Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

E3 2012 - Diskussionstråd


Citerar ToScA-:
Och det här var skrivet en person som faktiskt var på E3 och fick pröva på konsolen. Undrar vad folk som är ännu mindre insatta - en majoritet - tycker då.


Förmodligen har de samma uppfattning, att det bara är någon form av kontroll eller extra pryl till Wii. Om de nu känner till det över huvud taget. Kan faktiskt förstå hur den stora massan kan missuppfatta det med tanke på hur ofta Nintendo släpper ny hårdvara. Sen så är ju säkert namnet en bidragande faktor också, plus att själva konsolen på ytan inte skiljer sig särskilt mycket från föregångaren.

Allt detta plus att Nintendo har varit dåliga på att informera folk om att det faktiskt inte är ytterligare en liten extra grej till Wii, har nog fått folk att missförstå det hela totalt. I början var det till och med lite förvirring här på forumet, om jag inte minns fel.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar 8-bit:
Från Shane Satterfields Twitter:
"Oh yeah, was confirmed to me today that friend codes are gone for Wii U."

Som Thomas Di Leva sjunger, vem ska jag tro på?


Shane Satterfield känns inte som världens bästa källa. Har svårt att ta honom seriöst.
  • 0
Citerar 8-bit:
Som Thomas Di Leva sjunger, vem ska jag tro på?


Tror på Satterfield. Alltid gillat honom.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Allt detta plus att Nintendo har varit dåliga på att informera folk om att det faktiskt inte är ytterligare en liten extra grej till Wii, har nog fått folk att missförstå det hela totalt. I början var det till och med lite förvirring här på forumet, om jag inte minns fel.


Kommer ihåg förra året då jag efter att deras konferens va slut fortfarande inte förstod om det var tillägg till Wii eller en helt ny konsoll
  • 0
Citerar metroid_prime:
Kommer ihåg förra året då jag efter att deras konferens va slut fortfarande inte förstod om det var tillägg till Wii eller en helt ny konsoll


Samma här. Det framgick liksom inte riktigt.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar metroid_prime:
Kommer ihåg förra året då jag efter att deras konferens va slut fortfarande inte förstod om det var tillägg till Wii eller en helt ny konsoll


Haha, just det.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Har inte GT live stream längre?

Imon så smäller det, Epic ska visa sin nya grafikmotor.
Kom igen nu Britt-Marie! Kör för fa-an!
  • 0
Citerar Sideshow95:
Citerar ToScA- ch det här var skrivet en person som faktiskt var på E3 och fick pröva på konsolen. Undrar vad folk som är ännu mindre insatta - en majoritet - tycker då.

Förmodligen har de samma uppfattning, att det bara är någon form av kontroll eller extra pryl till Wii. Om de nu känner till det över huvud taget. Kan faktiskt förstå hur den stora massan kan missuppfatta det med tanke på hur ofta Nintendo släpper ny hårdvara. Sen så är ju säkert namnet en bidragande faktor också, plus att själva konsolen på ytan inte skiljer sig särskilt mycket från föregångaren.

Allt detta plus att Nintendo har varit dåliga på att informera folk om att det faktiskt inte är ytterligare en liten extra grej till Wii, har nog fått folk att missförstå det hela totalt. I början var det till och med lite förvirring här på forumet, om jag inte minns fel.


Så sant!
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar metroid_prime:
Shane Satterfield känns inte som världens bästa källa. Har svårt att ta honom seriöst.


Har inte heller mycket till övers för honom och efter att ha sökt runt lite så hittade jag hans "källa". 02:36 in i denna video, en intervju med en "representant" från Nintendo som säger: "... It's not necessarily friend codes, I think we're pretty much done with that, it's an account system now."

:/
There's no bit like 8-bit.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Citerar Sideshow95:Allt detta plus att Nintendo har varit dåliga på att informera folk om att det faktiskt inte är ytterligare en liten extra grej till Wii, har nog fått folk att missförstå det hela totalt. I början var det till och med lite förvirring här på forumet, om jag inte minns fel.

Kommer ihåg förra året då jag efter att deras konferens va slut fortfarande inte förstod om det var tillägg till Wii eller en helt ny konsoll

Påminn mig inte
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Allt detta plus att Nintendo har varit dåliga på att informera folk om att det faktiskt inte är ytterligare en liten extra grej till Wii

Fallet i fråga är bara dålig oinsatt journalistik.

Och E3 är främst en mässa för spelpress och spelintresserade, inte för casualkunder. Du kan ju inte klaga på Nintendos marknadsföring när de inte ens börjat göra ordentlig reklam för sin konsol. Det viktiga är allmänhetens uppfattning när konsolen finns i butik, inte nu.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Fallet i fråga är bara dålig oinsatt journalistik.

Mjo, precis. Om man som speljournalist på E3 inte förstått att Wii U är en ny konsol så är man kanske inte på rätt plats.

Men jag tror inte att det kommer bli lätt för "vanliga" personer att fatta att det inte är en tillsats till Wii. Men i och för sig, det beror ju på hur bra Nintendo är på att marknadsföra den.
  • 0
There's no bit like 8-bit.
  • 0
Har Epic demonstrerat Unreal Engine 4? Skulle de inte gjort det igår, eller är jag yr och vilsen i tidsskillnaden mellan Sverige och L.A.?

Tillagt 2012-06-07 13:41:
Citerar matlen:
Man kan ju undra hur Sony tänker med så mycket gratisspel?


Jag kan inte begripa det heller, det är ju spel för minst en tusenlapp i ett svep om man skulle köpa samma spel i butik. Dessutom lär ju försäljningen av dessa spel dala markant på PS3.. vissa av spelen har väl kanske stannat av försäljningsmässigt, dock.

Man får väl misstänka att många börjar abonnera via den här driven, men det är ju som sagt engångspuffar för Sony att få in medlemmar via avgiften när abonnemanget sträcker sig över ett år. Men man räknar väl med att de som hakar på PS+ också kommer börja handla mer på butiken i.o.m. rabatterna som PS+ innebär utöver det som är gratis.

Vill det sig riktigt väl för Sony så kanske PS+ kan bli ett argument att välja PS3 som konsol, att folk köper maskinen p.g.a. erbjudandet. Man tycker nästan att Sony borde göra reklam för det här, annars finns väl chansen att det går lite förlorat när det bara syns i "hardcore"-kretsar; de som redan är PS3-kunder och gluggar igenom sidor på nätet eller följer PS-bloggen.

Samtidigt ligger det ju något lite kontraproduktivt över gratisspelen; med gratisspel att spela så köper man ju mindre.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Citerar Jakkal:
Har Epic demonstrerat Unreal Engine 4? Skulle de inte gjort det igår, eller är jag yr och vilsen i tidsskillnaden mellan Sverige och L.A.?


Händer inte den visningen sent på natten i staterna? Med andra ord tidig fredag morgon här i Sverige

"DSO Gaming is reporting that beginning June 7th, 1 A.M. ET/PT on Spike TV Epic will showcase the Unreal Engine 4 for the world to see."

Kan i och för sig betyda under torsdagens första timmar men det gör det nog inte för då tycker jag borde sett/hört något vid det här laget så det blir nog tidigt imorgon vi får se det.
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
Citerar ZimpanX:
Med andra ord tidig fredag morgon här i Sverige


Jag är jävligt vilsen inser jag nu, trodde det var fredag idag
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Citerar Ridley:
Du kan ju inte klaga på Nintendos marknadsföring när de inte ens börjat göra ordentlig reklam för sin konsol. Det viktiga är allmänhetens uppfattning när konsolen finns i butik, inte nu.


Man kan väl klaga på den icke existerande marknadsföringen? Det är ju trots allt inte särskilt långt kvar till release. Vore det inte smartare av Nintendo att förbereda casualkunderna redan nu? Så att de vet vad som är på gång och kan förboka och så. För i dagsläget har ju folk ingen aning om vad Wii U faktiskt är för något. Att folk tror Wii U är en extra pryl till Wii, är väl knappast någonting positivt för Nintendo?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Det är ju trots allt inte särskilt långt kvar till release.

Fem månader, typ.

Citerar Sideshow95:
Vore det inte smartare av Nintendo att förbereda casualkunderna redan nu? Så att de vet vad som är på gång och kan förboka och så. För i dagsläget har ju folk ingen aning om vad Wii U faktiskt är för något. Att folk tror Wii U är en extra pryl till Wii, är väl knappast någonting positivt för Nintendo?

Jag tror som sagt att läget kommer att klarna de kommande månaderna, ingen anledning till oro än.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar ToScA-:
http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/238/453/c30.j
pg


Peter Griffin.
  • 0
Citerar Ridley:
Fem månader, typ.


Ja, fem månader innan release brukar jag ha rätt bra koll på om systemet är något som lockar eller inte. Så är dock inte fallet med Wii U.

Citerar Ridley:
Jag tror som sagt att läget kommer att klarna de kommande månaderna, ingen anledning till oro än.


Kanske inte. Jag tycker dock det är konstigt att Nintendo har varit så otydliga med det hela, jag menar folk (jag) visste inte ens vad det var för någonting vid utannonseringen, trots att Nintendo hade haft så gott som en hel konferens dedikerad åt den. Men det kanske bara är jag som är dum. Med det sakt så tror jag egentligen inte att detta kommer skada Nintendo på något sätt, de lyckas ju alltid, oavsett vad de hittar på.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
E3 2012 var en besvikelse, minst sagt, så nu får vi invänta TGS, går av stapeln mellan den 20-23 september, och förhoppningsvis så kommer Nintendo att visa fler spel, avslöja pris och lanseringsdatum.
There's no bit like 8-bit.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!