Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Rock Band Officiella Tråden


Citerar Chaos Spirit:
Okej. Det tror man ju inte när man ser dem. Plastgitarr med färgglada knappar liksom, men jag förstår att det rör sig om långt djupare saker än så.


Bara en sån sak som att alla 4 fick dela på samma Star Power i GH:WT var riktigt fail. En person kunde sitta med gitarren upp i luften genom hela låten och ta all starpower medans de andra inte fick något alls. Som tur är så fixade de ju detta i GH5.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar Chaos Spirit:
Okej. Det tror man ju inte när man ser dem. Plastgitarr med färgglada knappar liksom, men jag förstår att det rör sig om långt djupare saker än så.


Jag vet, riktigt svårt att tro faktiskt.

Men det mysiga med Rock Band är ändå spelglädjen man delar tillsammans med sina vänner. Och alla nya artister/band som man finner i spelen, samt en hel del gamla klassiker som man bara måste få sjunga!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Citerar Chaos Spirit m jag bara skulle köpa ett musikspel, borde man satsa på Rock Band 2 då? :<

Men annars så är RB2 det bästa musikspelet just nu och sen finns ju över 600 låtar att ladda ner också.


Finns snart över 1000 låtar att ladda ner
Tror dem är uppe på 974 st nu eller nått liknande och då är inte the beatles låtarna medräknade.
  • 0
Helvete! Hade 1040 note streak på Tom Sawyer (trummor expert) och sen kommer snabba delen. D:
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
I helgen ska jag beställa Rock Band-trummor till min 360 och jag skulle gärna vilja ställa en fråga angående dem. Jag har hört att det går att spela t.ex. Guitar Hero 5 med de trummorna, men stämmer det verkligen?

Rock Band har ju bara fyra färger att slå på medan GH-trummorna har fem. Går det att spela med de ändå alltså?
  • 0
Spelade Rock Band 2 hemma hos marten77 igår på Wii. Riktigt, riktigt roligt, funderar på att införskaffa ett spel och ett trumset, två gitarrer har jag redan.
  • 0
Citerar WiiDude:
I helgen ska jag beställa Rock Band-trummor till min 360 och jag skulle gärna vilja ställa en fråga angående dem. Jag har hört att det går att spela t.ex. Guitar Hero 5 med de trummorna, men stämmer det verkligen?

Rock Band har ju bara fyra färger att slå på medan GH-trummorna har fem. Går det att spela med de ändå alltså?


Det funkar utmärkt. När du använder dem i GH5 så försvinner det orangea notspåret och det blir som Rock Band, typ.
We own your fucking dreams!
  • 0
Jag fick Rock Band 2 igår (jag och Crank spelade en del som sagt) och det är verkligen kul. Jag har fortfarande en hel del problem med spelmotorn men jag antar att man vänjer sig. DLCn är i alla fall riktigt bra. Har inte skaffat så mycket än men Peace Sells-albumet har i alla fall laddats ned. Dock så är jag lite irriterad på att det tar så lång tid att låsa upp alla låtar. Jag vill spela Painkiller och Peace Sells men jag blir tvingad att först spela en massa tråklåtar. Måste skaffa mig lite bättre tålamod.
  • 0
Citerar marten77:
Jag fick Rock Band 2 igår (jag och Crank spelade en del som sagt) och det är verkligen kul. Jag har fortfarande en hel del problem med spelmotorn men jag antar att man vänjer sig. DLCn är i alla fall riktigt bra. Har inte skaffat så mycket än men Peace Sells-albumet har i alla fall laddats ned. Dock så är jag lite irriterad på att det tar så lång tid att låsa upp alla låtar. Jag vill spela Painkiller och Peace Sells men jag blir tvingad att först spela en massa tråklåtar. Måste skaffa mig lite bättre tålamod.


Du kan alltid använda ett fusk för att låsa upp alla låtarna om du vill testa på dem.

Tog väl några dagar innan jag hade vant mig vid spelmotorn efter att bara ha kört GH3 (som är väldigt förlåtande ).

Lyckades filma när jag fick 5* på Panic Attack på trummor idag: http://www.youtube.com/watch?v=RMGbj34Q9oM
We own your fucking dreams!
  • 0
sirjohnnyking - Jäklar vad bra! Tack för svaret
  • 0
Har också Rock Band 2 till Wii nu, riktigt riktigt roligt är det, och mycket skön spelmotor.

Sightread-FCade The Trees, är väl det bästa jag gjort hittils i spelet.
  • 0
1. ride the lightning är faktiskt inte så jävla svår x). den bör inte ligga på sista tiern för gitarr åtminstone, nästsista tycker jag personligen. solot och möjligtvis den snabba strummingen som är med innan och efter solot också ( om ja inte minns fel ) är det som är ganska svårt.

2. Finns det exakt somma downloads till wii som de andra konsollerna, vad gäller rock band 2 ?
Ocarina of Time+ Twilight Princess = Best Games ever !
  • 0
Citerar zeldazelda:
2. Finns det exakt somma downloads till wii som de andra konsollerna, vad gäller rock band 2 ?


Är inte säker på om all DLC finns ännu, men de flesta låtarna ska väl finnas nu.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar zeldazelda:
Finns det exakt somma downloads till wii som de andra konsollerna, vad gäller rock band 2 ?


Inte än, men det fylls på regelbundet och om en viss tid så kommer Wii ha samma DLC som de övriga konsolerna.

FC:ade Carry On My Wayward Son nu också.
  • 0
Min första Rock Band 2-film

Citerar sirjohnnyking:
Du kan alltid använda ett fusk för att låsa upp alla låtarna om du vill testa på dem.


Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Jag har låst upp alla låtar från de två sista grupperna nu i alla fall.

Citerar Crank:
Sightread-FCade The Trees, är väl det bästa jag gjort hittils i spelet.


Lyckades sightread-FCa den jag också. Jag kommer inte ihåg så mycket av låten men jag minns det som att jag var ganska nöjd efteråt i alla fall.
  • 0
Är det bara jag, eller är Rock Bands onlinedel jädrigt jobbig att få match på?
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
Är det bara jag, eller är Rock Bands onlinedel jädrigt jobbig att få match på?


Att hitta andra att spela med? Då ska du helst söka efter klockan 6, alla amerikanare ligger ju och sover annars.
We own your fucking dreams!
  • 0
  • Phip
  • Phip
Hur mycket bättre är Rockband 2 (spelet) än Rockband?

Alltså själva spelet.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Citerar Gamesrule:
Är det bara jag, eller är Rock Bands onlinedel jädrigt jobbig att få match på?


Att hitta andra att spela med? Då ska du helst söka efter klockan 6, alla amerikanare ligger ju och sover annars.



Jasså, tack för tipset
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Phip:
Hur mycket bättre är Rockband 2 (spelet) än Rockband?

Alltså själva spelet.



|---------------------------|

Så mycket bättre!
We own your fucking dreams!
  • 0
Man kan säga att Rock Band 2 är en av världens bästa uppföljare. Då musiken,instrumenten och upplägget är så mycket bättre i tvåan. Inte många spel får så bra uppföljare. Såsom MW2 som inte har så jättemycket som blivit bättre. (Fast, egentligen ingen bra jämförelse)
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
|----------------|


Behöver inte överdriva! Fixade det lite.
Ischlo Pischlo!
  • 0
Citerar Tihtala Isil:
Behöver inte överdriva! Fixade det lite.


We own your fucking dreams!
  • 0
Jävla choke-dag alltså. Chokade på Chiron, Night Lies och Colony of Birchmen.
  • 0
Citerar Crank:
Chokade på Chiron,


Sätter jag solot så missar jag alltid någonstans innan eller efter. Sätter jag allt innan och efter så missar jag alltid i solot. Blir galen på det! xD
We own your fucking dreams!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!