Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

När började du spela våldsamma spel?


Öh, spelade väl Doom när jag var 5, kanske 6.
Gud är en blomma.
  • 0
Värst vad folk är unga här! Ingen som nämner lite klassiskt 80talstvåld (utom Jonas då)?

Det första riktigt våldsamma jag spelade var även mitt första spel jag någonsin spelade: Kung Fu till NES när jag var runt 5 - 6 år gammal. Ljuva 80-tal <3 Sedan kom titlar som Ninja Gaiden (Shadow Warrior i Europa), Spy VS Spy (kom inte och säg att det inte är våldsamt ^^). Och i början på 90-talet släpptes SNES i sverige och då satte man sig och lirade Street Fighter 2. Det var riktigt skoj
A winner is you!
  • 0
Mitt första spel var Super mario bros, det andra lejonkungen och det tredje alladin
Allihopa ultra-violenta titlar.
  • 0
Citerar DarksideAlice:
Ujujuj, jag började väl redan när jag var liten och NES-titlar som Ninja Gaiden (Shadow Warrior i Europa), Spy VS Spy (kom inte och säg att det inte är våldsamt ^^) fanns till NES. Sedan släpptes SNES i sverige och då satte man sig och lirade Street Fighter 2. Det var riktigt skoj
Ja spy vs spy, spenderade många timmar med det spelet mot ain men att spela mot polaren var självklart mycket roligare, blir lite sugen på att spela detta igen .

Street Fighter 2 var anledningen till att jag skaffade mig en Snes, efter att ha sett det på ztv (när man ringde in och spelade via knapparna på telefonen) så var jag bara tvungen att testa det. Det var tider det .
  • 0
  • Zime
  • Zime
Som många andra här på denna tråden spelade jag Doom rätt tidigt, när jag var 6-7 år. Jag och min bror satt där och spelade när pappa tittade bort...
  • 0
GTA när jag var 7år ungefär.
Hade spelet enstaka våldspel vid korta tillfällen innan men det var då jag spelade en längre period.
För kung och fosterland!
  • 0
Goldeneye 007 vid kanske 10-års ålder. Sen var det Vice City när jag var typ 12. Och inte har jag blivit knäpp. Jag har då inte blivit nåt 'gunfreak' inte. Sänk åldersgränserna!
  • 0
  • Wox
  • Wox
Hmm?... Vet faktiskt inte men jag var relativt ung! ;P Kanske 6-7 första gången!
Är det bara jag som tänker på fiskar?
  • 0
jag var tre år och lirade cs online jag var bra men jag dog mer en vad jag döda.
Daft Punk
  • 0
Jag minns ärligt talat inte det första våldsamma spelet, däremot var det i samma veva jag för första gången prövade tv-spel överhuvudtaget.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Jag spelade GTA 2 typ när jag var åtta och BF 1942 (singelplayer ) var jag var typ nio
  • 0
Efter levt ett Patrick Bateman liv så behövde jag något för att kompensera det.
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
Tittade ofta på gta när brosan spelade det när jag var ca 7 år men sen började jag spela dem själv vid typ 9-10 års ålder. Varför undrar du?
  • 0
12 år kanske fick första datorn när jag var 11år men när jag var 12 år så körde jag Quake 2
PSN=limonass
  • 0
alla här kommer att bli mördare!
lääängtar....
  • 0
Citerar Softcore:
alla här kommer att bli mördare!


Mohahahahaha
Så talade Waiiwan
  • 0
Street fighter 2 när jag var 5 år typ fortfarande roligt.
Gröt? Är du helt knäpp eller?
  • 0
Citerar crazy in wii:
Street fighter 2 när jag var 5 år typ fortfarande roligt.


Ey me2! Började spela street fighter vid väldigt ung ålder. Så passa er
Good Better Benetton
  • 0
Jag var väl runt 5-6 år och spelade Doom .. Men innan dess spelade jag också en del spel med lite våld, men Doom är nog det man mest kan kalla våldsamt.
Forget about it.
  • 0
När jag var 8-9 år spelade jag Street Fighter II till SNES för första gången. Då var det inte tal om några åldersgränser.
  • 0
Citerar Wonderboy:
När jag var 8-9 år spelade jag Street Fighter II till SNES för första gången. Då var det inte tal om några åldersgränser.


Nej, då kunde man köpa vad man ville och jag är glad för att det inte fanns åldersgränser när Street Fighter 2 kom ut för annars lär jag väl inte fått köpa det .
  • 0
Citerar Jack of all trades:
Citerar Wonderboy:
När jag var 8-9 år spelade jag Street Fighter II till SNES för första gången. Då var det inte tal om några åldersgränser.


Nej, då kunde man köpa vad man ville och jag är glad för att det inte fanns åldersgränser när Street Fighter 2 kom ut för annars lär jag väl inte fått köpa det .


Det var tider det!
lääängtar....
  • 0
GTA II, Golden Eye, och lite smått och gått till NES. Började väl som 7-åring kanske.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
GTA 2 spelade jag när jag var typ 7-8!
Why change when you can have the same? *Avatarriddarna*
  • 0
Vad räknas som ett våldsamt spel?

Jag har spelat diverse strategispel (Aoe var först) sen 7 års åldern och dessa går ju faktiskt ut på att ha ihjäl folk.

FPS/TPS började jag med när jag var runt 12 (ca, vet inte riktigt) men innan dess så hade jag lirat en del annat, tex GTA.

De flesta spel är ju i grunden våldsamma (från pacman till Aoe vidare till GTA) så det är svårt att säga riktigt när jag började.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!