Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Hur spelar ni era spel?


Är ni inbitna Gamers som inte bara klarar spelet utan samlar allt som går?
Eller klarar ni ut spelen och sen får de vara bra?
  • 0
Jag brukar för det mesta bara klara av spelen och sedan gå på nästa, eftersom
det alltid finns ett annat spel som jag vill testa eller fortsätta på. Jag har nog inte heller riktigt tålamod till att samla hundra procent;)
  • 0
Spelar oftast för story, och känner mig nästan alltid mätt efter det.
  • 0
I flera av fallen har jag spelat ett spel, bra eller dåligt och sedan låtit det vara.

Har t.ex. bara klarat av Halo 4, Bioshock Infinite, Mass Effect serien, Forza Motorsport 4/ Horizon en gång.

Klarat Far Cry 2, Bioshock 1-2, Crysis, Crysis 2, Burnout Paradise och Left 4 Dead 2 ett par gånger drygt.

Klarat Halo 2, Half Life 2, Resident Evil 5, Left 4 Dead, Dragon Age och Dead Space 2.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Nu när backlogen är enorm och mycket annat intresserar blir det oftast storyn men händer att jag dröjer mig kvar, beror mycket på hur kul spelet är och hur givande det känns att samla på allt eller spela alla sidouppdrag.

Brukar iofs spela igenom spelen långsamt och utforska det mesta redan i storyn så kan va en bidragande orsak att jag inte orkar gå tillbaka efteråt för att komplettera.
  • 0
Förut gick jag bara på handlingen och började lira nästa så fort spelet var avklarat. Numera försöker jag hitta alla sidouppdrag, hemligheter o.d.
  • 0
Letar sido-uppdrag innan jag fortsätter med huvudmålet och varierar däremellan. Utforskning älskar jag såvida det finns i spelet jag spelar. Det varierar spel till spel, filmiska äventyr är så hårt styrda och linjära att det inte finns något att göra förutom att följa rälsen.

Älskar såklart handling före allt annat.
I bajs växer det bäst
  • 0
Det beror på spelet. Jag börjar alltid med att hänge mig åt storyn och om jag sedan älskar den spenderar jag gärna tid till extragrejer och att samla saker eller att helt enkelt bara köra om storyn en gång till.
"My Wonderland is shattered. It's dead to me."
  • 0
Citerar DennisL:
Är ni inbitna Gamers som inte bara klarar spelet utan samlar allt som går?
Eller klarar ni ut spelen och sen får de vara bra?


Spelar fram tills dess att det blir tråkigt. Oftast är det en bra bit innan spelet faktiskt är slut.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Storyn är viktig, även om trophies känns lockande så håller jag mig till the basic stuff först.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Upplevelsen, sp först, där jag tar mig genom storyn och mixar in mycket free roam om spelet tillåter mellan uppdragen, brukar aldrig peta på mp om jag inte köpt det för mp. Atmosfären är det viktigaste för mig i ett spel, med det följer ju oftast en involverande berättelse, bra karaktärer och kanonbra spelmekanik. Däremot så samlar jag aldrig collectibles/trofeer det ser jag som slöseri och väl värda belöningarna existerar inte för detta, plus att det tillför ingenting för mig. Trots detta kan jag viga hundratals timmar med en del spel.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Beror lite på vad det är för spel, men rent generellt brukar jag bara klara spelet/storyn innan jag känner mig färdig. I öppnare spel brukar jag dock försöka späda ut storyn med hjälp av sidouppdrag som jag hittar, men vanligtvis brukar jag inte klara ett spel till 100 % innan jag ger mig på nästa.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Det beror helt på hur pass bra spelet är. Är spelet bra så lägger man givetvis mer tid på det, men någon "collect-em all" sjukdom lider jag inte av. Det finns en i princip obegränsad mängd spel, men begränsat med tid och liv att spela detta. Av just denna anledning så går spel som kräver skill (fighting, rts osv) varma under många många timmar i strävan efter perfektion - då man gradvis blir bättre. Med storyspel slösar man ju bara sitt liv efter att man spelat igenom storyn.
https://youtu.be/zPcZ-v5C0hk <-- här recenserar jag skit på engelska. Gör ett besök, lägg en kommentar! :)
  • 0
Jag placerar skivan i konsolen och startar sedan spelet.
Holy stuff! It talked! Wow-cow-chow!
  • 0
Citerar lillekjell:
Jag placerar skivan i konsolen och startar sedan spelet.


Och sen..... Sitter du bara där och glor?
https://youtu.be/zPcZ-v5C0hk <-- här recenserar jag skit på engelska. Gör ett besök, lägg en kommentar! :)
  • 0
Citerar Growler:
Och sen..... Sitter du bara där och glor?



Ibland tar jag även upp handkontrollen och rör på styrspakarna.
Holy stuff! It talked! Wow-cow-chow!
  • 0
Citerar lillekjell:
Ibland tar jag även upp handkontrollen och rör på styrspakarna.



Men bara ibland? Hehe. Okonventionellt sätt att lira på.
https://youtu.be/zPcZ-v5C0hk <-- här recenserar jag skit på engelska. Gör ett besök, lägg en kommentar! :)
  • 0
Citerar Growler:
Men bara ibland? Hehe. Okonventionellt sätt att lira på


Ja, då det är cutscenes brukar jag faktum mest sitta och glo.
Holy stuff! It talked! Wow-cow-chow!
  • 0
Beror på vilket spel där . Går mest på storyn , någon enstaka gång går jag tillbaks och spelar om det . Men det ligger oftast något spel som jag är sugen på och väntar .
  • 0
Jag brukar försöka att göra sidouppdragen samtidigt som jag gör storyn (kan bli väldigt förvirrande ibland...), Men det är sällan som jag går tillbaka i spelet efter att jag är klar med storyn
  • 0
Med handkontroll eller mus och tangentbord.
Kom igen nu Britt-Marie! Kör för fa-an!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!