Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

StarCraft 2


JA FÖRFAN! SATAN I HELVETE!

PROMOTAD TILL SILVER!
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
JA FÖRFAN! SATAN I HELVETE!

PROMOTAD TILL SILVER!


I know that feeling
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar Gamesrule:
JA FÖRFAN! SATAN I HELVETE!

PROMOTAD TILL SILVER!


Lycka till med att nå guld.
Yeah!
  • 0
Fan vad jag hatar Marauder Helion pushes, to bad i got THE COUNTER BIATCH
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Din counter är zerglings mot Helions som din motspelare inte micrar ALLS?

Snälla säg att Terran spelaren var bronze.

Såg klart, herre gud, Gold spelare.
  • 0
Citerar JohnnyK:
Din counter är zerglings mot Helions som din motspelare inte micrar ALLS?

Snälla säg att Terran spelaren var bronze.

Såg klart, herre gud, Gold spelare.


Urg. Zerglings är tid, tid ger mig mutas. Mutas is the counter. Goddamn.
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Citerar Lordbeijer:
Citerar JohnnyK in counter är zerglings mot Helions som din motspelare inte micrar ALLS?

Snälla säg att Terran spelaren var bronze.

Såg klart, herre gud, Gold spelare.

Urg. Zerglings är tid, tid ger mig mutas. Mutas is the counter. Goddamn.


Dina mutas såg ut att komma ganska "långt" efter Helion pushen var över dock.
  • 0
Helt klart, Mutas är teir 2. Helion marauder är Tier 1. Men jag lyckades döda honom med mutas, hade jag inte haft mutas hade jag inte klarat mig eftersom att båda mina queens dog och jag då inte kunde producera nog med Zerglings.
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Citerar Lordbeijer:
Helt klart, Mutas är teir 2. Helion marauder är Tier 1. Men jag lyckades döda honom med mutas, hade jag inte haft mutas hade jag inte klarat mig eftersom att båda mina queens dog och jag då inte kunde producera nog med Zerglings.


Tror dock det var han som var helt sjukt värdelös. Han hade dödat dig flera gånger om, ifall han bara micrat sina helions NÅGOT.

Att han sen faktiskt har en Thor, och ändå förlorar, sorligt.
  • 0
Citerar JohnnyK:
Citerar Lordbeijer:
Tror dock det var han som var helt sjukt värdelös. Han hade dödat dig flera gånger om, ifall han bara micrat sina helions NÅGOT.

Att han sen faktiskt har en Thor, och ändå förlorar, sorligt.


Så klart han är dålig, han Helion Marauder rushar mig. Problemet är att det är svårt att microa speedlings med sina marauders utan stim. Jag fokuserade på Maraudersen istället för helionsen eftersom att jag visste att spinecrawlers skulle döda helions. Hade han gått för mineralline hade jag bara dragit därifrån. Simple as that.

Sen är Thors kanske det sämsta en Terran kan skaffa mot en spelare som går muta Zergling. Särskilt när jag har Banelings.
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
fortfarande jävligt dyrt spel
  • 0
Jag fattar inte hur du (Lordbeijer) inte kan vara i gold men inte använder CONTROL GROUPS??!! Jag hade aldrig klarat mig en match utan dom.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Jag fattar inte hur du (Lordbeijer) inte kan vara i gold men inte använder CONTROL GROUPS??!! Jag hade aldrig klarat mig en match utan dom.


Behöver dem inte, använder 1 för alla hatches och 2 för upgrades.
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Citerar Lordbeijer:
Behöver dem inte, använder 1 för alla hatches och 2 för upgrades.


Jo men din armé då?!?!?!?! Vansinne!!!

Tillagt 2012-01-21 20:42:
THIS IS MADNESS!
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Citerar Lordbeijer:
Behöver dem inte, använder 1 för alla hatches och 2 för upgrades.


Jo men din armé då?!?!?!?! Vansinne!!!

Tillagt 2012-01-21 20:42:
THIS IS MADNESS!


Madness? I. DRAW. BOXES!!!!!!!!!!!!
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Men allvarligt, varför ingen control group på din armé? Det blir betydligt smidigare att macro'a och micro'a samtidigt. Du kan ha en på hela din armé och en annan på dina mutas.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Självklart, men jag har spelat RTS som AOE 1-3 och Commander And Conquer. Därför använder jag inte controlgroups. Jag har svårt att faktiskt hinna klicka på 1-6 och det ger mig mer problem än nytta.
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Citerar Lordbeijer:
Självklart, men jag har spelat RTS som AOE 1-3 och Commander And Conquer. Därför använder jag inte controlgroups. Jag har svårt att faktiskt hinna klicka på 1-6 och det ger mig mer problem än nytta.


Man har controll groups i Age of Empires också. Iaf 2an och 3an, kommer inte ihåg 1an.
  • 0
Citerar Lordbeijer:
Självklart, men jag har spelat RTS som AOE 1-3 och Commander And Conquer. Därför använder jag inte controlgroups. Jag har svårt att faktiskt hinna klicka på 1-6 och det ger mig mer problem än nytta.



Kör såhär:

1. Hela groundarmyn (som toss körde jag allt på 1 men nu orkar jag inte)
2. Mutas
3. Corruptor/Broods
4. Alla hatches
5. Används väldigt sällan, men om jag måste så antingen Corruptor eller scoutande ling

Innan jag hinner muta och corr/brood har jag scouts och overlords på 2-3. Supersimpelt, och ger dig tillräckligt med micro för att klara dig finfint i strider, såsom få mutas att bara attackera tanks etc.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Jo controlgroups är jättebra och det är mitt egna fel att jag inte använder dem. Men de gånger jag har försökt använda controlgroups har det kostat mig matchen. Av den anledningen tänker jag avvakta tills det kommer naturligt.
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Citerar Lordbeijer:
Jo controlgroups är jättebra och det är mitt egna fel att jag inte använder dem. Men de gånger jag har försökt använda controlgroups har det kostat mig matchen. Av den anledningen tänker jag avvakta tills det kommer naturligt.



Kör några matcher mot en easyAI. Med bara musen, hotkeys och control groups. Inga boxar (såvida du inte gör en ny CG, men även då ska du egentligen dubbelklicka på enheten, och sedan shift-klicka in fler om det behövs. SÅ lär man sig.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Ni Zergs har ju jävligt nice att ni bygger allting ifrån eran hatches, jag måste ha en control group för varje byggnad (som bygger enheter), riktigt störande, önskar att jag slapp ha allt på 1.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Ni Zergs har ju jävligt nice att ni bygger allting ifrån eran hatches, jag måste ha en control group för varje byggnad (som bygger enheter), riktigt störande, önskar att jag slapp ha allt på 1.


Mja, Protoss har ju W och 4gate ;)
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Citerar Lordbeijer:
Mja, Protoss har ju W och 4gate ;)


Fast dom har ju också Stargate och RF.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Ni Zergs har ju jävligt nice att ni bygger allting ifrån eran hatches, jag måste ha en control group för varje byggnad (som bygger enheter), riktigt störande, önskar att jag slapp ha allt på 1.



Eller ja, typ. Alla Nexii (om du kör toss) på en, alla rax på en om du kör terran etc. Inte så svårt.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!