Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Steam


Citerar Akahz:
Steam: €60 = 557kr - http://store.steampowered.com/app/292030/

GMG: £37 = 480kr - http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/action/witche
r-3-wild-hunt/

GOG: €60 = 557kr (dock €6 rea på nästa köp) - http://www.gog.com/game/the_witcher_3_wild_hunt_preorder

ElGiganten skiva (antagligen GOG varsionen): 399kr - http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/pc-mac-spel/PCCD
WITCHER3/the-witcher-3-wild-hunt-pc

Helt upp till dig var du vill köpa det...


Electroworld var billigaste.
Evil Is Back
  • 0
Baserat på information från Valves ryska avdelning så kommer sommarens Steamrea börja den 11:e juni och pågå fram till och med 20:e juni. Detta följs sedan av två dagar med repriser på populära reor så att du har möjlighet att köpa storspel du missade tidigare.

Här är texten från ryska VKontakte översatt med Google Translate:
"Steam Sale starts June 11 at 20:00 Moscow time (19:00 CET).

June 20 will begin "Sale Encore," which will involve all the companies that participated in the Summer Sale .

The very sale ends June 22 at 20:00 Moscow time.

The events and other details so far unknown.

Also we advise to read our guidance on sales, not to spend all the money in one day."
  • 0
Hoppas det är många spel som är billiga då
Evil Is Back
  • 0
Blir nog den sommarrea jag deltar minst i, i år.
Såvida man inte får jobb bara sådär, efter att studierna avslutats.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
Steam har nu uppdaterat sin kritiserade policy för återbetalningar:

Where Refunds Apply
The Steam refund offer, within two weeks of purchase and with less than two hours of playtime, applies to games and software applications on the Steam store.

Mer information här:
http://store.steampowered.com/steam_refunds
  • 0
Vilka spel tror ni det kommer vara rea på ?
Evil Is Back
  • 0
  • over
  • over
Citerar HellSpawn:
Vilka spel tror ni det kommer vara rea på ?

Alla.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar Akahz:
Steam har nu uppdaterat sin kritiserade policy för återbetalningar:

Where Refunds Apply
The Steam refund offer, within two weeks of purchase and with less than two hours of playtime, applies to games and software applications on the Steam store.

Mer information här:
http://store.steampowered.com/steam_refunds


"Fick" tillbaka ca 180 euro
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
"Fick" tillbaka ca 180 euro

Så du har alltså spenderat 180 euro de senaste två veckorna från idag?
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
Citerar
Så du har alltså spenderat 180 euro de senaste två veckorna från idag?


Nej, så länge du har under 2 timmar speltid på ett spel så kan de vara 6 månader gamla.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Nej, så länge du har under 2 timmar speltid på ett spel så kan de vara 6 månader gamla.

U wot m8?! *Checking Steam*
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
  • over
  • over
Citerar Playarn:
Nej, så länge du har under 2 timmar speltid på ett spel så kan de vara 6 månader gamla.

Wut, snackar du om
Det är enbart 2 veckor gamla spel om du inte spelat mer än 2 timmar.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
Citerar Playarn:Nej, så länge du har under 2 timmar speltid på ett spel så kan de vara 6 månader gamla.
Wut, snackar du om
Det är enbart 2 veckor gamla spel om du inte spelat mer än 2 timmar.


Från deras regler:
"but even if you fall outside of the refund rules we've described, you can ask for a refund anyway and we'll take a look."

Så går kanske att försöka.
  • 0
  • over
  • over
Citerar Akahz:
Så går kanske att försöka.

Jo men med det så menas det troligtvis att om man spelat 3 timmar istället för 2 eller kanske 3 veckor.
Jag tvivlar på man kan byta in halvår gamla spel, då skulle jag kunna byta in massor o få pengar tillbaka sedan köpa dem på nytt till ett nu lägre pris då spel går ner i pris.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
Jag tvivlar på man kan byta in halvår gamla spel, då skulle jag kunna byta in massor o få pengar tillbaka sedan köpa dem på nytt till ett nu lägre pris då spel går ner i pris.


Tvivla hur mycket du vill, jag vet att det går.. då jag förtillfället sitter med 160€ i steam wallet. Provade att "refunda" 8 spel, fick pengarna tillbaka för alla. This War of Mine var det äldsta som köptes i december. Spel som var äldre än december gick inte då det stod att de var utanför tidsramen.. typ.

Hello HandYman
Your purchase has been refunded by Steam.
You'll receive the funds within 7 days.

This War of Mine
This War of Mine - Playtime: 23 minutes
This War of Mine Soundtrack

Purchased: 6 dec, 2014 CET
Subtotal: 14,86€
Tax: 2,23€
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar over:
Jag tvivlar på man kan byta in halvår gamla spel, då skulle jag kunna byta in massor o få pengar tillbaka sedan köpa dem på nytt till ett nu lägre pris då spel går ner i pris.


Det har rapporterats om att en del, inte alla, kan begära pengar tillbaka på spel som är nästan sex månader gamla. Detta är dock antagligen en bugg i systemet.

TotalBiscuit har gjort en video där olika utvecklare har berättat om den ny policyn och i slutet nämner han just detta, att vissa kunnat fått tillbaka pengar på så gamla spel:
https://www.youtube.com/watch?v=cPUToCNq-iA
  • 0
Tror ni Dark Souls 2: Scholar of The First Sin kommer vara rea på lr?
Evil Is Back
  • 0
Citerar HellSpawn:
Tror ni Dark Souls 2: Scholar of The First Sin kommer vara rea på lr?


Ja, med 84,8% säkerhet så kommer Dark Souls 2: Scholar of The First Sin vara med på sommarrean. Frågan är mest hur mycket priset sänks med. Skulle gissa på mellan 30-50% ifall det är med i ett dagligt erbjudande. Annars 10-25%.
  • 0
Citerar Akahz:
Citerar HellSpawn:Tror ni Dark Souls 2: Scholar of The First Sin kommer vara rea på lr?

Ja, med 84,8% säkerhet så kommer Dark Souls 2: Scholar of The First Sin vara med på sommarrean. Frågan är mest hur mycket priset sänks med. Skulle gissa på mellan 30-50% ifall det är med i ett dagligt erbjudande. Annars 10-25%.


Ska jag slå till på det då lr ?
Evil Is Back
  • 0
Svar ja!

Men inte innan spelet är med i ett dagligt erbjudande (eller sista dagen på rean ifall de aldrig blev ett specifikt erbjudande på det).
  • 0
Nu är det nära!
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Rean har nog startat för mitt Store-fönster laddar inte längre.
  • 0
Inge Dark Souls 2: Scholar ännu
Evil Is Back
  • 0
  • over
  • over
Usel start på rean :/
Fick ett foil kort iofs men det går inte o sälja :/
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Ifall någon här gillar smygaspel så rekommenderar jag helt klart: Styx: Master of Shadows

Darkest Dungeon är mycket bra ifall du gillar extremt utmanade spel och rouge likes.

XCOM-spelen är ett måste för alla som gillar taktiska spel.

Valkyria Chronicles var ett av mina favoritspel på PS3. Ett bra strategispel med lite actioninslag och välskriven story.

Ännu ett bra strategispel är Homeworld som måste anses vara den bästa HD-remake hittills.

Det var mina tips för idag.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!