Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

E3 2012 - Diskussionstråd


E3 2012 lider mot sitt slut och även om det absolut inte når upp till showerna mellan 2004-2006 och vi åter igen inte fick se Half-Life 3 bli utannonserat och spel såsom Beyond Good & Evil 2, The Last Guardian och FF Versus XIII har fallit i glömska så fanns endå en del titlar som jag fick upp ögorna för och Ubisoft gav på en underhållande konferens som påminde en om hur bra denna show faktiskt kan vara (om man bortser från vissa dåliga försök till humor).


Här är dem titlar som imponerat mest på mig under veckan

Watch Dogs (Ubisoft)
The Last of Us (Sony)
Beyond: Two Souls (Sony)
Halo 4 (Microsoft)
Far Cry 3 (Ubisoft)
Assassin's Creed III (Ubisoft)
Dishonored (Bethesda)
Metro: Last Light (THQ)
Star Wars: 1313 (Lucasarts)
Rayman: Legends (Ubisoft)
Hitman: Absolution (Square Enix)
Tomb Raider (Square Enix)
Sleeping Dogs (Square Enix)
PlanetSide 2 (Sony)
Dead or Alive 5 (Tecmo Koei)

Nu mot TGS!
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
http://www.blisteredthumbs.net/2012/06/e3-conferences-re-enact
ment/

Skitbra Benzaie!

Tillagt 2012-06-08 00:43:
Citerar ZimpanX:
E3 2012 lider mot sitt slut

Hmm, you are right

Så... Vart fan e E3?
Liksom... Vart är alla trailers? Alla utanonseringar?

VART FAN I HELVETES KUKSKITARLE ÄR MIN TRAILER FÖR GENERALS 2 ERA JÄVLA MONGOPUCKON?! VART FAN E DEN JÄVLA TRAILERN FÖR EAS TYP TREDJE/FJÄRDE STÖRSTA SERIES NÄSTA DEL SOM KOMMER SÄLJA MILJONER?? VARFÖR I HELVETE UTANONSERAR NI DET BÄSTA SPELET OCH SEN SKITER FULLSTÄNDIGT I ATT POSTA SÅ MYCKET SOM EN BILD UNDER ETT HALVT ÅR?? FUCKING DICKHEADS
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
http://www.blisteredthumbs.net/2012/06/e3-conferences-re-enact
ment/
Skitbra Benzaie!

Tillagt 2012-06-08 00:43:
Citerar ZimpanX:E3 2012 lider mot sitt slut
Hmm, you are right

Så... Vart fan e E3?
Liksom... Vart är alla trailers? Alla utanonseringar?

VART FAN I HELVETES KUKSKITARLE ÄR MIN TRAILER FÖR GENERALS 2 ERA JÄVLA MONGOPUCKON?! VART FAN E DEN JÄVLA TRAILERN FÖR EAS TYP TREDJE/FJÄRDE STÖRSTA SERIES NÄSTA DEL SOM KOMMER SÄLJA MILJONER?? VARFÖR I HELVETE UTANONSERAR NI DET BÄSTA SPELET OCH SEN SKITER FULLSTÄNDIGT I ATT POSTA SÅ MYCKET SOM EN BILD UNDER ETT HALVT ÅR?? FUCKING DICKHEADS


Derp.
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Motorn ser bra ut.
  • 0
Citerar ZimpanX:
Unreal 4 motorn har nu visats.

Elemental Demo
http://www.gametrailers.com/video/exclusive-elemental-unreal-en
gine/731875

Developer Walkthrough
http://www.youtube.com/watch?v=MOvfn1p92_8&hd=1


Tekniskt imponerande, visst, men det ser så tråkigt ut då var och varannat spel använder sig av Unreal-motorn och har så gjort i åratal.
There's no bit like 8-bit.
  • 0
Citerar 8-bit:
Tekniskt imponerande, visst, men det ser så tråkigt ut då var och varannat spel använder sig av Unreal-motorn och har så gjort i åratal.


Dock så var det väldigt få som lyckades få spelet sådär snyggt som det gick i UE3. Förhoppningsvis blir det en jämnare fördelning mellan motorerna nu då EA använder Frostbite, CryEngine har börjat spridas och så vidare.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar ZimpanX:
Elemental Demo


Tackar. Äntligen har den visats. Har väntat hela veckan på att äntligen få se den i rörelse. Antingen renderades den i 720p eller så var det ingen AA. Jäkligt mycket jaggies måste jag säga.

Men om man jämför med UE3 så är detta ett stort kliv, bara inte så stort som jag hade hoppats. När man sett motorer som CryEngine och Frostbyte så är det inte så värst imponerande. Men motorn verkar vara smidig att utveckla med.
  • 0
Citerar WCAnkan:
Men om man jämför med UE3 så är detta ett stort kliv, bara inte så stort som jag hade hoppats. När man sett motorer som CryEngine och Frostbyte så är det inte så värst imponerande. Men motorn verkar vara smidig att utveckla med.


Jag tyckte dock att det var snyggare än Frostbite, i alla fall belysningen.
Plus, om jag ska vara ärlig, så har jag aldrig gillat CryEngine så värst mycket. Har aldrig sett riktigt hur den ska vara så överlägsen då alla spel jag sett i den lidit av dålig optimering, buggar eller bara överdrivet krävande.

Dock så uppsattade jag inte hur man verkade använda PhysX i UE4-demot (såg ut som det plus att man körde en Nvidia-rigg). Väldigt, väldigt många har liksom AMD så mycket fancy pants kommer man missa om den typen av extra fysik endast är, i motorn, gjort för Nvidia-kort.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Elemental demot kördes förresten med ett ensamt GTX 680. Som jämnförelse så kördes Samaritan demot med tre st GTX 580 kort under upphottad UE3 + DX11.
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
Citerar Humanisten:
Dock så var det väldigt få som lyckades få spelet sådär snyggt som det gick i UE3. Förhoppningsvis blir det en jämnare fördelning mellan motorerna nu då EA använder Frostbite, CryEngine har börjat spridas och så vidare.


Fast jag tycker inte att Unreal-motorn producerar snygg grafik då allt ser så konstlat ut, spelar ingen roll hur tekniskt avancerad den blir. Blir nog tyvärr ännu en Unreal-generation nästa generation... :/
There's no bit like 8-bit.
  • 0
Citerar 8-bit:
Fast jag tycker inte att Unreal-motorn producerar snygg grafik då allt ser så konstlat ut, spelar ingen roll hur tekniskt avancerad den blir. Blir nog tyvärr ännu en Unreal-generation nästa generation... :/


Så... Inte ens spel som Gears of War är "snyggt", inte ens tekniskt? Och det spelar ju visst roll hur tekniskt avancerad den blir då det tillåter folk att göra mer saker med den. Mirror's Edge är till exempel Unreal Engine 3 och ser inte ett dugg ut som Gears of War och då är det ändå en tidig version. Samma sak med senaste Medal of Honor (inte det kommande). Sedan så var Star Wars 1313 tydligen Unreal Engine 3 fast med en massa plug-ins och modifikationer. Det handlar ofta om utvecklarnas art direction och arbete.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Hittade en video med gameplay från Borderlands 2. Även om jag inte lirade ettan så såg det allt lite småkul ut, får hålla koll på det i höst.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Humanisten:
Så... Inte ens spel som Gears of War är "snyggt", inte ens tekniskt?


Som jag skrev så tycker jag inte att Unreal-motorn producerar "snygg" grafik men ser man på det rent tekniskt så är det imponerande, speciellt Unreal 4.

Citerar Humanisten:
Och det spelar ju visst roll hur tekniskt avancerad den blir då det tillåter folk att göra mer saker med den.


Du kan bara tala för dig själv. Jag tycker som sagt var annorlunda.
There's no bit like 8-bit.
  • 0
Citerar Humanisten:
Har aldrig sett riktigt hur den ska vara så överlägsen då alla spel jag sett i den lidit av dålig optimering, buggar eller bara överdrivet krävande.


Tycker att den är riktigt snygg om man räknar endast utomhusmiljöer. Sedan tror jag också att Id Tech 5 har mer att ge, så det blir intressant att se vad Id kokar ihop just nu.

Citerar Humanisten:
Dock så uppsattade jag inte hur man verkade använda PhysX i UE4-demot (såg ut som det plus att man körde en Nvidia-rigg). Väldigt, väldigt många har liksom AMD så mycket fancy pants kommer man missa om den typen av extra fysik endast är, i motorn, gjort för Nvidia-kort.


Ja, det måste nog finnas något substitut för AMD.
  • 0
Citerar 8-bit:
Du kan bara tala för dig själv. Jag tycker som sagt var annorlunda.


Men... teknisk flexibilitet är inte en "åsikt" Att du inte tycker om den mer standardiserade UE3-grafiken många latare utvecklare har eller designen är dock det.

Citerar WCAnkan:
Tycker att den är riktigt snygg om man räknar endast utomhusmiljöer. Sedan tror jag också att Id Tech 5 har mer att ge, så det blir intressant att se vad Id kokar ihop just nu.


id Tech 5 hade jag gärna sett mer av. Hoppas vi får se ett nytt Doom eller Quake snart.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Men... teknisk flexibilitet är inte en "åsikt" Att du inte tycker om den mer standardiserade UE3-grafiken många latare utvecklare har eller designen är dock det.


Vill inte låta som en trasig LP men som jag skrev så kan du bara tala för dig själv och inte för vad andra tycker, eller ska tycka.
There's no bit like 8-bit.
  • 0
Citerar 8-bit:
Vill inte låta som en trasig LP men som jag skrev så kan du bara tala för dig själv och inte för vad andra tycker, eller ska tycka.


Säger inte att du ska tycka att UE3 är snyggt, men jag begriper bara inte ditt argument då det inte går ihop med den tekniska biten eller motorn i sig. "konstlat" är inget argument som betyder något riktigt utan underlag

Jag tycker inte alltid om motorn heller, men det är för att man så ofta kan se direkt att det är UE3 när det är just den där standardiserade grafiken. Den har då en väldigt distinkt look om utvecklarna inte lägger mycket tid på det och bara kör med vanliga assets.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Hoppas vi får se ett nytt Doom eller Quake snart.


Att man släpper Doom 3 BFG Edition senare under året (PC/X360/PS3) känns som ett sätt att smörja publiken inför en ny del i serien.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Citerar Jakkal:
Att man släpper Doom 3 BFG Edition senare under året (PC/X360/PS3) känns som ett sätt att smörja publiken inför en ny del i serien.


Mjo, det var det jag tänkte. Man släpper både Doom 3 och Quake 4 igen i år, detta måste ju vara för att påminna folk om ids serier inför en relativt snar utannonsering.
Det är vad jag hoppas i alla fall
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Säger inte att du ska tycka att UE3 är snyggt, men jag begriper bara inte ditt argument då det inte går ihop med den tekniska biten eller motorn i sig. "konstlat" är inget argument som betyder något riktigt utan underlag


Nu är du där igen och tror dig bestämma vad som är vad, i detta fallet ett enligt dig ogiltigt argument.

Den tekniska biten och den reella upplevelsen när man ser grafiken är enligt mig två vitt skilda saker och det är den reella upplevelsen som jag anser vara konstlad. Du behöver inte acceptera det men så ser jag på saken så att sitta och argumenter om detta fram och tillbaka hjälper inte då min åsikt är satt. Det sista jag har att skriva om saken.
There's no bit like 8-bit.
  • 0
Citerar 8-bit:
Nu är du där igen och tror dig bestämma vad som är vad, i detta fallet ett enligt dig ogiltigt argument.

Den tekniska biten och den reella upplevelsen när man ser grafiken är enligt mig två vitt skilda saker och det är den reella upplevelsen som jag anser vara konstlad. Du behöver inte acceptera det men så ser jag på saken så att sitta och argumenter om detta fram och tillbaka hjälper inte då min åsikt är satt. Det sista jag har att skriva om saken.


Men... men... du har ju inget argument än att bara kasta in ett fancy ord som... vadå konstlat? Dessutom ser ju inte alla Unreal Engine-spel likadana ut som sagt, en del ser ju inte ens ut som UE3 liksom. Är det det förinbakade belysningen? Shaders? att den inte har deferred lighting eller liknande? Färghanteringen?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
"Ett färskt exempel på det är Forza Horizon, där man märker hur vissa reagerar ungefär såhär: "Aha, bara ett till Forza alltså, jag vill ha något nytt!"

En reaktion som känns ganska befängd av flera anledningar. För det första har Forza-spelen varit suveräna och samtliga delar snittar 90 och uppåt på Metacritic. Är det verkligen bättre att få en ny spelserie så till varje pris att man hellre tar det än något förstklassigt? Svarar man ja på det så är man förmodligen antingen ointresserad av bilspel eller tjurig av någon annan anledning.

Men viktigast av allt, för det andra så skulle Forza Horizon lika gärna kunnat heta Racing 4-ever och se exakt likadant ut, men istället gjort alla gnällspikar nöjda. För Forza Horizon har inte mycket med Forza Motorsport 4 att göra, mer än att båda spel inkluderar bilar. Och det är inte bara upplägg som skiljer sig, det är inte ens samma folk som gör spelet och de bor inte ens i samma världsdel som Turn 10.

Men nu har det bokstäverna F-O-R-Z-A i titeln och då blev det med ens ointressant för de som vill se nya spel. Forza är för övrigt bara ett exempel i mängden."


Taget från Mäkis blogg.

Ironiskt då jag argumenterade för exakt samma sak i den här tråden.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Håller med, dock ör Forza ett väldigt unikt exempel på ett spel i en serie som inte alls har mycket gemensamt med dom andra spelen.
  • 0
Shane beskrev 40 minuter av Beyond i det senaste avsnittet av Invisible Walls.

Spelet ska tydligen spela EXAKT som Heavy Rain..om inte värre. Så den skiter jag nog i..
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!