Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Double Fine ADVENTURE


Det här är tråden för det revolutinerande spelprojektet Double Fine Adventure. Vi fans har backat spelets utveckling finansiellt och kommer att få en inblick i utvecklingsprocessen. Detta hör inte till vanligheten i spelvärlden, och även om det har hänt i mindre skala tidigare så har aldrig interaktionen mellan utvecklare och spelare fungerat på det här viset.

I skrivande stund har projektet samlat ihop över 600 000 USD och fortsätter att få ihop mer och mer. Målet från första början var att samla ihop 400 000 på en månad. Säga vad man vill, men Double Fine var pessimistiska.

När utvecklingen drar igång kommer det finnas ett community för alla som hjälpt till att finansiera spelet, där man kan diskutera och ta del av fragmentariska dokumentärer. Detta kommer att vara tråden på Gamereactor.se där alla -oavsett deltagande- kan diskutera om spelet och dess utveckling. Lite som en samlingsplats för alla som på något sätt är intresserade av projektet här på sidan.

Du kan fortfarande stödja projektet!

Donerar du pengar så kan du få lite saker och ting, beroende på hur mycket du donerar. Det finns förmåner för donationer på $15, $30, $100 och så vidare upp till $150 000. Den häftigaste är nog att du för $50 000 får en karaktär i spelet baserad på dig.

För de mindre donationerna och deras förmåner följer du stödlänken ovanför, för de "tyngre" följer du denna.

Just nu finns det inte riktigt någonting annat än själva finansieringen och spekulationer att dra fram i den här tråden, men diskussionsvärdet kommer att öka när utvecklingen drar igång. Tills dess: Spela Monkey Island, Gabriel Knight, Broken Sword, eller ditt favoritspel i genren, fyndigt namngiven, peka-och-klicka.

Ett peka-och-klicka, 2012, finansierat av alla förutom ett stort företag. Tack internet!
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Jag trodde min tråd räckte men jag kanske hade fel
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Hmm... En moderator är inte alltid den bästa på att söka. Vi kan köra på din tråd, om du vill. Den var trots allt först. ^^ I så fall kan jag smyga in på ditt startinlägg och lägga till det jag har skrivit. If you're okay with it.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Ja det skulle nog gå bra att göra så som du har sagt
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Sök innan du startar en tråd.

Livlig