Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Battlefield 4


Citerar zodihax:
Är lite nyfiken på vad som gör att folk tycker BF4 är ospelbart, visst, jag har märkt en del buggar och slarvfel men det körs nästan felfritt på min PC (med undantag för krascher då och då).

Nätkoden gör spelet ospelbart enligt mig. Finns ca 0 % skicklighet just nu på grund av fördröjningen i spelet. Bli skjuten när man hunnit bakom en kulle? Check. Bli skjuten innan fienden hunnit fram bakom ett hörn? Check. Känns som lotteri.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar ChrizZz:
Nätkoden gör spelet ospelbart enligt mig. Finns ca 0 % skicklighet just nu på grund av fördröjningen i spelet. Bli skjuten när man hunnit bakom en kulle? Check. Bli skjuten innan fienden hunnit fram bakom ett hörn? Check. Känns som lotteri.


Håller med om att det är jobbigt, men så har det vart så länge jag kan minnas (BC2), har alltid trott att det är för att det tar en liten liten stund innan man faktiskt ser att man dött vilket gör att sånt händer. Kan inget om nätkod dock så det där kanske inte stämmer? Hur som helst har det vart med i DICE-spel väldigt länge.
Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
  • 0
Citerar zodihax:
Håller med om att det är jobbigt, men så har det vart så länge jag kan minnas (BC2), har alltid trott att det är för att det tar en liten liten stund innan man faktiskt ser att man dött vilket gör att sånt händer. Kan inget om nätkod dock så det där kanske inte stämmer? Hur som helst har det vart med i DICE-spel väldigt länge.

Nätkoden i BF3 var sämre än vad den var i BC2, men i 4an så är det ännu värre. Drar man igång BC2 nu så är det som natt och dag.

http://www.youtube.com/watch?v=YgT6a4hCVNs
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Har insett att typ den enda anledningen varför jag 100 timmars speltid på det här jävla spelet är för att jag inte har något annat på PS4 att spela.

Längtar så mycket till fler lanseringar till PS4.

Alternativt att Dice fixar BF4 helt.
Bring your drink, leave my knife.
  • 0
  • ZooN
  • ZooN
Nu förstör jag bojkotten av denna tråd, men det är för en god sak.

Från Trydling/Dice:
This weekend, we'll be stress testing the PS4 servers to make potential performance improvements in the future. If you want, hop on and help us! There'll be a couple DICE developers on the servers if you fancy playing with them.

Note that since this is a dedicated stress test, we are running a few diagnostic tools in the background that might impact server performance.

We will play for two hours on Saturday evening, EU time. If you want to join in, below are all the details you need. If you encounter any specific issues like rubber banding or similar when playing, feel free to post videos of your findings here on the Battlelog forums so we can investigate them. Thanks for your help!

PS4 BF4 Server Stress Test - Please Join!
Server name: DICE - Servertest - Logging [battlelog.battlefield.com] (Search for these in the server browser to find and join them)
Start time: 20:00 CET/11:00 PST [timeanddate.com] (Click link to see corresponding time where you live)
End Time: 22:00 CET/13:00 PST
Platform: PS4
Map: Lancang Dam
Mode: Conquest Large
Gameplay: Just play as normal. If you wants to share a video afterwards with any gameplay issues that occur during this session, that would be great.
What we are testing: We are stress testing the servers. Performance might be sub-par compared to regular play
Tummen Mitt I Handen, korvgrillarklanen..
  • 0
Har ett Originkonto med BF3+Premium och BF4+Premium till salu. Pm vid intresse.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Citerar Österberg:
Kollade runt lite på reddit idag Och hittade denna pärla: http://battlelog.battlefield.com/bf4/en/user/SlyOkapi/

Någon annan som visste att elfling jobbar för dice nu?


Yep. Han postade en blogg här efter att han slutade på GR.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Hej!!

En snabb liten fråga. Jag spelar bf4 på ps4, ibland när jag spelar online så flyger jag ut spelet för att "ett fel har inträffat". Är detta någon känd bugg? Tips på vad felet kan vara eller vad jag kan göra?

Exakt vad det står vad felet är minns jag inte men kan kolla nästa gång
  • 0
Tja!

Jag skulle vilja ha lite fler PS4 vänner som spelar BF4. Så vill ni spela kan ni adda mig på psn. Anv: NingJare
  • 0
Försökte spela en omgång nyss. Helt omöjligt. Nätkoden, hit detection, banornas design... Usch.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar ChrizZz:
Försökte spela en omgång nyss. Helt omöjligt. Nätkoden, hit detection, banornas design... Usch.


Ibland stöter jag på lite problem med netcode men det är sällan hit detection är bra för mig iaf och jag diggar banorna också. Förutom locker.. Kör dock inte pc kör ps4
  • 0
Är Call of duty ghosts bättre än bf4 ?

Vilket ska jag köpa till ps4:an ?
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Citerar ChrizZz:
Citerar zodihax:Är lite nyfiken på vad som gör att folk tycker BF4 är ospelbart, visst, jag har märkt en del buggar och slarvfel men det körs nästan felfritt på min PC (med undantag för krascher då och då).
Nätkoden gör spelet ospelbart enligt mig. Finns ca 0 % skicklighet just nu på grund av fördröjningen i spelet. Bli skjuten när man hunnit bakom en kulle? Check. Bli skjuten innan fienden hunnit fram bakom ett hörn? Check. Känns som lotteri.


hehe snacka om att verkligen efterapa COD ;)
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
Om någon har lust att lira lite på ps4a så adda gärna Oscar9194
Jobbar på dagarna men hinner ofta med lite gaming på kvällskvisten!

Väl mött alla speltokar!
spela är underskattat
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Håller med Aaandy och Th3 End..

Spelglädjen som fanns i BF3 räcker inte riktigt hela vägen fram i BF4.
Vet inte om det beror på banorna eller något annat, men något saknas helt klart, eller är det bara mer av samma och man uppskattar inte det på samma sätt längre?


haha inte nöjd med BF4 heller?

själv har jag äntligen börjat uppskatta Battlefield för första gången på konsol tack vare DS4 kontrollen ;)
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
Citerar ChrizZz:
Obegripligt hur vissa kan tycka att BF4 fungerar bra nu.
https://www.youtube.com/watch?v=CkQDtOYim6M&list=UUP7QY6L
5pvmm0-stL-pNFrw&feature=c4-overview


Märker inte riktigt dessa buggar i Bf4 till Ps4, men det är inte heller fixat på långa vägar. Det lider fortfarande av rubberbanding och andra irriterande buggar, plus att en ny ikon för packet loss dykt upp och är där. hela tiden. För mig och mina polare.

När man väl hittar en match som är tillräckligt smooth så är det ganska kul (förutom att grundbanorna nästan alla stinker) men det är fortfarande knöligt och trasigt.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Funkar spelet skapligt till ps4 nu eller?
Mountain Dew <3
  • 0
Citerar ChrizZz:
Obegripligt hur vissa kan tycka att BF4 fungerar bra nu.
https://www.youtube.com/watch?v=CkQDtOYim6M&list=UUP7QY6L
5pvmm0-stL-pNFrw&feature=c4-overview

Om du avskyr spelet så mycket, varför fortsätter du skriva här då? Du postar ju bara negativa kommentarer, känns inte så vettigt. Jag tror inte att någon här har missat vad du anser om spelet vid det här laget.
  • 0
Citerar BenDöver:
Funkar spelet skapligt till ps4 nu eller?


Beror på hur petig man är.

Citerar Iqaros:
Du postar ju bara negativa kommentarer, känns inte så vettigt.


Det är hans grej. Han har ratat på serien då inget enligt honom lever upp till Bad Company 2 (ett spel som jag personligen fann tråkigt. Föredrog Bad company 1 framför det) så han skulle inte säga något snällt om spelen om ens hans liv hängde på det.

MEN! I det här fallet så är det inte direkt missriktad kritik. Spelet har fortfarande en mängd problem över olika plattformar.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
så här bra fungerar spelet på PS4 just nu
http://www.youtube.com/watch?v=R5dujLCYlB0&feature=youtu.be

men trots detta är spelet roligt att lira. kanske för att jag är ny med Battlefield. Har mest spelat COD och Killzone.
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
Citerar Iqaros:
Om du avskyr spelet så mycket, varför fortsätter du skriva här då? Du postar ju bara negativa kommentarer, känns inte så vettigt. Jag tror inte att någon här har missat vad du anser om spelet vid det här laget.

För att jag vill önskar, av varje fiber i min kropp, att detta var lika fantastiskt som BF tidigare varit. Mycket är bättre i BF4 än i 3an, men nätkoden sätter käppar i hjulen. Av någon anledning så verkar folk tycka att spelet är i ett acceptabelt stadium just nu, vilket för mig, som sagt, är obegripligt.

Citerar Humanisten:
han skulle inte säga något snällt om spelen om ens hans liv hängde på det.

Hah, näh. Bara att jag (och de jag spelar med) blir så sjukt frustrerade varje gång vi försöker spela.

Citerar beat_strandh:
men trots detta är spelet roligt att lira.

Sådana där grejer gör att det är omöjligt att ha roligt med spelet imo.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Tycker battlefield 4 är riktigt kul. Förstår dock inte varför man inte kan kolla loadouts i huvudmenyn.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!