Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Nexuiz (2012)


Äntligen får vi konsol spelare tillgång till en redig Arena shooter, spelet släpps även till PC. Orginalet är baserat på en Quake mod som släpptes 2005, men denna versionen är mer påkostad då spelet körs i CryEngine 3.

Det är 4vs4 som gäller på 9 banor, 3 av dessa banor är CTF. Finns även tillgång till bottar och en massa mutators . Ska tilläggas att det krävs 6 spelare för att starta en match, detta är dumt som fan för oss som vet hur dåligt det funka på Q4 med att få igång matcher.

Spelet kostar 800ms points ca 80kr, ligger på 1GB och släpps 29/2.

http://www.nexuiz.com/#home

http://www.youtube.com/watch?v=Vl00iy7bQ1Q
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Ska testa trialen och om det är bra så blir det nog ett köp. Verkar intressant men är det inte det så köper jag nog Warp.

Kunde inte hålla mig så jag köpte det. Väldigt skoj spel dock är det väldigt annorlunda mot mina andra FPS spel.
Nyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
  • 0
Helt underbart spel alltså, verkligen värt sina 80 kr. Finns ju sjukt många mutators, 100st tydligen och vad jag förståt sa kan man upgradera dem. Synd bara att det är lite server problem vissa gånger, man kan dock köra mot bottar under tiden.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Gillar sådana här spel starkt. Quake Live/Unreal 3 och liknande. Blir nog ett köp snart om det kommer till PC. Eller bara ta hem orginalet!
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar Sparda:
Helt underbart spel alltså, verkligen värt sina 80 kr. Finns ju sjukt många mutators, 100st tydligen och vad jag förståt sa kan man upgradera dem. Synd bara att det är lite server problem vissa gånger, man kan dock köra mot bottar under tiden.


Jo jag märkte det igår. Då var servrarna var nere igår när jag köpte det men fattar inte riktigt hur man uppgraderar mutators. Är ju ett achievement för det.
Nyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
  • 0
Citerar whitemaster14:
Jo jag märkte det igår. Då var servrarna var nere igår när jag köpte det men fattar inte riktigt hur man uppgraderar mutators. Är ju ett achievement för det.


Efter att en match är slut så får du en viss summa poäng för din spelstil. Gå då in på Dynamic Mutator butiken så kan du uppgradera mutatorsen, Tier 1-5 varpå tier 5 har dem dyraste. Ta Tier 3 tex där kostar 1st Pip 39000poäng (har jag för mig), varje mutator kan ha 10 pip's på sig och man har max tillgång till 100 st pips
Tyvär så har spelet lite problem med att spara spelar statestiken efter en avslutad match, så många av din matcher kommer ej räknas.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Det förklarar en del. Något som jag stör mig på är när någon lämnar under matchen och så kan ingen ny person ta den platsen, allt för många gånger har det varit 3v2 och det är inte lätt att vinna då.
Nyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
  • 0
Citerar whitemaster14:
Det förklarar en del. Något som jag stör mig på är när någon lämnar under matchen och så kan ingen ny person ta den platsen, allt för många gånger har det varit 3v2 och det är inte lätt att vinna då.


MM verkligen dumt att man inte kan joina mid games och istället väntar man i lobby på att matchen ska bli klar WTF. Man vill hellre ha matcher där lagen är jämmna liksom och det är roligare när det väl är 3vs3 som det är för tillfälligt.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Hade en underbar match igår på Overlook. Gick 12-1 varav 11 killstreak och så tog jag 7 av våra 10 flaggor.

Om du vill spela så är mitt gamertag i K e v Z a N, har inga på min lista som har spelet.
Nyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
  • 0
Hade tre sjuka matcher igår. Första var TDM på Refinery, 26-1 med en killstreak på 23. Matchen därpå gick jag 17-0 på CTF Overlook och sista matchen gick jag 17-1 på CTF Overlook igen.

Har blivit ganska bra med Nex också, sjukt skön är den.
Nyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
  • 0
Hur är det att spela med handkontroll? Känns som ett sådant här spel nästan kräver snabb sensitivity vilket är svårt med handkontroll.
Gamer FL <3
  • 0
Citerar Bad_mongo:
Hur är det att spela med handkontroll? Känns som ett sådant här spel nästan kräver snabb sensitivity vilket är svårt med handkontroll.


Jag tycker det fungerar riktigt bra, har dock ingen större erfarenhet av arkadshooters. Testa trialen annars.

Har gått riktigt bra idag också. Fick en KD på 32 i TDM och en killstreak på 26 i CTF. Var även rankad 92 i världen på Headshots leaderboarden vilket känns kul efter så här få dagar som jag haft det, är fortfarande långt kvar att nå mitt mål på top 50 i världen.
Nyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
  • 0
Har inte spelat detta på ett tag, uppdateringen och 4vs4 gjorde spelet lite väl för ospelbart till 360. Men i alla fall så läste jag på forumet att det ser ut som en hel del ska bli fixat, dedikerade servrar(whut), custom game browser, 3 nya banor mm.

http://forums.nexuiz.com/index.php?/topic/1130-nexuiz-beta-phase
-2-part-derp/


http://forums.nexuiz.com/index.php?/topic/957-nexuiz-beta-phase-
2/
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Låter bra laggar sönder för tillfället vilket är synd.
Nyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
  • 0
Blir ingen PS3 version av spelet och dem slutar helt att bry sig om 360 versionen, allt detta då det är ett litet företag som inte har pengarna som behövs. Dock fortsätter dem stödja PC versionen då det mesta där är gratis så som uppdateringar mm
Monitor Audio Silver RS6
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!