Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

E3 2012 - Diskussionstråd


Citerar ToScA-:
Dock behöver Microsoft nya, intressanta och innovativa core-titlar (läs: Kinect undanbedes) så att det skriker om det. Det är dock svårt för Microsoft att ta det steget och den satsningen när Xbox 360 numera säljer som aldrig förr, mycket tack vare kinect. Men till nästa generation så måste fan mycket nytt dyka upp från deras sida; ser fruktansvärt tråkigt ut annars.

Numera är 360 principiellt död för mig..


Tror inte att dom bryr sig om exklusiva spel längre, och egentligen varför ska dom. Det enda som behövs för många när dom väljer konsoll är vilken konsoll som för DLC först och vart vännerna är. Titta till exempel på årets E3, för mig va AC3, Watch Dog och Star Wars 1313 dom mest imponerande och alla va multiplats. Exklusiva spelens dagar är slut. Så länge folk kommer att spela massor med spel på sina 360s så är det lugnt för MS.

Sen är konferanserna lite vilseledande kan jag tycka. Tittar vi på MS höst så har dom både Halo och Forza redo. Sony har Playstation All Star då jag inte tror att The Last of Us släpps iår.

Tillagt 2012-06-06 15:00:
Citerar Aaandy:
Bilduppdatering kommer aldrig hamna i centrum hos konsolspel då det istället satsas på meningslösa grafikmotorer som inte ger någon direkt skillnad i slutändan. Hade dagens spel varit lite mindre grafiskt belastade hade de också kunnat köras i 60 bildrutor per sekund


Bilduppdateringen kommer aldrig hamna i centrum för att hälften av människorna därute knappt märker någon skillnad. Istället vill man se bättre grafik eller andra effekter som märks av.
  • 0
Citerar Aaandy:
Jämfört med vad? Konsolernas hårdvara är utdaterad vid det här laget. Vi kommer ingenstans och det beror på att konsolerna inte orkar med längre.


Men det kan ändå komma framsteg. Euphoria till exempel är en imponerade bit mjukvara och fungerar utmärkt till konsolerna. Och även om upplösningen är lägre så är till exempel Last of Us wat mycket behagligare och vackrare än många PC-spel jag spelat.

Även om hårdvaran är begränsad så betyder det inte att spelen inte är relevant. System kan pressas, koder kan optimeras och upplevelserna kan fortfarande påverka oss, oavsett om det är i 30 eller 60 frames.

Citerar Aaandy:
Grafik och antalet knappar? Jag pratar om allt som inte hör spelmekaniken till. Bilduppdatering kommer aldrig hamna i centrum hos konsolspel då det istället satsas på meningslösa grafikmotorer som inte ger någon direkt skillnad i slutändan. Hade dagens spel varit lite mindre grafiskt belastade hade de också kunnat köras i 60 bildrutor per sekund.


Mjo, för bilduppdatering har gjort så mycket för Call of Duty för att föra spel framåt som konstform eller media.
Och PC-spelarna vill ju bara ha grafik och överkomplicerat interface. Titta på de spel som hyllas mest som "pure" PC-spel. Crysis var en dåligt optimerad röra utan story eller riktig kreativitet. Men det var snyggt och stort och därför det enda PC-spelarna bryr sig om. Jag tar hellre ett Red Dead Redemption i 720p än en snarkig polygonshooter any day.

Citerar Aaandy:
Eller också för att utvecklaren sagt att spelet kommer vara en direkt konsolport. Det händer som tur är inte så ofta längre. GTA IV för PC är dock ett exempel, där man i recensioner kunde läsa om hur pass dåligt jobb Rockstar gjort.


Det är vääääääldigt sällan utvecklarna kommer ut och säger "PC-versionen suger, spring och köp".
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar metroid_prime:
Tror inte att dom bryr sig om exklusiva spel längre, och egentligen varför ska dom. Det enda som behövs för många när dom väljer konsoll är vilken konsoll som för DLC först och vart vännerna är. Titta till exempel på årets E3, för mig va AC3, Watch Dog och Star Wars 1313 dom mest imponerande och alla va multiplats. Exklusiva spelens dagar är slut. Så länge folk kommer att spela massor med spel på sina 360s så är det lugnt för MS.


Så sant. I synnerhet det fetstilta. I och med de skenande prislapparna vad gäller att utveckla ett spel så är det helt enkelt inte tillräckligt lönsamt för många tredjepartsutvecklare att begränsa sitt spel till endast en plattform. På gott och ont.

Tillagt 2012-06-06 15:05:
Citerar Humanisten:
Och PC-spelarna vill ju bara ha grafik och överkomplicerat interface. Titta på de spel som hyllas mest som "pure" PC-spel. Crysis var en dåligt optimerad röra utan story eller riktig kreativitet. Men det var snyggt och stort och därför det enda PC-spelarna bryr sig om. Jag tar hellre ett Red Dead Redemption i 720p än en snarkig polygonshooter any day.


Nu drar du alla över en kam! I fucking HATE Crysis!

Tacka vet jag pixliga Fallout 2
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar Humanisten:
Men det kan ändå komma framsteg. Euphoria till exempel är en imponerade bit mjukvara och fungerar utmärkt till konsolerna. Och även om upplösningen är lägre så är till exempel Last of Us wat mycket behagligare och vackrare än många PC-spel jag spelat.


The Last Of Us är ett exklusivt spel till Playstation 3, vilket också gör det väldigt mycket fräschare av den anledningen att studion endast fokuserar på en plattform. Det var ungefär samma sak med The Witcher 2, det gjordes till PC och som det levererade.

Citerar Humanisten:
Mjo, för bilduppdatering har gjort så mycket för Call of Duty för att föra spel framåt som konstform eller media.
Och PC-spelarna vill ju bara ha grafik och överkomplicerat interface. Titta på de spel som hyllas mest som "pure" PC-spel. Crysis var en dåligt optimerad röra utan story eller riktig kreativitet. Men det var snyggt och stort och därför det enda PC-spelarna bryr sig om. Jag tar hellre ett Red Dead Redemption i 720p än en snarkig polygonshooter any day.


Jag har väldigt svårt för att spela spel som har låg bilduppdatering av den anledningen att det känns hackigt, och i tajta actionspel med flerspelarläge är det något av det mest förödande som finns. Tänk dig Counter-Strike med låg bilduppdatering. Crysis är bra och snyggt, men inte ett spel som ska hyllas till skyarna. Ser gärna istället The Witcher 2 som ett sådant. CD Project vet hur man hanterar plattformen PC och gör bra spel därefter, som också är tekniskt sett framtidssäkra sett till design och dylikt. Fast nu var Red Dead Redemption i mina ögon lika hackigt som många spel på konsol, bilduppdatering gör skillnad, åtminstone för mig.

Citerar Humanisten:
Det är vääääääldigt sällan utvecklarna kommer ut och säger "PC-versionen suger, spring och köp".


Det är dock vanligare att utvecklare säger att ett visst PC-spel inte är en konsolport, utan att de lagt ner tid på det. I sin kontrast kan då andra PC-spel ses som direkta portar, då de inte nämner något annat.
  • 0
Citerar ToScA-:
Nu drar du alla över en kam! I fucking HATE Crysis!


Nu är jag mera och pekar på högen av PC-fags och inte alla PC-spelare som finns. Jag spelar ju PC med en bra dator och är inte heller förtjust i Crysis. Men samtidigt som jag spelar PC så har jag inga problem alls med att spela på konsoler.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Men samtidigt som jag spelar PC så har jag inga problem alls med att spela på konsoler.


Det är nog en minoritet som hatar konsoler bara för man har en bra dator.
  • 0
Jag tror alla PC-spelare vill utrota konsolspelarna. Döda allihopa. Sjuka jävlar.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Aaandy:
Crysis är bra och snyggt, men inte ett spel som ska hyllas till skyarna. Ser gärna istället The Witcher 2 som ett sådant.


Crysis på PC har tyvärr högre metascore från recensenter än Witcher 2 på PC. Dessutom har jag hört PC-spelare kalla Witcher 2 för ett korkat konsolspel också, långt innan 360-versionen ens utannonserades.

Citerar Aaandy:
Jag har väldigt svårt för att spela spel som har låg bilduppdatering av den anledningen att det känns hackigt, och i tajta actionspel med flerspelarläge är det något av det mest förödande som finns.


Då rekommenderar jag att du inte köper kassa spel som laggar hela tiden
Det är sällan jag har en massa framedrops när jag spelar till konsol. Sådan finns ju dessutom till PC ska du veta.

Citerar Aaandy:
Fast nu var Red Dead Redemption i mina ögon lika hackigt som många spel på konsol, bilduppdatering gör skillnad, åtminstone för mig.


Så bilduppdatering går före ALLT som story, känslor, djup, mekanik och liknande?

Tillagt 2012-06-06 15:18:
Citerar Mr Smiley:
Jag tror alla PC-spelare vill utrota konsolspelarna. Döda allihopa. Sjuka jävlar.


På nätet hör man faktiskt sådant
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Aaandy:
Nu är jag mera och pekar på högen av PC-fags och inte alla PC-spelare som finns.


haha, true

Citerar Humanisten:
Men samtidigt som jag spelar PC så har jag inga problem alls med att spela på konsoler.


Va? Är du seriös?

...ffs

http://cdn.overclock.net/4/49/49343f48_PC_Gaming_Master_Race.j
peg


Nej, skämt åsido. Spelar också först och främst på PC; men älskar ändå mina konsoler!
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar Aaandy:
Det är nog en minoritet som hatar konsoler bara för man har en bra dator.


En jävligt högljudd minoritet i så fall.

Tillagt 2012-06-06 15:19:
Citerar ToScA-:
http://cdn.overclock.net/4/49/49343f48_PC_Gaming_Master_Race.j
peg


Klassiker
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Så bilduppdatering går före ALLT som story, känslor, djup, mekanik och liknande?


Men PC gaming har allt detta. Konsoler saknar det förstnämnda. Silly consolites

Tillagt 2012-06-06 15:26:
Citerar Mr Smiley:
Jag tror alla PC-spelare vill utrota konsolspelarna. Döda allihopa. Sjuka jävlar.


http://cdn.overclock.net/4/49/49343f48_PC_Gaming_Master_Race.j
peg


"Let us begin the cleansing, if you know what I mean.." - Eric Cartman.
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar ToScA-:
Men PC gaming har allt detta. Konsoler saknar det förstnämnda. Silly consolites


Pfff, PC-spelare bryr sig inte om story. Det är därför man spelar CS, Quake och Doom
Konsoler har dock gott om hyllade spel med bra story.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar ToScA-:Men PC gaming har allt detta. Konsoler saknar det förstnämnda. Silly consolites

Pfff, PC-spelare bryr sig inte om story. Det är därför man spelar CS, Quake och Doom
Konsoler har dock gott om hyllade spel med bra story.


Lies, all lies.
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar ToScA-:
Lies, all lies.


Mja, jag vet inte, ända sedan jag blev tvättäkta pc gamer känns alla spel tråkiga.

Eller kanske det bara är för att jag har 20 outklarade spel på Steam? Jäkla Steam till att vara billigt.
  • 0
Ni klagar på PC-spelare som klagar på konsolspel.
Vad gör ni nu då? Ni konsolspelare kallar PC-spelare för "PC-Fags" och anser dem vara grafikhoror osv. Många av er klagar ju på grafiken till Wii också. Varför gör ni det, när ni inte tycker att grafik är så viktigt?
  • 0
Citerar Baxter:
Citerar ToScA-:Lies, all lies.

Mja, jag vet inte, ända sedan jag blev tvättäkta pc gamer känns alla spel tråkiga.

Eller kanske det bara är för att jag har 20 outklarade spel på Steam? Jäkla Steam till att vara billigt.


Eller så är spelen outklarade för att de är tråkiga! #mindfuck

~

Måste hitta fler klipp på Star Wars 1313!
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar WCAnkan:
Ni klagar på PC-spelare som klagar på konsolspel.
Vad gör ni nu då? Ni konsolspelare kallar PC-spelare för "PC-Fags" och anser dem vara grafikhoror osv. Många av er klagar ju på grafiken till Wii också. Varför gör ni det, när ni inte tycker att grafik är så viktigt?


Jag klagar inte på Nintendos grafik. Snarare deras spel (baserade på saker jag spelade som barn och gimmicks) och marknadsföring som inte tilltalar mig. Dock så finner jag Wii U och den maskinens begränsade hårdvara oerhört underhållande då jag funnit Nintendo-fans otroligt dryga det senaste året. Men det är mera för att jag är en sadistisk jävel. Har själv skrivit om att jag gillar idén med handkontrollen och ägde själv ett 3DS ett kort tag. Så att kalla mig för en direkt graphics whore är lite fel även om jag såklart också tappar hakan över snygga spel ibland.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Jakkal:
På tal om inget, Playstation Plus!
I eftermiddag får vi LittleBigPlanet 2, Motorstorm Apocalypse och inFamous 2 gratis. De kommer förbli gratis det kommande året för alla med PS+, nya eller befintliga kunder.

Warhammer 40.000: Space Marine, Chime Super Deluxe och Virtua Fighter 5 är även de gratis fr.o.m. i eftermiddag.


Konstigt att detta inte uppmärksammats mer, det är ju snudd på snuskigt generöst.
PSN: Schylen
  • 0
Citerar ToScA-:
Eller så är spelen outklarade för att de är tråkiga! #mindfuck


Kanske det, tror mitt spel intresse sjunkit men teknik intresse ökat.

Outklarade spel:

Batman Arkam City: Jättebra spel på alla sätt och vis men för lätt och självspelande.

Amnesia: Klarade nästan det, sen ominstallerade jag datorn och steam vägrade synka min cloud save så jag fick börja om från början vilket jag varken orkade eller vågade.

Burnout Paradise: Underbart online dock så kan man inte låsa upp några bilar där, så jag har ca 3 bilar som suger getabock jämfört med alla über haxxors.

Tomb Raider Anniversary: Grymt najs lir...toro fan jag får börja köra igen!

Alan Wake: Tjusig grafik och bra stämning men värdelöst gameplay.

Sen köpte jag HUmble Bundlen häromdagen, vet redan nu att jag inte kommer klara något av dem förutom kanske Physconauts.
  • 0
Citerar Baxter:
Sen köpte jag HUmble Bundlen häromdagen, vet redan nu att jag inte kommer klara något av dem förutom kanske Physconauts.


Spela Limbo. Spela det. SPELA DET.
  • 0
Citerar Humanisten:
Lustigt att man kan veta att det inte är bra optimerat utan att köpa det. Kan det ha något att göra med att PC-spelare piratar som sjutton?


Kom igen.

Tillagt 2012-06-06 17:07:
Citerar ToScA-:
mmhm, vad gör "ny IP" om det egentligen inte är någonting "nytt"? Saknades en del wow-faktor och känsla av 'fräscht!' för mig, tyvärr.

Tycker fortfarande att Sony gjorde bättre ifrån sig än MS - mestadels för att jag har tröttnat på Halo/Gears/Forza/Fable-kvartetten så att det är nästan löjligt. Men fortfarande bara marginellt bättre imo.

Dock behöver Microsoft nya, intressanta och innovativa core-titlar (läs: Kinect undanbedes) så att det skriker om det. Det är dock svårt för Microsoft att ta det steget och den satsningen när Xbox 360 numera säljer som aldrig förr, mycket tack vare kinect. Men till nästa generation så måste fan mycket nytt dyka upp från deras sida; ser fruktansvärt tråkigt ut annars.

Numera är 360 principiellt död för mig..


Ja, det är en bra fråga.

Yeah, det håller jag med om. I överlag har jag dock tröttnat på hela den här jävla generationen tack vare konsolerna som håller allt tillbaka.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar Bankar:
Kom igen.


But they do.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Så bilduppdatering går före ALLT som story, känslor, djup, mekanik och liknande?


Jag tänkte mer på det tekniska planet, utan att blanda in hur själva spelet i sig är. Det är inte så att jag ratar exklusiva titlar bara för att de saknar det jag vill ha, det är fortfarande bra spel.
  • 0
Citerar Humanisten:
Mjo, för bilduppdatering har gjort så mycket för Call of Duty för att föra spel framåt som konstform eller media.
Och PC-spelarna vill ju bara ha grafik och överkomplicerat interface. Titta på de spel som hyllas mest som "pure" PC-spel. Crysis var en dåligt optimerad röra utan story eller riktig kreativitet. Men det var snyggt och stort och därför det enda PC-spelarna bryr sig om. Jag tar hellre ett Red Dead Redemption i 720p än en snarkig polygonshooter any day.


Blanda inte in äpplen och päron igen. Och släpp dina patetiska fördomar. Du drar alla över en kam och får dig själv att framstå som en pajas. Att du allvarligt talat tror att förbättrad hårdvara endast leder till bättre grafik är skäl nog att nästan inte ens bemöda sig med att argumentera mot dig.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar Bankar:
Att du allvarligt talat tror att förbättrad hårdvara endast leder till bättre grafik är skäl nog att nästan inte ens bemöda sig med att argumentera mot dig.


Oh christ..
I sense a shitstorm coming.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!