Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Behöver hjälp att få igång spelen (PC)


Jag har haft en del beskymmer med spel som inte vill starta. Det är spel som jag har haft ett antal år och har funkat tidigare men sedan jag programerade om datorn så har bara en handfull som vill starta, resten får meddelande om att programmet har stött på problem och måste avslutas. Jag vet inte varför det blir så och undrar hur man kan ta reda på varför spelet inte vill starta eller om ni har ett tips att fixa problemet?
Jag har en ganska gammal dator (Windows XP) och spelen som krånglar är spel från 2003 fram till 2007. Det är också EA spel så ni kan förstå att jag får ingen direkt hjälp via dem.
"The mind of the subject will desperately struggle to create memories where none exist..." - R. Lutece 1889
  • 0
Kan våra en miljon olika saker. Men vad exakt menar du med att du har "programmerat om" datorn. På vilket sätt då?

För det skulle ju annars kunna vara en förklaring till att det inte fungerar. Du kanske har sabbat något.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Jag uppgraderade datorn genom att byta moderkortet och processorkylare. sedan blev det problem och jag lämnade datorn till supporten hos elgiganten där den kom ut som en "helt ny dator" då det inte fanns kvar något från den gamla (bilder, sparade spel m.m). sedan dess har vissa spel funkat (och varit snabbare) men inte alla.
"The mind of the subject will desperately struggle to create memories where none exist..." - R. Lutece 1889
  • 0
Uppdatera drivrutinerna till grafikkortet!

Kör Windows Update och ladda hem alla uppdateringar.

Ladda hem senaste patcharna till spelen (är automatiskt om du använder Steam)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!