Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

PS4 eller Xbox One?


Hej alla medlemmar,

Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag ska spendera mina pengar på PS4 eller Xbone? Anledningen till detta är att jag egentligen lutar mer åt PS4 men så verkar det som att Xbone är en bättre "media" maskin. Att kunna streama från datorn, spela mp3, cdskivor är ganska viktigt för mig, Xbone har även en fjärrkontroll vilket PS4 inte har.

Vad tycker ni, alla expert tips är välkomna för att underlätta mitt beslut.
  • 0
Jag har både en PS4 och ett Xbone och kan tycka PS4at är bättre, men de beror på att jag tycker de exklusiva spelen till PS4 är bättre. Mellan maskinerna tycker jag inte det skiljer så mycket mer än att menyerna och Ps store flyter på lite bättre än vad det liknande gör på xbonen. De kanske dock har att göra med att xbone inte är officielt släppt i Sverige, men vad vet jag?

Under den förra generationen föredrog jag Xbox 360s handkontroll mer än PS3s, nu är de likvärdiga, väldigt olika men båda bra och sköna kontroller.

Mitt tips är att införskaffa den konsol med de exklusiva spel som passar dig. Gillar du Uncharted o Killzone eller Forza och Halo?
  • over
  • over
Citerar Geomusic:
Hej alla medlemmar,

Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag ska spendera mina pengar på PS4 eller Xbone? Anledningen till detta är att jag egentligen lutar mer åt PS4 men så verkar det som att Xbone är en bättre "media" maskin. Att kunna streama från datorn, spela mp3, cdskivor är ganska viktigt för mig, Xbone har även en fjärrkontroll vilket PS4 inte har.

Vad tycker ni, alla expert tips är välkomna för att underlätta mitt beslut.


GÅ på spelen och enbart spelen, vilka spel du tycker e bästa.. vem använder fjällkontroll ? .. handkontrollen gör ju exakt samma saker.
ANG media spelare så är xbox one bättre i nuläget men sony har sagt att all dlna och cd support kommer.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Äger dem båda men spelar oftast på min ps4!
Ingen jätteanledning mer än att jag tycks trivas bättre med deras handkontroll...

X1 har jag enbart pga de exklusiva titlarna, och allt annat köps på min ps4a
  • 0
Citerar over:
Citerar Geomusic:Hej alla medlemmar,

Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag ska spendera mina pengar på PS4 eller Xbone? Anledningen till detta är att jag egentligen lutar mer åt PS4 men så verkar det som att Xbone är en bättre "media" maskin. Att kunna streama från datorn, spela mp3, cdskivor är ganska viktigt för mig, Xbone har även en fjärrkontroll vilket PS4 inte har.

Vad tycker ni, alla expert tips är välkomna för att underlätta mitt beslut.

GÅ på spelen och enbart spelen, vilka spel du tycker e bästa.. vem använder fjällkontroll ? .. handkontrollen gör ju exakt samma saker.
ANG media spelare så är xbox one bättre i nuläget men sony har sagt att all dlna och cd support kommer.


Det låter lovande om Sony säger att dlna och cd support kommer till PS4, då är jag beredd att vänta på denna uppdatering. Jag gillar sonys exklusiva titlar mer än Xbone
  • 0
sålde båda mina då jag ej har tid att spela och att det inte var några intressanta spel som kommer till nåt av dom ;)
  • 0
Citerar tattooed85:
sålde båda mina då jag ej har tid att spela och att det inte var några intressanta spel som kommer till nåt av dom ;)


Vilken tur att jag har tid att spela, trots 2 ungar och jobb
  • 0
Jag och två kompisar spelade in en podcast i veckan om vilken konsol vi funderar på att köpa och varför. I ett avsnitt vi spelade in i september förra året lutade vi alla åt Xbox One då vi alla redan ägde 360:n. Men det har blivit en del förändringar sedan dess och nu vet vi mer. Vi tar upp fördelar och nackdelar, vad vi ser mest fram emot för spel och lite annat.

Lyssna gärna här: http://s53.podbean.com/pb/1435186af35668233937240a57d588b7/
53b8fca6/data2/blogs60/641831/uploads/Lagetannars__20140704.
m4a


iTunes: https://itunes.apple.com/se/podcast/laget-annars-podcast/id73355
5041?mt=2
  • 0
Jag var i samma sits efter E3 mässan (som inte gjorde det lättare). Konsolerna i sig är rätt lika så det var spelen som gjorde mitt val. Jag tänkte efter vilka spel jag vill lira helst och vilka spel som kommer inom en snar framtid. Kollade på dom exklusiva och vilka exklusiva som kan komma i framtiden och tog mitt beslut efter det.
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Xbox One utan tvekan. Gör så mycket mer och gör det så mycket bättre. Jag sålde min PS4.
  • 0
Citerar internethandlare:
Xbox One utan tvekan. Gör så mycket mer och gör det så mycket bättre. Jag sålde min PS4.


Du får väldigt gärna utveckla vad den gör "mer".
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Jag pratar med den

Gillar menyn och allt som finns där lite mer än på PS4, och så handkontrollen och Forza. Hela paketet är en fröjd att använda
  • 0
Citerar internethandlare:
Gillar menyn och allt som finns där lite mer än på PS4


Menyn är typ något av det jag gillar minst med den (utöver hur instabil och buggig maskinen kan vara) . Både Ps4 och Xbone har ganska sådär menyer. Ps4 vinner lite enligt mig för att man snabbare kommer in i butiken och inställningar (om man räknar bort röstkommandon såklart).

Citerar internethandlare:
och så handkontrollen och Forza. Hela paketet är en fröjd att använda


Det var inte så mycket mer och inte så mycket bättre to be honest.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Av mina kompisar kommer flest att köpa ps4 men jag gillar de exklusiva spelen på x1 bättre. Jag kan inte välja mao. Ngn som kan vägleda?
  • 0
Just nu överlägset Xbox One.

PS4 köper jag när det börjar komma intressanta exklusiva spel
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar zamorano16:
Av mina kompisar kommer flest att köpa ps4 men jag gillar de exklusiva spelen på x1 bättre. Jag kan inte välja mao. Ngn som kan vägleda?


I ditt fall spel eller vänner, Antingen går du på spelen o hoppas att dom köper en xb1 eller så hänger du med vännerna o spelar det dom spelar
Jag har vart här! Du kommer inte undan
  • 0
Vill gärna svara Xbox One men tror nog att ps4 är det bästa alternativet just nu.
Forza Lazio!
  • 0
Va tror ni om Xbox One 500GB - Day One Edition med Fifa 15 + Forza 5 för 3.999kr?

Är inte det en rätt nice deal?
De skulle iaf vara en av anledningarna vågen skulle väga åt X1-hållet...
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Citerar Teddycore:
Va tror ni om Xbox One 500GB - Day One Edition med Fifa 14 + Forza 5 för 3.999kr?

Är inte det en rätt nice deal?
De skulle iaf vara en av anledningarna vågen skulle väga åt X1-hållet...


Beror helt på om man är sugen på sport och bilspel, men priset var väldigt bra.
Forza 5 är roligt.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!