Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Ring of death (Xbox 360)


Citerar krazee:
För att Xbox 360 har, enligt mig, det bästa spel utbudet. T.ex. Mass Effect, Halo 3. Den är också relativt billig om man jämför med PS3:an och en PC som man kan spela på utan att skiten laggar ur.
A men va fan har man köpt en grej för 2000-3000 kr så ska den väll för fan inte gå sönder dagen efter typ eller efter några dagar/veckor Värdelöst
  • 0
Citerar player mac:
Citerar krazee:
Nej men ni förstår vad jag menar, kan man få lite tips kanske?


1. Ring och säg att de ska komma och hämta en Xbox 360 till Tyskland.

2. Säg din adress.

3. Bestäm en tid (brukar vara ett intervall på ca 4-5 timmar - det bästa de kan göra) och en dag.

4 Skriv ut fraktsedeln du fick e-mailad av UPS.

5. Fixa en kartong(ICA eller nåt. Jag braukar ta min gamla som jag fått xboxen tillbaka i när jag skickat den tidigare till frankfurt), och vaddering.

6. ta ut eventuell skiva ur läsaren, ta bort hårddisken och alla sladdar.

7. Packa ner boxen och tejpa. Fäst fraktsedeln utanpå så att de kan scanna av koden när de hämtar den.

-------------------

Kolla på ups hemsida var din box befinner sig genom referensnumret du fått av microsoft/UPS.

Under tiden den lagas får du ett nytt referensnummer av Microsoft. Du ser det om du loggar in på xbox.com - reparation/service.

Vänta ca en-två veckor. Tillslut kommer de hem till dig med boxen. Om du inte är hemma lämnar de en lapp i brevlådan och kommer en annan dag. Du kan också hämta den på UPS-service center om du bor nära ett sånt.


Tack för informationen, väldigt bra och enkelt beskrivet. Varför kan inte UPS och Microsoft skriva på hemsidorna så som du har gjort.
Nu ska jag ringa UPS på direkten.

Tillagt 2009-04-02 17:11:
Ups var fan rätt så bra. De var här på 10 minuter och hämtade Xboxen. Men jag visste inte hur man vek ihop lådan från Ica, så UPS snubben fick hjälpa mig.
"Everyone dies, someone has a bullet out there for you and doesn't know it. The key is to die of long life before the bullet gets you."
  • 0
hade det på min första 360 och kunde fixa det med handduks trixet när jag hade fixat den märkde jag även att min 360 va avstäng från xbox live lustigt att jag fick det samtidigt som 360 vart avstängd.
  • 0
Citerar KopyKatz:
hade det på min första 360 och kunde fixa det med handduks trixet när jag hade fixat den märkde jag även att min 360 va avstäng från xbox live lustigt att jag fick det samtidigt som 360 vart avstängd.


lol läskigt
Mr. Bubbles.... why wont you wake up ?
  • 0
nu lär jag också hålla på och strula med supporten.. jag har ringt en gång men då svarade en skåning och man hörde inte så mycket av det han sa men han sa att man skulle registrera sin xbox 360, vad man gör man sen då?

Står också att min garanti har gått fast jag hade den 1-2 år... Har en RRoD också men hur mycket kostar hela paketet, att få den "reparerad" skickad till Tyskland?

fyfan trökigt det är
Mr. Bubbles.... why wont you wake up ?
  • 0
det ska va gratis om du har kvitto
  • 0
Jag ska skicka min 360 på lagning. Så man ska alltså ringa supporten och be dom skicka någon som hämtar boxen?
Hallowed Be Thy Name
  • 0
Citerar Hallowed:
Jag ska skicka min 360 på lagning. Så man ska alltså ringa supporten och be dom skicka någon som hämtar boxen?

japp jag tror ups kommer o hämtar den.

Tillagt 2009-04-17 17:57:
Efter att jag hade fixat RroD och startade 360n funkade allting bra tills jag lyssnade på fläkten. Den låter mycket högre än normalt. vet ju fan vad som e felet....har någon mer haft detta problemet?obs att jag själv fixade problemet inte microsoft
  • 0
har nån här haft ring of deth och det försvan efter en time
  • 0
time ?

Har Microsoft förlängt garantin på Xbox nu ? I så fall med hur länge
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
menar att det är bara en time med ring of deth och sen funkar xboren som den ska
  • 0
Xbox 360 ring of death guide.


Om spelet jävlas (såsommitt).... Dvs RROD (red ring of death) lyser på din konsol, 3 röda lampor, så vill ja bara säga att handduks metoden fungerar!

Vad som händer är att du överhettar xboxet och resetar din konsol. Själv skruvade jag isär min konsol nästan helt och drog ur kabeln som går till dom 2 fläktar som finns.

Sedan kopplade ja i strömkabeln igen, slog på mitt xbox utan någon fläktkylning och väntade ungefär 5 minuter tills bara 2 lampor lyste rött och då betyder de att xboxet är överhettat, dra då ur strömkabeln och vänta 20-30 minuter så konsolen kyls ner.

koppla sedan in allt och slå på xboxet. Och nu lyser de grönt Men börja inte spela på en gång utan stäng av konsolen igen och låt den stå en par timmar.

Har inte provat handduks metoden själv men de är absolut samma sak som sker bara de att de går fortare och är pålitligare att koppla ur fläktarna.

Själva skruvningen i xboxet är super enkel och de finns många guider på youtube om hur du skruvar isär det! Vill bara påminna alla om de här inte är 100% effektivt på alla konsoler! Men de fungerade på mitt. Och även att problemen KAN komma tillbaka efter en viss tid, Men de är endå inte hopplöst.

Orkar faktiskt inte skriva hur man gör då för de finns redan så mkt information överallt på nättet. Släng bara inte xboxet för de går att laga och allt snack om att lödningarna smälter och flyter ut å blablabla är bara skitsnack.

De är små fyrkantiga plater under kylflänsarna som får dålig kontakt efter ett tag för dom blir skitiga å de är den kontakten som kan bli bättre om du överhettar.

För att få låss kyl grejjerna skruvar du bort allt så du håller i moderkortet sen klickar du bort X:en på undersidan å drar sedan kylisarna rakt upp. Torka dom 4kantiga speglarna och he på lite smörja, skruva ihop skiten och allt är som nytt.

Ville bara klargöra för alla, hoppas de hjälper. Mitt fungerar fortfarande felfritt
  • 0
Är en "Jasper" helt Rrod fri?
Där ser man, sa den Blinde till Den Döve.
  • 0
Asså när ja skickade in min xbox så skicka ja mä hårdisken, kmr den bli"raderad" då : P ?
  • 0
Köpte min konsoll hösten -08 (mindre än 1 år sedan alltså). Men jag har inget kvitto kvar. Kan jag fortfarande få den fixad gratis? Om du inte vet säkert, svara inte.
Liknelser är för folk som saknar intellekt till att se på saker som de egentligen är.
  • 0
Citerar Everse:
Köpte min konsoll hösten -08 (mindre än 1 år sedan alltså). Men jag har inget kvitto kvar. Kan jag fortfarande få den fixad gratis? Om du inte vet säkert, svara inte.


bump
Liknelser är för folk som saknar intellekt till att se på saker som de egentligen är.
  • 0
Citerar mark71:
Asså när ja skickade in min xbox så skicka ja mä hårdisken, kmr den bli"raderad" då : P ?



det var väl lite korkat att skicka med den, men jag tror de låter bli den. Om inte så märker du det när du spelar på den nästa gång...
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Jag har fått RROD, det lyser nere på högra sidan, va betyder d?
  • 0
Citerar Alanovic:
Jag har fått RROD, det lyser nere på högra sidan, va betyder d?


Svarade du inte precis på din fråga?
I mörkret hörs inga tårar.
  • 0
Lådan har fått RROD, 3år + har gått senast den var på lagning i Tyskland, När jag försöker registrera serienummret på support sidan funkar det icke så man ser om garantin gäller. Är det ens värt att ringa supporten och be dem hämta lådan när "garantin" för att få den lagad är över? Någon som har några förslag? Eller är det så att det inte finns någon viss tidsperiod för att få den lagad och skickad ner till Tyskland med UPS?
Andy:7300-3543-9225/Animal Crossing New Leaf
  • 0
Asså mitt xbox är från året det släpptes (vet inte hur längesen det var) men jag bara registrera mitt xbox fick ups lapp på eposten och ska packetera det snart och gå till ups och skicka iväg det... hur ser dom när jag köpte mitt xbox?
  • 0
Citerar Shooobes:
Asså mitt xbox är från året det släpptes (vet inte hur längesen det var) men jag bara registrera mitt xbox fick ups lapp på eposten och ska packetera det snart och gå till ups och skicka iväg det... hur ser dom när jag köpte mitt xbox?
De kan se på ett kvitto när du köpte den om du har ett sådant, annars står det på xboxen när den är gjord. Men vet inte hur det där fungerar.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Citerar Shooobes:
Asså mitt xbox är från året det släpptes (vet inte hur längesen det var) men jag bara registrera mitt xbox fick ups lapp på eposten och ska packetera det snart och gå till ups och skicka iväg det... hur ser dom när jag köpte mitt xbox?


Tror att serienumret visar det.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Nån som vet ett bra sätt att packa Xboxen? Hur slittåligt måste den vara?
A non random stalker
  • 0
Citerar Antons game:
Nån som vet ett bra sätt att packa Xboxen? Hur slittåligt måste den vara?


Har aldrig hört talas om enheter som gått sönder i frakten, men packa tight med mjuka saker som gamla handdukar eller liknande. Och glöm för sjutton inte att ta bort hårddisken!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!