Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Grand Theft Auto V [SPOILERS]


  • kraz
  • kraz
VARNING FÖR SPOILERS!

Denna tråden är till för att diskutera allt gällande Grand Theft Auto 5, även storyn och slutet. Ni behöver inte använda spoiler-klaffar när ni skriver. Det säger sig självt men ni som inte har spelat klart spelet bör inte läsa vidare utan kan i stället diskutera spelet i den spoilerfria tråden på forumet.

Så för er som inte vill få slutet förstört för er, vänd er hit i stället.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Kan väl ta på mig ansvaret att ställa den första spoiler-frågan, vad tyckte ni om slutet som alternativ C gav?
Brum Brum!
  • 0
Citerar Lodde_49:
Kan väl ta på mig ansvaret att ställa den första spoiler-frågan, vad tyckte ni om slutet som alternativ C gav?


Tyckte det var bra. Lite lätt bara.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Jag tyckte hela spelet var ganska lätt speciellt heists. Det kändes lite tomt och extremt lätt att bara göra heists. Spelets story var intressant och med de val man fick man gillade alla karaktärer väldigt mycket. Jag gillade spelet mer än 4.an och det kände jag i början.
i'll Be Back
  • 0
Jag antar att easter eggs också ingår här.

Jag är ingen lättskrämd typ, men ljudet som detta Spoiler:UFO gör skickar fan rysningar längst min ryggrad. Nu hoppas jag verkligen att Rockstar gör ett liknande Undead Nightmare-DLC för GTA V i stil med Plan 9 From Outer Space.

http://www.youtube.com/watch?v=b5244kLY7dE
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Jag tyc
Citerar Lodde_49:
Kan väl ta på mig ansvaret att ställa den första spoiler-frågan, vad tyckte ni om slutet som alternativ C gav?


Jag tyckte det var bra, alternativ A och B var dock riktigt dåliga så kan tycka det skulle varit mer tydligt att Franklin inte dör om man väljer alternativ C.
  • 0
Jag valde C-slutet, då det kändes mest logiskt för Franklin att ta just detta beslut, plus att jag anade att man skulle förlora användandet utav den karaktär man valde att ta kål på. Nästa omspelning dock, så har Michael utövat sin sista Yoga.
  • 0
Citerar Midnatt:
Jag valde C-slutet, då det kändes mest logiskt för Franklin att ta just detta beslut, plus att jag anade att man skulle förlora användandet utav den karaktär man valde att ta kål på. Nästa omspelning dock, så har Michael utövat sin sista Yoga.


Det finns dock en fördel med att antingen döda Trevor eller Michael. Visst, man får allt sämre kontakt med alla personer i spelet, men man kan sno åt sig deras företag och butiker och på så sätt tjäna mer pengar på en karaktär.

Tycker också att man kunde utveckla A och B sluten. Vad sägs om en fuckin begravning för tusan?! Att bara lämna såna viktiga karaktärer åt slumpen känns bara löjligt.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Jag valde C, riktigt bra spel. Ska nog köra om igen.

Vilka var era favorit uppdrag ?
Evil Is Back
  • 0
Citerar HellSpawn:
Jag valde C, riktigt bra spel. Ska nog köra om igen.

Vilka var era favorit uppdrag ?


Åh, det måste vara heisten mot den där skyskrapan! Första gången jag blev verkligen van att köra helikopter som Trevor.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Citerar HellSpawn:Jag valde C, riktigt bra spel. Ska nog köra om igen.

Vilka var era favorit uppdrag ?

Åh, det måste vara heisten mot den där skyskrapan! Första gången jag blev verkligen van att köra helikopter som Trevor.


Menar du Three Man Company?

Den är en vad dom bästa, fast gillade Palentio Score
Evil Is Back
  • 0
Citerar HellSpawn:
Menar du Three Man Company?

Den är en vad dom bästa, fast gillade Palentio Score


Yep, den är också bra!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Citerar Midnatt:Jag valde C-slutet, då det kändes mest logiskt för Franklin att ta just detta beslut, plus att jag anade att man skulle förlora användandet utav den karaktär man valde att ta kål på. Nästa omspelning dock, så har Michael utövat sin sista Yoga.

Det finns dock en fördel med att antingen döda Trevor eller Michael. Visst, man får allt sämre kontakt med alla personer i spelet, men man kan sno åt sig deras företag och butiker och på så sätt tjäna mer pengar på en karaktär.

Tycker också att man kunde utveckla A och B sluten. Vad sägs om en fuckin begravning för tusan?! Att bara lämna såna viktiga karaktärer åt slumpen känns bara löjligt.


Det visste jag ej - kul Blir det en genomspelning till så väljer jag annorlunda då.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Nu är jag äntligen klar, tog ett jäkla tag när man inte har tid att spela så ofta. Jag valde alterntiv C, det kändes ganska självklart. Jag tyckte dock att det var lite skumt att man ens skulle välja. Nu när jag är färdig känner jag mig nog lite besviken... spelet bjöd ju inte på jättemycket storymässigt, inte så mycket som jag trodde iaf. Och jag tyckte liksom inte att det kändes så storslaget i slutet som jag förväntade mig heller. Det var ju väldigt lätt...
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
jag valde death wish. Grymt slut för mig. jag ville inte offre nån av karaktärerna, alla va sköna. <et bra avslut där man prickar av alla som man hatar.
Anders Morris
  • 0
Jag ändrade språket till Ryska för att jag ville testa hur det kändes och jag vet att död eller liknande heter Meptb nu men jag vill gärna ha engelska text nu. Vet någon hur man gör detta:


Hur håller man i L1 och R1 när man bootar spelet och vad är det?

Question: How can I change my language in GTA V?

Answer: The language in GTA V depends on your console language setting. If your console language is not supported in GTA V you will be prompted to select a language when starting the game. If you would like to reset the language after the game has already saved it:
•On Xbox 360: Hold LB + RB while booting the game
•On PS3: Hold L1 + R1 while booting the game, or clear your game data (NOT save data) from the PS3 Game Data Utility in the PS3 XMB (system menu).
  • 0
Hoppas det kommer DLC till GTA V, vore nice för har lirat om GTA V för 3 gången nu.
Evil Is Back
  • 0
Citerar HellSpawn:
Hoppas det kommer DLC till GTA V, vore nice för har lirat om GTA V för 3 gången nu.


Beach Bum-DLCn finns med. Dock anser jag den bara som en "Edition" när det verkar vara mer små features. Minibussen som ingår är dock cool eftersom man kan ändra olika vinyler till den på Los Santos Customs, ungefär som i NFS Undergound 2.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!