Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mass Effect 3 [SPOILERS]


Derpp Orkar inte vänta.
''The eye reveals a time when dinosaurs roamed the earth and wandered the landscapes. It was a time when earth was controlled by circle of life and nature, not by mankind''
  • 0
Citerar Threedrake:
Citerar Valerin pelat en del som maleShep nu, Jennifer Hale är fortfarande överlägsen Mark Meer. I vissa lägen är det verkligen under all kritik; helt känslolösa meningar som om det vore rakt från pappret. Medan Hale anpassar sitt skådespel efter situationerna Shepard befinner sig i och hur denne mår vid särskilda tillfällen märker jag verkligen inte av om Meer gör någotdera, hittills.

Det är det som är charmen med MaleShepard. Han är så känslomässigt steril att det blir en fröjd att lyssna på. Jag skrattar ihjäl mig varje gång han uttrycker sina romantiska tankar

Tillagt 2012-04-09 20:03:
Apropå något helt annat; skulle inte DLC'n släppas idag till PC? Jag vill såååå gärna testa de nya banorna samt Asari Justicar


Håller med här, MaleShep är sjukt rolig att lyssna på.
"matematik är inget man förstår, det är någonting man vänjer sig vid"
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Tycker spelet är fullständigt briljant fram till de sista 10 minuterna.


För mig var det nog svagast i serien oavsett slutet.
  • 0
Citerar Lizzarder:
Citerar josen:hade lite halv svårt att fatta slutet men vad är det här för något som alla snackar om ?? (''indoctrination theory'')
http://www.youtube.com/watch?v=ythY_GkEBck&context=C4c
e372

3ADvjVQa1PpcFO11NJMarMjudEJK9Pwylo91elFWwtFHiw=

Tillagt 2012-04-08 11:11:
Någon fick en liten frågestund med Patrick Weekes från Bioware.
http://social.bioware.com/forum/1/topic/323/index/11155956

Här är de som direkt referar till slutet.
-Is there still a setting to explore after the ending? Is everything ruined?

The setting is definitely not ruined. We still have a big, lively galaxy.

-Will long-distance superluminal travel still be possible post-Ending? (will Tali or Wrex or Garrus see their homeworlds again? Will everyone starve?)

Galactic civilization will rebuild. The mass relays were not necessary for interstellar flight. Remember, what does it say in the Codex about the speed of ships? That's right, 12 lightyears per (day? hour? minute?). And that's only the cruising speed, not the maximum speed.

People have never needed to research basic FTL improvements before because they have mass relays. With the relays gone, new technology will increase that speed. Additionally, the element zero cores of the dead/controlled Reapers can be used to improve FTL drives. Starflight will continue using conventional FTL.

-Why did Joker leave Shep behind?

Joker would never abandon Shep without a good reason. Hopefully this will be clear in the Expanded Cut.

-Why can EDI survive the Destroy ending?

We argued a lot about this, I said that she was made of Reapertech and should therefore be destroyed, but (unclear, don't remember - wish I'd been able to ask a followup as his response doesn't make much sense)

-Did anyone on the Citadel survive?

Yes. We would never, ever do anything that made the player feel, on replay, that it would be better for everyone on the Citadel if they just died. The Citadel has emergency shelters and kinetic barriers - even if it blows up, millions might survive. You should assume that everyone plot-important on the Citadel survived.

-Did the mass relays pull an Arrival and go supernova?

No, they didn't. (i'm paraphrasing here, please don't interpret this too hard) They overloaded, they didn't rupture. We really didn't mean to imply that the whole galaxy had been destroyed. People interpreted the ending in ways we really didn't expect.

(Mr. Weekes dropped a lot of hints that he really didn't like the ending. He also said something that was almost 100% verbatim from the Penny Arcade Forum post often attributed to him)

Seriöst, hade det här stått klart redan från början så hade jag knappast blivit lika upprörd över sluten.


Det där är så urbota jävla dumt att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Hela poängen med ett ambivalent slut är ju att det lämnar fortsättningen på handlingen åt publikens/spelarnas fantasi. Om de nu hade svar på alla frågor slutet väckte, varför gjorde dem då inte bara ett ordentligt slut från början där vi fick se allt det här? Snacka om fattigt att få svar på allt det där i textform, efter en presskonferens endast ett fåtal spelare kunde uppleva. En riktigt fet, kollektiv skrevspark på fansen.

Bioware är ett gäng riktiga klåpare.

Angående diskussionen om the Illusive Man kan jag bara helhjärtat instämma - det var synd att hans karaktär urholkades i trean. Han är fortfarande min favoritkaraktär i serien, oerhört karismatisk och känslokall. Trist att han blev en Saren-kopia (och en sämre sådan, dessutom) i trean.

Ogillar spelet mer och mer för var dag som går. Har inte lust att spela igenom det ens en andra gång, och i jämförelse med hur många gånger jag tog mig igenom ettan och tvåan är det verkligen bedrövligt.

Fan, så trist att det slutade såhär.

EDIT:
Citerar Valerin:
Nummer 2!


hahahahahahha åh gud, tack för den!

There was a boy back on earth... couldn't have been more than six or seven... I watched him... screwing reapers. Dead reapers.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Tycker spelet är fullständigt briljant fram till de sista 10 minuterna.


Håller med, helt och hållet
"Go out there and give them hell. You were born to this." - Garrus Vakarian
  • 0
Citerar DigiteX:
Håller med, helt och hållet

Var faktiskt ofta jag påpekade för mig själv vilket bra spel det var.

Kan i efterhand nästan önska att någon hade filmat min första reaktion till slutet. Hade varit värdigt att lägga upp på youtube. Så tragiskt men ändå så komiskt på samma gång.

Någon annan än jag som kommer vänta med att spela om liret tills slut DLC'n finns ute?
I'm Commander Shepard, and this is my favorite post on Gamereactor!
  • 0
Citerar Lizzarder:
Någon annan än jag som kommer vänta med att spela om liret tills slut DLC'n finns ute?


  • 0
Citerar Lizzarder:
Någon annan än jag som kommer vänta med att spela om liret tills slut DLC'n finns ute?


Har inte rört spelet sen första gången jag klara ut det. Efter att jag klarade tvåan så var jag tillbaka direkt för att gräva djupare in i spelens handling och värld. Världen här känns så tunn så det skulle nog bara bli att jag spelar om samma action-sekvenser.
  • 0
Citerar Nizyo:
Citerar Lizzarder:Någon annan än jag som kommer vänta med att spela om liret tills slut DLC'n finns ute?


Hade påbörjat en ny runda med min första maleshep, men efter att extended blev utannonserat tror jag nog jag bara kör fram till innan man anfaller Cerberus.
Samma sak gäller mina 2 andra Shepards som jag kommer köra med efter att importpatchen släpps ikväll.

Sedan höjer jag Galactic readiness dagen innan EC släpps och avslutar med allihop för att se hur varierat det nya innehållet kommer att bli.

Kanske tom gör en ny Femshep fram tills dess.
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0
Citerar Lizzarder:
Någon annan än jag som kommer vänta med att spela om liret tills slut DLC'n finns ute?


Jag kommer inte spela om det för än DLC-materialet släpps nu. Hoppades verkligen på att IT skulle stämma dock. Det hade varit genialt av BioWare.
"Go out there and give them hell. You were born to this." - Garrus Vakarian
  • 0
Citerar DigiteX:
Hoppades verkligen på att IT skulle stämma dock.


It's not over til the fat lady sings. Tror nämligen inte att EC kommer att visa varför Shepard vaknar upp i Londons ruiner. Vill dra mig till minnes att Bioware påpekat whait and see på twitter bl a innan man ens gick ut med att man skulle göra något med slutet.
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0
Citerar DigiteX:
Jag kommer inte spela om det för än DLC-materialet släpps nu. Hoppades verkligen på att IT skulle stämma dock. Det hade varit genialt av BioWare.


IT måste stämma, det kommer alltid vara det för mig, om det var för awezome för Bioware att genomföra är en annan femma dock..
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Mass Effect 3 - The Animal House Ending Extended Cut

Hoppas den inte Bioware idéer bara
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0
Jag tror inte att IT stämmer och att Bioware är jäkligt pissed över att folk på nätet fantiserade ihop ett bättre slut än vad dom gjorde
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Tror inte heller IT stämmer.
"matematik är inget man förstår, det är någonting man vänjer sig vid"
  • 0
  • I
  • I
Citerar Humanisten:
Jag tror inte att IT stämmer och att Bioware är jäkligt pissed över att folk på nätet fantiserade ihop ett bättre slut än vad dom gjorde


Indoktrinationsteorin var dock inte så bra.

Nåväl, i och med Extended Cut så får jag precis det jag ville ha, så jag är riktigt nöjd.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
Nåväl, i och med Extended Cut så får jag precis det jag ville ha, så jag är riktigt nöjd.


Jag vill ha något som makes sense så jag kommer nog aldrig bli nöjd tyvärr
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Ska bli väldigt intressant att se hur mycket Extended Cut lägger till. Att den trots allt läggs ut först till sommaren är ju ändå ett tecken på att de tar tid på sig.
Fasst de är säkert ganska medvetna nu om vad som händer när man gör fansen riktigt pissed off.
Att de släpper den och den senaste co-op DLC'na helt gratis är i alla fall ett litet steg i rätt riktning.
Lite trist är det ändå att slut DLC'n försenar de andra materialen. Hade gärna velat ta tillbaks Omega med Aria (ja det kommer). Aja, ett bättre slut är först och främst att föredra.
I'm Commander Shepard, and this is my favorite post on Gamereactor!
  • 0
Citerar Lizzarder:
velat ta tillbaks Omega med Aria (ja det kommer).


Mjo, fanns med i manuset som smög ut i december.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Mjo, fanns med i manuset som smög ut i december.
Jag skulle nästan kunna sätta pengar på att det kommer. Varför liksom göra en hel serie som handlar om att Cerberus tar över Omega? Det är ganska uppenbart att det blir ME3's LotSB.
I'm Commander Shepard, and this is my favorite post on Gamereactor!
  • 0
Citerar Lizzarder:
Hade gärna velat ta tillbaks Omega med Aria (ja det kommer).


Det skulle bli riktigt roligt. Det är ett av de DLC-släppen som måste hända.
"Go out there and give them hell. You were born to this." - Garrus Vakarian
  • 0
Citerar DigiteX:
Det skulle bli riktigt roligt. Det är ett av de DLC-släppen som måste hända.

Det kommer hända. Det finns utan tvekan en anledning varför de skapade Invasion serien. Den avslutas ändå med att att Aria svär att komma tillbaka och hämnas på Cerberus. Sedan är det ett faktum att hennes karaktärs ark i dagsläget lämnas oavslutat.
I'm Commander Shepard, and this is my favorite post on Gamereactor!
  • 0
Citerar Lizzarder:
Citerar DigiteX et skulle bli riktigt roligt. Det är ett av de DLC-släppen som måste hända.
Det kommer hända. Det finns utan tvekan en anledning varför de skapade Invasion serien. Den avslutas ändå med att att Aria svär att komma tillbaka och hämnas på Cerberus. Sedan är det ett faktum att hennes karaktärs ark i dagsläget lämnas oavslutat.


Bäst för dig att du har rätt för nu börjar du nästan göra mig taggad på något vi inte ens har fått se.
"Go out there and give them hell. You were born to this." - Garrus Vakarian
  • 0
Citerar DigiteX:
Bäst för dig att du har rätt för nu börjar du nästan göra mig taggad på något vi inte ens har fått se.

Jag har rätt. Kan jag nästan inflika med 90% säkerhet. Tycker det är så uppenbart att det kommer en Omega DLC.
Har man framför allt läst serierna och böckerna så vet man vilket stort inflytande Aria har i ME universumet (hon har mer gemensamt med Illusive Man än vad man tror). Det är också många fans som spekulerar om att hon sprungit ihop med en bekant krogan. Ni minns kanske när Wrex i ettan berättade om en viss asari? En del av hans beskrivning stämmer ganska bra med vissa drag från Aria.
Att hon för alltid kommer ha en så liten roll i trean har jag svårt att tro.
I'm Commander Shepard, and this is my favorite post on Gamereactor!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!