Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Wii U - kommer spelen bli värdefulla?


Sedan några år har jag samlat på mig i stort sett alla GameCube-titlar jag tycker är värda att ha i samlingen, vilket har resulterat i ungefär 130 spel. Alla är förstås inte jättevärdefulla, men överlag kan man säga att multiformatsspelen är i regel som dyrast till GameCube.

Det är ingen hemlighet att det tyvärr inte går så bra för Nintendos Wii U heller, så jag börjar fundera på om många av spelen till den kommer till att bli värdefulla så småningom när Wii U plockas bort ur butikssortimenten?

Vad tror ni, och om ni tror som jag, vilka av titlarna som finns till Wii U idag tror ni kan komma att bli värdefulla rariteter i framtiden?

Jag tror på diverse eventuella samlarutgåvor av Wii U-spel, men den första titel jag kommer att tänka på är Monster Hunter 3 Ultimate, av någon anledning.
Gamertag: II Linus II
  • 0
Jag tycker personligen att de flesta titlar av Nintendos egna skapelser som Zelda, Mario Kart och dylikthåller ett värde och går uppåt istället för nedåt. Kan tänka mig att spel som inte går hem i väst som Monster Hunterkan gå upp i värde väldigt mycket.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
  • over
  • over
Allt kommer säkert bli värt något om 20 - 30 år.. unge fär som 90 - 80 tals spel idag.

o som ogge skrev.. zelda spelen o mario är en safe bet.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Fast zelda och mariospel är mer värdebeständiga än värdefulla ser jag det som. De har ett högre andrahandsvärde än genomsnittet men de är också de spelen som säljer mest så några rariteter blir de aldrig. Men det ska bli intressant att se prisutvecklingen på Wind waker HD, då det känns som en mindre kommersiellt framgångsrik del i serien.
Gamertag: II Linus II
  • 0
  • over
  • over
Citerar Blodpixel:
Fast zelda och mariospel är mer värdebeständiga än värdefulla ser jag det som. De har ett högre andrahandsvärde än genomsnittet men de är också de spelen som säljer mest så några rariteter blir de aldrig. Men det ska bli intressant att se prisutvecklingen på Wind waker HD, då det känns som en mindre kommersiellt framgångsrik del i serien.


Det är där problemet förr det var lika dant för att zelda o mario såldes mest.. men då var det färre som hade konsoller än idag, men som sagt samlings boxar och tid. om du har en helt repfri skiva om tex 20 år så lär den vara ganska ensam. änna mer om den fortfarande är in plastad.
de lär toligen inte vara värda nått förns det blir nostalgi med WiiU vilket e ett bra tag framöver.

antaligen kommer inte Ww HD kommre i närheten av vad orginalet kommer kosta..
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
. om du har en helt repfri skiva om tex 20 år så lär den vara ganska ensam. änna mer om den fortfarande är in plastad.
de lär toligen inte vara värda nått förns det blir nostalgi med WiiU vilket e ett bra tag framöver.

antaligen kommer inte Ww HD kommre i närheten av vad orginalet kommer kosta..


Visst lär det dröja, men det är ju det vi spekulerar om. 5-10 eller trettio år spelar ingen roll.
Gamertag: II Linus II
  • 0
Har svårt att tänka mig att Wii U kommer gå att spela på om 30 år. kontrollen kommer självdö.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
  • Jedi
  • Jedi
Om jag inte minns fel så kostar ett The Legend of Zelda: Twilight Princess(wii) mer i dag än när det släpptes, så jag tror nog att en del spel på Wii-U kan få ett ökat värde. Åter står att se om försäljningen av Wii-U kommer att ta en större vändning uppåt eller inte och om det kanske påverkar värdet på Wii-U spel i framtiden.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
  • 0
Citerar Jedi:
Om jag inte minns fel så kostar ett The Legend of Zelda: Twilight Princess(wii) mer i dag än när det släpptes, så jag tror nog att en del spel på Wii-U kan få ett ökat värde. Åter står att se om försäljningen av Wii-U kommer att ta en större vändning uppåt eller inte och om det kanske påverkar värdet på Wii-U spel i framtiden.


Kostar runt 300kr nytt. GC versionen är den som är värd något
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Har svårt att tänka mig att Wii U kommer gå att spela på om 30 år. kontrollen kommer självdö.


Sant, mer hidden-gems finns från den första PS eller N64. Destruction Derby och andra titlar från Psygonsis är däremot mer udda än de flesta Wii-spelen. Btw, checka in MetalRockJesus på Youtube om ni vill veta om en del schyssta gems till olika konsoler.

Tur också för den som har den nu antika Gizmondo som avled för tidigt. Spelet Colors till den konsolen har jag hört ska vara en riktigt bra GTA-klon.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Nintendos Wii U-spel kan mycket väl komma att bli (mer) värdefulla än vad de är idag, ty liknande procedurer skett från tidigare konsolgenerationer. Oavsett vad så är Wii U-spelen värdefulla som de är idag. Riktigt bra kvalité på alla de titlar jag äger.
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Gamecube spelen är generellt sett dyrare än spel till PS2/Xbox, anledningen är för att spel till Gamecube inte tillverkades lika många utav och är därför svårare att hitta. Detsamma gäller också Wii U, så jag skulle säga att det absolut kommer finnas riktigt värdefulla spel till Wii U.

Tillagt 2014-12-14 06:01:
Citerar Siegfried:
Har svårt att tänka mig att Wii U kommer gå att spela på om 30 år. kontrollen kommer självdö.


Kontrollen kommer självdö? hur menar du nu?
  • 0
Citerar CapYx:
Tillagt 2014-12-14 06:01:
Citerar Siegfried:Har svårt att tänka mig att Wii U kommer gå att spela på om 30 år. kontrollen kommer självdö.

Kontrollen kommer självdö? hur menar du nu?


Självmord genom dränkning kanske
Enjoy Whisky dear friend - Friend, their Whisky enjoy
  • 0
Citerar maaden:
Citerar CapYx:Tillagt 2014-12-14 06:01:
Citerar Siegfried:Har svårt att tänka mig att Wii U kommer gå att spela på om 30 år. kontrollen kommer självdö.

Kontrollen kommer självdö? hur menar du nu?

Självmord genom dränkning kanske


haha, ber till gudarna att den nya paddan är vattentät då ;)
  • 0
Tror Bayonetta 1 + 2 kan bli riktigt värdefullt.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Och möjligtvis New Super Luigi U på fysisk skiva! Jag fick i alla fall leta ett längre tag innan jag hittade det (i nyversion, dessutom).
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Citerar Exicutor:
Och möjligtvis New Super Luigi U på fysisk skiva! Jag fick i alla fall leta ett längre tag innan jag hittade det (i nyversion, dessutom).


Japp, definitivt. Dessutom sticker den ut med sitt gröna fodra.

Ett annat Wii U-spel som troligtvis kan bli väldigt värdefullt är kommande Project Zero (limited edition) till Wii U. Lär inte säljas i särskilt många ex.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Metroid Prime till GC är dyrare idag än det var vid släpp. Trilogy paketet till Wii kostar 700-900 kr idag kanske mer. Så det är ett exempel som kan bli rätt värdefullt i framtiden. Dock är det inte Wii U men ett exempel.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Förmodligen blir de mycket mer värda än saker på andra format. Ja. Eftersom antalet kopior är i regel mindre än på andra konsoler.
Jag hatar det här stället
  • 0
Spännande! Det ska bli kul att se hur det blir i framtiden. Allt styrs ju på tillgång och efterfrågan. ;)
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!