolt...

Men annars älskar jag spelet. ^^
  • 0
Fick det idag tillsammans med en Soul Calibur kortlek från webhallen. Verkar bättre än fyran av det jag spelat iaf..
complications of a mastermind
  • 0
Hur funkar bröst-justeringen?
Det måste finnas något bra med detta spel, och jag vet vad, det får plats i en brödrost.
  • 0
Citerar Exity_:
Fick det idag tillsammans med en Soul Calibur kortlek från webhallen. Verkar bättre än fyran av det jag spelat iaf..


Ja, det är betydligt bättre. Snabbare, smidigare och mer tight fighting än föregångaren. Och kortleken var awesome för övrigt. Högsta kvalla!

Har spenderat precis hela kvällen med att spela mot en kompis. Det var första gången han spelade, medan jag ju har hunnit träna en del med Xiba, så när jag spelade som honom vann jag för det mesta.

Cervantes är lika extremgrym som vanligt, så han ska jag definitivt kolla in mer sen! Dessutom testade jag Aeon (Lizzardman) som snabbast, och han är också cool.

Citerar Svesve:
Hur funkar bröst-justeringen?


Va, vad är det? ^^
  • 0
Citerar Logos:
Va, vad är det? ^^


Det ska gå att välja storlek på tjejernas bröst i karaktärs-editorn, har jag hört åtminstone.
Det måste finnas något bra med detta spel, och jag vet vad, det får plats i en brödrost.
  • 0
Citerar Svesve:
Det ska gå att välja storlek på tjejernas bröst i karaktärs-editorn, har jag hört åtminstone.


Aha! Hehe, trevligt.
  • 0
Citerar Logos:
Aha! Hehe, trevligt.


Ja, fast smått förvånande att de vågade ha med det med tanke på hur PK och jämställt allting ska vara idag.
Det måste finnas något bra med detta spel, och jag vet vad, det får plats i en brödrost.
  • 0
Citerar Svesve:
Ja, fast smått förvånande att de vågade ha med det med tanke på hur PK och jämställt allting ska vara idag.


Jämställdhet har väl inget med storleken på en kvinnas bröst att göra?

--- --- ---

Har klarat ut story mode nu, och det var verkligen inget vidare. Mest för att varken Pyrrah eller Patroklos är särskilt roliga att slåss med.

Nu blir det att nöta Xiba.
  • 0
Citerar Logos:
Jämställdhet har väl inget med storleken på en kvinnas bröst att göra?


Menar att en sådan funktion i ett spel skulle kunna ses som kvinnoförnedrande.
Det måste finnas något bra med detta spel, och jag vet vad, det får plats i en brödrost.
  • 0
Arcade Mode på hard = extremt jävla svårt. Slet bokstavligen mitt hår mot Astaroth och Nightmare. Tog väl en 20-30 försök mot vardera.
  • 0
Är extremt förbannad på vissa val dom har gjort med spelet, det är ologiskt och billigt. Dom "hemliga" karaktärerna i spelet är ett skämt, fattar inte hur dom har tänkt. Tre "mimic" karaktärer, det räcker med en!. Att killik är med som hemlig karaktär som en mimic är oförlåtligt, det är ett skämt, förnedrade att han inte har ens en egen stil.Det vill även säga de andra som är stort sätt rip-off på andra chars. Namco kan bara rädda spelet med mer souls och redigera dessa mimic karaktärer. Sammanfattning: Klen story mode, för lite chars, tre mimics, bara en unik soul.
  • 0
Håller med om att att mimic-karaktärerna känns fånigt, en är, precis som du säger, mer än nog. När jag låste upp "Kilik" blev jag jätteglad och trodde att han hade inkluderats som en hemlig karaktär med en egen fightingstil, men när han sedan i min första match höll i ett bredsvärd istället för sin karaktäristiska stav förstod jag vad det handlade om.

Citerar Pottan:
Namco kan bara rädda spelet med mer souls


Vad är souls?

EDIT: Superattackerna som varje karaktär har?
  • 0
Citerar Logos:
Vad är souls?


Det är ett annat ord för de olika fightingstilarna som finns. som det är nu så finns det enbart de ordinära karaktärerna plus en till som ingen karaktär i spelet kör med.
Luke, mah boi!
  • 0
Här får ni lite tips av yours truly för att levla upp snabbt:

http://youtu.be/IKnLSz1hA8w

PS. Att gå upp i level är just nu ända sättet att få nya föremål i spelet.
Let's Make it Happen
  • 0
Citerar Crimson4649:
http://youtu.be/IKnLSz1hA8w


Tack för tipset.

Vad spelar folk med för karaktärer?
  • 0
Citerar Logos:
Vad spelar folk med för karaktärer?


Hittills har jag mest kört med Aeon faktiskt, vilket är lite roligt då jag verkligen har avskytt honom sedan SCII. Annars har det blivit en del Raphael och Xiba med
Själv då? Speler du fortfarande med Xiba?
Luke, mah boi!
  • 0
Hur gör man en Brave edge? Eller vad är en Brave edge?
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Kör själv med Aeon. Skulle va kul å testa min mot nån annans här på forumet. Har dock ett problem ja hoppas få hjälp med som många skule må bra av att veta tror jag.

Vad är bästa taktiken mot snabba karaktärer såsom Leixia, Pyrrha, Xiba, Raphael ex. Va gör dem bättre/sämre än tyngre chars som Astaroth, Aeon, Siegfried ex.

Kan besegra vem som helst i teorin men så fort ja möter en supersnabb som Leixia så har jag aldrig någon chans. De bara slår hela tiden och försöker ja attackera så hinner de alltid blocka eller fortsätta attacken. Ofta slår de högt och lågt varierat samt att de är skitsvårt att förutsäga deras attacker. Blir snart galen.
What could POSSIBLY go wrong?
  • 0
Citerar Siegfried:
Hur gör man en Brave edge? Eller vad är en Brave edge?


A+B+K efter en attack som är kompatibel med en Brave Edge
Luke, mah boi!
  • 0
Citerar Snake_Nox:
Vad är bästa taktiken mot snabba karaktärer såsom Leixia, Pyrrha, Xiba, Raphael ex. Va gör dem bättre/sämre än tyngre chars som Astaroth, Aeon, Siegfried ex.


Nightmare verkar ha sjukt dålig defence, när man gör en attack när man ska resa sig så är det bara ett grepp, och det blir skitsvårt mot snabba karaktärer, Siegfried har iallafall en spinn.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!