Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Witcher 3


Citerar Mr Smiley:
Självklart. Det är en bra häst.


Uups.


Citerar Mr Smiley:
Eftersom sluten kan se ganska annorlunda ut så tror jag inte det är möjligt.


You make a good point. Dock så ligger Toussaint så långt bort, jag kan inte föreställa mig att Geralt har en tillräckligt bra anledning att dra dit medans han letar efter Ciri och tampas med the wild hunt samtidigt. Det räcker bara att Roche ber Geralt om en tjänst, och Geralts reaktion om man accepterar är:

"Suuuuuuuuuuck, okej då..."

Sen, möjligtvis eftersom det ligger så långt bort så kommer resultaten från huvudstoryn inte ha någon särskild stor roll där. Som mest kanske vi bara hör nilfgaardians kommentera kring huruvida de vann kriget eller inte. Det finns också en risk att de inte bryr sig överhuvudtaget om externa händelser, då wikin intressant nog hävdar att området är väldigt oberoende av Nilfgaard trots att de är en del av imperiet.

http://witcher.wikia.com/wiki/Toussaint
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Mr Clint:
jag kan inte föreställa mig att Geralt har en tillräckligt bra anledning att dra dit medans han letar efter Ciri och tampas med the wild hunt samtidigt
Citerar Mr Clint:
Sen, möjligtvis eftersom det ligger så långt bort så kommer resultaten från huvudstoryn inte ha någon särskild stor roll där.


Det är sant. Jag tänkte mest på att Spoiler:i ett av sluten så kan Geralt typ... dö. Men det kanske fungerar ändå. Eftersom man fortfarande kan spela när storyn är avklarad så kanske det är tänkt att dödsscenen äger rum någon gång senare. Då kan väl expansionen utspela sig innan det.

Vi får se vad Valerin tror, som är expert på det dåliga slutet.
Indecent exposure is fun.
  • 0
hånobing
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Vi får se vad Valerin tror, som är expert på det dåliga slutet.


Hur lyckades han med det? Han måste ju tagit en massa omoraliska beslut så det stod härliga till. Iofs finns det flera sidor av mynten i alla val man gör men... Nä jag börjar känna mig starkt misstänksam till hans profilbild, den snälla Nalle Puh. Är den ett försök till att vi ska tro att han även är snäll i spelens värld? Nä, det låg säkert många sadistiska val bakom hans "dåliga" slut.
Entering zero gravity
  • 0
angående slutet

Spoiler: Förstår inte riktigt varför att Ciri blir en witcher anses som det bästa slutet. Uppenbarligen blir ju världen en mycket bättre plats om hon är kejsarinna.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Mr Clint:
angående slutet

Spoiler:Förstår inte riktigt varför att Ciri blir en witcher anses som det bästa slutet. Uppenbarligen blir ju världen en mycket bättre plats om hon är kejsarinna.


Svar:
Spoiler:Jag tror spelet i grunden handlar om just Ciri och vad Geralt anser är bäst för henne. Hon är en livfull person och att bli kejsarinna känns som att det skulle hålla tillbaka henne från att blomma ut och leva på riktigt. Hon hör hemma i "det fria", så är åtminstone min uppfattning.
Entering zero gravity
  • 0
Citerar GhostofCain:
Spoiler:


Hmm, förståeligt, dock Spoiler: så blir ju Ciri inte erbjuden positionen som ättling om hon inte får träffa Emhyr. Så som jag ser det, om hon får träffa Emhyr så har hon två val i livet istället för ett, och i slutändan valde hon att fullfölja sitt öde och bli någonting avsevärt.

Och det är ju inte som att de aldrig kommer träffas igen, vilket deras sista konversation pekar på. Jag förstår att Geralt vill att de ska vara en familj för evigt, men Ciri är en vuxen kvinna nu, nån gång måste hon lämna boet och gå sin egen stig.


Jag har en känsla dock att om CD Project Red gör en uppföljare (en där Geralt inte är huvudkaraktären) så kommer de retcon'a väldigt mycket, precis som de gjorde med de olika valen i Witcher 2.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Undrar vad som hände med det där tillägget CD Project Red jobbade med, där de skulle "expandera romansen" eller nåt.

Jag undrar hur det kommer att se ut, om de bara kommer lägga till nya scener i main storyn, eller att man faktiskt kan besöka Spoiler: Kovir ett par gånger för lite mer extra dialog efter att storyn är klar. Eller om Yennefer/Triss hänger med ner till Toussaint i den andra expansionen.

Av vad jag har hört och läst om Hearts of Stone verkar storyn där så bortkopplad från det originella spelet så att man nästan kan tolka själv att det tar plats efter storyn, om man vill det. Det enda som gnager mig är att detaljer som Spoiler: Redanias soldater och flaggor inte bytts ut mot Nilfgaardians, seriöst, hade det tagit all tid i världen fixa?
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Nästan bara tre dagar kvar nu!

HHHNNNNNNNNNGGGHHHHHH

Ska under tiden med den nya patchen lalla omkring i Skellige, och utforska några av de miljontals frågeteckna på de mer obetydliga öarna.

HHHHHNNNNNNNNNNNNNNNGGGGGHHHHHHHHHH
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
  • kraz
  • kraz
Woho, spelade klart storyn idag, efter 175 speltimmar. Så jäkla grymt!
Tror jag fick ett hyfsat bra slut, kändes så i alla fall!
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Tror jag fick ett hyfsat bra slut, kändes så i alla fall!


Det fick du nog. Tydligen måste man vara rätt kass för att få det dåliga slutet. Typ... jättekass. Värdelös. Valerin.
Indecent exposure is fun.
  • kraz
  • kraz
Citerar Mr Smiley:
Det fick du nog. Tydligen måste man vara rätt kass för att få det dåliga slutet. Typ... jättekass. Värdelös. Valerin.


Haha, vad är ens det dåliga slutet? Jag trodde jag fuckade upp mycket när jag Spoiler:Släppte lös demonhästen och Baronen tog livet av sig, men det hade nog inte så mycket inverkan?

Tyckte ändå det var svårt att veta. Jag har kollat i efterhand vad som krävs att få de olika sluten och många grejer var ju rätt svårtolkade. Typ att man ska Spoiler:kasta snöbollar med Ciri i stället för att dricka med henne, när det dessutom är rätt oklart vad dialogvalet leder till.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Gillar att jag hade drygt 40000 orens innan jag träffade runemästaren. Dom pengarna rökt snabbt!

Har hittat en rätt förarglig bugg dock. För mig så stannar inte mina nya runes på rustningen när jag har laddat en save, dom bara försvinner. Händer det bara mig eller?
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
  • Räv
  • Räv
Spelat en bit in i Hearts of Stone nu, Spoiler:dödat paddan bland annat, jävlar i min lilla låda vilken fajt och jag gillar det verkligen hittills.

Gillar att det inte bara är en förlängning av det vanliga spelet utan verkligen känns som sin egen grej. Ser fram emot fortsättningen.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Jag har redan postat i Köp & Sälj-tråden men hoppas det är OK att flika in här också då detta rör de som spelar Witcher 3 på Playstation 4.

Jag har en voucher-kod för expansionen Hearts of Stone till PS4 som jag inte kommer använda.

Jag spelar på Xbox One men köpte fysiska utgåvan av expansionen för att få Gwent-kortleken så spelar du på PS4 och vill köpa expansionen (billigare än PS Store såklart) släng då iväg ett PM till mig.

Hej!
Entering zero gravity
  • 0
Hallå på er!

Jag håller på med Witcher 3 till PS4 men det är bedrövligt buggit. Kartan på radarn svartnar försvinner helt ibland civilbefolkningen svävar en bit ovanför marken. Vet dock ej hur jag ska förklara den delen riktigt men det ser för jävligt ut. Jag kan inte heller ta på mig secondary quests från anslagstavlorna. Har även varit med om att questen försvinner helt.

Personligen tycker jag det känns uselt att spela om bara spelet ska bugga hela tiden.

Någon som känner igen eller har haft samma problem?

Tack på förhand!
  • 0
holy shit guys

http://i.imgur.com/TQpCooU.png

jag hittade Odrin!
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
Moo-rderer
Protect ya neck
  • 0
Heart of Stone var trevligt.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Clint:
jag hittade Odrin!


Whoa!
hånobing
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Heart of Stone var trevligt.


Overall så var det väldigt bra. Men jag tyckte slutquesten var ett rejält antiklimax.
Protect ya neck
  • 0
Någon här som vet om expansionen Blood and Wine släpps fysiskt? Så som HoS gjorde.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Straholic:
Någon här som vet om expansionen Blood and Wine släpps fysiskt? Så som HoS gjorde.


Ingen info om det ännu. Vi får nog vänta ett par månader till innan vi hör något om det.
Protect ya neck
  • 0
Citerar Gangsta_D:
Ingen info om det ännu. Vi får nog vänta ett par månader till innan vi hör något om det.


Okej, tack för svar.
Skulle vara härligt om det släpptes fysiskt dock, vill ha grundspelet och båda expansionerna fint stående i hyllan.

Klarade förövrigt ut storyn för några timmar sidan, efter sjuttio spelade timmar. Nu har jag en hejdundrans massa sidequest att bita tag i och på fredag (22 januari) blir det att dra till Webhallen och inhandla den fysiska versionen utav Heart of Stone.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Jag misstänker att The Witcher 3: Wild Hunt (GOTY) är värt 250 kronor?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!