Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Deus Ex: Human Revolution


Citerar ICApåse:
Jobbigt dock att man ska behöva läsa massa information om ett spel innan man spelar det för att veta sådant. Oftast är man ju för ivrig, och dessutom vill man inte riskera att spoilas.


Precis det misstaget både jag och min flickvän gjorde när vi spelade igenom det och satsade på den achievmenten. Köpte det på release, så fanns heller ingen information om det. Så inte hade man en aning att man inte fick döda under prologen, den tror man är till för att lära sig de olika sakerna utan att ha någon inverkan på resten av spelet. Nåväl, vi fick åtminstone den där ena med att man inte ska avlösa något alarm, men missade just den med att man inte fick döda någon.
  • 0
Jag köpte spelet under jullovet, och drog äntligen igång det igår. Verkar skoj så här långt. Jag bestämde mig för att göra en Let's Play av det, mest för skojs skull.

Kolla gärna in den här om ni känner för det:

http://www.youtube.com/watch?v=Zjtpng53THo
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Läste precis hur Square Enix har registrerat ett nytt namn relaterat till Deus Ex: Human Revolution. Det nya namnet är Deus Ex: Human Defiance och registrerades igår, den 26:e Februari.

Ingen annan information finns ännu, men vi kan nog hoppas på ett nytt spel som kanske utannonseras under E3 (eller kanske till och med under Microsofts visning av nästa Xbox).
  • 0
Citerar Akahz:
Det nya namnet är Deus Ex: Human Defiance


Detta! Tillsammans med Cyperpunk 2047, vilka underbara futuristiska RPG-framtidsutsikter! Två spel som jag kommer att lusläsa alla nyheter om.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Spännande. Gillade verkligen detta spelet.
  • 0
Mycket tråkiga nyheter:

Det verkar som om det inte är ett spel som kommer hete Human Defiance, utan det kommer vara namnet på filmen de ska spela in.

Kanske har vi tur och få ett spel som är länkat till filmen, men som det ser ut just nu är det som sagt en film och inte ett spel det handlar om.
  • 0
Citerar Akahz:
Det verkar som om det inte är ett spel som kommer hete Human Defiance, utan det kommer vara namnet på filmen de ska spela in.


Ja, jag såg det häromdan på "gamebanshee". Då var det fortfarande obekräftat tror jag, fast det låter ju klart sannolikt. Man tycker dock Eidos & andra inblandade kunde ha kommit med en mycket snabbare dementi/klargörande av hur det låg till.

Surt hur som helst. Visst ser jag gärna på en Deus Ex film men det är inget som jag längtar så hiskligt efter jämfört med ett nytt spel i serien.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Hittat spelet för 19 kr nytt, är det värt det? Inte direkt för att det är mycket pengar men har så många andra spel att klara av för tillfället ändå.
Nyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
  • 0
Citerar whitemaster14:
Hittat spelet för 19 kr nytt, är det värt det? Inte direkt för att det är mycket pengar men har så många andra spel att klara av för tillfället ändå.


Köp det och låt det ligga tills du har tid att spela det?
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
Citerar Mort2:
Surt hur som helst. Visst ser jag gärna på en Deus Ex film men det är inget som jag längtar så hiskligt efter jämfört med ett nytt spel i serien.


Namnet Deus Ex: The Fall har också nyligen registrerats, så det kommer mest troligt vara uppföljaren till Human Revolution.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Var inte ett Aprilskämt, var inte ett Aprilskämt, var inte ett Aprilskämt, var inte ett Aprilskämt, var inte ett Aprilskämt, var inte ett Aprilskämt....... Var inte ett Facebook/iOS spel....



https://www.facebook.com/photo.php?fbid=483323705054316&set
=pb.119442141442476.-2207520000.1364808279&type=3&src=htt
ps%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-as
h3%2F60602_483323705054316_228012711_n.jpg&size=843%2C4
03


Yes, the rumors are true: World's first look at Deus Ex: Human Defiance TOMORROW!

Följt av:
It's a game.
  • 0
Förbannat intressant om det är en uppföljare till Human Revolution, men att ryktet om att det var ett spel tidigare krossats och nu är det uppe igen, på första april, får mig att bli osäker. Hellre spel än film, men konfirmerades det inte att detta var just en film? Kan dock vara både och...
  • 0
Citerar Akahz:
Var inte ett Aprilskämt, var inte ett Aprilskämt, var inte ett Aprilskämt


One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Tänk om de är extra grymma, så det de presenterar är ett Aprilskämt, typ ett fult Facebook spel eller så. Och efter några timmar av alla oss fanboys som gråter och skriker på forum och Twitter presenterar de ett riktigt spel.

Något jag skulle vilja se, förutom en uppföljare till HR, är Deus Ex: HD. Första spelet med en förbättrad version av HR motorn, kanske lite extra uppdrag.

Eller så är Human Defiance helt enkelt Wii U versionen till PC, med de förbättrade bossarna och allt det.

Jaja, man får hoppas på det bästa, men vara beredd på det värsta.
  • 0
Citerar Aaandy:
http://www.deusex.com/humandefiance


Det där tror jag inte en sekund på är sant. Tror i så fall mer på att det där är ett sätt att retas om den riktiga uppföljaren till Human Revolution.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Citerar Avoca:
Det där tror jag inte en sekund på är sant. Tror i så fall mer på att det där är ett sätt att retas om den riktiga uppföljaren till Human Revolution.


Det där är deras aprilskämt, och var också det de syftade på tidigare samma dag.
  • 0
Shadowrun Returns...denna månad!
http://store.steampowered.com/app/234650/

Cyberpunk 2077...2015!

Deus Ex: The Fall...2014?...eller tidigare

Hur som helst, cyberpunkens framtid ser bländande ljus ut.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Deus Ex: The Fall finns redan till iOS och jag är säker på att ni iPad ägare redan har spelet. Men nu är det i alla fall klart att spelet kommer till Android i september. Något exakt datum finns ännu inte, men om inget oväntat händer så är det i alla fall någon gång nästa månad som vi Android användare kan testa spelet.

Hoppas det stöder PS3 kontroll, blir så mycket lättare att spela då.
  • 0
Next-gen Deus Ex announced with first concept art
Eidos Montreal has announced that it's currently working on a new Deus Ex game for next-gen consoles and PC.

Studio head David Anfossi said in post on the studio's website that most of the team behind Deus Ex: Human Revolution is already attached to the new game.

"I want to leave you with a piece of concept art from our next-gen Deus Ex game that shows trans-humanism segregation, which is a backdrop to our vision for the next Deus Ex," he added.

"It represents a 'ghetto-city' voluntarily built in order to separate the classes. The people in this segregated class have reshaped their environment, nostalgic for their ideal of Cyber Renaissance. This dark and dystopian vision sets the tone for things to come in Deus Ex."

Anfossi also said: "Deus Ex is coming to next-gen, it's early so don't expect to hear much more from us just yet, but I wanted you to know."

Källa: http://www.computerandvideogames.com/431977/next-gen-deus-e
x-announced-with-first-concept-art/
  • 0
Efter en lång försening har äntligen Deus Ex: The Fall kommit ut till Android. Priset är 45 kronor och kräver antagligen ganska så ny hårdvara. Flyter fint på min Nexus 7 (2013).

En stor nackdel är dock att spelet inte stöder inkopplade handkontroller, som PS3 kontrollen eller MOGO. Förhoppningsvis kommer det senare, men är ändå irriterande att det inte är med från grunden.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.squareenix.dx
m&hl=en&referrer=utm_source%3DPlayboard%26utm_medium%3
DWidgetWeb%26utm_campaign%3DPlayboard
  • 0
Citerar Akahz:
Efter en lång försening har äntligen Deus Ex: The Fall kommit ut till Android.


Har ingen surfplatta, jag har så pass mycket desktops/laptops & tom. en netbook samt ett par smartphones drällande, att det inte har känts värt det att investera i en platta.

Om dom har släppt det till android, som ju bygger på linux kärnan, så borde det väl inte vara alltför krångligt att porta det till Linux och slänga in "tb & mus" stöd. (man tycker att Valve borde göra sitt bästa för att underlätta en sån satsning)
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Goda nyheter Mort2, du kommer kunna spela Deus Ex: The Fall även utan en surfplatta!

Det är nu bekräftat att Deus Ex: The Fall kommer till PC den 25:e Mars och kommer kosta €10 (inkluderar originalet, Deus Ex: Game of the Year Edition).

Inkluderade funktioner:

No in-game purchase options
28 Steam achievements
Adjusted AI
Steam Trading Cards, Badges and (TBC)
Revised tutorial
Full keyboard and Mouse control optimisation
Rebalanced game economy taking into account no IAP
Microsoft Controller support
Removal of auto target options
Reduction in aiming recital size
Choice in cover style as DXHR (HOLD or Toggle)
Resolution options
Anti Aliasing option
Vsync
Control maps for keyboard and gamepad

Mer information, kolla in Square-Enix bloggen: http://eu.square-enix.com/en/blog/deus-ex-fall-pc-edition-heads-st
eam
  • 0
Citerar Akahz:
Goda nyheter Mort2, du kommer kunna spela Deus Ex: The Fall även utan en surfplatta!

Det är nu bekräftat att Deus Ex: The Fall kommer till PC den 25:e Mars och kommer kosta €10 (inkluderar originalet, Deus Ex: Game of the Year Edition).


Härligt! Jag inhandlade det just på steam och nu är äntligen min Deus Ex samling komplett igen.

Jag har faktiskt känt mig ganska bitter på Square-Enix, ända sen "The Fall" utannonserades till iPads. Visst, jag har inte kollat om det fått bra kritik eller ej, men det är alltid trevligt att ha en komplett samling (på samma format) av en serie man gillar. (en extra kopia av Deus Ex:GotY att "gifta" åt någon, skadar ju inte heller.)
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!