Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Ska man få spela spel när man är vuxen?


Var för skulle man inte få göra det om man vill?

Frågan är rätt dum.
Hej jag vill ha en ponny.
  • 0
Jag trodde inte det först, att jag skulle minska mitt spelande det vill säga, men det gjorde jag. Köper allt mindre och mindre spel nu, och fokuserar mig mindre och mindre. Kanske för jag tappade WoW som var min stora titel, kanske inte.

Jag har i alla fall tröttnat på barnspel som Mario, Zelda osv. Gillar de inte alls.

Men fel lär det ju inte vara att spela för man är vuxen, även om jag tror att ens smak kommer vara annan och ens prioriteter likaså.
Those without evidence shouldn't open their mouths.
  • 0
  • Penn
  • Penn
Citerar Ronne:
Självklart ska man ska få spela som vuxen, om man inte fick skulle det ju inte finnas några spelutvecklare...

Words of today.
  • 0
Inget tvivel om saken. Om man sedan ser åt genomsnittsåldern hos alla gamers så ligger den på runt trettio.
Ta det tillbaka
  • 0
Men LOL! Spelar det någon roll om man vill underhålla sig med spel ibland? Onödigt att ta upp det ämnet.
Lämnat GR.
  • 0
man slutar väll spela endå tack vare brist på tid och att man helt enkelt tröttnar. Men klart så är det inget fel med att spela så länge man begrensar det, så att man inte lever påbidrag och spelar 24/7
PS3=Lyx)(360=HALO)(WII=småbarn Min psn: ViktorMlm
  • 0
Ger bara upp virtuella vapen mot riktiga!
  • 0
Man spelar när man vill och kan. Kan man inte eller inte vill så skiter man i det helt enkelt. Svårare än så behöver det inte vara och att analysera vad alla tycker och tänker angående detta är bara korkat då du själv i slutändan väljer precis vad fan du vill göra med ditt liv.

Vill du spela så spela tills du blir gråhårig, vill du inte spela så skaffa 5 ungar, en kärring med kontrollbehov och två jobb, då blir det ingen tid över för spel och "problemet" är därmed löst.
ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US
  • 0
Så jag ska ge upp mitt roligase tidfördriv bara för att jag blir äldre? Om något kommer jag förlita mig ännu mer på spel för att klara den tråkiga vardagen.
Persona 4 och Psychonauts är bäst!
  • 0
Så bara för att man blir vuxen så ska man ändra sig helt och bli en tråkig människa? Nej för fan jag tänker vara ung i sättet även när jag blir vuxen. Klart man ska spela spel.

Ålder spelar ingen roll.
  • 0
Citerar Gomer_pyle:
Ger bara upp virtuella vapen mot riktiga!


Knappast, inte i det här landet i alla fall.

Tyvärr. ;P

Finns ju Airsoft dock, det kan man inte säga inte är för vuxna, är lag på 18 år så.
Die?
  • 0
genomsnittsåldern för att spela spel i Sverige är 25 år, så varför skulle det vara fel att spela som vuxen?

Det är bara en myt att det mest är 13-åringar utan liv som spelar spel nu för tiden.
Heinz Ketchup
  • 0
Spel är inte längre underground.
  • 0
Citerar Mutant1988:
Finns ju Airsoft dock, det kan man inte säga inte är för vuxna, är lag på 18 år så.


För att pensionärer tyckte det var läskigt med beväpnade barn.

Citerar Zenith_J_Coke:
Det är bara en myt att det mest är 13-åringar utan liv som spelar spel nu för tiden.


Hela "De har inget liv"-grejen är en myt i stort sett. Oerhört få människor som spelar "Har inget liv".
Svampbob Fyrkant finns på riktigt!!
  • 0
Citerar Vebe:
Citerar Ola_Skinnarmo:
Det är bevisat att interaktionen har skadliga effekter på hjärnan.


Du, min bäste herre, måste vara ett troll. Ingen kan klaga på att man använder hjärnan istället för att sitter som en grönsak framför Days of our lives eller melodifestivalen. Forskning visar att personer som spelar får förbättrad rumsuppfattning, bedömer situationer snabbare under stress samt får förbättrad öga-hand-koordination.

Det som övertygade mig om trolleriet är din profil och favoritfilmen "Göta kanal 2". Ingen människa kan uppskatta den filmen, bara troll...


Alternativet till spel, käre vän, behöver inte vara att sitta framför TV: n och titta på såpoperor - däremot är det mindre skadligt. Spelen fyller oss med andras värderingar som vi, genom interaktionen, tar upp. Dessutom finns det rent biologiskt negativa effekter, men dessa tänker jag inte gå in på nu.

Göta Kanal 2 är för övrigt ett stycke filmhistoria, en storslagen produktion.
Bajs?
  • 0
Kan vi få bevis? Skulle gärna vilja läsa dem.
Svampbob Fyrkant finns på riktigt!!
  • 0
De har du (förhoppningsvis) redan läst.
Bajs?
  • 0
Citerar Ola_Skinnarmo:
De har du (förhoppningsvis) redan läst.


Menar du Aftonbladet?
Svampbob Fyrkant finns på riktigt!!
  • 0
Min farsa lirar bf2 minst tre timmar en ledig dag...
Skrtelinator!
  • 0
Citerar Kazakovich:
Citerar Ola_Skinnarmo:
De har du (förhoppningsvis) redan läst.


Menar du Aftonbladet?


Skrattar ihjäl mig.

Med största sannolikhet har han fått sina "fakta" från någon liknande otrovärdig skvallerblaska, fylld med misinformation och moralpaniks dravel...
Die?
  • 0
Aftonbladet har haft en del sanningsenliga artiklar om det, ja.

Vad är det för typ av bevis du söker? Om du pratar om undersökningar och liknande, hänvisar jag gladeligen till organisationen Fair Play.
Bajs?
  • 0
Citerar Ola_Skinnarmo:
Aftonbladet har haft en del sanningsenliga artiklar om det, ja.

Vad är det för typ av bevis du söker? Om du pratar om undersökningar och liknande, hänvisar jag gladeligen till organisationen Fair Play.


Moralpredikanter som hittar på låtsas-sanningar och förstorar upp de få allvarliga spel-relaterade fall som finns? Nej tack du.
Die?
  • 0
Citerar Ola_Skinnarmo:
Vad är det för typ av bevis du söker? Om du pratar om undersökningar och liknande, hänvisar jag gladeligen till organisationen Fair Play.


Tänkte mer som en länk till en sida som raddar upp alla de döda som måste trilla in dagligen om Aftonbladet har rätt i sin artikel.

Eller kanske en sida där man kan lägga fram kristallklara bevis för att gamers är sämre männiksor än människor som inte spelar. Som under de gamla tidevarven. Något sånt.

Och gärna en där man kan visa upp bevis på att alla som spelar är extra våldsamma, medan vi ännu är igång..

Men skämt åsido, "bevis" är rätt så korkat, för det beror helt på vem som har analyserat situationen.
Svampbob Fyrkant finns på riktigt!!
  • 0
Citerar Kazakovich:
Citerar Ola_Skinnarmo:
Men skämt åsido, "bevis" är rätt så korkat, för det beror helt på vem som har analyserat situationen.


I fallet Fair Play, absolut ingen alltså. Smyg-Jack Thompson's hela bunten...

Citerar Ola_Skinnarmo:
Citerar Vebe:
Citerar Ola_Skinnarmo:
Det är bevisat att interaktionen har skadliga effekter på hjärnan.

Spelen fyller oss med andras värderingar som vi, genom interaktionen, tar upp. Dessutom finns det rent biologiskt negativa effekter, men dessa tänker jag inte gå in på nu.


Rent jävla skitsnack. Spel har inte förändrat mina värdering åt det negativa det minsta lilla. Om inget annat, så har det förbättrat mina värderingar, och fyllt mig med med djupt rotat förakt och äckel gentemot våld och krig i verkligheten...

Och det finns inga biologiska effekter specifikt associerade till Tv-spel. Sitter du stilla och inte gör något, ja, så är det inte nyttigt i längden, men det är inte specifikt bundet till spelande.

Och vad då "tänker inte gå in på"? Vad fan ska det betyda? Du vet inte exakt hur du ska lägga fram det? Hur kan det vara svårt undrar jag, om det är fakta vi talar om?
Die?
  • 0
Citerar Kazakovich:
Citerar Ola_Skinnarmo:
Vad är det för typ av bevis du söker? Om du pratar om undersökningar och liknande, hänvisar jag gladeligen till organisationen Fair Play.


Tänkte mer som en länk till en sida som raddar upp alla de döda som måste trilla in dagligen om Aftonbladet har rätt i sin artikel.

Eller kanske en sida där man kan lägga fram kristallklara bevis för att gamers är sämre männiksor än människor som inte spelar. Som under de gamla tidevarven. Något sånt.

Och gärna en där man kan visa upp bevis på att alla som spelar är extra våldsamma, medan vi ännu är igång..

Men skämt åsido, "bevis" är rätt så korkat, för det beror helt på vem som har analyserat situationen.


Har Aftonbladet publicerat en artikel där de har påstått att spel är dödligt? Den får du länka till, om du vill anses trovärdig.

Jag kan förresten inte rå för att ni inte ser på Fair Play som en seriös källa. Jag har slängt bevisen i ansiktet på er, att ni sedan inte vill ta upp dem, det är en annan sak. Men ni måste förstå att jag gjort mitt när det gäller bevis.
Bajs?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!