Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Amerikansk/japansk konto på PSN??


Hej!

Jag har nyligen införskaffat en PS3'a och undrar hur man går till väga om man vill skapa konton för att ta del av amerikanska respektive japanska playatation store?

Sedan läste jag något skumt i onliehjälpfilen om att installera PS2 spel på HDD'n... Någon som vet något om detta??

Tacksam för hjälp /Jim
  • 0
http://www.ps3bloggen.se/guider/guide-playstation-store
---

Så här gör du:

1. Gå till Användare > Skapa en ny användare, och döp användaren till t.ex. "<ditt namn usa>".
2. Logga in som den nya användaren och gå till Nätverk > Anmäl dig till PlayStation Network
3. Välj "Create new account" och godkänn licensavtalet.
4. Välj landet du vill använda och skriv ditt födelsedatum.
5. Välj att skapa ett Master Account (det första alternativet) och godkänn licensavtalet (längst ned till höger)
6. Ange en e-postadress (ej samma som för ditt vanliga konto) och fyll i resten av uppgifterna. Välj att logga in automatiskt. För adress valde jag en nonsensadress med påhittade siffror för Hong Kong och Japan, samt California och 90210 för USA. Heja familjen Walsh!
7. Välj att inte fylla i kreditkortuppgifter (din bank kommer ändå inte att godkänna köp med fel adress).
8. Som PlayStation ID kan du välja vad du vill, t.ex. ditt namn + japan/usa/hongkong
T-rex wins!
  • 0
Woooh sweet info TNX ;) Ska testa med en gång!
  • 0
  • xbit
  • xbit
jag har testat det och jag får ingen kontakt alls, när jag kommer till skriv in email och allt stämmer och jag ska trycka fortsätt men så står det att inloggnings-uppgifterna stämde inte och att jag borde försöka på nytt. samma problem har pågått i en vecka tror jag. nån som vet vad de kan vara för fel?
a relife I just don't stress
  • 0
är det olika stores i varje land eller världsdel
ok
  • 0
här finns en guide till hur man fixar japanskt psn
http://www.japanesepsn.com/
funkar skitbra dock e hela storen på japanska så d e svårt att se va d e för spel, nån som har nåra tips på nåt man kan ladda ner från japan?
PSN: Exuly
  • 0
Citerar fredrik93:
är det olika stores i varje land eller världsdel


Ja, självklart usa får alltid demos först orka vänta på eu
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!