Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

StarCraft 2


Citerar M7Jagger:
Jag kör med två olika kontrollgrupper med mina barracks därför att jag vill bygga marines istället för ghosts och marauders. I somras så körde jag med alla barrakcs på 3 och då blev det problematiskt när jag reinforce'a för då var det nästan bara marines som hade byggts.


Fast om du har dom på samma hotkey så är det bara att du börjar med D, så får du så många du vill ha utan att marines hamnar i vägen i queue ordern. Sen bara att köra A efter Sen så väljer starcraft automatiskt marines på den barracken du har reactor på, eller den utan något alls.
  • 0
Citerar Qatsi:
Fast om du har dom på samma hotkey så är det bara att du börjar med D, så får du så många du vill ha utan att marines hamnar i vägen i queue ordern. Sen bara att köra A efter Sen så väljer starcraft automatiskt marines på den barracken du har reactor på, eller den utan något alls.


Jo men det sitter liksom i ryggmärgen, hela den rörelsen fungerar som en reflex. Jag önskar att jag inte bytte för det hade gjort TvZ mycket enklare (tanks på 2) men nu är det så svårt att byta tillbaka.

Tillagt 2012-04-07 23:30:
Omg, IPL failar exakt när den sista avgörande fighten ska inträffa och streamen fixas när fighten är slut, fyfan vad illa.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Synd att inte Leenock togs sig till group play, gillar starkt hans spelstil. Vill se Stephano vinna, det vore ofattbart om han lyckades. Nestea är annars min favorit gubbe, men MarineKing är så löjligt het just nu, SC2 bonjwa kanske.
Bring everyone. Evvvvvvveryyyyyyoneeeeee !
  • 0
Någon som har schemat för dagen?

Stephano spelar 20:00
MKP kl 19:00

Dom två vet jag. http://www.ign.com/ipl/starcraft-2/ipl4/schedule
Orkar inte med det här med pacific time...
  • 0
1/2/3. armé
4. gateways
5. nexuses / forges
6. robo / stargate
7/8/9. observers
  • 0
Tror jag redan sagt min CG: s här nån gång men då alla verkar dra sina kan jag ta det igen:

1. Huvudarmé med Marine + Marauder +Medevac
2. Scoutande enheter (SCV/Reaper) i början. Används sen för andra grupp MMM om jag måste dela upp dem, eller för drops, eller för Ghosts om jag kör mot Protoss.
3. Siege Tanks
4. Oftast för drops, eller tredje grupp MMM, annars Vikings/Ravens.
5. Barracks
6. Factories
7. Starports
8. För Drops och/eller fjärde MMM-grupp (använder jag sällan)
0. Orbital commands.

Så är det.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar Qatsi:
Någon som har schemat för dagen?


https://docs.google.com/spreadsheet/pub?key=0AnWfpbTGeGUBdE
lQcDdrV0NUNzR4cS1aZTdleFZ1dUE&gid=2


Reddit har alltid en bra info sida för alla stora turnerningar, /r/starcraft/ och TL är för övrigt dom bästa sidorna för att följa vad som händer i SC2.

http://www.reddit.com/r/starcraft/comments/rw7th/ipl4_ign_prolea
gue_season_4_survival_guide/
Bring everyone. Evvvvvvveryyyyyyoneeeeee !
  • 0
Fan alltså, även om jag stör mig på Idra något fruktansvärt så tycker jag ändå synd om honom. Han har gått från att vara kanske den bästa foreignern till en medelmåttig spelare. Han har ju inte vunnit en enda serie på hur länge som helst.

Tillagt 2012-04-08 19:43:
MMA - MKP, holy fuck.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Fan alltså, även om jag stör mig på Idra något fruktansvärt så tycker jag ändå synd om honom. Han har gått från att vara kanske den bästa foreignern till en medelmåttig spelare. Han har ju inte vunnit en enda serie på hur länge som helst.


Dock möter han ju fortfarande bättre spelare än många andra foreigners pga hans seeding.
  • 0
Citerar Sqweek:
Dock möter han ju fortfarande bättre spelare än många andra foreigners pga hans seeding.


Ändå, han är ingenting i jämfört med Sase, naniwa, HuK, Demuslim eller Stephano.

Btw, fan vad jag hatar HD och Painuser.

Tillagt 2012-04-08 20:25:
Jag tror inte det går att vinna över MKP just nu.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Ändå, han är ingenting i jämfört med Sase, naniwa, HuK, Demuslim eller Stephano.


Mhm, han har definitvt underpresterat på sistonde.

Citerar M7Jagger:
Btw, fan vad jag hatar HD och Painuser.


+1
  • 0
Citerar Sqweek:
+1


Seriöst, det låter så jävla tillgjort och fake när de castar. Apollo, Husky, Tastoasis, Day9 och DjWheat är mina favoriter.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Go MKP bästa spelaren just nu (imo). Som terran spelare är han otroligt underhållande att titta på.
Medlem i den nästan mytomspunna klanen JägerMeister [JgrM]
  • 0
Citerar Sqweek:
Btw, fan vad jag hatar HD och Painuser.


Du glömde Artosis, Rotterdam, Husky, TotalBiscuit och Apollo. Ja jag är kräsen
  • 0
Jag gillar apollo, day9 o apollo är nog mina favoriter, med tastosis kort därefter.
Medlem i den nästan mytomspunna klanen JägerMeister [JgrM]
  • 0
Citerar Qatsi:
Du glömde Artosis, Rotterdam, Husky, TotalBiscuit och Apollo. Ja jag är kräsen


Lol, vilka gillar du då?
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Lol, vilka gillar du då?


Day9, InControl, Grubby, Khaldor och Tasteless.

Grubby och InControl har inte gjort så många casts och är ju inga proffs på det heller, men dom som jag sett har jag föredragit framför pro-casters. Tycker dom ger en mycket bättre insikt i vad som pågår under spelets gång. Antar att det är för att dom själva spelar på en så hög nivå.
  • 0
Citerar Qatsi:
Grubby och InControl har inte gjort så många casts och är ju inga proffs på det heller, men dom som jag sett har jag föredragit framför pro-casters. Tycker dom ger en mycket bättre insikt i vad som pågår under spelets gång. Antar att det är för att dom själva spelar på en så hög nivå.


Husky kanske inte är den bästa analytikern, men han gör matchen så otroligt intressant. Han är rolig, charmig och vet hur man snackar. Finns dessutom ingen caster som kommenterar så intensivt under strider som han gör. Om han har någon som kan analysera (day9 exempelvis) så blir det inte bättre.

Men jag håller med dig om Grubby, riktigt bra caster. Har dock inte sett något av Incontrol, men jag gillar honom inte som spelare eller person.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Vad tycker ni om Idra som caster /expert?

Tycker han gör sig mycket bättre där (även om han va som bäst när han ragequittade mot 6 illusion colossos )
Medlem i den nästan mytomspunna klanen JägerMeister [JgrM]
  • 0
Citerar Narien:
Vad tycker ni om Idra som caster /expert?

Tycker han gör sig mycket bättre där (även om han va som bäst när han ragequittade mot 6 illusion colossos )


Idra är skön hur man än vänder och vrider på det.

Fast jag tror du menar matchen mot HuK. Det var voidrays som var illusions Om jag ska vara lite petig.
  • 0
Nej, det var en gaaaaaaaaammal match.

typ betan eller nåt, han mötte 6 colossus när det är svårt att ha 1 eller 2
Medlem i den nästan mytomspunna klanen JägerMeister [JgrM]
  • 0
Citerar Narien:
Nej, det var en gaaaaaaaaammal match.

typ betan eller nåt, han mötte 6 colossus när det är svårt att ha 1 eller 2


Jaha my bad
  • 0
Oerhört tjatigt med alla TvT's.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Noooo du kan vinna MKP
Medlem i den nästan mytomspunna klanen JägerMeister [JgrM]
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!