Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Borderlands


Helt novis på detta spel... Fick hem det för nån dag sedan och har lite svårt att fatta upplägget.. Bara spelat kanske 5 timmar och har ännu inte hittat nån röd tråd i storyn. Känns som man bara glider omkring och gör randomuppdrag. Kanske jag som är bakom men känns som leveln på fienderna är väldigt varierande. Är bara på level 12-13 nåt sånt och finner vissa fiender patetiskt lätta medan andra är sjukligt svåra. Känns på något vis att jag ibland hamnar i uppdrag och/eller träffar på fiender som jag inte borde göra ännu. Kan det bli så? Har fixat nån minekey och ska ner och göra upp men nån "sledge"... Men känns lite skumt då man utanför gruvan hittar ett level 45 eller dylikt vapen? Har jag ens där att göra redan? som sagt finner ingen röd tråd i spelet eller en naturlig väg att gå... tips?
"I´m not in it for the money. I just want to play the game, were Reebok and drink Pepsi" Shaq O´Neill, LA Lakers.
  • 0
Har just beställt Game of The Year Edition till PS3. Aldrig spelat detta innan, så börjar helt från noll. Spelar gärna med någon som också har spelet. Lägg till ChrizZz_ (glöm inte understrecket) på PSN om ni vill spela någon gång. Har mikrofon, såklart.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar Swärdfisk:
Helt novis på detta spel... Fick hem det för nån dag sedan och har lite svårt att fatta upplägget.. Bara spelat kanske 5 timmar och har ännu inte hittat nån röd tråd i storyn. Känns som man bara glider omkring och gör randomuppdrag. Kanske jag som är bakom men känns som leveln på fienderna är väldigt varierande. Är bara på level 12-13 nåt sånt och finner vissa fiender patetiskt lätta medan andra är sjukligt svåra. Känns på något vis att jag ibland hamnar i uppdrag och/eller träffar på fiender som jag inte borde göra ännu. Kan det bli så? Har fixat nån minekey och ska ner och göra upp men nån "sledge"... Men känns lite skumt då man utanför gruvan hittar ett level 45 eller dylikt vapen? Har jag ens där att göra redan? som sagt finner ingen röd tråd i spelet eller en naturlig väg att gå... tips?


Storyn är inget att hänga i granen precis, det är egentligen bara hjärnlös action som är charmen i Borderlands, likt Diablo-spelen. Om du spelar ensam så rekomenderar jag absolut att du lirar co-op antingen lokalt eller online, annars tror jag inte du kommer orka dig igenom hela spelet + alla DLC's.
Själv anser jag fortfarande att Borderlands är denna generations roligaste spel, så länge man har kompisar att lira med.
  • 0
Citerar Makesh:
Borderlands är denna generations roligaste spel, så länge man har kompisar att lira med.


Fattar vad du menar.... Har lagt det på is ett tag nu. Spelade själv och det var som sagt ingen hit.... Ska ta upp det igen med en polare sen.. ser det lite som ett fallout med mycket humor och relativt oseriöst. Kul spel men vill helst ha en fungerande story och inte bara springa omkring på måfå och inte ha en riktig röd tråd...
Men tack iaf för tipset!
"I´m not in it for the money. I just want to play the game, were Reebok and drink Pepsi" Shaq O´Neill, LA Lakers.
  • 0
Kört igenom spelet två gånger i princip helt och hållet med en soldier och en sniper. Ska köra igenom med siren och berserker också, kommit en bra bit på väg. Kört en hel del co-op med snipern, men nästan bara solo på min soldier. Riktigt roligt spel överlag dock. Skönt att köra solo, avslappnande hjärndöd action. Och co-op är det likadant, fast ännu roligare
Gamer från vaggan till graven...
  • 0
Citerar Swärdfisk:
Fattar vad du menar.... Har lagt det på is ett tag nu. Spelade själv och det var som sagt ingen hit.... Ska ta upp det igen med en polare sen.. ser det lite som ett fallout med mycket humor och relativt oseriöst. Kul spel men vill helst ha en fungerande story och inte bara springa omkring på måfå och inte ha en riktig röd tråd...
Men tack iaf för tipset!


En röd tråd finns ju iaf eftersom du inte kommer vidare om du inte gör huvudquesten, menar bara att den inte är särskilt intressant eller spännande, men all action väger upp det dåliga imo. : )

Har spelet och alla DLC på boxen men funderar på att köpa GOTY edition på Steam istället så att jag kan lira med polare lite mer smidigt.
  • 0
Jag och mina tre kompisar har problem med karaktärs väljandet, eftersom alla vill ha soldier som jag vill ha, har ni några tips eller trix för att försöka få ut det bästa av skilltreesen och förklara lite om class mods till dom övriga karaktärerna. för att få ett sånt roligt och starkt co-op som möjligt med alla karaktärerna. det funkar ju bäst om en varje tar en av varje karaktär.
  • 0
Då har det äntligen blivit dags att sätta tänderna i Borderlands igen, denna gång på 360. Finns det några skjutglada GR- folk som är sugna på att lira lite?
  • 0
Citerar nieminen:
Jag och mina tre kompisar har problem med karaktärs väljandet, eftersom alla vill ha soldier som jag vill ha, har ni några tips eller trix för att försöka få ut det bästa av skilltreesen och förklara lite om class mods till dom övriga karaktärerna. för att få ett sånt roligt och starkt co-op som möjligt med alla karaktärerna. det funkar ju bäst om en varje tar en av varje karaktär.


Fyra stycken soldiers känns ju lite väl mycket hehe, men ni kan ju ha så att en kör kraftigt på att hela, en annan satsar på turret, den tredje kör machine guns och den siste kör med shotguns. Skulle nog funka bra. Fast å andra sidan så har man rätt många "talent points" så alla skulle i princip vara ganska lika, oavsett huvudinriktning.
F.ö är siren helt klart den bästa klassen, syra och eld SMG's skadar otroligt mycket och sirens ökar rejält den elementala skadan. Ni borde köra Soldier+Soldier+Siren+Brick.
  • 0
Tjena!

Har just skaffat Xbox Live och Borderlands.
Tänkte kolla om det finns finns någon som skulle vilja spela det med mig?
Har hört att det ska vara grymt att lira i Co-op
  • 0
Citerar SpikeHead:
Tjena!

Har just skaffat Xbox Live och Borderlands.
Tänkte kolla om det finns finns någon som skulle vilja spela det med mig?
Har hört att det ska vara grymt att lira i Co-op


Lägg till mig, Nazular. Lirar gärna! Precis börjat om själv.
  • 0
Funderar på att köpa Borderlands nu under Steam-rean, men är osäker på om datorn klarar det.

Rekommenderade Inställningar:

Operativsystem: Windows XP/Vista
Processor: 2.4 Ghz eller motsvarande processor med stöd för SSE2
Minne: 1GB systemminne (2GB rekommenderad med Vista)
Grafik: 256mb videominne eller bättre (GeForce 7 serien eller högre/Radeon HD3000 serien eller högre)
Hårddisk: 8 GB eller mer ledigt utrymme
Sound: Windows kompatibelt ljudkort


Min dator:

Operativsystem: Windows Vista
Processor: AMD Phenom(tm) 9550 Quad-Core 2.2 Ghz
Minne: 3GB systemminne
Grafik: ATI Radeon HD 3650
Hårddisk: 12,2 GB
Sound: Windows kompatibelt ljudkort
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar T-Boy:
Funderar på att köpa Borderlands nu under Steam-rean, men är osäker på om datorn klarar det.


http://www.systemrequirementslab.com/cyri/

Jag är ingen expert men det ser ut som att den klarar det. Kör testet iallafall.
  • 0
Citerar dawid97:
Citerar T-Boy:
Funderar på att köpa Borderlands nu under Steam-rean, men är osäker på om datorn klarar det.


http://www.systemrequirementslab.com/cyri/

Jag är ingen expert men det ser ut som att den klarar det. Kör testet iallafall.


Testar det. Har dock hört många som inte gillar den sidan.

Edit:

Fick svar nu! Hamnade långt över minimum.

Edit:

Rean tog slut.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Fick Game of The Year Edition i måndags!

Har inte spelat jättemycket men det är svinkul!

Har dock förstått att det ska vara roligare co-op. Så om någon vill spela det till PS3 så är det bara att lägga till: Schtoffe
  • 0
Öhm ja. Så underbart glad man blir. Alltid lika fantastiskt när sånt här händer.

Lirade lite splitscreen med en polare igår men upptäckte nu att min sparning av någon anledning inte finns kvar. Trots att jag skapade en ny karaktär så sparade den tydligen ändå över mina redan existerande save. Visserligen var jag bara level 17 men det känns ju jävligt surt att behöva börja om i vilket fall.

Tappade verkligen suget för detta spel nu.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
  • ZcuB
  • ZcuB
Är väldigt sugen att köpa GOTY versionen på PSN, men har ingen att spela med och jag vill helst inte lägga pengar på ett spel jag bara kanske kommer gilla, eftersom jag bara spelar själv. Därför tänkte jag se ifall det finns någon som fortfarande, eller kanske vill damma av spelet och joina mig, hade varit kul att lira med någon från GR, då jag inte pallar lira med randoms online. Annars blir det nog inget köp
  • 0
Citerar ZcuB:
Är väldigt sugen att köpa GOTY versionen på PSN, men har ingen att spela med och jag vill helst inte lägga pengar på ett spel jag bara kanske kommer gilla, eftersom jag bara spelar själv. Därför tänkte jag se ifall det finns någon som fortfarande, eller kanske vill damma av spelet och joina mig, hade varit kul att lira med någon från GR, då jag inte pallar lira med randoms online. Annars blir det nog inget köp


Fantastiskt roligt spel! Visst är det roligare tillsammans med en kompis men jag tycker verkligen att det är ruskigt skoj ensam ändå (iaf de första 10-15 timmarna, längre än så har jag inte kommit). Det kostar ju trots allt bara 140 kr så det är ju rena kapet. Jag hade gärna spelat med dig om det inte är för att jag och min polare just nu vill se till att våra karaktärer är jämnlevlade. Iofs skulle jag kunna skapa en ny karaktär men jag vet inte hur mycket tid jag har, det är snart deadline i många kurser jag måste fokusera på.

Om inte annat har Borderlands även ett ypperligt splitscreenläge så du kan ju alltid dra med en polare hem och lira. Inventory-menyn blir lite krånglig i splitscreen dock, mest för att den inte ryms i skärmen så man får använda den andra spaken och flytta runt på menyn. Var väldigt irriterande i början men efter ett par timmar har man vant sig och tänker inte på det, då funkar det väldigt bra ändå.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
  • ZcuB
  • ZcuB
Citerar nighthawk:
Fantastiskt roligt spel! Visst är det roligare tillsammans med en kompis men jag tycker verkligen att det är ruskigt skoj ensam ändå (iaf de första 10-15 timmarna, längre än så har jag inte kommit). Det kostar ju trots allt bara 140 kr så det är ju rena kapet. Jag hade gärna spelat med dig om det inte är för att jag och min polare just nu vill se till att våra karaktärer är jämnlevlade. Iofs skulle jag kunna skapa en ny karaktär men jag vet inte hur mycket tid jag har, det är snart deadline i många kurser jag måste fokusera på.

Om inte annat har Borderlands även ett ypperligt splitscreenläge så du kan ju alltid dra med en polare hem och lira. Inventory-menyn blir lite krånglig i splitscreen dock, mest för att den inte ryms i skärmen så man får använda den andra spaken och flytta runt på menyn. Var väldigt irriterande i början men efter ett par timmar har man vant sig och tänker inte på det, då funkar det väldigt bra ändå.


Aa, förstår helt klart, plugget är ju såklart viktigast ;)
Saken är att jag precis har flyttat till Tyskland, pga. plugg, och därför har jag inte så många spelglada polare, då jag går på en danshögskola. Så det blir lite svårt.

Tror jag avvaktar lite, ifall suget stiger med tiden så köper jag det och spelar själv helt enkelt. Enklare än så är det ju inte ;)
  • 0
Citerar ZcuB:
Aa, förstår helt klart, plugget är ju såklart viktigast ;)
Saken är att jag precis har flyttat till Tyskland, pga. plugg, och därför har jag inte så många spelglada polare, då jag går på en danshögskola. Så det blir lite svårt.

Tror jag avvaktar lite, ifall suget stiger med tiden så köper jag det och spelar själv helt enkelt. Enklare än så är det ju inte ;)


Då förstår jag att det kan vara lite svårare, men nån måste du ju kunna hitta.;)

Vänta inte för länge bara, rean lär inte pågå i all evighet och då lär det bli lite dyrare.

EDIT: Stryk det där sista, rean är tydligen redan över.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
  • ZcuB
  • ZcuB
Citerar nighthawk:
Då förstår jag att det kan vara lite svårare, men nån måste du ju kunna hitta.;)

Vänta inte för länge bara, rean lär inte pågå i all evighet och då lär det bli lite dyrare.

EDIT: Stryk det där sista, rean är tydligen redan över.


Det är lugnt, dom säljer GOTY på skiva här för 15 euro, som är runt 135 kr. Så livet är ändå gott här i Tyskland, märkt att alla spel är billigare.

Men men, om du får lust nån gång, så är jag alltid på att lira online. Tror jag drar och köper spelet ändå faktiskt. ;)
  • 0
Citerar ZcuB:
Det är lugnt, dom säljer GOTY på skiva här för 15 euro, som är runt 135 kr. Så livet är ändå gott här i Tyskland, märkt att alla spel är billigare.


Ja, allt utom Sverige tenderar att vara billigt på spel... Brukar själv importera rätt mycket från England. Enda nackdelen med spel i Tyskland kan väl vara just lokaliseringsversioner, att de är på tyska och utan möjlighet att ändra i vissa fall (kanske inte stör dig som trots allt medvetet flyttade till Tyskland...), samt att spelcensuren kan vara rätt hård där.

Citerar ZcuB:
Men men, om du får lust nån gång, så är jag alltid på att lira online. Tror jag drar och köper spelet ändå faktiskt. ;)


Gör så du, inte säkert att jag är på inom de närmsta veckorna, har ju plugget och den speltid jag har lär nog prioriteras med min polare. Men i början av November börjar nya kurser och då bör schemat vara betydligt friare.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Har problem att connecta till mina kompisar på PC verisionen. Det står alltid "connection timed out" när man försöker komma in i sin kompis spel. Någon som vet vad detta kan bero på? Vi är ca 4 stycken och ingen kan joina någons game.
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Har det som sagt på Steam, och om någon känner för att köra så är det bara att lägga till mig.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Någon som har lust att spela? Har en level 22 siren.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!