Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

MEST överskattade spelet?


Legue of Legends (LoL), försökt gilla det. Det går bara inte. Känns som att 70% av alla spelare har blivit bitna av fästingar i pungen och samtidigt som de troligtvis dricker hutlösa mängder energidrycker.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Citerar Mustaren:
Citerar williamcool:Citerar Mustaren:MinecraftCiterar vaynard:Minecraft

Säg mig, varför är Minecraft överskattat?

Enligt mig är det ett överskattat spel. Jag har testat det och tycker inte alls det förtjänar de hyllningar som det fått. Och detta är ju subjektivt såklart.


Okej, var bara tvungen att fråga Men kan ju hålla med dig om att det inte förtjänar alla hyllningar.
  • 0
Citerar Mustaren:
Enligt mig är det ett överskattat spel. Jag har testat det och tycker inte alls det förtjänar de hyllningar som det fått. Och detta är ju subjektivt såklart.


Bra motiverat där

Nu påstår jag inte att jag är något stort fan av Minecraft eller så, men påstår man att det är överskattat så kan man ju motivera det närmare än att bara säga att det inte förtjänar sina hyllningar ^^
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Halo, Minecraft och alla FPS typ CoD.

Men egentligen är alla spel överskattade. Vi kan lätt hitta på något roligare att göra om vi orkar anstränga oss.
  • 0
GTA V måste det vara. Vet ej vad det är men när jag väl sätter igång GTA V så kan jag inte spela det i mer än 1 timma utan att bli uttråkad. Sen sätter jag inte igång det igen på flera veckor, ibland månader.
Jag älskade verkligen GTA I och II, men ända sedan övergången till 3D så har charmen med spelet försvunnit. Det är galet med tanke på att spelet realistiskt sett bara blivit bättre på flera punkter.

Kanske har jag växt ifrån genren, var trots allt väldigt ung när jag lirade de första spelen.
Killed by your own Vanity
  • 0
Jag förstår inte charmen med Minecraft Tyvärr blir spelet riktigt tråkigt då.

Gears Of War är bara grått och enerverande, överskattade.

Sedan är inte Mass Effect-spelen inte 10/10 spel. Högst 8/10 är de värda.

Tillagt 2015-11-27 14:51:
Citerar GinTonic:
Far Cry 3


Skitserie.
  • 0
Svårt att säga vilket spel som är mest överskattat, men Super Mario 3D World och Super Mario Galaxy-spelen är iaf överskattade enligt mig.

Mass Effect-serien tycker jag också är överskattad. Då tycker jag bättre om Dragon Age: Origins och faktiskt även Star Wars: The Old Republic

Ett annat underskattat spel som jag kommer och tänka på är Metroid: Other M. Bortsett från de smöriga mellansekvenserna så tycker jag det är riktigt bra (det har iofs bra snittbetyg på Metacritic men känns som folk aldrig nämner det)

Tillagt 2015-11-28 14:31:
Just jah!

Metroid Prime-trilogin är väldigt överskattade enligt mig. 7 av 10-spel för mig typ.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
World of Warcraft.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Straholic:
World of Warcraft.


Verkligen, men jag måste erkänna att spelet är beroendeframkallande.
  • 0
Tyvärr måste jag säga MGSV.
Jag är ett Metal Gear fan och har varit det sen PS1 åren.
MGSV är det första spelet i serien jag inte brydde mig om att klara ut. Efter ett ganska stort antal timmar så insåg jag att jag faktiskt inte haft kul med spelet på ett bra tag. Jag bara repeterade samma moment om och om igen. Sen efter att konami gjorde det svårare att farma cash så tappade jag intresset helt. Jag bryr mig inte ens om att slutföra storyn.

Det är absolut inget dåligt spel men det är ett dåligt Metal Gear Solid.
För mig är det utan tvekan årets besvikelse och jag är övertygad om att det kommer att få ligga på hyllan ett bra tag.

Däremot är det superkul att Konami lyckats locka till sig nya fans. Synd att dom var tvugna att dumpa dom gamla bara.
Vm Kaos Gatvm Ok Kosmos
  • 0
Mario-serien i 3D samt GTA IV
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
Måste säga Ocarina of Time, tyvärr. Visst, det var säkert otroligt när det kom ut, men det har verkligen inte åldrats särskilt bra. Tycker a Link to the Past är så mycket bättre.
  • 0
Citerar Azardea:
Måste säga Ocarina of Time, tyvärr. Visst, det var säkert otroligt när det kom ut, men det har verkligen inte åldrats särskilt bra..

Håller inte med alls. Spelade om det på 3DS för ett par år sedan och det var minst lika bra som när det släpptes.
  • 0
Citerar Azardea:
Måste säga Ocarina of Time, tyvärr. Visst, det var säkert otroligt när det kom ut, men det har verkligen inte åldrats särskilt bra. Tycker a Link to the Past är så mycket bättre.


Ocarina of Time känns nog som en av de spel som kanske har åldrats allra bäst. Jag spelade igenom det för ett par år sedan och det trollband fortfarande.
  • 0
Metal Gear Solid 4 är tyvärr ett MGS som jag tycker är en medelmåtta utan dess liknelse. Visst, gott med fräna vapnen(bland annat orkangeväret som kan döda fiender med bara ett skott), rätt så snyggt och nog det bästa ljudet någonsin i ett MGS-spel.

Tyvärr faller det hela med oliiiiidligt många mellansekvenser. Såsom att man får genomlida hutlöst mycket cutscenes. Dessutom så vill spelet av någon anledning att jag ska spara mitt spel när jag bara sett en cutscene och egentligen inte gjort något gameplay överhuvudtaget. Sen så tvingas man plågas av förmodligen den torraste romans jag någonsin skådats. Jag förstår att Kojima är en sucker för b-filmer, men det där stank för jävligt.

Glömde jag förresten nämna att vapnen kan ha hur mycket ammo som helst? Till skillnad från de övriga delarna där man är begränsad så kan man fylla sina M4:a med över tusen skott och slakta sig igenom alla fiender. Även på Solid Normal är det ingen konst att ta sig igenom spelet enbart genom att använda M4:a.

Den ABSOLUT sämsta biten är dock octo-camon. Här känns det som att Konami och Kojima överdrivet så in i helvete. Fattar ni? En camo som kan smälta sig in i vilken miljö som helst. Charmen som fanns i Snake Eater var ju att man pressade sina gränser och tvingades byta till camo för att det var en del av Snakes strategi.

Boss-striderna ska jag inte ens gå igenom. Bokstavligt talat op-figurer som alltid har en special-move som man inte kan undvika och drar ner hälsan till 20%.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Tyvärr faller det hela med oliiiiidligt många mellansekvenser. Såsom att man får genomlida hutlöst mycket cutscenes.


Har alltid varit en del av MGS-serien.

Citerar AG Jati:
Den ABSOLUT sämsta biten är dock octo-camon. Här känns det som att Konami och Kojima överdrivet så in i helvete. Fattar ni? En camo som kan smälta sig in i vilken miljö som helst.


Fruktansvärt snurrigt argument. Octo-kamouflaget passar perfekt in i spelet och känns inte alls överdrivet.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Citerar Avoca:
Fruktansvärt snurrigt argument. Octo-kamouflaget passar perfekt in i spelet och känns inte alls överdrivet.


Bortsett från att det är onödigt OP och gör så att man inte ens behöver samla på sig camos? Nej, enligt mig så suger octo-camo ut all den klassiska känslan som man än gång fick ifrån MGS. Tyvärr, men jag tycker bara att det känns på tok förenklat.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!