Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Vad käkar du när du spelar?


"Äta bör man, annars dör man" heter ju uttrycket.
När man som vi spenderar mycket sin vakna tid vad datorn eller TV-spelet är det självklart att en och annan måltid slinker ner just framför dessa.

Vad käkar du helst när du spelar?
Finns det olika mat-genrer, precis som genrer inom spel?
Finns det äventyrspelsmåltider och FPS-snacks?

Vad tycker du?

Mitt Drömscenario™ är att ligga i soffan med 360:n igång, spelandes nåt slött spel (t.ex. Oblivion) med en tallrik full med kaviar-mackor på magen och ett stort glas O'boy på bordet.

När jag spelar FPS som Battlefield 2 däremot så brukar jag oftast äta nåt som går snabbt att äta, som chips.
Skjut lite, spring en bit, dö. Ta sedan en näve chips, skölj ner med valfri läsk och vänta tills du får spela igen.

När jag spelar konsol-spel däremot äter jag ofta både lunch och middag framför datorn. Då blir det vanlig husmanskost eller Thaimat (fästmön är Thai) och mjölk.

Så, vad är dina åsiker om spel-käk?
Heinz Ketchup
  • 0
Mjae, den syftar ju på vad man äter för tillfället.
Den här tråden är mer generellt vad man brukar äta när man spelar och är även tänkt att innehålla lite diskussioner angående "spel-mat".
Låt oss leva i symbios ;)
Heinz Ketchup
  • 0
Citerar Zenith_J_Coke:
tackar tackar, då raderar jag denna!


Lycka till ;)
That's The Way The Cookie Crumble º 2003, oldschool ¬
  • 0
hihi jag skrev lite för ivrigt där kanske ;)
Låt oss ha denna kvar en tid till och se hur den utvecklas?
Heinz Ketchup
  • 0
Men det är ju inte samma sak, där står det ju "vad äter du just nu" Här står det "vad äter du när du spelar"
Don't treat people like you want them to treat you, treat people like you don't care how they treat you.
  • 0
Well well, låt oss gå till ämnet istället
Heinz Ketchup
  • 0
Jag brukar inte äta när jag spelar, dricka läsk går väl an, kanske man käkar godis nå gång men det är inte ofta.
Finrivet citronskal benämns citroncest.
  • 0
Jag äter aldrig när jag spelar, isådanna fall är jag kanske på någon spel natt med polarna, och då är det pizza eller hamburgare vad som gäller, pommes frites är också bra mat att äta, det går snabbt. Men som sagt, så äter jag aldrig när jag spelar, koncentrerar mig för mycket för att bli hungrig.
Don't treat people like you want them to treat you, treat people like you don't care how they treat you.
  • 0
Jag försöker hålla mig borta från kladdig mat och sånt när jag spelar.
Vill inte flotta ner handkontrollerna/musen/tangentbordet.

Dock så lyckas jag ju inte alltid så bra med det när jag spelar BF2 t.ex.
Heinz Ketchup
  • 0
Godis choklad cola. Annars om öräldrar tvingar på en nåt så äter man vanlig mat framför tvn/skärmen.
A million light reflections pass over me
  • 0
När jag spelade Resident Evil 4 första gången så åt jag Pringles och Oboy under varje spelsession, vet inte varför riktigt.

Nu får jag näst intill nostalgiska vibbar av chipsen.
Mi style is di bom digi bom di deng di deng digidigi uu uuu
  • 0
Är det ingen som har märkt att den (kanske omedvetet) föredrar att äta olika saker till olika sorters spel?
Heinz Ketchup
  • 0
Jag brukar faktiskt aldrig äta något när jag spelar. Kanske skulle ta och prova det någon gång?
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Käkar faktiskt i princip aldrig heller något, lösgodis om något. Dricker för det mesta olika drycker och det i massor
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Citerar Avoca:
Jag brukar faktiskt aldrig äta något när jag spelar. Kanske skulle ta och prova det någon gång?


Klart du ska Man vill ju inte slita sig från spelande bara för att man är hungrig!
Heinz Ketchup
  • 0
Citerar Zenith_J_Coke:
Klart du ska Man vill ju inte slita sig från spelande bara för att man är hungrig!


Man brukar inte bli så hungrig när man är riktigt inne i ett spel.
Don't treat people like you want them to treat you, treat people like you don't care how they treat you.
  • 0
Ok, let it LIVE Anyway, kaffe är ett måste för mig
That's The Way The Cookie Crumble º 2003, oldschool ¬
  • 0
stekta ägg
"The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself."
  • 0
Citerar Per_92:
Man brukar inte bli så hungrig när man är riktigt inne i ett spel
Inte under de första 10 timmarna nej
Heinz Ketchup
  • 0
Det bästa är härdat fett!
"The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself."
  • 0
På LAN så äter jag Billys Pan-pizza (mellan varven värmer jag dem) eller Piroger.
Hemma blir det dock mest smågodis när jag spelar PC-spel. Köper inte snabbmat då det är för dyrt.
Konsol spelar jag inte då jag ej har någon tv för ändamålet hemma, men när jag hälsar på morsan så sitter jag med en kall cider och lirar på hennes NES



Hej förresten, jag är ny medlem
  • 0
Citerar nexter:
Hej förresten, jag är ny medlem


Heppåre, välkommen!
Heinz Ketchup
  • 0
Citerar Zenith_J_Coke:
Inte under de första 10 timmarna nej


Men då trycker man bara i sig något snabbt, tex en macka och fortsätter i 10 timmar till, sedan sover man i 2 timmar och fortsätter. (Mitt senaste lan)

Tillagt 2007-03-26 23:46:
Citerar nexter:
Hej förresten, jag är ny medlem


Fly medans du kan, snart är du så fast att du sitter här hela din fritid.
Don't treat people like you want them to treat you, treat people like you don't care how they treat you.
  • 0
Citerar Per_92:
Men då trycker man bara i sig något snabbt, tex en macka och fortsätter i 10 timmar till, sedan sover man i 2 timmar och fortsätter. (Mitt senaste lan)


bah! Sova på lan?! Jag som alltid spelar när jag är på lan, sova kan man ju göra hemma sen.
Heinz Ketchup
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!