Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

E3 2013 - Diskussionstråd


Kan den här listan verkligen stämma?

http://www.ign.com/wikis/playstation-4/PlayStation_4_Games

Dead Rising 3 har det väl sagts är Xbone exklusiv?

Om den stämmer ser det ju överjävligt bra ut. Och en garanterad käftsmäll mot alla Nintendo-fanboys som sitter och gnäller över att inget företag ger ut en massa bra spel till sin nya konsol första året, bara för att deras kära Nintendo inte lyckats med att ge ut mer än en handfull bra spel första halvåret.
  • 0
Citerar Tsssk!:
Kan den här listan verkligen stämma?

http://www.ign.com/wikis/playstation-4/PlayStation_4_Games


Förutom Dead Rising 3, som sägs vara XB exklusivt (jag hörde inte när det sa det), så tror jag det stämmer bra
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Peddi93:
Största positiva faktorerna är väl att:
1)PS4 är någorlunda starkare
2)PS4 är 1000:- billigare
3)PS4 har inget DRM/Online krav


Kraften bryr inte jag mig om, priset är trevligt men ingen vinnande faktor, anledningen till att jag antagligen väljer Playstation 4 är för att de verkar vilja spelarens bästa.

Citerar Räv:
Vafan, till och med interfacet till PS4 ser bättre ut än Xbox One.

Stackars Microsoft.


Hur ser det ut?

Och angående knapparna, vem fan använder dem ens? Man startar konsolen med handkontrollen. ^^
  • 0
  • Räv
  • Räv
Aandy, skriver på iPad så citerar inte men här är Playstations interface

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2013/02/28/ps4-39
-s-interface-shown-in-high-definition.aspx


Och ja, angående knapparna så... Ja. Du har nog rätt.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Captain_Dracula:
Vad hade Sony för exklusiva utannonseringar?


Knack, Infamous: Second Son, Killzone: Shadow Fall, Driveclub, Order, massa indie

Det är det som kommer upp fort sådär. + en timmes extra story av Watch Dogs

Tillagt 2013-06-11 12:06:
Webhallen tar lika mycket för PS4 som X1 ändå..
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar Zaito:
Blir i så fall till att vänta på den buggiga PS4-versionen, ifall Deadly Premonition är något att utgå ifrån.


Bara för att PS3 hade problem med tredjepartsspel kan du inte utgå från att samma sak kommer drabba PS4. Helt andra spelregler som gäller denna gången.
  • 0
Ny information dyker upp om Killer Instinct.
"Killer Instinct is a day-one digital-only release on Xbox One, and features -- get this -- one character. Jago is free to play on launch day. Everyone else -- unspecified returning characters as well as original fighters -- will cost money. Price is to-be-determined (of course)."



Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Lite... allmän info, bl.a om exklusiviteter.

Furthermore, from SCE Worldwide Studios, more than 30 titles, including 12 brand new IP, are under development, including Killzone: Shadow Fall, Knack, inFAMOUS: Second Son, #DRIVECLUB and The Order: 1886.
Out of over the 30 titles under development, 20
titles will be available within a year from the PS4 launch
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
  • Andy
  • Andy
Citerar putterman:
Tillagt 2013-06-11 12:06:
Webhallen tar lika mycket för PS4 som X1 ändå..

Det kommer nog att ändras med tiden. Det är väl preliminära priser?
  • 0
Citerar Andy:
Det kommer nog att ändras med tiden. Det är väl preliminära priser?


Kanske, men man tycker att de ska ha ändrat så det stämmer någorlunda nu.

Spelbutiken har som vanligt mycket bra priser (3700 fr Ps4), men där vågar man ju inte boka...
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Godmorgon. Funderar på att boka om, med tanke på det nya priset.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
<quote author="putterman">Citerar Captain_Dracula:Vad hade Sony för exklusiva utannonseringar?

Knack, Infamous: Second Son, Killzone: Shadow Fall, Driveclub, Order, massa indie

Det är det som kommer upp fort sådär. + en timmes extra story av watch dogs<i/quote>

Så enbart _en_ (The Order) utannonsering då övriga titlar du nämner redan har visats upp innan?
  • 0
Citerar Tsssk!:
Bara för att PS3 hade problem med tredjepartsspel kan du inte utgå från att samma sak kommer drabba PS4. Helt andra spelregler som gäller denna gången.


Det stämmer. Ny konsol inneäbr nya möjligheter. Men det hjälper inte nödvädigtvis om utvecklarna är dåliga på det de gör.
  • 0
Sådärja. Xbox One och Playstation 4 bokad.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
  • Räv
  • Räv
Ju mer jag läser om konsolerna desto mer sugen blir jag.

Det enda som irriterar lite just nu är att inte heller PS4 har native stöd för PS3-spel. Hade hoppats bara kunna ladda ner alla spel jag har kopplade till mitt PSN-ID men inte kunnat spela sen jag sålde iväg PS3an.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Peddi93:
Känns som Sony målar sig själva som "the good guys" och Microsoft som "the bad ones".


Känns som om det är så för tillfället. Sony vill oss väl, Microsoft vill ha oss på alla fyra, squealing like pigs. ( )

Citerar Räv:
Det enda som irriterar lite just nu är att inte heller PS4 har native stöd för PS3-spel. Hade hoppats bara kunna ladda ner alla spel jag har kopplade till mitt PSN-ID men inte kunnat spela sen jag sålde iväg PS3an.


Jag råhoppades på bakåtkompatibilitet då jag inte ens ägt ett PS3 och därför inte kunnat ta del av alla exclusives.
To Dare is To Do
  • 0
Citerar Sideshow95:
Godmorgon. Funderar på att boka om, med tanke på det nya priset.


Priset kommer ändras. En dollar/euro blir 10 SEK.
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Inarion:
Jag råhoppades på bakåtkompatibilitet då jag inte ens ägt ett PS3 och därför inte kunnat ta del av alla exclusives.


Ja, precis. Det känns segt. Även om de verkar ha planer för PS3-spel till 4 med hjälp av Gaikai är jag skeptisk. Har redan betalt för spelen en gång, vill inte betala igen bara för att få tillgång till dem via Gaikai.

Tillagt 2013-06-11 13:29:
Tydligen ska PS4 vara regionsfri och One vara låst. Det börjar nästan bli larvigt nu.

Tillagt 2013-06-11 13:33:
https://twitter.com/yosp/status/344357778288152576

also;

https://twitter.com/yosp/status/344364530333274112
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Längesen jag såg en konsol och ett företag bli så jävla överkört på E3.

Thank you Sony.

RIP Microsoft.
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar ToScA-:
Längesen jag såg en konsol och ett företag bli så jävla överkört på E3.

Thank you Sony.

RIP Microsoft.


Microsofts presskonferens måste ju rockat sönder Sonys? Knappt en enda utannonsering?
  • 0
Citerar Captain_Dracula:
Microsofts presskonferens måste ju rockat sönder Sonys? Knappt en enda utannonsering?


Tittade du? Det var inte utannonseringarna som var grejen.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Captain_Dracula:
Microsofts presskonferens måste ju rockat sönder Sonys? Knappt en enda utannonsering?




Tillagt 2013-06-11 13:52:
Citerar Playarn:
Sony satsar på en worldwide release innan slutet av 2013, eller har jag drömt att de sagt så?


Med tanke på att Sony är ett japanskt företag så lär det släppas samtidigt i Asien.
To Dare is To Do
  • 0
Var Sonys presskonferens inatt eller? Isf missade jag det.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!