Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Half Life 2 Officiella Tråden


Citerar Tengil93:
Körde just igenom Half Life 2 för fjärde gången. Hittade massa nya ställen och förvånades av allt jag glömt. Nu ska jag bara ta mig igenom Episode 1 innan jag kan börja njuta av Ep 2.


Ja, det är galet. Jag har finkammat spelet flera gånger, men jag har ändå missat minst fem Lambda Caches. Jag blir galen.
  • 0
Hur kan jag ha missat denna tråd? Borde flytta in här. Jag anser nämligen att Half-Life 2 är världens bästa spel. Jag ser inte några brister i spelet, som väntat av Valve. Det finns ganska många spel nuförtiden med hyfsade uppföljare, men inget som Half-Life-serien. Troligtvis den bästa spelserien i historien.

Citerar Tengil93:
Körde just igenom Half Life 2 för fjärde gången. Hittade massa nya ställen och förvånades av allt jag glömt. Nu ska jag bara ta mig igenom Episode 1 innan jag kan börja njuta av Ep 2.


Håller fullständigt med, man slutar aldrig förvånas över hur Valve lycka gömma saker.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Blev klar med episode 2 idag. Började spela i söndags. (Vanliga tvåan, dvs). Lika skönt spel som alltid, även om slutet på episode 2 inte är så värst kul.
To Dare is To Do
  • 0
Citerar Inarion:
även om slutet på episode 2 inte är så värst kul.


Nej fyfan.
  • 0
Citerar Inarion:
Blev klar med episode 2 idag. Började spela i söndags. (Vanliga tvåan, dvs). Lika skönt spel som alltid, även om slutet på episode 2 inte är så värst kul.


Älskade sista uppdraget dock. Det var riktigt intensivt när Striders stormade basen, precis en sådan utmaning jag vill se i fler spel.

Gillade inte heller slutet , men det är nog inte meningen att man ska.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Sist jag körde 'slutstriden' så minns jag att jag blev råägd. Nu snabbsparade jag mer eller mindre så fort jag gjort någonting (Kört över en hunter, innan jag skulle skjuta en Magnusson Device, när jag hoppade ur bilen), och det gick betydligt lättare. Sparade en massa tid.
To Dare is To Do
  • 0
Citerar Inarion:
Sist jag körde 'slutstriden' så minns jag att jag blev råägd. Nu snabbsparade jag mer eller mindre så fort jag gjort någonting (Kört över en hunter, innan jag skulle skjuta en Magnusson Device, när jag hoppade ur bilen), och det gick betydligt lättare. Sparade en massa tid.


Jag fick lära mig det på det hårda sättet. Första gången lämnade jag kvar bilen på något dumt ställe. Det tog en evighet att klara då, men jag har aldrig gjort om det.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Gav det ett försök idag. Lämnade det senast i ren frustration. Men nej, jag förstår banne mig inte hur jag tar mig förbi floden med radioaktivt ämne. Gamefaqs ger mig ingenting då jag inte begriper vart jag är. Man ska göra något med fyra blåa tunnor. Tror jag.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar zwqase:
Gav det ett försök idag. Lämnade det senast i ren frustration. Men nej, jag förstår banne mig inte hur jag tar mig förbi floden med radioaktivt ämne. Gamefaqs ger mig ingenting då jag inte begriper vart jag är. Man ska göra något med fyra blåa tunnor. Tror jag.


Det beror på vart du är. Om jag minns rätt så är det där du ska hämta bilen på en trasig bro.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Jag får leta lite då med andra ord. Ser ju broar, men ingen väg upp.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar zwqase:
Jag får leta lite då med andra ord. Ser ju broar, men ingen väg upp.


Kabelrullar har alltid varit en lösning på sådana problem.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Ep. 1 är avklarat. Det var bättre än jag kom ihåg att det var. Jävlar vad läskigt det var när man skulle vänta på hissen.
ROLFMAO xDD
  • 0
Citerar Tengil93:
Ep. 1 är avklarat. Det var bättre än jag kom ihåg att det var. Jävlar vad läskigt det var när man skulle vänta på hissen.


Värsta biten i hela episoden.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Citerar zwqase:
Gav det ett försök idag. Lämnade det senast i ren frustration. Men nej, jag förstår banne mig inte hur jag tar mig förbi floden med radioaktivt ämne. Gamefaqs ger mig ingenting då jag inte begriper vart jag är. Man ska göra något med fyra blåa tunnor. Tror jag.


Episode Two?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar zwqase:
Gav det ett försök idag. Lämnade det senast i ren frustration. Men nej, jag förstår banne mig inte hur jag tar mig förbi floden med radioaktivt ämne. Gamefaqs ger mig ingenting då jag inte begriper vart jag är. Man ska göra något med fyra blåa tunnor. Tror jag.


Episode Two?


Tycker del låter som vanliga HL2 När man ska föra tunnorna under vattnet för att göra ett hopp...
FU™
  • 0
Citerar de KING 91:
Tycker del låter som vanliga HL2 När man ska föra tunnorna under vattnet för att göra ett hopp...


Jaha, kanske läste fel, jag trodde det var giftfloden i episod 2 där man skulle hitta bilen och ta sig över.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Ep 2 avklarat. försökte få "get some grub", dödade alla larver jag hittade men det var ändå 7 kvar. För vål köra igenom spelet en gång på easy och ta med mig den där jävla trädgårdstomten när jag ändå håller på.
ROLFMAO xDD
  • 0
Citerar Humanisten:
Jaha, kanske läste fel, jag trodde det var giftfloden i episod 2 där man skulle hitta bilen och ta sig över.


Trodde samma sak.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Jag funderar på att köpa The orange box men måste man spela Half-Life före man ska spela 2:an?
  • 0
Man måste inte men jag skulle starkt rekommendera det för storyn hänger ihop.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar Troksch:
Jag funderar på att köpa The orange box men måste man spela Half-Life före man ska spela 2:an?


Citerar Fauve:
Man måste inte men jag skulle starkt rekommendera det för storyn hänger ihop.


Egentligen borde man, men jag gjorde misstaget att spela HL2 före HL. Rekommenderar att spela ettan först.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Är det någon skillnad mellen det vanliga Half-Life och sorce varianten om man bortser från grafiken?
  • 0
Citerar Troksch:
Är det någon skillnad mellen det vanliga Half-Life och sorce varianten om man bortser från grafiken?


Vänta för hela världen på "Black Mesa" istället, det är en gratis modd av hela det första Half-Life spelet.

Alltså en nyversion som du kan spela bara du äger HL2 eller något annat spel som använder sig av source-motorn. I denna version så har hela orginalspelet uppdaterats till modern grafik och givits de senaste effekterna.

BLACK MESA ska släppas under 2009 !
http://www.blackmesasource.com/

Alltså: Så fort Black Mesa släpps, kan du sticka ut och köpa "Orange box", installera det, ladda ner Black Mesa och sen kan du spela i tur och ordning:

Half-Life 1: Black Mesa
Half-Life 2
Half-Life 2 Episode 1
Half-Life 2 Episode 2

Snacka om fest...
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar Mort2:
Citerar Troksch:
Är det någon skillnad mellen det vanliga Half-Life och sorce varianten om man bortser från grafiken?


Vänta för hela världen på "Black Mesa" istället, det är en gratis modd av hela det första Half-Life spelet.

Alltså en nyversion som du kan spela bara du äger HL2 eller något annat spel som använder sig av source-motorn. I denna version så har hela orginalspelet uppdaterats till modern grafik och givits de senaste effekterna.

BLACK MESA ska släppas under 2009 !
http://www.blackmesasource.com/

Alltså: Så fort Black Mesa släpps, kan du sticka ut och köpa "Orange box", installera det, ladda ner Black Mesa och sen kan du spela i tur och ordning:

Half-Life 1: Black Mesa
Half-Life 2
Half-Life 2 Episode 1
Half-Life 2 Episode 2

Snacka om fest...

Okej då är det bara att vänta på Black Mesa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!