Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox 360 vs. PS3 - "Grafikkriget"


Citerar Artillery Force:
Tråden har ju blivit invaderad av okunniga skitungar..


Kalla inte Tosca för skitunge!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Det är meningen att en playstation ska vara kraftfull.
Xbox har ingen HD, alltså är PS3 snyggare än Xbox 360


Inkompetent eller
Story>Gameplay>Graphic
  • 0
Citerar Winter:
Citerar AG Jati:Xbox har ingen HD, alltså är PS3 snyggare än Xbox 360

Där lärde man sig något nytt!

Själv tycker jag att tråden är meningslös, Ps3 har bättre prestanda, men det är upp till utvecklarna hur de använder den. Tydligen har Microsoft skickligare programmerare än Sony... Men så är ju inte grafiken det viktigaste heller...


Du har inte sett Killzone 2? jag som trodde att det smiska allt xbox360 har i grafik väg med hästlängder, men så får jag höra att Rare är duktigare än Guerilla
"I've made a huge mistake
  • 0
varför är alla så grafik kåta det är ju spel inehållet som är det viktigaste inte hur snyggt det är det är bara en bonus om det ser snyggt ut.
  • 0
Citerar KopyKatz:
varför är alla så grafik kåta det är ju spel inehållet som är det viktigaste inte hur snyggt det är det är bara en bonus om det ser snyggt ut.


För att grafiken är det enklaste sättet att visa på muskelkraften hos maskinerna. Och detta är endast en stor konstig tyngdlyftartävling där man lyfter med hjälp av ord som dessutom kan varieras på massa olika sätt och bli till alla möjliga konstiga lyft. Allt bara för att senaste postaren ska vinna...

Om du frågar mig så är båda konsoler bäst, men till olika personer. Man köper inte en konsol för att den har snyggast grafik, man köper en konsol för att just den har de roligaste spelen för just dig!
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar Marik:
men så får jag höra att Rare är duktigare än Guerilla


Rare är duktiga grafiker, men de gör inga spel där man får se det (inte än i alla fall). Snygga mappings, läckra texturer och shaders har varit med i deras spel, men man märker det inte så mycket då de gör saker som Kameo, Viva Piñata och Banjo. Det krävs en hel del för att jag ska erkänna dem som grymmare än Guerilla.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Killzone 2 är utan minsta tvivel det absolut snyggaste konsollspelet ute på marknaden just nu och därmed anser jag att PS3 just nu leder kriget. Men inte fan säljer den bättre för de .
Gör musik.
  • 0
Jag tycker att Wii har bäst grafik.
  • 0
Citerar Pepps:
Jag tycker att Wii har bäst grafik.


Jag vet att du bara skämtar (eller i alla fall hoppas). Jag förstår inte hur Nintendo kan vara nöjda med sig själva när man släpper i princip ett klockat Gamecube som ändå inte har mer kräm i sig än det gamla Xboxet. Man skryter om hur snyggt The Conduit kommer bli till Wii, men det är ändå ett skämt rent visuellt.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar KopyKatz:
varför är alla så grafik kåta det är ju spel inehållet som är det viktigaste inte hur snyggt det är det är bara en bonus om det ser snyggt ut.


Tråkmåns. Självklart är innehållet viktigast, och det vet alla här utan att du skriver det uppenbara. Nu jämför man inte konsolernas helhet i den här tråden, utan enbart grafiken. Därför snackas det just grafik här.

Citerar Artillery Force:
Tråden har ju blivit invaderad av okunniga skitungar..


Det var bättre förr, när old-school-folk som åtminstonde läst på lite argumenterade här. Nu verkar Tosca- vara den enda kvar.
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar Pepps:
Jag tycker att Wii har bäst grafik.


Det är fult att ljuga om en sådan sak.

Tillagt 2009-05-24 22:10:
Citerar AG Jati:
Kalla inte Tosca för skitunge!


Han var faktiskt den enda jag inte syftade på..
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Han var faktiskt den enda jag inte syftade på..


Moi?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Moi?


Inte dig heller.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag vet att du bara skämtar (eller i alla fall hoppas). Jag förstår inte hur Nintendo kan vara nöjda med sig själva när man släpper i princip ett klockat Gamecube som ändå inte har mer kräm i sig än det gamla Xboxet. Man skryter om hur snyggt The Conduit kommer bli till Wii, men det är ändå ett skämt rent visuellt.


Jag tycker det. Nintendo har de absolut vackraste spelen till Wii och det finns inget som slår deras design. De är estetiska mästerverk.

Citerar Artillery Force:
Det är fult att ljuga om en sådan sak.


Samma som ovan.
  • 0
Citerar Pepps:
Jag tycker det. Nintendo har de absolut vackraste spelen till Wii och det finns inget som slår deras design. De är estetiska mästerverk.


Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Pepps:
Citerar Humanisten:
Jag vet att du bara skämtar (eller i alla fall hoppas). Jag förstår inte hur Nintendo kan vara nöjda med sig själva när man släpper i princip ett klockat Gamecube som ändå inte har mer kräm i sig än det gamla Xboxet. Man skryter om hur snyggt The Conduit kommer bli till Wii, men det är ändå ett skämt rent visuellt.


Jag tycker det. Nintendo har de absolut vackraste spelen till Wii och det finns inget som slår deras design. De är estetiska mästerverk.


Citerar Artillery Force:
Det är fult att ljuga om en sådan sak.


Samma som ovan.


Möjligtvis för just Nintendos egna spel...men vi vet ju alla hur bra tredjepart-spelen brukar vara...
Gör musik.
  • 0
  • Sidz
  • Sidz
Crysis kommer ju att komma till både PS3 och Xbox 360. Och jag tror att det kommer att slå sønder PS3 eftersom 360 har sålt mest. Eller så kommer det att se ut samma sak. Vi får se. Rigth now...The PS3 is the best graphic consol on the market.
  • 0
Har ett Xbox 360 men tycker att PS3 är snyggare ! Dom är ju svarta med fina runda kanter, och Xbox 360 är vita och ganska tråkig. Ser ju dessutom mer klass ut att ha ett PS3 stående på TV bordet (hoppas nu förstår ironi)
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Xbox har en GPU som är likvärdig met ett ATI HD 2900, medan PS3'an har en som kan jämföras med ett Geforce 7900. Tyckte att det saknades lite konkret fakta i denna tråd.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
  • Sidz
  • Sidz
Citerar Fishy10:
Xbox har en GPU som är likvärdig met ett ATI HD 2900, medan PS3'an har en som kan jämföras med ett Geforce 7900. Tyckte att det saknades lite konkret fakta i denna tråd.



Dom två olika grafikkorten har egentligen samma prestanda.
  • 0
Citerar Sidz:
Crysis kommer ju att komma till både PS3 och Xbox 360. Och jag tror att det kommer att slå sønder PS3 eftersom 360 har sålt mest.


Vad har försäljning med grafik att göra direkt?
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
Anledningen till att multiformatspel inte är bättre till ps3 är att spelutvecklarna konverterar x360s version till ps3 istället för att göra en ny version. Det är därför som grafiken är så bra i ps3 exklusiva spel som killzone 2, Uncharted, MGS4 m.m.
The orange box betyder Apelsinlådan!
  • 0
jag ser ingen skillnad allas på ps3 åh 360 har ju båda grafiken e den sammma på båda tycker
  • 0
Citerar Lupizza:
Det är därför som grafiken är så bra i ps3 exklusiva spel som killzone 2, Uncharted, MGS4 m.m.


Det är snarare att de spelen (exklusive MGS4 självt, men den får ändå stort stöd från både Sony och Apple) utvecklas av Sony själva; av deras inhemska utvecklare vilka de kan hjälpa på hur många sätt som helst att utveckla till sin egen konsol. Folk måste sluta jämföra Sonys 1:a parts utvecklare som endast behöver utveckla till PS3, med 3:e parts utvecklare som tvunget måste arbeta med flertalet konsoler och därtill har en stram budget.

Lathet argumentet håller inte för fem öre när självständiga, men ack så kompetenta, utvecklare som id Software (John Carmack) och Valve (Gabe Newell) anser att arkitekturen är onödigt komplicerad. Det är just det den är. Att sitta och skylla på den stora skaran talangfulla utvecklare på grund av Sonys misstag är skrattretande.

"investing in the Cell...gives you no long-term benefits. There's nothing there that you're going to apply to anything else. You're not going to gain anything except a hatred of the architecture they've created. I don't think it's a good solution. The PS3 is a total disaster on so many levels, I think It's really clear that Sony lost track of what customers and what developers wanted" ~Gabe Newell; Co creater of Valve [2007]

"Sony's console is very exotic and tough to develop for".~ EA on Red Alert 3

"There's no doubt that Electronic Arts, along with many other publishers, had some challenges essentially meeting the technical specifications effectively on the PlayStation 3" ~ EA 2008


"The politically incorrect answer is that the PS3 is a huge pain in the ass We had to play catch-up on the PS3 because of the memory constraints and how it renders;And it's harder on the PS3" ~Midway


"The PS3 lags a little bit behind in terms of getting the performance out of it,the rasteriser is just a little bit slower - no two ways about that. The RSX is slower than what we have in the 360. The CPU is about the same, but the 360 makes it easier to split things off, and that's what a lot of the work has been, splitting it all into jobs on the PS3, " ~John Carmack


And the sony responce to all of this;

"We don't provide the 'easy to program for' console that (developers) want, because 'easy to program for' means that anybody will be able to take advantage of pretty much what the hardware can do, so then the question is, what do you do for the rest of the nine-and-a-half years?"

--Kaz Hirai, CEO, Sony Computer Entertainment
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar ToScA-:
Citerar Lupizza:
Det är därför som grafiken är så bra i ps3 exklusiva spel som killzone 2, Uncharted, MGS4 m.m.


Det är snarare att de spelen (exklusive MGS4 självt, men den får ändå stort stöd från både Sony och Apple) utvecklas av Sony själva; av deras inhemska utvecklare vilka de kan hjälpa på hur många sätt som helst att utveckla till sin egen konsol. Folk måste sluta jämföra Sonys 1:a parts utvecklare som endast behöver utveckla till PS3, med 3:e parts utvecklare som tvunget måste arbeta med flertalet konsoler och därtill har en stram budget.


Men xbox360s exklusiva spels grafik är knappt i närheten av ps3s, så man kan knappt säga så, då det till och med är microsoft själva som publicerat halo spelen, som inte går att jämföra med t.ex. KZ2 grafiskt.
The orange box betyder Apelsinlådan!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!