Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Witcher 3


Citerar Valerin:
Jag gjorde allt jag kunde!


Uppenbarligen inte.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Spoiler:Fixat hela setet av Griffin-gearen, nu i superior-status! Hell yeeeaaah!
  • 0
Någon som vet, vart man kan lvla 10-20 någonstans?
Evil Is Back
  • 0
Velen, Novigrad, Skellige.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Har hittat en del lvl 10-15 quests nu i Velen.
Evil Is Back
  • 0
Asså...

Jag är nära-nog 18 timmar in; level 8, snart 9 och jag har liksom några Witcher-kontrakt för level 20 och 24 och enbart några stycken quests utöver mq som matchar min level. Träffade precis träsk-Johnny och ska ge mig iväg med en dolk i högsta hugg på order av en tavla, och jag har ännu inte varit norr om Border Post i Velen, till den där ohyggligt stora staden som jag inte ens vet namnet på.

Finns det liksom sido-quests och kontrakt för alla föreslagna levlar, som är scattered kors och tvärs över varje provins, eller får man vackert vänta på att main-questet ska ta en vidare till nya områden? Vill ju inte heller nå norra delen av Velen och upptäcka ett helt gäng med quests för level 6-10 när jag börjar närma mig 13-14. Är det liksom så att vissa delar av varje provins innehåller quests för högre level, eller kan jag rida kartan runt och samla quests från noticeboards över hela Velen?
  • 0
Citerar Moose:
eller kan jag rida kartan runt och samla quests från noticeboards över hela Velen?


Såhär. Till en början blev jag förvirrad av det, men såhär i efterhand var det rätt trevligt att inte känna mig tvungen att "avsluta" områden innan jag begav mig vidare. Rid runt och gör det du kan, för tillfället.
hånobing
  • 0
Hur är spelet på Xbox One? Har en bra dator men är mer sugen att spela detta på konsol.
  • 0
Citerar Szreaper:
Hur är spelet på Xbox One? Har en bra dator men är mer sugen att spela detta på konsol.


Jag har ingen aning om hur spelet fungerar på Xbox.
Men om du har en bra dator så kan du väl bara koppla in Xbox-kontroll i den?
Protect ya neck
  • 0
Jag har spenderat runt 70 timmar i xbox - versionen och kan säga att det flyter överlag på väldigt bra. Har stött på ett par buggar men det är sådant man får räkna med när spelet är så stort som det är. så funderar du på ett köp så kan jag varmt rekommendera det, även om xbox:et inte kommer upp i samma grafiska kvalité som en riktigt bra pc gör.
  • 0
Okej, blir nog ett köp från spelbutiken då! Är mest intresserad av storyn i spelet, så känner inte att grafiken behöver va top notch.
  • 0
Om man bara ska spela huvudstoryn, hur många timmar tar detta? Måste man även göra sidouppdrag för att levla så man kan klara av huvudstoryn?
  • 0
Citerar vicente:
Om man bara ska spela huvudstoryn, hur många timmar tar detta? Måste man även göra sidouppdrag för att levla så man kan klara av huvudstoryn?


Det verkar vara väldigt olika beroende på spelaren. Personligen lyckades jag, utan att skynda mig, göra allt jag brydde mig om(alla sidouppdrag, fullt utvecklad rustning, hög svårighetsgrad) och klocka in på 63 timmar spelade när allt var färdigt. Kan tänka mig att det skulle ta en 30-40 timmar om jag skulle fokusera på huvuduppdraget och enbart göra sidouppdrag om jag behövde det.
hånobing
  • 0
Jag klockade också in på ca 63-65h med i princip allting gjort utom att hitta alla skatter och utforska alla frågetecken osv. Jag skulle nog våga tro att det inte är särskilt svårt att göra allting och klocka över 100h speciellt om man leker runt en del i världen. Jag spelade på näst svåraste då.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Är det någon som kan förklara eller sitter på en bra liten förklaringsmodell där skillnaden på alla vapen och deras "rank" eller "class" eller vad fan man ska kalla det?

Förutom att delas in i Steel- eller Silver Swords, så heter ju vissa svärd Witcher Gear, Master, Magic, Relic och allt vad det är. Jag är inte helt med på skillnaderna. Lönar det sig att matcha set och så vidare? Finns ju ingen vettig wiki-entry vad jag hittar heller.
  • 0
Citerar Moose:
Är det någon som kan förklara eller sitter på en bra liten förklaringsmodell där skillnaden på alla vapen och deras "rank" eller "class" eller vad fan man ska kalla det?

Förutom att delas in i Steel- eller Silver Swords, så heter ju vissa svärd Witcher Gear, Master, Magic, Relic och allt vad det är. Jag är inte helt med på skillnaderna. Lönar det sig att matcha set och så vidare? Finns ju ingen vettig wiki-entry vad jag hittar heller.


Har inte spelet själv, men kan det inte va så att Relic är det mest unika gearet, medans witcher gear är det vanligaste.
  • 0
Du får ingen bonus för att ha 5 relic items osv av det jag fått fram utan det som kan ge bonusar är att ha samma rustningstyp dvs en match. Om du har alla light armour plus en av uppgraderingarna i generiska trädet så får du bonus för alla bitar light armour du har etc. Jag har dock märkt att man friskt kan blanda om man vill utan problem däremot vill man åt bonusen så bör man hålla sig till en klass light, medium eller heavy. Att ha ett helt sett kan säkert också ge bonusar men jag har inte kollat då jag snabbt dumpade Witcher gear för bättre utrustning. Obs att det mer eller mindre bara är Witcher gear du kan uppgradera den är alltså lite speciell... du måste hitta ritningar för uppgraderingarna på samma sätt som att uppgradera poitions och bomber, de har en sista nivå som oftast ser väldigt grym ut. De andra relic, magic och typ grå/common är hur sällsynta vapnen är. Även om Relic är den mest sällsynta behöver inte vapnen vara bäst, däremot så är det oftast långt bättre än det mesta i samma nivå du hittade det.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • Missing Avatar
  • snot
behåll all witcher gear och uppgradera till mastercrafted. du köper sedsn uppgradering carachter menyn som gäller för antingen light, medium eller heavy. wolf gear äger=)
Rediscover Communication
  • 0
Citerar Patrikseve:
Jag klockade också in på ca 63-65h med i princip allting gjort utom att hitta alla skatter och utforska alla frågetecken osv. Jag skulle nog våga tro att det inte är särskilt svårt att göra allting och klocka över 100h speciellt om man leker runt en del i världen. Jag spelade på näst svåraste då.


Var näst svårast lagom att spela på?
Körde Dragon Age nyligen på näst svåraste och tyckte det blev för lätt efter 20 timmar.
Är det läge att köra wild hunt på svåraste redan från början tro?
  • 0
Citerar Blander5:
Var näst svårast lagom att spela på?


Jag är ju rätt långt ifrån genomspelad - 26 timmar in - men näst-svårast är nog det som erbjuder en redig utmaning utan att för den delen bli en alldeles för hög tröskel för första-gångs-spelare. Jag är gröngöling i Witcher-universumet och får kämpa rätt bra mot en del kreatur, och får rätt duktigt med däng från kontrakt med rekommenderad level som är ett par levlar under mig. Att ta sig an tyngre fiender utan att ladda på med oljor, potions och slipa upp sitt gear är out of the question.

Stora skillnaden som jag vet, är att på de två tyngsta svårighetsgraderna så kan du inte meditera till dig mer hälsa, utan du måste käka och kröka potions för att få upp hälsan igen. Får man tro forum från världens alla hörn så jämnar svårigheten ut sig ju längre upp i levlarna du kommer.
  • Missing Avatar
  • snot
Jag klarade spelet efter 160 timmar på den svåraste svårighetsgraden och det stämmer att spelet blir lättar. Jag hade enorma problem i början.
En sak de kunde gjort bättre är rewardsystemet. Att klara ett witcher kontrakt på lvl 26 och bli belönad med ett lvl 19 svärd är märkligt.
Rediscover Communication
  • 0
Citerar Gangsta_D:
Citerar Szreaper:Hur är spelet på Xbox One? Har en bra dator men är mer sugen att spela detta på konsol.

Jag har ingen aning om hur spelet fungerar på Xbox.
Men om du har en bra dator så kan du väl bara koppla in Xbox-kontroll i den?


Körde igenom hela spelet på PC med xbox one kontroll kopplad till datorn. Worked like a charm.
http://i.imgur.com/LhzFKUp.gif
  • 0
Att man nästan bara får vapen av witcherkontrakt är inte heller så nice!
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Dang it. Föredrar väl Cat Schools Feline-rustning, men Bear Schools Ursine ser coolare ut :c
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Spoiler angående Kiera Metz questline

Spoiler: WTF, jag visste inte att hon kunde leva! Jag stoppade henne från att ta de dära biologiska vapen-alkemi-receptet till Radovid och då attackerade hon mig, vart tvungen att döda henne! Sen antog jag bara att alternativen var:

1. Stoppa henne, döda henne i självförsvar.
2. Låt henne gå, Radovid får tag på det biologiska vapnet (och dödar Kiera ändå?)

Men närå, om man låter henne gå låser man istället upp ett dialogval där man föreslår att hon drar till Kaer Morhen, åsså spelar hon en roll senare i storyn.

Alltså, det är många saker som är bra i det här spelet, men det här var bara dåligt konstruerat. Det kändes som att det hela låt henne gå / stoppa henne var det avgörande alternativet i hennes storyline, men närå, väljer man det som i min mening låter som det sämre alternativet så låser man upp det riktiga(!) bra alternativet. Fuckin booschitt, man!



Citerar Humanisten:
Dang it. Föredrar väl Cat Schools Feline-rustning, men Bear Schools Ursine ser coolare ut :c


Jag föredrar Wolf School eller Cat School, tycker de är både bättre och ser coolare ut.

Men att leta efter diagram är så fasansfullt tråkigt så jag håller mig till Wolf School från och med nu.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!