Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Just Cause 2-tråden


Citerar sammiboii:
Kunde de atminstone lagt in "Lite" djur i spelet?


På vilket sätt skulle det göra spelet bättre? Just Cause 2 har ju sjukt massa skoj att göra!
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar ChrizZz:
Citerar sammiboii:Kunde de atminstone lagt in "Lite" djur i spelet?

På vilket sätt skulle det göra spelet bättre? Just Cause 2 har ju sjukt massa skoj att göra!


Mjo... Men visst fan vore det skrattframkallande att släpa en kossa efter båten i 100 knop, eller ta en elefant 3 km upp i skyn för att sedan släppa ner den på ett vakttorn.

Citerar Satsuki:
Skulle också vara riktigt coolt om man kunde se från cockpiten i flygplanet och att det skulle fungera som en flygsimulator


Att flyga ska absolut inte fungera som en simulator, det tar direkt bort det roliga och lättåtkomliga som är en så stor del av Just Cause. Men att se från cockpiten är något jag saknar i både första och andra spelet. Jag tänker mig att det skulle vara som i Battlefield 2, det vore perfekt.
  • 0
Citerar Logos:
Att flyga ska absolut inte fungera som en simulator, det tar direkt bort det roliga och lättåtkomliga som är en så stor del av Just Cause. Men att se från cockpiten är något jag saknar i både första och andra spelet. Jag tänker mig att det skulle vara som i Battlefield 2, det vore perfekt.


Battlefield: Vietnam hade bättre fordonskontroller. Helikoptrarna i Just Cause 2 är för sega, och de tål för lite - man hinner ju bli sönderskjuten innan man kan göra något. De måste införa autosikte till del 3, flygplanen är ju värdelösa annars.
  • 0
Citerar Satsuki:
Ska lätt testa båda idag !


Den med flygplanet har jag testat ett antal gånger. Kul grej.
  • 0
Citerar Satsuki:
Ska lätt testa båda idag !


För att göra det där med vindkvarnen behöver du använda en mod. Du kan fästa objekt i den ändå, men de kommer att lossna direkt.
  • 0
Citerar Logos:
Citerar Satsuki ka lätt testa båda idag !

För att göra det där med vindkvarnen behöver du använda en mod. Du kan fästa objekt i den ändå, men de kommer att lossna direkt.


Attans..
  • 0
Är det någon här som har hittat racing-banan vid koordinaterna: X: 11243 Y:4182?

Jag hittade den precis, vilket var smått roligt.
  • 0
Citerar Crunt:
Är det någon här som har hittat racing-banan vid koordinaterna: X: 11243 Y:4182?


Ja, för väldigt längesen. Jag tror jag har utforskat varenda kvadratmeter av Panau. ^^
  • 0
  • Zior
  • Zior
Jag hoppas att i 3:an, att man kommer kunna uppgradera hållbarheten på sin änterhake och även längden på den.

Dessutom, till alla som inte köpt alla DLC. KÖP DET NU! Det är det mest värda DLC som jag någonsin införskaffat! Tveka inte!
Livet blir nog kanske värt allt en dag...
  • 0
Citerar Logos:
Ja, för väldigt längesen. Jag tror jag har utforskat varenda kvadratmeter av Panau. ^^


Jag är inte så förvånad över att se att du har upptäckt den. ^^, Den var rolig att upptäcka dock.
  • 0
Finns det någon information om JC3? Inte ens det minsta rykte? D:
Brum Brum!
  • 0
Citerar Lodde_49:
Finns det någon information om JC3? Inte ens det minsta rykte? D:


Nej, inget är utannonserat. Men tvåan sålde toppenfint och var ett kungspel. Jag kan aldrig tänka mig något annat än att Avalanche just nu pysslar med trean.
  • 0
Nu har man klarat 71% av spelet! Målet ligger runt 75% och det bör inte ta alltför lång tid innan man lyckas uppnå det.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
De allra sista procenten är de värsta... Bara man inte glömmer bort att ha kul så går det snabbt;)
Brum Brum!
  • 0
via mobil

Här kommer jag från ingenstans. En sak som skulle kunna gör en 3:a ännu roligare är förstörbaramiljöer. Vet dock inte om grafikmotorn är anpassad för sånt.
If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
  • 0
Citerar bjooo:
Här kommer jag från ingenstans. En sak som skulle kunna gör en 3:a ännu roligare är förstörbaramiljöer. Vet dock inte om grafikmotorn är anpassad för sånt.


Hade förstås varit kul.
  • 0
Klarade storyn men inte mer. 15h tog det, nu orkar jag inte tanka ned det igen
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar Bankar:
Nu har man klarat 71% av spelet! Målet ligger runt 75% och det bör inte ta alltför lång tid innan man lyckas uppnå det.


Allt under 98% är ju mesigt.

--- --- ---

Var riktigt längesen jag spelade Just Cause 2 nu. Har varit upptagen med Dead Nation och Resident Evil 4 HD, men planerar att återvända till Panau inom en snar framtid!

Vad gäller Just Cause 3 tror jag också att Avalanche jobbar på det just nu. När de nu är färdiga med Renegade Ops kan de nog lägga de mesta av deras krut på trean. Dock så lär det dröja ett bra tag till. Första Just Cause släpptes i september 2006, uppföljaren kom i mars 2010. Om det dröjer lika länge mellan andra och tredje spelet kommer vi inte att få spela Just Cause 3 förrän tidigt 2014.
  • 0
Citerar Logos:
och tredje spelet kommer vi inte att få spela Just Cause 3 förrän tidigt 2014.


Jävlar... ett next-gen releasespel möjligen?
  • 0
Citerar Lurkman:
ett next-gen releasespel möjligen?


Det låter ganska rimligt.
  • 0
Citerar Logos:
Vad gäller Just Cause 3 tror jag också att Avalanche jobbar på det just nu. När de nu är färdiga med Renegade Ops kan de nog lägga de mesta av deras krut på trean. Dock så lär det dröja ett bra tag till. Första Just Cause släpptes i september 2006, uppföljaren kom i mars 2010. Om det dröjer lika länge mellan andra och tredje spelet kommer vi inte att få spela Just Cause 3 förrän tidigt 2014.


Men från början skulle det kommit 2008 men blev uppskjutet. Så om bara Avalanche och Eidos skyndar på lite ( inte för mycket bara) så går det förhoppningsvis snabbare
When life gives you lemons, make lemonade!
  • 0
Citerar jacob1996:
Men från början skulle det kommit 2008 men blev uppskjutet. Så om bara Avalanche och Eidos skyndar på lite ( inte för mycket bara) så går det förhoppningsvis snabbare


Jag väntar gärna till 2014 om det innebär att de levererar en upplevelse som är lika bra som Just Cause 2, fast större, massivare, snyggare och ännu roligare. Just Cause 2 står sig fortfarande, enligt mig, som det överlägset bästa och mest underhållande sandlådespelet som gjorts, så jag spelar gärna det ett tag till.
  • 0
Citerar Logos:
För att göra det där med vindkvarnen behöver du använda en mod. Du kan fästa objekt i den ändå, men de kommer att lossna direkt.


Vad är det för mod vi talar om?
"Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det."
  • 0
Citerar Logos:
Allt under 98% är ju mesigt.


Oh shut up! Börjar redan känna hur det bara bränner tid.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!