Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Pokemon X & Y Officiell Tråd


Där kom min första förlust online
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Vet inte hur insatta ni är i IVs och breeding men jag håller på att breeda för att få en perfekt Mawile, så jag har en hel del till övers om ni behöver )

Har även froakies, fennekins, bulbasaurs och chespins och en del annat. Min friendcode hittar ni på förra sidan
  • 0
Citerar EmilMo:
Har även froakies, fennekins, bulbasaurs och chespins och en del annat. Min friendcode hittar ni på förra sidan


Har de Hidden Abillities eller vanliga? En Chespin med Bulletproof hade varit trevligt!
Freedom means the right to be stupid
  • 0
Det här är kanske inte heelt rätt tråd att fråga i, men är 2000 kr för ett 3DS XL + laddare + Pokémon X och Pokémon HeartGold något man bör hugga?
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
Det här är kanske inte heelt rätt tråd att fråga i, men är 2000 kr för ett 3DS XL + laddare + Pokémon X och Pokémon HeartGold något man bör hugga?

Ja. På stört. Tycker jag!
  • 0
Har klarat spelet nu, både klarat ligan och fångat alla legendarer. Känner dock att jag börjat tröttnat, har dels inte en suck att få en komplett Pokedex (Gotta catch them all, my ass!) vilket ändå är största nöjet med Pokemon enligt mig. Det finns för många helt enkelt. Dels har inte heller något större intresse att fixa ett ordentligt lag, jag har inte brytt mig om att superträna utan har tagit mina favoriter och tränat dem bäst jag kunnat.

Har för tillfället:
Charizard lv 80
Blastoise lv 78
Tyranitar lv 80
Raichu lv 80
Gardevoir lv 78
Dragonite lv 77

Lägger spelet på hyllan nu och inväntar något roligt event(hoppas på Mew, Lugia, Ho-oh och Celebi) och nästa del.
  • 0
Citerar Setzer Silver:
*text*


Du som onekligen spelat en del, kan du upplysa mig som knappt spelat Pokémon sedan Generation II;
Hur är det med utbudet av Pokémon i X/Y, finns liksom alla 700 med i spelet eller hur funkar det?
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
Du som onekligen spelat en del, kan du upplysa mig som knappt spelat Pokémon sedan Generation II;
Hur är det med utbudet av Pokémon i X/Y, finns liksom alla 700 med i spelet eller hur funkar det?


Nej, alla pokemon finns inte med. Som exempel kan du bara fånga fyra legendariska pokemon (Yveltal/Xerneas, Zygarde, Mewtwo och EN av de tre legendariska fåglarna, vilken beror på vilken starter du tog). Jag vet att man kan byta till sig pokemon från Black/White med uppföljare. Jag vet dock inte vilka pokemons som finns med i de spelen eller om man kan byta mellan White och t.ex. Soul Silver.

Men annars finns ett gott utbud av Pokemons från alla generationer och jag har hittat många av mina gamla favoriter i spelet. Jag har likt du inte spelat så mycket Pokemon efter andra generationen men har tyckt att detta var ett toppen spel.
  • 0
Hade tänkt träna en Goodra men vet inte riktigt vilket set jag ska köra på.
Jag funderar på att göra ett trick room set med Sassy, Quiet eller Modest Nature, men är inte riktigt säker.
Freedom means the right to be stupid
  • 0
Yo! Undrar om någon vet med sig att de har ett Friend Safari av typen Normal där man kan finna Ditto? Vore ohyggligt uppskattat om vi kunde byta FC's om så vore fallet. Själv har jag Electric med Luxio, Stunfisk och Emolga (om jag minns rätt).

Citerar Gamer_93:
Hade tänkt träna en Goodra men vet inte riktigt vilket set jag ska köra på.
Jag funderar på att göra ett trick room set med Sassy, Quiet eller Modest Nature, men är inte riktigt säker.


Ska också köra en Goodra men tänkte att den skulle vara en Sp. Def wall, Calm då. Sjukt episk Pokémon!
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
  • 0
Om någon har en Vulpix eller Growlithe i sin Safari får ni mer än gärna skicka iväg ett fint litet PM till mig! Letat som en galning. Folk är inte kloka vad de kräver för semi-rares..
Did I have an impact on the world and the people around me or did every word I spoke come out verbal and unintelligible?
  • 0
Citerar EmilMo:
Popoffer [1246-8998-0685] om ni vill adda mig, addar tillbaka alla som svarar på mitt inlägg med friendcode )



Min FC är: 0662-3852-7641.
  • 0
Hej! Har en Mareep jag är intresserad av att byta bort. Den är Calm och har 31 IV's i Hp, Sp.Atk och Sp.Def. Skicka PM om ni har något bra att erbjuda tillbaka!
  • 0
Hej, skulle någon vilja bli vän med mig på Pokemon Y så jag kan byta några Pokemon fram och tillbaka som utvecklas vid byte med items(Seadra, Rhydon m.m.). Vågar inte lägga ut dem på UTM så chansen är stor att någon tar dem utan att ge tillbaka något av lika värde.

PM mig i sånna fall
  • 0
Har skapat ett team som jag tror är oslagbart och jag skulle vilja testa denna hypotes med er GR medlemmar som försökskaniner. Om ni inte är rädda för att förlora stenhårt så adda min FC: 1822-0189-9082 så kan vi mötas och jag kan dela ut flamberat samt välkryddat stryk!
  • 0
Citerar Setzer Silver:
Hej, skulle någon vilja bli vän med mig på Pokemon Y så jag kan byta några Pokemon fram och tillbaka som utvecklas vid byte med items(Seadra, Rhydon m.m.). Vågar inte lägga ut dem på UTM så chansen är stor att någon tar dem utan att ge tillbaka något av lika värde.

PM mig i sånna fall


Någon som vill hjälpa?
  • 0
Citerar Setzer Silver:
Hej, skulle någon vilja bli vän med mig på Pokemon Y så jag kan byta några Pokemon fram och tillbaka som utvecklas vid byte med items(Seadra, Rhydon m.m.). Vågar inte lägga ut dem på UTM så chansen är stor att någon tar dem utan att ge tillbaka något av lika värde.

PM mig i sånna fall


Behöver fortfarande hjälp. Någon som orkar hjälpa mig?
  • 0
någon som har en haunter eller gastly i naturen modest?

Tillagt 2014-01-21 01:09:
jag kan hjälpa dig setzer silver
[url=http://eu.playstation.com/psn/profile/Phongisen/] [img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Phongisen.png[/img] [/url]
  • 0
Någon här som har koll på Pokémon Bank?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Många som lirar Pokemon här på GR? Tänkte försöka skaffa några friendscodes/ friend safari
  • 0
Detta är det första pokemonspelet jag har fastnat för sedan Pokemon Gold (ej remaken som var skit) Har spelat 8 timmar än så länge.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Är det enklare att skaffa sig ett competitive team i X/Y, eller är det fortfarande samma ändlösa grindande?
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Ser på Serebii att det har tillkommit tre legendarer till denna generation, någon som vet om det har varit något event där man kan få dem eller om det kommer något?

Tillagt 2014-07-20 17:47:
Såg nu att de två sista inte var officiellt utannonserade än.
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
  • 0
Slog ju till på en 2DS för en femhunka härom veckan, har nyss köpt Pokémon Y (brorsan har X). Vi är båda "n00bs". Jag ägde aldrig en gameboy när mina polare i mellanstadiet sprang runt och spelade Pokémon Red osv. Men jag har genom åren provat lite och nu när jag för första gången har en handhållen konsol så slog jag till.

Bara börjat lite smått, tycker spelet är mysigt och roligt. Men så gjorde jag (misstaget?) att googla lite. Folk kastar omkring termer som t.ex "EV" och "IV". Och jag fattar nada av det.

Vanligtvis i spel (vad jag än spelar) så brukar har vara den som vill göra så bra ifrån mig jag kan, t.ex levla upp, hitta bästa gear osv. Vad jag förstår har dessa termer med träningen av Pokémon att göra. Jag vill ju inte träna "fel".

Så finns det någon vänlig själv som kan förklara lite? Behöver såklart inte vara detaljerat till max, även lite korta förklaringar är till hjälp.

En sak till, bör jag bara spela igenom spelet först och sedan fokusera på träning, eller ska jag göra det "on the go" liksom?
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
adda mig den som vill och skicka sen ett pm med eran friend code så jag kan adda er också
friend code: 2621-4018-6868
[url=http://eu.playstation.com/psn/profile/Phongisen/] [img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Phongisen.png[/img] [/url]
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!