Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

E3 2012 - Diskussionstråd


Citerar Humanisten:
Ni pratar ju inte om "teknik". Ni pratar om frames, kontroller och upplösningar. När jag talar om fördelar med ny hårdvara är det vad mer man kan göra med det. Saker som kan definiera spelmekanik eller spelens värld och kunna berätta nya historier eller ta oss till fascinerande platser. Om vi då tar Red Dead Redemption som ett exempel, det spelet hade inte fungerat till Wii även om vi bara skalat av upplösning och liknande utan det fanns saker där under huven som bidrog till hur spelet fungerade och upplevdes som hur Euphoria är integrerat i RAGE-motorn och liknande detaljer.

Men det är inte sådant jag hör folk kräva från PC-sidan, utan mera upplösning och frames och avancerade kontroller. Inget som på riktigt kan definiera vad spel kan nå på den plattformen. Sure, grafik är trevligt, det kan jag ju inte förneka, men jag är mera ute efter tekniken en endast grafiken och jag vill att det ska fungera bra.


Citerar Humanisten:
Ni pratar ju inte om "teknik". Ni pratar om frames, kontroller och upplösningar. När jag talar om fördelar med ny hårdvara är det vad mer man kan göra med det. Saker som kan definiera spelmekanik eller spelens värld och kunna berätta nya historier eller ta oss till fascinerande platser. Om vi då tar Red Dead Redemption som ett exempel, det spelet hade inte fungerat till Wii även om vi bara skalat av upplösning och liknande utan det fanns saker där under huven som bidrog till hur spelet fungerade och upplevdes som hur Euphoria är integrerat i RAGE-motorn och liknande detaljer.

Men det är inte sådant jag hör folk kräva från PC-sidan, utan mera upplösning och frames och avancerade kontroller. Inget som på riktigt kan definiera vad spel kan nå på den plattformen. Sure, grafik är trevligt, det kan jag ju inte förneka, men jag är mera ute efter tekniken en endast grafiken och jag vill att det ska fungera bra.


Ni?

Låt oss ha en sak klart, jag vill självfallet få den den bästa visuella upplevelsen jag kan, oavsett system.

Ja, det spåret är även jag inne på. Ny teknik ger större förutsättningar för mer innovation. Bättre hårdvara ger ett större spelrum. För ökad realism (inte grafiskt), förbättrad AI, omgivning, dimensioner etc.

Frames och upplösning? Det bör väl vara standard. Inser du inte själv hur sorgligt det är om PC-spelare inte får det? Det går till en gräns där utvecklare i så fall inte bryr sig ett dyft om PC-spelare.

Citerar Humanisten:
Låter nästan som vanlig PC-propaganda som jag hör varje dag från folk som TB och så vidare. Kunde du inte komma på bättre parodiskt material?


Nej, jag brukar dessvärre inte spendera tid med att häva ur mig skit, men det kanske är något du sannerligen behärskar?



Citerar ToScA-:
Fusk! Men då drar jag till med en Bioshock.


Bra story, men däremot trasig spelmekanik. Lyckligtvis har det spelet så mycket annat som gör det bra fantastiskt.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar matlen:
Helt rätt, men vad spelar det för roll? Har du ett medlemsskap på ett år så lär du väl hinna tröttna flera gånger om på de spel du tankat ned gratis? Som det har sett ut hittills så finns det dock ingen anledning att sluta abonnera, det rasar ju in gratisspel och rabatter hela tiden.


Hatar tanken med att man i princip endast hyr spelen!
  • 0
Citerar Bankar:
Bra story, men däremot trasig spelmekanik. Lyckligtvis har det spelet så mycket annat som gör det bra.


Ja, ingen vidare gunplay där inte.
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar metroid_prime:
Citerar matlen:Helt rätt, men vad spelar det för roll? Har du ett medlemsskap på ett år så lär du väl hinna tröttna flera gånger om på de spel du tankat ned gratis? Som det har sett ut hittills så finns det dock ingen anledning att sluta abonnera, det rasar ju in gratisspel och rabatter hela tiden.

Hatar tanken med att man i princip endast hyr spelen!


Fullt acceptabelt resonemang, men jävlar vad illa det måste kännas för de som har 360 i så fall som inte ens kan lira sina köpta spel (de som har online) fullt ut utan att abonnera på Live.
PSN: Schylen
  • 0
Citerar matlen:
men vad spelar det för roll?


Undrade bara hur det ligger till.

Men visst spelar det roll, ska snart flytta och vet inte hur det blir med internet.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Citerar matlen:Helt rätt, men vad spelar det för roll? Har du ett medlemsskap på ett år så lär du väl hinna tröttna flera gånger om på de spel du tankat ned gratis? Som det har sett ut hittills så finns det dock ingen anledning att sluta abonnera, det rasar ju in gratisspel och rabatter hela tiden.

Hatar tanken med att man i princip endast hyr spelen!

Det du köper genom discounts får du behålla trots att plus tar slut. Vissa av dessa discounts är riktigt feta också

Tillagt 2012-06-06 19:09:
Beyond 25 minuter gameplay!! (Dålig kvalite, men man får en bild ändå)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=UHY
UL_gA7pw#!


Typ som Heavy Rain i princip. QD sa att en av de "stora" förändringarna är att du faktiskt styr karaktären samtidigt som du gör button prompts, medans i Heavy Rain blev det typ mer likt en video.
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
när börjar det idag/ikväll?
FUS RO DAH!!!
  • 0
Heavy Rain är ett av denna generations absolut bästa spel. Om Beyond tar speltypen till nästa nivå så kommer jag älska det.

En speltyp där QTE inte är ett skällsord utan snarare helt rätt!
PSN: Schylen
  • 0
Såg precis en trailer för det nya JRPG spelet Ni no Kuni - Wrath of the White Witch från utvecklaren Level-5 (skaparna av Dragon Quest 8, Rouge Galaxy m.m.)

Guuuud vad taggad jag blev på det

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=4MznAY8Es5c
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Aaandy:
Många som spelar på konsol nöjer sig med att till exempel Max Payne 3 ser ut som ett paket müsli eller att Skyrims texturer är som tagna ur en bilderbok gjord av barn.


Trots att jag är Rockstar-fanboy så väntar jag faktiskt med Max Payne 3 just för att se huruvida jag kommer gå över till PC eller inte. Och då vill jag inte ha slösat spelet på en kass konsolversion där PS3 versionen som sämst flyter i 12 (!) fps. Blääääeh.

Citerar Aaandy:
bilduppdatering gör skillnad, åtminstone för mig.


Bilduppdatering är sorgligt nog sjukt underskattat. Det är allt. Både visuellt och främst för spelets kontroll.

Citerar Humanisten:
Låter nästan som vanlig PC-propaganda som jag hör varje dag från folk som TB och så vidare. Kunde du inte komma på bättre parodiskt material?


Jag har varit konsolspelare to the bone sedan 1999 och kan ändå helt instämma i vad han säger. När självspelande spel som CoD och Assassins Creed säljer många miljoner varenda jäkla år så är det svårt att få en överdrivet negativ framtidsbild.

Citerar Danny 217:
Såg precis en trailer för det nya JRPG spelet Ni no Kuni - Wrath of the White Witch från utvecklaren Level-5 (skaparna av Dragon Quest 8, Rouge Galaxy m.m.)


Ja! Det ser verkligen fantastiskt ut. Äntligen är Level 5 tillbaka på banan!
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar ChrizZz:
Jag har varit konsolspelare to the bone sedan 1999 och kan ändå helt instämma i vad han säger. När självspelande spel som CoD och Assassins Creed säljer många miljoner varenda jäkla år så är det svårt att få en överdrivet negativ framtidsbild.


Då finns det ju för sjutton gubbar större problem än upplösningar och frames att klaga på. Snarare är det casual-publiken som just växt sig för stark och att spelare som bryr sig helt enkelt inte tillräckligt mycket. Men PC-marknaden är inte mycket bättre där man fokuserar på fel saker där också och istället beskyller konsolspelare för alla problem på jorden.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Sony On-Line kommer nu att visa Planetside 2
http://www.twitch.tv/SOE
  • 0
Citerar ChrizZz:
Trots att jag är Rockstar-fanboy så väntar jag faktiskt med Max Payne 3 just för att se huruvida jag kommer gå över till PC eller inte. Och då vill jag inte ha slösat spelet på en kass konsolversion där PS3 versionen som sämst flyter i 12 (!) fps. Blääääeh.


Du gör säkert rätt i att vänta med MP3, men frameraten i spelet till PS3 är bättre än vad jag är van vid (stabilt runt 30 förutom ytterst få undantag). Är oerhört känslig för dålig FPS, men har i princip inte reagerat överhuvudtaget när jag kört det.

Tyvärr kanske man börjar bli van.
PSN: Schylen
  • 0
CNN: The WiiU is a solid accessory for the Wii

http://www.cnn.com/2012/06/05/tech/gaming-gadgets/wii-u-demo-
e3/


"Will Nintendo's forthcoming Wii U controller breathe new life into its aging Wii console?

Hard to say at this point, but the Wii U is a solid accessory that will bring a fresh element to Nintendo gaming.

I got my hands on the redesigned device -- which was first previewed a year ago -- afterNintendo's Electronic Entertainment Expo eventin Los Angeles on Tuesday."


Ha!
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar Peddi93:
Typ som Heavy Rain i princip. QD sa att en av de "stora" förändringarna är att du faktiskt styr karaktären samtidigt som du gör button prompts, medans i Heavy Rain blev det typ mer likt en video.


Bara jag som hatade kameran fruktansvärt mycket? Speciellt delarna där hon rymmer kändes dåligt. Även i HR tyckte jag att delarna där man styrde karaktären var lite klumpiga så jag är skeptisk. Tycker inte heller om storyn särskilt mycket. Övernaturliga aspekten tilltalar mig inte samt att jag inte riktigt tycker om att Ellen Page är med. Hon är duktig och så men att ha en bra betald skådis betyder att det finns få möjligheter för beslut som leder till alternativa händelser vilket jag ser som en negativ grej. Mass Effect 2 och 3 hade samma problem.
  • 0
Citerar ToScA-:
Ha!


Ett levande bevis på hur dåliga Nintendo har varit på att låta casual-folket veta att Wii U faktiskt är en ny konsol.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar metroid_prime:
Hon är duktig och så men att ha en bra betald skådis betyder att det finns få möjligheter för beslut som leder till alternativa händelser vilket jag ser som en negativ grej.


Kan du förklara lite hur du menar där?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Most Wanted ser riktigt bra ut.
  • 0
Citerar Humanisten:
Kan du förklara lite hur du menar där?


I och med att vissa kostar mer än andra så har studion inte alltid råd att behålla skådisen så att han/hon kan spela in tillräckligt med dialoger. Både Mass Effect och LA Noire av det jag har hört hade liknande problem. Skådisarna ser oftast också gaming som en sido-cashin så dom är inte alltid lika dedikerade till spel som filmer.
  • 0
Citerar metroid_prime:
I och med att vissa kostar mer än andra så har studion inte alltid råd att behålla skådisen så att han/hon kan spela in tillräckligt med dialoger. Både Mass Effect och LA Noire av det jag har hört hade liknande problem. Skådisarna ser oftast också gaming som en sido-cashin så dom är inte alltid lika dedikerade till spel som filmer.


Dock så är hon en ung skådespelerska. yngre skådespelare är ofta billigare än äldre motparter och deras löner har inte alltid hunnit byggas upp så mycket. Sedan så är det väldigt.... dumt att ha en skådespelerska i spelet som handikappar allt. Jag tror att David Cage inte direkt tar första bästa kändis om det inte går att strukturera det spel han är ute efter för det.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Dock så är hon en ung skådespelerska. yngre skådespelare är ofta billigare än äldre motparter och deras löner har inte alltid hunnit byggas upp så mycket.


Sant, men jag tror inte att Ellen Page var billig dock.

Citerar Humanisten:
Sedan så är det väldigt.... dumt att ha en skådespelerska i spelet som handikappar allt. Jag tror att David Cage inte direkt tar första bästa kändis om det inte går att strukturera det spel han är ute efter för det.


Jag tror inte att Cage själv är ute efter att skapa ett spel med många konsekvenser och val. HR var aldrig så bra på den punkten som det lovades innan release. Jag ser mer Page grejen som ett tecken på att han fortsätter på samma inslagna väg så att säga.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Jag tror inte att Cage själv är ute efter att skapa ett spel med många konsekvenser och val. HR var aldrig så bra på den punkten som det lovades innan release. Jag ser mer Page grejen som ett tecken på att han fortsätter på samma inslagna väg så att säga.


Det fanns ett antal olika val i Heavy Rain och olika slut som kunde pusslas ihop. Dock så var det inte extremt svårt att få tag i de bästa. Men valen fanns där.

Citerar metroid_prime:
Sant, men jag tror inte att Ellen Page var billig dock.


Men inte direkt som att ha ett enormt antal kändisar eller typ en super-mega-skådis.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Det fanns ett antal olika val i Heavy Rain och olika slut som kunde pusslas ihop. Dock så var det inte extremt svårt att få tag i de bästa. Men valen fanns där.


Men det lovades mer.

Citerar Humanisten:
Men inte direkt som att ha ett enormt antal kändisar eller typ en super-mega-skådis.


Vi kan väl endast få svar på detta när vi ser teamets budget och liknande.
  • 0
Citerar Sideshow95:
Citerar ToScA-:Ha!

Ett levande bevis på hur dåliga Nintendo har varit på att låta casual-folket veta att Wii U faktiskt är en ny konsol.


Och det här var skrivet en person som faktiskt var på E3 och fick pröva på konsolen. Undrar vad folk som är ännu mindre insatta - en majoritet - tycker då.
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Som jag skrev i Wii U-tråden.

Från David Gibsons Twitter:
"Friendcodes- not completely eliminated, will still exist in some form but making friends much easier."

Från Shane Satterfields Twitter:
"Oh yeah, was confirmed to me today that friend codes are gone for Wii U."

Som Thomas Di Leva sjunger, vem ska jag tro på?
There's no bit like 8-bit.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!