Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

StarCraft 2


Baneling/stalkers helt klart!
  • 0
Finns det någon zerg här som skulle kunne tala om för mig vad för terran-strategi ni hatar? Min tvz är hemsk, jag har säkert bara 30-40% winratio mot zerg. Skriv gärna också vilken terran-strategi ni tycker om att spela mot.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Finns det någon zerg här som skulle kunne tala om för mig vad för terran-strategi ni hatar? Min tvz är hemsk, jag har säkert bara 30-40% winratio mot zerg. Skriv gärna också vilken terran-strategi ni tycker om att spela mot.


Visserligen spelar jag mestadels Protoss, men när jag spelade Terran brukade jag se till att jag hade många Tanks, för att se till att alla Banelings inte sprang över mig. Det är även viktigt att sätta ut detecters eller ha med sig en Raven för att Infestors är både viktiga att döda för motståndarens ekonomi samtidigt som Fungal growth kan sluka en stor infanteri-styrka. Rikligt med medivacs och även Thors, i alla fall om Zergen går Mutalisks.

Dock är det svårt att säga vilken taktik som är bra mot Zerg, det beror ju även på vilka enheter din motståndare satsar på. Det är dock väldigt viktigt att ha "Map-control", eftersom en Zerg expanderar väldigt snabbt och ofta. De är viktiga att få ut.
"We live in a rainbow of chaos." - Paul Cezanne
  • 0
Jag har sjukt stora problem med banelings. Spelade en match tidigare idag och min arme bestod nästintill bara utav mech, kanske 10 marines och 3-4 marauders. hans banelings tog hela min arme och sen kunde han bara springa in med sina zerglings och infesteros. Wtf?
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Jag har sjukt stora problem med banelings. Spelade en match tidigare idag och min arme bestod nästintill bara utav mech, kanske 10 marines och 3-4 marauders. hans banelings tog hela min arme och sen kunde han bara springa in med sina zerglings och infesteros. Wtf?


The power of a superior economy.



Bästa tipset jag kan ge är att spela aggressivt som tusan och göra timing pushes.
Stim precis färdig? attackera.
Siege mode färdig? attackera.
Första Medivacs ute? attackera och droppa.
+1 färdig? attackera.

etc etc

Kvittar vad du gör för build bara du ser till att sätta press på zergen.
  • 0
Banelings banelings whoooo!
  • 0
Kan man plocka upp archons som morphas i warprism?
Yeah!
  • 0
När börjar MLG?
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar Tramblin:
Kan man plocka upp archons som morphas i warprism?


Högst troligen inte.

Citerar M7Jagger:
När börjar MLG?


Första matcherna, Idra/Bomber och Select/TLO börjar 23:30, och sedan håller det på till 6-7:00 eller så, om dom håller schemat.
Where are your friends tonight?
  • 0
Oooh, Idra mot Bomber
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
fan vad irriterad jag blir av att bara se Koreaner i slutspelen. Så himla tråkigt att inte se några "foreigners".
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
fan vad irriterad jag blir av att bara se Koreaner i slutspelen. Så himla tråkigt att inte se några "foreigners".


Varför? De bästa är alla från Korea.
  • 0
Citerar JohnnyK:
Varför? De bästa är alla från Korea.


Precis, det är just därför. Inte nog med att det bara är koreaner kvar, vilket är tråkigt nog, men det hade varit mycket roligare att åtminstone få se några otippade spelare kvar.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Är HuK från Korea? Idra?
  • 0
Citerar MRalbano:
Är HuK från Korea? Idra?


Nej, hurså?
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
För att de brukar komma högt upp i de flesta tävlingar
  • 0
Citerar MRalbano:
För att de brukar komma högt upp i de flesta tävlingar


Huk och Sjow kom längst utav alla icke koreaner, Sjow kom 8:a och Huk 9:a tror jag.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Tja, är DU platinum eller neråt och vill vara med i en turnering så kolla hit.
Nu på sön så hostar jag en turnering för tävlingssugna kl 15.

Här finns ett facebookevenemang med mer info och sign-up länk
https://www.facebook.com/event.php?eid=229493437096430

Tillagt 2011-09-01 18:28:
Citerar M7Jagger:
Citerar MRalbano:
För att de brukar komma högt upp i de flesta tävlingar


Huk och Sjow kom längst utav alla icke koreaner, Sjow kom 8:a och Huk 9:a tror jag.


Huk 7a och Sjow 8a

http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/2011_MLG_Pro_Circuit/Raleigh resultat för bracket, pool play etc.
  • 0
Citerar M7Jagger:
Citerar MRalbano:
För att de brukar komma högt upp i de flesta tävlingar


Huk och Sjow kom längst utav alla icke koreaner, Sjow kom 8:a och Huk 9:a tror jag.


Jämför de spelarna med Koreanerna, så har de inte mycket att komma med. Om jag minns rätt, är de väl svenska Jinro som kommit längst i GSL (turneringen som kan jämföras med fotbolls VM i SC2 för er som inte vet), av icke koreaner?
  • 0
Citerar JohnnyK:
Citerar M7Jagger:
Citerar MRalbano:
För att de brukar komma högt upp i de flesta tävlingar


Huk och Sjow kom längst utav alla icke koreaner, Sjow kom 8:a och Huk 9:a tror jag.


Jämför de spelarna med Koreanerna, så har de inte mycket att komma med. Om jag minns rätt, är de väl svenska Jinro som kommit längst i GSL (turneringen som kan jämföras med fotbolls VM i SC2 för er som inte vet), av icke koreaner?


Jo, men på sistone så har han tyvärr inte gjort speciellt bra ifrån sig
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Citerar JohnnyK:
Citerar M7Jagger:
Citerar MRalbano:
För att de brukar komma högt upp i de flesta tävlingar


Huk och Sjow kom längst utav alla icke koreaner, Sjow kom 8:a och Huk 9:a tror jag.


Jämför de spelarna med Koreanerna, så har de inte mycket att komma med. Om jag minns rätt, är de väl svenska Jinro som kommit längst i GSL (turneringen som kan jämföras med fotbolls VM i SC2 för er som inte vet), av icke koreaner?


Jo, men på sistone så har han tyvärr inte gjort speciellt bra ifrån sig


Nä. Sett en del repriser, han har spelat RIKTIGT risigt, känner inte igen honom alls. Sjukt synd, älskar Jinro mot Idra, blir alltid sjukt roliga matcher.

Sen är Jinro ganska underhållande överlag också, lite som TLO.
  • 0
Fuck vad irriterande, jag är i hög silver (etta i min division) och möter väldigt ofta gold spelare. Jag skulel gissa på att min win ratio mot dom är precis över 50% men väldigt många utav dom jag möter suger hästballe. Jag undrar verkligen hur dom har kommit in i gold. Ibland möter jag spelare som krossar mig totalt och jag undrar hur dom ens förlorar ett game. Sen tittar jag på deras profil och ser att dom är silver. Wtf?

Btw, är det någon som vet om man kan bli promotad även ifall en ny säsong inte startat?
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
<quote author="M7Jagger">Fuck vad irriterande, jag är i hög silver (etta i min division) och möter väldigt ofta gold spelare. Jag skulel gissa på att min win ratio mot dom är precis över 50% men väldigt många utav dom jag möter suger hästballe. Jag undrar verkligen hur dom har kommit in i gold. Ibland möter jag spelare som krossar mig totalt och jag undrar hur dom ens förlorar ett game. Sen tittar jag på deras profil och ser att dom är silver. Wtf?

Jag vet! Heelt sjukt!
Jag är i samma sits. Vissa gold suger kamelkulor och vissa silver jag möter är asgrymma. Jag är silver själv.
  • 0
Citerar M7Jagger:
Fuck vad irriterande, jag är i hög silver (etta i min division) och möter väldigt ofta gold spelare. Jag skulel gissa på att min win ratio mot dom är precis över 50% men väldigt många utav dom jag möter suger hästballe. Jag undrar verkligen hur dom har kommit in i gold. Ibland möter jag spelare som krossar mig totalt och jag undrar hur dom ens förlorar ett game. Sen tittar jag på deras profil och ser att dom är silver. Wtf?

Btw, är det någon som vet om man kan bli promotad även ifall en ny säsong inte startat?


Jag kom in i Gold då jag vann mina 5 placement matcher för ca 7 månader sedan genom att massa marines. Då hade jag motsatt problem, var inte alls bra nog för gold.
  • 0
Citerar M7Jagger:
Fuck vad irriterande, jag är i hög silver (etta i min division) och möter väldigt ofta gold spelare. Jag skulel gissa på att min win ratio mot dom är precis över 50% men väldigt många utav dom jag möter suger hästballe. Jag undrar verkligen hur dom har kommit in i gold. Ibland möter jag spelare som krossar mig totalt och jag undrar hur dom ens förlorar ett game. Sen tittar jag på deras profil och ser att dom är silver. Wtf?

Btw, är det någon som vet om man kan bli promotad även ifall en ny säsong inte startat?


Man kan bli promotad när som helst under en säsong. Eller demotad för den delen.

Om ni är intresserade av att delta i amatörturneringar i SC2 så ta er tid och besök hemsidan www.z33k.com. Där anordnas det en mängd olika events varje dag för alla nivåer.
Leo
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!