Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Konstant läskig plats? (spel)


Som du sa i startinlägget Kundvagnen, jag blir också nervös så fort jag kmr till de osynliga insekterna i kloakerna
-Manöver! Glädje upphör!
  • 0
The Suffering och Condemned.
"My best moment? I have a lot of good moments but the one I prefer is when I kicked the hooligan" - Eric Cantona
  • 0
Oo fan det läskigaste jag kan komma på är den där korta kloakgången på FEAR. På demot får man köra igenom där, oo fyfan jag höll på att pissa på mig där.

SPOILER

Först när man går en bit, så kommer det massa råttor o man blir asrädd. Och då säger man "ne, nu stänger jag av, jag pallar inge mer!". Men så tar man sig mod och går in igen, så pang! stängs ventilationstrumman till vänster om en och man dör av skräck! "Fan jag vågar inte gå in här" men man kan ju inte va en fegis tänker man samtidigt. Phew.. Går in igen, går bra första stegen, går bra resten. YES! Tänker man, jag är snart igenom så plötsligt hör man ett skriande ljud och nånting svart svischar förbi öppningen på andra sidan, sen hör man ett flickligt fnitter... DÅ ISAR MAN I HELA KROPPEN
Det finns inget fejkat på internet
  • 0
Ravenholm, definitivt. Kalla kårar som isar längs ryggen, ett avlägset skrik och rasslande stuprör. Ett eko från min gevärspipa, en död zombe på marken, brinnande ögon och ett hånleende.

Skrämmande och tillfredsställande på en gång.

Tycker även att Doom3 är relativt läskigt, jag hatar när saker hoppar fram bakom en dörr och liknande.
  • 0
Silent Hill 2 var konstant skräck.
Varför läser du här? Läs mina bloggar istället!
  • 0
Måste fråga: skadar Alma en någon gång?
Don't treat people like you want them to treat you, treat people like you don't care how they treat you.
  • 0
Citerar Per_92:
Måste fråga: skadar Alma en någon gång?


SPOILER


Ja det gör hon, på sista banan typ. Allt blir vitt och slow-motion, då måste du skjuta henne annars går hon fram o dödar dig.
Det finns inget fejkat på internet
  • 0
  • gat
  • gat
Brukar inte spela så mycket läskiga spel, jag är för feg för det. Men jag får väl säga Ravenholm.
Tenacious D är världens bästa band!
  • 0
Citerar Anthrax:
SPOILER


Ja det gör hon, på sista banan typ. Allt blir vitt och slow-motion, då måste du skjuta henne annars går hon fram o dödar dig.


SPOILER

Är det bara i slutet? Då behöver man ju inte var rädd för henne resten av spelet.
Don't treat people like you want them to treat you, treat people like you don't care how they treat you.
  • 0
Citerar Per_92:
Citerar Anthrax POILER


Ja det gör hon, på sista banan typ. Allt blir vitt och slow-motion, då måste du skjuta henne annars går hon fram o dödar dig.

SPOILER

Är det bara i slutet? Då behöver man ju inte var rädd för henne resten av spelet.


Haha ne, inte rädd på det sättet nej.
Det finns inget fejkat på internet
  • 0
Jag hatar verkligen i Condemned när någon helt plötsligt slår sönder väggen bredvid en, sträcker ut sina armar och försöker döda en. Condemned är konstant läskigt och man sitter verkligen hela tiden på helspänn.
If you try to fail but succeed, what have you done then?
  • 0
Citerar FORCEN:
Ravenholm
Jag håller fullständigt med! Ravenholm är skit läskigt. jag hatar mest när man går runt och hör alla konstiga ljud
"The fate of destruction is also the joy of rebirth."
  • 0
Kommer inte ihåg vad banan heter, men det är i Halo 2, nära slutet av spelet när man befinner sig ombord på den stora Covenant skeppet. Man hör Gravemind prata i bakgrunden och Floods verkar vara överallt i den banan samt att allting är i princip mörkt, det kombinerat med läskigt ljudteknik...(Ganska coolt)

Lite kuslig stämning med andra ord.

Så jävla läskigt är det iofs inte numer efter flera omgång, men första gången var det rätt spooky.
  • 0
Själv tyckte jag att Eternal Of Darkness var lite småläskigt under hela tiden jag spelade det, men det kanske bara är jag som tycker det?
Information is not knowledge. Knowledge is not wisdom. Wisdom is not truth. Truth is not beauty. Beauty is not love. Love is not music. Music is the best.
  • 0
  • shoo
  • shoo
Sjukhuset i Silen Hill är alltid lika jävligt
I'd help the homeless... but I don't know where they live o.O
  • 0
Citerar instant aim:
Säger det väl än en gång, Shalebridge Cradle, Thief 3. Får kalla kårar bara jag kollar på en inspelad film när en annan spelar igenom stället!


ÄNTLIGEN nån annan som också har upptäckt det!

Jag minns när jag skulle hjälpa en av mina småbröder att spela Thief, och en annan lillebror och en kompis till mig satt och tittade på.

Där smyger man runt i de rökiga, beckmörka rummen när det plötsligt kommer en läskig jävel hoppade genom mörkret!

Jag jag och mina småbröder börjar gallskrika, alla tre. Min kompis tyckte att det var väldigt roligt av nån anledning.


SPOILERS om FEAR

Citerar Per_92:
SPOILER

Är det bara i slutet? Då behöver man ju inte var rädd för henne resten av spelet.


Det är faktiskt inte bara i slutet... Första gången hon dyker upp försöker hon spränga en i småbitar!
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
hundarna på RE2 gav enorma rysningar Även börjar på Silent Hill, i gränden där ^^
That's The Way The Cookie Crumble º 2003, oldschool ¬
  • 0
  • Kawe
  • Kawe
Sista kapitlet i F.E.A.R. var riktigt jävla läskigt

Blev inte skrämd av varken Resident Evil 4 eller Condemned som är de största skräck-spelen som jag har spelat på senare tid.
  • 0
Blir nervös när jag spelar en bana i Medal Of Honor Allied Assault. Det är någon riktig spök musik tycker jag.
  • 0
Kommer inte på nått bara sådär, men en sak som alltid är ganska obehagligt är en del i Resident Evil 4, när man är nere vid nå slags fängelsehålar där det är ett par Regenerators, men i början av den gången så är det en låda med en säck med nånting som rör sig inuti.
Har alltid funnit den säcken väldigt obehaglig.

Tillagt 2007-04-09 13:36:
Citerar takaharu:
Själv tyckte jag att Eternal Of Darkness var lite småläskigt under hela tiden jag spelade det, men det kanske bara är jag som tycker det?


Håller med, det var faktist riktigt läskigt spel.
You can't spell manslaughter without laughter.
  • 0
Citerar Juicy:
Kommer inte på nått bara sådär, men en sak som alltid är ganska obehagligt är en del i Resident Evil 4, när man är nere vid nå slags fängelsehålar där det är ett par Regenerators, men i början av den gången så är det en låda med en säck med nånting som rör sig inuti.
Har alltid funnit den säcken väldigt obehaglig.


Exakt samma här, varje gång jag är där så får jag rysningar och mår dåligt. så jivlans äckligt.
  • 0
skogarna runt om mount chilad på gta san andreas är läskiga
  • 0
RE2 brukade skrämma mig när jag var yngre. Nu är det enda spelet jag blir riktigt rädd av att spela Resident Evil 1 Remake, jag pallar det bara inte.

Varken FEAR, Ravenholm eller Condemned är speciellt läskiga.
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
Dracula huset i Conker är lite kusligt, hatar dock läskiga spel
  • 0
hela silent hill staden i Silent hill 2 är viiidrig. Däremot så är det ganska kul när man får se en cutscene när en sån där "pyramidhuvve" som är efter en pumpar på en fyrbent varelse , borde gjort ganska ont för henne eftersom han borde vara ganska påväxt där nere fast man vet ju aldrig
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!