Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Vilket spel var det senaste ni spelade?


Körde igenom MGS 3 Snake Eater HD på Ps3an Så nu har jag kört igenom ettan, tvåan och trean Blir nog MGS 4 nästa. Tar Peace Walker sist tror jag. har aldrig spelat det innan faktiskt.

3 underbara spel har jag spelat igenom i alla fall. Och speciellt ettan kändes lika bra idag som första gången jag spelade det på PSX. Tvåan kändes snäppet bättre än vad jag kom ihåg och trean är ju som alla redan vet ett mästerverk utan dess like! Blir att ta ta i 4an ikväll tror jag bestämt!!
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Klarade precis MGS 2: Sons of Liberty. Tog mig nästan exakt 20 timmar på hösta svårighetsgraden.

Överlag var det ett riktigt bra spel, inte riktigt vad jag hade väntat mig men jag var faktiskt positivt överraskad. Dock tyckte jag storyn ballade ur en aning framåt slutet.

Hittills föredrar jag dock det första spelet, men jag får se om jag det tredje slår det.
  • 0
Jag läser en text om en man och hans relation till Zelda-spelen samtidigt som det senaste spelet jag har spelat är Kingdoms of Amalur: Reckoning. På många sätt har utvecklarna av det spelet utfört samma misstag som Nintendo har gjort, men även kryddat med några egna. Varje rum är detsamma, efter tio timmars speltid vet jag direkt var jag hittar gömda skattkistor eller hur jag lättast decimerar alla fiender. Svårighetsgraden är den högsta men jag undrar om inte det är en bugg. Utmaningen finns aldrig där, och när jag väl dör känns det aldrig lika välförtjänt som i Demon's Souls. Snarare ett trasigt spel.

http://tevisthompson.com/saving-zelda/
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Team fortress 2
  • 0
Gotham City Impostors.
See you later, Google translater !
  • 0
Rayman Origins. Nedknarkade grejer.
Det måste finnas något bra med detta spel, och jag vet vad, det får plats i en brödrost.
  • 0
Halo Combat Evolved Anniversary

Fantastiskt spel på alla sätt och vis. Att man kan växla mellan orignal och nytolkad/uppdaterad grafik/musik är pricken över i:et.
  • 0
Grand Theft Auto 3 - Iphone 3GS

Inte lika bra bilduppdatering som Iphone 4, men definitivt spelbart.

Crysis 2

Någon uppgift kvar, sen är kampanjen klar.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Till slut har jag börjat så smått med Mafia II: Director´s Cut, än så länge älskar jag miljöerna, atmosfären och tycker även om karaktärerna & handlingen.

Det i stort sett enda jag ogillar är att man inte kan huka sig (crouch) och att det finns ett sånt där "cover-system" istället...tror aldrig jag kommer lära mig att uppskatta den modellen för att söka skydd bakom föremål.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Spelar Syndicate för fullt
  • 0
Team Fortress 2
See you later, Google translater !
  • 0
Har börjat spela Half-Life 2 (X360)
  • 0
Alan Wake American Nightmare. Var mycket kortare än vad jag hade tänkt mig men ett jäkla bra spel. Nu spelas det mycket Shank 2.
"This is the tale of a man who pierces the fate of a universe ruled by an endless cycle of violence."
  • 0
Mafia II, älskar det.

Med högsta grafikinställningar så är "Empire Bay" underbart vackert och detaljerat och atmosfären är verkligen toppen.

Gameplay är också riktigt underhållande, det enda som distraherar (vilket jag tror de flesta redan sagt) är att spelet är alltför "filmiskt" och proportionerna på "gameplay vs. story-telling" lutar lite väl tungt åt "story-telling" riktningen.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Resident Evil 5: Gold Edition till PS3. Rätt bra grafik, dock små framedrops när det mycket händer. Lite seg kontroll faktiskt, men annars är spelet bra. Inte läskigt men underhållande.
if I only had more time...
  • 0
Halo Anniversary

Har nu spelat igenom hela spelet, ännu en gång. Lika bra som jag minns det, det är väl egentligen bara grafiken som är föråldrad i originalspelet - Anniversary känns bättre än det mesta som släpps idag.
  • 0
Håller på med Binary Domain
  • 0
Har blandat Mafia II: The Betrayal of Jimmy med någon timma RAGE. Inte särskilt imponerad av någondera än.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Spelar Dead Island
  • 0
Deus Ex Human Revolution
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Binary Domain

Varför är jag inte förvånad att det här är den mest oemotståndliga och intensiva tredjepersonsskjutaren sedan Vanquish.

Och även om Binary Domain inte når upp till det spelets höjder i spelkontroll och design, är det å andra sidan oerhört mycket mer engagerande när det kommer till story och berättande.

Stundtals är allt så charmigt överväldigande att jag bara blir alldeles fnittrig.
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
Batman Arkham City
  • 0
Syndicate 2012

Äntligen äntligen ett co-opspel för någon med en lika föränderlig personlighet som jag själv.

Tillsammans med Fontäns album Wintherhwila som personligt soundtrack bjuder Syndicates nihilistiska, men också väldigt gruppsolidariska, flerspelarläge på oemotståndligt cyberpunk-cool, intensiv strategisk underhållning.

Även om jag gråter lika mycket varje gång när någon annan väljer henne, före mig.
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
Dark Souls. Fler borde spela det.
  • 0
Borderlands (X360)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!